Project J-P-S clio 16v (kachelfan en wissers doen het weer)

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
MarcoG
Contacteer:

Ha, meneer de remklauwen-ververt :wink:

Kenne ook meteen een setje BremboŽs of APŽs uit USA bij elkaar Ebayen (Y)

Ziet er keurig uit in elk geval. (Y)
Jean-Paul-S
Über-Spammer

Ha, meneer de remklauwen-ververt

Kenne ook meteen een setje BremboŽs of APŽs uit USA bij elkaar Ebayen

Ziet er keurig uit in elk geval.
dankje!

op deze clio zijn de remmen redelijk standaard. alleen andere slangen, schijven en blokken. op de blauwe clio komt wellicht iets zoals jij nu aan het monterenbent :worship:

ben je zelf nog aant kijken voor wat anders dan. wellicht kunnen we inderdaad een vrachtje laten komen (0)
MarcoG
Contacteer:

Spul hoeft niet duur te zijn. Nieuw niet, en Ebay al helemaal niet.
Iets anders ben ik niet aanŽt kijken, eerst even dit erop kunnen schroeven.
Jean-Paul-S
Über-Spammer

vandaag weer een hele dag geklust. de remmen zitten er achter nu ook op. meteen een setje nieuwe handremkabels gemonteerd omdat die niet meer goed waren.

met het vervangen van de remslangen achter ging het wel mis. ik schoot uit met losdraaien en het benzinepompje brak af. wat een prulleding is dat :( maarja morgen snel een nieuwe halen en verder.

de kunststof bescherming van de benzineleidingen was losgeraakt en nieuwe zelftappers hielden het ook niet. dus moest het hele interieur eruit om onder de vloerbedekking een bout met moer te gebruiken. morgen dan maar in een keer de bedrading van de radio door de auto heen gaan leggen.

de bedrading van de achterklep zit er nu ook geheel op. echter de klep die loopt niet overal even netjes aan de carrosorie. het is volgens mij niet echt te verstellen, of vergis ik mij?

en toen het toch nog even droog bleef is het begin gemaakt aan de nieuwe hoedenplank.

[img]http://members.home.nl/jp.strijthaegen/hoedenplank.JPG[/img]

tot zover.......... morgen weer verder (0)
Jean-Paul-S
Über-Spammer

gister nog wat verder geverfd aan de onderkant van de auto. ik denk dat ik maar de hele onderkant ga doen. morgen komt de nieuwe benzinepomp al, lekker vlug.

ook ligt de bedrading van de radio al grotendeels door de auto. de kunststof bescherming van de benzineleidingen onder de auto langs hangt ook weer vast.

schiet lekker op al met al. maar kwam er gister wel achter dat de stuurkolom wat speling heeft op het gewricht. dat word dus ook nog een klusje voor tussendoor te gaan vervangen deze week.

ben toch na advies van jullie ff een radio gaan shoppen met meerdere rca uitgangen :) was wel een pokkewerk om alle rca kabels tussen de kachel door te friemelen en dan een bocht maken onder de mat door. waar dient dat dunne draadje tussen de rca kabels eigenlijke voor?

[img]http://members.home.nl/jp.strijthaegen/S5000098.JPG[/img]
[img]http://members.home.nl/jp.strijthaegen/S5000101.JPG[/img]

en nu snelllllllll naar het werk (0)
antoine
Car: Renault Clio III RS

J-P-S schreef: waar dient dat dunne draadje tussen de rca kabels eigenlijke voor?
(0)
Dunne draadje is voor de aansturing van je versterker, een schakeldraad. Deze moet je bij je radio aansluiten op de ... draad.
(...=kleur draad, welke wel in de handleiding zal staan)
dennisvr
Über-Spammer
Contacteer:

meestal aangeduid met "remote"
paulvanrooij
Car: Twingo GT
Contacteer:

en uit mn hoofd zeg ik wit/blauwe draad :)
Jean-Paul-S
Über-Spammer

bedankt voor de antwoorden! :worship:

hmmm,

aan de kant waar de rca in de versterker gaat zitten verder geen gaten voor zo'n draadje. het betreft een gto 4000. hier zit wel een de andere kant een aansluiting op waar ''rem'' opstaat. ik zal vanavond eens gaan lezen hoe dat hele spul inelkaar zit :)

heb het gister avond laat ering gelegd, ik dacht al dat het niet echt een functie had. waar is deze draad dan voor bedoelt?
paulvanrooij
Contacteer:

je moet die dunne draad die tussen je RCA zit idd aansluiten op de REM aansluiten in je versterker
deze geeft een signaal zodra je radio aangaat, dan 'weet' de versterker dat ie ook aan moet gaan (raar uitgelegd :p )
Tom
Moderator
Car: MB

die aansluiting zit 9 van de 10 keer bij de plus en de min. "rem" zal de juiste zijn. je kunt de plus ook wel doorlussen maar dan staat hij contstant aan, en dat wil je dus niet. Vandaar een remote om hem op afstand (vanaf je HU) te bedienen.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Jean-Paul-S
Über-Spammer

dan moet ik strakjes ook maar eens gaan kijken hoe dat dan op de achterkant van de radio zit. volgens mij zat daar niets om deze draad aan te sluiten.

moet ik alle rca kabels daar monteren of is er eentje voldoende?
paulvanrooij
Contacteer:

als het goed is zit er in de iso-stekker een aansluiting voor je remote..
en ik zou alle RCA's aansluiten achterop je radio. Het kan wel met 1, die je dan split bij de versterker, maar als je meerdere RCA kabels gebruikt kan je op de radio de balans regelen (dus voor, achter, sub). Anders kan dit alleen met de versterker
Succes (Y)
Tom
Moderator

die zit er ongetwijfeld bij, zit gewoon in de "bos" die achter uit de radio komt. pak je boekje er even bij en je hebt hem zo.

hoezo alle RCA kabels monteren? Hoeveel uitgangen (RCA-tulp) heeft je HU en hoeveel je versterker. Je kunt nooit meer RCA kabels vanaf je HU leggen dan dat er aansluitingen zijn. Eventueel te vertakken naar meerdere setjes voor de amp.
Riël
Über-Spammer

Die REM wordt ook wel eens aangeduid als ANT, de uitgang van de antenneversterker of electrische antenne kun je ook gebruiken als remote.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
antoine

Wat voor hu heb je nu gekocht?
Jean-Paul-S
Über-Spammer

als het goed is zit er in de iso-stekker een aansluiting voor je remote..
en ik zou alle RCA's aansluiten achterop je radio. Het kan wel met 1, die je dan split bij de versterker, maar als je meerdere RCA kabels gebruikt kan je op de radio de balans regelen (dus voor, achter, sub). Anders kan dit alleen met de versterker
Succes
er zit nu een radio in die op de achterkant uitgangen heeft voor: front, rear, sub. dus splitsen hoef ik niet.

op de remote zit meen ik inderdaad een blauwe draad met een stekker eraan. volgens mij is dit de REM.
die zit er ongetwijfeld bij, zit gewoon in de "bos" die achter uit de radio komt. pak je boekje er even bij en je hebt hem zo.

hoezo alle RCA kabels monteren? Hoeveel uitgangen (RCA-tulp) heeft je HU en hoeveel je versterker. Je kunt nooit meer RCA kabels vanaf je HU leggen dan dat er aansluitingen zijn. Eventueel te vertakken naar meerdere setjes voor de amp.
hij zit zeker weten aan de bos, is het voldoende als ik deze achter op de rem aansluit of moet ik ook de rca kabels op de rem aansluiten? volgens mij niet he, want als de radio dan uitgaat valt de versterker ook uit toch?

mijn radio heeft 3 uitgangen. ik heb 2 versterkers. eentje voor de speakers, eentje voor de sub.
Wat voor hu heb je nu gekocht?
een sony die ik voor een belachelijk prijsje kon ophalen bij de mediamarkt :D het type weet ik niet meer, er gaan voldoende rca kabels in in elk geval :p
MarcoG
Contacteer:

J-P-S schreef:als de radio dan uitgaat valt de versterker ook uit toch?
Dat is net de bedoeling, tenzij je smorgens met een lege accu wilt staan.
Jean-Paul-S
Über-Spammer

jaja oke dat sjnap ich oach.

maar ik heb dus voldoende aan alleen de REM kabel aan de kabelbos, en hoef dus niet ook nog eens alle rca kabels daaraan te hangen?

vanavond ook maar de ganse onderkant eens in de lak gaan zetten, ziet dat er ook geheel netjes uit :)
Haas
Car: Megane RS

je kunt of 1 rca kabel aan de REM aansluiten, die naar achter leggen en doorverbinden van versterker naar versterker, maar ik zou alle rca kabels direct aansluiten op de REM draad..
Jean-Paul-S
Über-Spammer

dus enkel de gewone losse REM draad achter op de radio-kabelbundel naar achter leggen is niet voldoende?
Haas

huh?

ik snap je ff niet meer. Je rca kabel bestaat uit twee dikke kabels en een dunne. Van die twee dikke maak je je signaalkabel tussen radio en versterker mbv tulpstekkers. Die dunne is om aan de versterker aan te geven wanneer hij 'aan' moet en wanneer 'uit'. Deze sluit je dus een op je REM draad die uit je radio komt. Das het hele principe.

dan heb je twee mogelijkheden. Je sluit een draad van een rca kabel op de rem aan en legt deze naar versterker 1. Dan het dunne draadje doorlussen van versterker 1 naar versterker 2.

mogelijkheid twee is elke rca kabel dus van beiden versterkers voor bij je radio aansluiten op de REM draad van je radio.

ik zou gaan voor optie twee, iets minder storingsgevoelig heb ik het gevoel.

u snap? :)
Steven(stk)

J-P-S schreef:dus enkel de gewone losse REM draad achter op de radio-kabelbundel naar achter leggen is niet voldoende?
Een losse remote draad kan ook prima.

Bij sommige rca kabels zit die remote draad erbij in en hoef je dus geen apparte remote draad te trekken en kun je gewoon die extra draad gebruiken.

Haas schreef:huh?

ik snap je ff niet meer. Je rca kabel bestaat uit twee dikke kabels en een dunne. Van die twee dikke maak je je signaalkabel tussen radio en versterker mbv tulpstekkers. Die dunne is om aan de versterker aan te geven wanneer hij 'aan' moet en wanneer 'uit'. Deze sluit je dus een op je REM draad die uit je radio komt. Das het hele principe.

dan heb je twee mogelijkheden. Je sluit een draad van een rca kabel op de rem aan en legt deze naar versterker 1. Dan het dunne draadje doorlussen van versterker 1 naar versterker 2.

mogelijkheid twee is elke rca kabel dus van beiden versterkers voor bij je radio aansluiten op de REM draad van je radio.

ik zou gaan voor optie twee, iets minder storingsgevoelig heb ik het gevoel.

u snap? :)
Niet alle rca`s hebben er een draad voor remote bijzitten. En in zo`n geval kun je prima een losse draad trekken. Het is dan inderdaad wel verstandig om gewoon een remote draad per versterker te trekken.
Jean-Paul-S
Über-Spammer

je comprends, merci :D

dus vanaaf ff radio weer gans eruit slopen, alle 3 de rca's even aanmekaar maken en aan de REM van de radio hangen, en achter aan de REM van de versterker.

komt dik in orde!
Jean-Paul-S
Über-Spammer

Niet alle rca`s hebben er een draad voor remote bijzitten. En in zo`n geval kun je prima een losse draad trekken. Het is dan inderdaad wel verstandig om gewoon een remote draad per versterker te trekken.
dit ziet er natuurlijk wel beter uit. anders moet ik de rca helemaal uiteen trekken omdat de REM aan de ene kant zit, en aan de andere kant van de versterker de tulpstekkers.

toch maar optie 2 dan. sneller, mooier en minstens zo betrouwbaar. die gewone draadjes die zijn zo dun!

dan hoef ik gelukkig niet aan de rca te kloemelen, en kan ik gewoon ff 2 draden naar achter leggen.
Haas

STK schreef:Niet alle rca`s hebben er een draad voor remote bijzitten. En in zo`n geval kun je prima een losse draad trekken. Het is dan inderdaad wel verstandig om gewoon een remote draad per versterker te trekken.
wist ik niet, weer wat geleerd (Y) :)
Riël
Über-Spammer

Waarom is dat verstandig?
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
antoine

Riël schreef:Waarom is dat verstandig?
Daar ben ik ook wel benieuwd naar.
Jean-Paul-S
Über-Spammer

STK wrote:

wist ik niet, weer wat geleerd
waarom zou ik er 2 trekken? ik wilde er gewoon een enkele naar achter leggen en daar splitsen. wat voor dikte moet ik trouwens gebruiken? is daar ook een regel voor?
Jean-Paul-S
Über-Spammer

ik ben nu met die bedrading bezig. de rem heb ik achter het dash uit geprutst want ga niet nog een keer alles eruithalen :( er staat op dat er max 0,3 amp doorheen mag. zou dit overschreden worden als ik 2 versterkers hierop aansluit? ik kan er nergens info over vinden in de handleidingen.

bedankt voor de hulp alvast!
Jean-Paul-S
Über-Spammer

zo dat was het weer voor vanavond. ik heb gewoon een gemiddelde draad getrokken qua dikte. even bij de andere auto gespiekt wat daar gemonteerd zat.

zo ziet het er dus uit wat ik heb doorverbonden:

[img]http://members.home.nl/jp.strijthaegen/S5000103.JPG[/img]

verder ook de hele onderkant van de auto nog behandelt zodat dat ook geen ommekijk meer behoeft. begint eindelijk ergens op te lijken die clio :)

[img]http://members.home.nl/jp.strijthaegen/S5000104.JPG[/img]

morgen de nieuwe benzinepomp monteren, en de radio bedrading uit de replica willie slopen voor deze clio :p
Xabre
Car: 19 16V

wat heb je daar allemaal opgesmeerd, bitumen dat zwarte? en dat witte?
Jean-Paul-S
Über-Spammer

dat zwarte is inderdaad een soort bituum. plakt alleen niet als het droog is :wink: dat grijze is gewone sikkens lak. eerst loodvrije menie, dan een soort hechtlak, dan grijze afwerklak. als je even terugkijkt in m'n project zie je het subframe ook in die kleur staan :)
joeri_16V
Car: megane 2

nou alleen nog een mooi einddempertje r onder :wink:
Tom
Moderator

waarom niet overal een laagje tectyl?
Plaats reactie