jah dat zit volgens mij wel goed,maar weet niet of die armsteunen ook verbreed zijn daar zal ik idd wel eerst even na kijken,anders plettert het blok er op den duu ruit cker?
gr jelle
nee dondert er niet uit hoor
maar bredere draagarmen is sneller de hoek om
owh ok op die manier ja maar is dat alleen om sneller de hoek om te gaan?hier hebben wij alleen maar rechte stukken .
ja me chick is zeker wel geiler als n auto haha.
ja ik zal even nadenken of ik toch die dash eruit haal voor een standard weer.
ma goed die kooi komt er dus cker in nu!!
ja 19 16v of een williams
dan gelijk even fuseestukken van een clio rs
zijn de wiellagers wat groter
die van een 5 rook je nogal snel op als je echt breder gaat, vooral op het circuit
maar is nogal veel werk hoor
ik weet niet wat voor armen er nu in zitten maar ga daar niet aan lopen kloten als het goed zit!kan me tijd wel beter gebruiken
bijvoorbeeld om die auto op te halen
het zou neerkomen op: draagarmen, aandrijfassen, schokbrekers, spoorstangen. volgens mij ben je er dan al. schokbrekers kun je een sleufgat in maken, dan blijven alleen de assen draagarmen en spoorstangen over. zo'n draagarmpje kost maar zo'n 20 euro per stuk.
probeer maar passende aandrijfassen te vinden , dat wordt zoeken
heb je een boek van spidan?
en als je breder gaat moet de schokbreker ook zwaarder, krijgt veel meer op zijn donder
en ja standaard gt wiellagers rook je binnen een dag circuit op
probeer maar passende aandrijfassen te vinden , dat wordt zoeken
heb je een boek van spidan?
wat is dat voor boek? mijn clio is omgebouwd naar willi ophanging met abs, die asjes zouden perfect zijn voor in de vijf dus. moet toch te krijgen zijn lijkt me, een as van een 19 moet toch werken?
Als je fusee's van een RS gaat gebruiken moet je alsnog de naaf van je eigen fusee overpersen omdat anders de assen niet passen. Verder moet je de fusee op maat frezen omdat deze anders niet in je veerpoot past. In mijn ogen alleen zinvol icm de grotere remmen als je van plan bent om er mee op het circuit te gaan rijden.
Bart V schreef:Als je fusee's van een RS gaat gebruiken moet je alsnog de naaf van je eigen fusee overpersen omdat anders de assen niet passen. Verder moet je de fusee op maat frezen omdat deze anders niet in je veerpoot past. In mijn ogen alleen zinvol icm de grotere remmen als je van plan bent om er mee op het circuit te gaan rijden.
hoeft niet je moet alleen dan de juiste as erbij zoeken
en dat moet je doen voordat je het gaat aanpassen
asnaven zijn vaak hetzelfde
en natuurlijk is het alleen zinvol voor op het circuit
wie heeft er even een aansluitschema of iets dergelijks om mijn blok mee aan te kunnen sluiten het gaat om kabelboom enz.
dan kan ik namelijk gelijk het blok aanslingeren als die komt
vraagbaakje
Bovendien past het allemaal maar op 1 manier, vaak ook nog met de juiste kleur stekkertjes en sensoren, dus daar kan weinig fout aan gaan..
owhhhhhhhhhhh beter!!dus dat kan jelle zelfs doen nou,,, maarre stuur di elink maar ff idd wel handig,moet in princiepe gewoon ff weten hoe alles aangesloten moet worden het blok hangt er al in!
je laat er geen gras over groeien. sjiek project, nogmaals. het is in principe goed te doen. ik heb nog wat foto's van m'n 16v bedrading, hoe die overal loopt. wellicht kan je dat helpen als je vast komt te zitten.
het past echt maar op een manier een beetje logisch.
Verwissel de stekker van de koudestartinjector en de pingelsensor niet, dat is het enige wat mis kan gaan eigenlijk. Pingelsensor heeft n dikke (grijze) kabel.
nehee er komt niks geen gras over,ik wil alles gelijk strak hebben majah wat wil je ook is mooi project d8 ik zo,maarre j-p-s stuur anders ff een pmetje lijkt me leuk
kun je inderdaad vergelijken. past gewoon. intern is het blok anders, alle aansluitingen zijn identiek aanelkaar
als je rechtsvoor in je schutbord of ergens je ecu kwijtkunt, dan kun je van daaruit langs je spatbord naar voor gaan, dan over je inlaat heen, om het blok heen en je eindigt met startmotor en lambdasonde.
hier even wat foto's hoe het globaal moet lopen. als je het 16 dash houd blijft het goed te doen in combinatie met je aansluitingen. toerenteller van 16v en r5 werkt o.a. namelijk verschillend.
ik heb een probleempje mijn uitlaat is vooraan afgebroken,
alleen die pijp die naar boven loopt is zo verrot dat ik hem maar beter gelijk kan vervangen,alleen past die van een gtt daar ook op.
en zijn die met of zonder flens?
nee het gaat niet om de 16V
het gaat om een gewoon gte blok en daarvan wil ik de downpipe vervangen alleen ik kan een gtt donwpipe overkopen maar gaat dit passen...?
Nee,gaat niet passen, bij een GTT loopt de downpipe omhoog en daarna naar de zijkant v/h blok,omdat daar de turbo hangt,bij een GTE gaat ie rechtstreeks naar beneden.
het volgende
ik heb even onder de kap gekeken maar hoe krijg ik mijn downpipe nu los??
zit dat met veren vast ofzo?
en heb je hier een speciale tool voor nodig ofzo of moet je het laten doen.
maar er kan dus niks gebeuren met die veren of wat het ook is wat aan de onderkant zit en oja,als het los is krijgt jelle het er dan ngo wel weer op?net zoals het zat