hoe kan ik mijn downpipe verwijderen??

Vertel hier alles over je project.
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Berichten: 8858
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
Locatie: Landgraaf

Bij renault is het plug and pray ja
wehehe ja vaak wel. voorzichtig loshalen gewoon. in een gtt hoort gewoon een kooi :D
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

jelledijkstra schreef:hi luco,

jah dat zit volgens mij wel goed,maar weet niet of die armsteunen ook verbreed zijn daar zal ik idd wel eerst even na kijken,anders plettert het blok er op den duu ruit cker?
(N)
gr jelle
nee dondert er niet uit hoor
maar bredere draagarmen is sneller de hoek om :worship:
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
jelledijkstra
Berichten: 128
Lid geworden op: ma 3 okt 2005 20:23

owh ok op die manier ja maar is dat alleen om sneller de hoek om te gaan?hier hebben wij alleen maar rechte stukken :wink: .

ja me chick is zeker wel geiler als n auto haha.
ja ik zal even nadenken of ik toch die dash eruit haal voor een standard weer.
ma goed die kooi komt er dus cker in nu!!

zal hem van de week ff spuiten

(Y) :smoke:
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Berichten: 8858
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
Locatie: Landgraaf

nee dondert er niet uit hoor
maar bredere draagarmen is sneller de hoek om
wat voor armen zet je er dan op? die van een 19 ofzo?
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

ja 19 16v of een williams
dan gelijk even fuseestukken van een clio rs
zijn de wiellagers wat groter
die van een 5 rook je nogal snel op als je echt breder gaat, vooral op het circuit
maar is nogal veel werk hoor
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Berichten: 8858
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
Locatie: Landgraaf

met andere woorden, het subframe van een clio 16v is hetzelfde als de gtt/gte?

als je die fusees monteert ben je toch ook in een keer verplicht om grotere remmen te monteren? hoe heb je dat dan gedaan?
jelledijkstra
Berichten: 128
Lid geworden op: ma 3 okt 2005 20:23

ik weet niet wat voor armen er nu in zitten maar ga daar niet aan lopen kloten als het goed zit!kan me tijd wel beter gebruiken :wink:
bijvoorbeeld om die auto op te halen >-)
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Berichten: 8858
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
Locatie: Landgraaf

het zou neerkomen op: draagarmen, aandrijfassen, schokbrekers, spoorstangen. volgens mij ben je er dan al. schokbrekers kun je een sleufgat in maken, dan blijven alleen de assen draagarmen en spoorstangen over. zo'n draagarmpje kost maar zo'n 20 euro per stuk.
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

probeer maar passende aandrijfassen te vinden :wink: , dat wordt zoeken
heb je een boek van spidan?
en als je breder gaat moet de schokbreker ook zwaarder, krijgt veel meer op zijn donder
en ja standaard gt wiellagers rook je binnen een dag circuit op
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Berichten: 8858
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
Locatie: Landgraaf

probeer maar passende aandrijfassen te vinden , dat wordt zoeken
heb je een boek van spidan?
wat is dat voor boek? mijn clio is omgebouwd naar willi ophanging met abs, die asjes zouden perfect zijn voor in de vijf dus. moet toch te krijgen zijn lijkt me, een as van een 19 moet toch werken?
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

je moet precies de juiste lengte hebben he anders duw je je bak kapot als ze te strak zitten

spidan is assenleverancier
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Bart V
Berichten: 6424
Lid geworden op: wo 18 apr 2001 0:00
Locatie: Graz

Als je fusee's van een RS gaat gebruiken moet je alsnog de naaf van je eigen fusee overpersen omdat anders de assen niet passen. Verder moet je de fusee op maat frezen omdat deze anders niet in je veerpoot past. In mijn ogen alleen zinvol icm de grotere remmen als je van plan bent om er mee op het circuit te gaan rijden.
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

Bart V schreef:Als je fusee's van een RS gaat gebruiken moet je alsnog de naaf van je eigen fusee overpersen omdat anders de assen niet passen. Verder moet je de fusee op maat frezen omdat deze anders niet in je veerpoot past. In mijn ogen alleen zinvol icm de grotere remmen als je van plan bent om er mee op het circuit te gaan rijden.
hoeft niet je moet alleen dan de juiste as erbij zoeken
en dat moet je doen voordat je het gaat aanpassen
asnaven zijn vaak hetzelfde
en natuurlijk is het alleen zinvol voor op het circuit :D
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
jelledijkstra
Berichten: 128
Lid geworden op: ma 3 okt 2005 20:23

wie heeft er even een aansluitschema of iets dergelijks om mijn blok mee aan te kunnen sluiten het gaat om kabelboom enz.
dan kan ik namelijk gelijk het blok aanslingeren als die komt >-)
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

vraagbaakje ;)
Bovendien past het allemaal maar op 1 manier, vaak ook nog met de juiste kleur stekkertjes en sensoren, dus daar kan weinig fout aan gaan.. :)
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Berichten: 8858
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
Locatie: Landgraaf

op een duitse site staat precies wat je moet aanpassen om een 16v blok in de vijf te hangen. ben aan het zoeken ernaar.....
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Berichten: 8858
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
Locatie: Landgraaf

jelledijkstra
Berichten: 128
Lid geworden op: ma 3 okt 2005 20:23

owhhhhhhhhhhh beter!!dus dat kan jelle zelfs doen nou,,, >-) maarre stuur di elink maar ff idd wel handig,moet in princiepe gewoon ff weten hoe alles aangesloten moet worden het blok hangt er al in!
:smoke: (Y)
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Berichten: 8858
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
Locatie: Landgraaf

je laat er geen gras over groeien. sjiek project, nogmaals. het is in principe goed te doen. ik heb nog wat foto's van m'n 16v bedrading, hoe die overal loopt. wellicht kan je dat helpen als je vast komt te zitten.
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

het past echt maar op een manier een beetje logisch.
Verwissel de stekker van de koudestartinjector en de pingelsensor niet, dat is het enige wat mis kan gaan eigenlijk. Pingelsensor heeft n dikke (grijze) kabel.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
jelledijkstra
Berichten: 128
Lid geworden op: ma 3 okt 2005 20:23

nehee er komt niks geen gras over,ik wil alles gelijk strak hebben majah wat wil je ook is mooi project d8 ik zo,maarre j-p-s stuur anders ff een pmetje lijkt me leuk (Y)
:worship:
jelledijkstra
Berichten: 128
Lid geworden op: ma 3 okt 2005 20:23

mischien domme vraag maar,
die site is voor een 1.8 zelfde als een 2 ltr?
(Y)
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Berichten: 8858
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
Locatie: Landgraaf

kun je inderdaad vergelijken. past gewoon. intern is het blok anders, alle aansluitingen zijn identiek aanelkaar (Y)

als je rechtsvoor in je schutbord of ergens je ecu kwijtkunt, dan kun je van daaruit langs je spatbord naar voor gaan, dan over je inlaat heen, om het blok heen en je eindigt met startmotor en lambdasonde.
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Berichten: 8858
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
Locatie: Landgraaf

hier even wat foto's hoe het globaal moet lopen. als je het 16 dash houd blijft het goed te doen in combinatie met je aansluitingen. toerenteller van 16v en r5 werkt o.a. namelijk verschillend.

[img]http://members.home.nl/jp.strijthaegen/ ... ading1.JPG[/img]
[img]http://members.home.nl/jp.strijthaegen/ ... ading2.JPG[/img]

[img]http://members.home.nl/jp.strijthaegen/ ... ading3.JPG[/img]

ik ga je nog pm'en :wink:
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

toerenteller van een vijf werkt ook op 16v blok :)

echt problemen gaat het pas opleveren bij de laatste 2.0 16v blokken met die sleutelringen enzo die codes uitzenden
die heb je niet zomaar aan de gang
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
jelledijkstra
Berichten: 128
Lid geworden op: ma 3 okt 2005 20:23

moiii,

ik heb een probleempje mijn uitlaat is vooraan afgebroken,
alleen die pijp die naar boven loopt is zo verrot dat ik hem maar beter gelijk kan vervangen,alleen past die van een gtt daar ook op.
en zijn die met of zonder flens?

gr jelle (Y)
jelledijkstra
Berichten: 128
Lid geworden op: ma 3 okt 2005 20:23

heeelemaal niemand?? :(
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

geduld is een schone zaak...

:)
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Berichten: 8858
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
Locatie: Landgraaf

volgens mij heb je een voorpijp van een clio 16v nodig. kun je eens even een foto voor me maken?

de clio heeft bij de kat inderdaad een flens zitten. deze gaten staan verticaal ten opzichte van elkaar.
jelledijkstra
Berichten: 128
Lid geworden op: ma 3 okt 2005 20:23

nee het gaat niet om de 16V
het gaat om een gewoon gte blok en daarvan wil ik de downpipe vervangen alleen ik kan een gtt donwpipe overkopen maar gaat dit passen...?

gr jelle
Florus
Berichten: 6727
Lid geworden op: zo 20 jul 2003 11:16

Nee,gaat niet passen, bij een GTT loopt de downpipe omhoog en daarna naar de zijkant v/h blok,omdat daar de turbo hangt,bij een GTE gaat ie rechtstreeks naar beneden.
jelledijkstra
Berichten: 128
Lid geworden op: ma 3 okt 2005 20:23

owh ok dan,
nou dan moet ik nog ff doorzoeken....
bedankt iig iedereen :wink:
jelledijkstra
Berichten: 128
Lid geworden op: ma 3 okt 2005 20:23

het volgende
ik heb even onder de kap gekeken maar hoe krijg ik mijn downpipe nu los??
zit dat met veren vast ofzo?
en heb je hier een speciale tool voor nodig ofzo of moet je het laten doen.

gr jelle :wink:
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Ja een slijptol.....liefst een hele grote ...... :lol:

Eyuh gewoon de moeren/bouten losdraaien .....
jelledijkstra
Berichten: 128
Lid geworden op: ma 3 okt 2005 20:23

heheee :D

maar er kan dus niks gebeuren met die veren of wat het ook is wat aan de onderkant zit en oja,als het los is krijgt jelle het er dan ngo wel weer op?net zoals het zat

vr gr jelle
Plaats reactie