GTTI afgesteld, :-D

Vertel hier alles over je project.
Bart GTT

Zo, zoals een aantal van jullie wel wisten zat het er aan te komen, en nu is het er dan ook! Injectie op de GTT :D :D

Ik ga morgen op vakantie dus daarna komen alle foto's en toelichtingen er wel bij, maar voor de ongeduldigen onder jullie, alvast een eerste impressie:

Het vervelende van de injectie was dat de motor er uit moest omdat de originele koppeling het (zeer waarschijnlijk) niet zou houden.
Hier moest dus een versterkte voor in de plaats komen. Na dat die er in zat was het eigenlijk een makkie om de injectie er op te zetten.
De originele benzinedrukregelaar moest er af en dat is geen probleem als je motor er uit is, maar ik kan het me voorstellen dat het wat lastiger is als ie er nog in zit.
Als je de bedrading aansluit moet je er even op letten dat je wel de juiste kabels pakt anders doet ie het nog niet... :~
Maar goed, dat hebben we uiteindelijk wel opgelost. :lol:

Maurice is langs geweest om alles na te kijken en evt te verbeteren mocht dat nodig zijn.
Doordat we een verkeerde kabel gebruikt hadden is ie nog een keer voor niks geweest. Met de service zit het dus wel goed.
Dus bij deze nog even: Maurice, bedankt!! :beer:

De chip die er nu in zit is afgesteld op de motor van Maurice, die er wat dingen aan veranderd heeft, maar ik dus niet.
In feite is het dus (nog) niet perfect maar na mijn vakantie gaan we naar Henk (Fastchip) om de chip helemaal op mijn auto af te laten stellen.
Ondanks dat de afstelling niet perfect is loopt ie wel ontzettend lekker!!!

Het is echt niet te vergelijken met een carb.
En starten...... HEERLIJK! In één keer lopen....! En soepel, je hoort em bijna niet meer...
Het koppel van de auto is ontzettend toegenomen! Ik heb het idee dat ie in z'n derde en vierde nog net zo hard trekt als met carb in twee....
Hij blijft maar gaan!! :worship: Echt ontzettend lekker is dit zeg!
En straks als ie perfect is afgesteld moet ie nog veel beter lopen zeg... :yest:
Doordat de chip die er nu in zit is afgesteld op een auto met een andere/snellere nokkenstok,
begint die van mij nu (pas?) écht te trekken na de 4000 tpm.
Maar straks moet dat dus bij een 2500 (of minder) zijn!

Gisterenavond even naast een Mini Cooper S gestaan maar die liet ik toch wel even erg ver achter me.
Hij kwam pas langszij toen ik toch al weer een stuk 70 reed.
Manneke keek toch wel even raar... :D En nou weet ik wel dat die ook niet dé snelsten zijn maar toch.
Volgens het boekje moet ik het origineel niet redden, maar dit was toch écht een wereld van verschil!! :bye: Super die injectie zeg!!

Over pk's, nm's en van 0-100 weet ik nog niks, maar dat komt na mijn vakantie wel als ik bij Henk ben geweest om hem helemaal perfect af te laten stellen.

Jullie zijn de eersten (nou ja, bijna) die het weten!!!

Ik wil via deze weg nog even bedanken:

Matijs voor het helpen met, tsja, alles eigenlijk, :worship: :worship: :worship:
en Maurice (MB Carperfomance natuurlijk) voor je geduld en je hulp!

Nou, tot zover even mijn bevindingen.
Ik laat het jullie na mijn vakantie zo snel mogelijk weten met fotoreportage en bijbehorend commentaar, en natuurlijk,
een uitdraai van het vermogen. :yest:

Voor:
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-3JTJTFYZ.jpg[/img]

Na:

[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-JDNDH8EL.jpg[/img]
Laatst gewijzigd door Bart GTT op zo 8 mar 2009 18:54, 8 keer totaal gewijzigd.
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Car: diverse
Contacteer:

ik ben reuze benieuwd
klinkt iig erg goed (Y) (Y)

fijne vakantie
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
dennisvr
Über-Spammer
Contacteer:

cool!!
ben erg benieuwd naar de resultaten!
-PAZ-
Über-Spammer

klinkt allemaal erg goed, ben erg benieuwd naar vermogens uitdraai van je motor. en naar de rest van je setup
R5GTT. Drive it like you stole it
Steven
Car: M536

Hee Bart, fijn dat het gelukt is. Wat was het nou? :D

En idd wat is de rest van je setup? Volledig standaard of al met die dikke FMIC, uitlaat, turbo etc?
Matijs
Contacteer:

De setup is nu:
standaard motor met een ton op de klok
versterkte Valeo koppeling
MB CarPerformance injectie op basis van Clio 16v computer
standaard Garrett T2 turbo (met cup-circuit)
FMIC
K&N open luchtfilter (niet goed afgeschermd voor warme lucht)
standaard uitlaat met standaard (veel te kleine) einddemper
turbodruk 1 bar

eigenlijk een nagenoeg standaard auto dus, op de IC en de turbodruk na.
Riël
Über-Spammer

Zo, dit is wel ongeveer het lekkerste wat je je originele blokje kan geven !

:worship:
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Bart GTT

Heb de luchtfilter idd nog niet goed afgeschermd van de warme lucht van de radiateur, maar daar ga ik aan werken.
Uitlaat is nu nog origineel maar daar wordt ook aan gewerkt, en dan van voor naar achteren 2,5" :)

@ Steven, we hadden de geschakelde plus gepakt van de radio maar niet aan gedacht die uit gaat als je de auto start... :p

Zodra ik terug ben van vakantie gaan we naar Henk en daarna komt alles online.
oldskool

Bart GTT schreef: Maurice is langs geweest om alles na te kijken en evt te verbeteren mocht dat nodig zijn.
Doordat we een verkeerde kabel gebruikt hadden is ie nog een keer voor niks geweest. Met de service zit het dus wel goed.
Dus bij deze nog even: Maurice, bedankt!! :beer:

Het is echt niet te vergelijken met een carb.
En starten...... HEERLIJK! In één keer lopen....! En soepel, je hoort em bijna niet meer...
ik wil via deze weg nog even bedanken:

Matijs voor het helpen met, tsja, alles eigenlijk, :worship: :worship: :worship:
en Maurice (MB Carperfomance natuurlijk) voor je geduld en je hulp!
Das mooi Bart
maar hoezo in 1 keer lopen
volgens een onbekende bron moest je toch echt in 3 keer doen voordat ie liep.
het is altyd fijn als er mensen zijn die je helpen met het halen van spullen enz .wie het is geweest ?
maar we zullen over 2 weken alles nog eens herhalen maar dan moet je wel eerst gas geven anders loop je echt niet ver uit . :D
verder veel plezier in en rond Eindhoven als je weer terug bent van vakantie. :biertjuh: met je GTTI :p
-Ray-
Contacteer:

goed afstellen en op de dyno met dat ding. torenhoge lijnen willen we zien die lang doorhalen :)
Immer wieder die verdammte Holländer
Bart GTT

oldskool schreef: het is altyd fijn als er mensen zijn die je helpen met het halen van spullen enz .wie het is geweest ?
Idd zeg, snorrie, helemaal vergeten.... (F)

Marcel, jij ook bedankt voor het willen rijden om die spullen te halen!!! :beer:
Steven

Bart ik zou als ik jou was eerst even een dikke downpipe en fatsoenlijke uitlaat erop zetten voor je de bank opgaat. Het zijn allemaal kleine/relatief goedkope bottlnecks die je nog makkelijk ff kunt elimineren voor je de bank opgaat.
Tis toch ook zonde als je em laat afstellen, maandje later je uitlaat oid koopt en dan in principe weer terug moet.
Sven 5 A T (VLIEGTEUG)
Contacteer:

ik geef steven helemaal 100 procent gelijk
eerst zorgen dat in en uitlaat voormekaar is en dan afstellen

anders krijg je misschien straks weer een dip
GTT

gooi de side pipe van maurice erop, heb die zelf ook, geluid is echt machtig maar niet TE.
Bart GTT

Als ik hem dan weer helemaal opnieuw moet laten afstellen lijkt me dat ook niet heel verstandig nee.
Ik heb eens gehoord dat je de afstelling niet (of nauwelijks) hoeft te veranderen als je er een andere uitlaat aan hangt. Heb ik gehoord...
Je veranderd toch niks aan de verbranding? Je maakt het de gassen alleen maar makkelijker om er uit te gaan.

Maar van deze nauwkeurige dingen weet ik niet het fijne...
Volgens Maurice moet ik uit een dikkere uitlaat toch wel weer een pk of 10 extra kunnen halen, met deze setup.

Een sidepipe gaat er bij mijn niet onder :p
Ik vind het geluid niet mooi. Hij gorgelt veel te hol, zeg maar. Geef mij maar een donkere roffel.
Ik wil een open pijp maken van voor naar achter van 2,5" met een sportdemper.
Maar dan ook meteen de elbow ook 2,5" maken.
Lijkt mij dat ik het niet echt verkeerd doe... Toch? :)

Ideeen zijn altijd welkom!! :D
GTT

heb je em al gehoord die van maurice, zit trouwens nog wat demping tss, maarja smaken verschillen natuurlijk.

als je je wat verveelt kan je natuurlijk je originele elbow wat bewerken met de dremel, zomaar naar 2.5 inch vanaf de turbo is geloof toch niet zo simpel maar natuurlijk ook doenbaar.

ga je em op 1 bar laten afstellen? een dikke koppaking die heb je al?

ben benieuwd wat het op een gt met originele turbo doet!
Bart GTT

Ik heb het bij onze Oldskool gehoord, die heeft er ook eentje onder hangen. Maar idd, smaken verschillen. :p He, Marcel? :p

Ik ga iets laten maken voor de elbow maar dat zie je wel de 15e op de meeting.

Hij staat nu op 1 bar maar met de originele koppakking. Met een dikke koppakking heb je toch minder compressie en dat vind ie atmosferisch iets minder prettig (en ik dus ook) :lol:

Je zult bij de meeting wel merken wat ie doet :D
Steven

De 2,5" pijp van Florus of de 2,25" (verlies is nauweleijks merkbaar) K-tec pijp hebben erg mooi geluid vind ik persoonlijk. Kan je er echt 1 aanraden.

En waarom zou je eerst willen afstellen en dan pas uitlaat? Das alleen maar zonde ookal zou de afstelling niet veel veranderen.
oldskool

Steven schreef:De 2,5" pijp van Florus of de 2,25" (verlies is nauweleijks merkbaar) K-tec pijp hebben erg mooi geluid vind ik persoonlijk. Kan je er echt 1 aanraden.

En waarom zou je eerst willen afstellen en dan pas uitlaat? Das alleen maar zonde ookal zou de afstelling niet veel veranderen.
Sommige mensen willen gewoon niet naar andere mensen luisteren. (0)
Of hebben weinig geld over om nog iets te doen .
Iedereen doet het op zijn eigen manier toch en of dat goed of fout is , ja dat moet iedereen voor zich zelf weten .
spreek je over 2weken weer .
zullen en me dan nog eens gaan testen . :foto:
Steven

Zit je aan de drugs Marcel? Je ouwehoert zo vaag man... En waar bemoei jij je mee? :D
Ik geef em een goed advies, offie ernaar luisterd mag ie zelf bepalen.

Verder is een sidepipe gewoon drama als je em maar een tikkie verlaagd beuk je tegen elke drempel op.
En dan kun je wel heel zielig over elke drempel kruipen of stug zijn en em niet verlagen, maar tis allebei prut :p
catrinus

Steven schreef:
Verder is een sidepipe gewoon drama als je em maar een tikkie verlaagd beuk je tegen elke drempel op.
En dan kun je wel heel zielig over elke drempel kruipen of stug zijn en em niet verlagen, maar tis allebei prut :p
Nergens last van met mijn sidepipe 8) . Kan met de dorpels op de grond gaan rijden en nog schuurt mijn sidepipe niet aan (Y) :D
GTT

heb ook nerges last van met de side pipe , de mijne is ook verlaagd en nog scheur ik overal zonder prob over!

lage bumpers en -8 cm verlagen das om probs vragen, je moet de side pipe niet de schuld geven :p
-PAZ-
Über-Spammer

eerste deel van je verhaal ben in mee eens stevie (Y) , maar ik rijd ook met side pipe en heb er geen probleem me verder, mijn gtt ligt ook lager dan een origenele :)
Steven

Ik heb regelmatig met Ray in zijn -6 GT meegereje dat wel op elke beetje hoge drempel dat ding hoorde schuren.
En als ik ergens een hekel aan heb is het zo zielig langzaam over zo'n drempel kruipen. :p

Maargoed kep toch geen GT meer dus ik hou m'n mond wel :~
-PAZ-
Über-Spammer

-6 is idd wel redelijk laag, mijn gtt is -3 en dan gaat het goed. twijfel daarom nog of ik em verder zou verlagen wil wel graag nog beetje omlaag vanvoor
Danny van Duren
Car: GTT

Steven schreef:De 2,5" pijp van Florus of de 2,25" (verlies is nauweleijks merkbaar) K-tec pijp hebben erg mooi geluid vind ik persoonlijk. Kan je er echt 1 aanraden.

die van K-tec klinkt echt lekker heb die erbij ook onder liggen :D
Florus

Maar de 2,5" Scorpion pijp klinkt toch het mooiste.... :p :D
-Ray-
Contacteer:

Steven schreef:Ik heb regelmatig met Ray in zijn -6 GT meegereje dat wel op elke beetje hoge drempel dat ding hoorde schuren.
En als ik ergens een hekel aan heb is het zo zielig langzaam over zo'n drempel kruipen. :p

Maargoed kep toch geen GT meer dus ik hou m'n mond wel :~
muhehe maar je kan wel lekker de goten schoonblazen bij moeders voor de deur, en het geluid is echt dik langs de vangrail of n de tunnel. raam open en hop hop gas erop :D

maar idd dat ding heeft er bij mij niet lang onder gezeten, die demper zit recht onder je handrem en bij -6 kus je menig drempeltje.

beter neem je de 2,25 inch van K-tec, die had ik ook na de sidepipe en geeft naar mijn mening het mooiste geluid en (met marginale verschillen misschien) de beste performance.
Immer wieder die verdammte Holländer
Riël
Über-Spammer

Een pijp is een pijp hoor :)
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
ARNO16V
Contacteer:

Eigenbouw uitlaatlijn klinkt ook heel erg lekkerrrrrrrrrrr!!!!!! :D
Zit bij die van ons alleen nog maar een klein (golf 2) middendempertje tussen maar wat klinkt dat mooi zeg.....
mark 5t
Contacteer:

wie verkoopt die scorpion pijp eigenlijk in nederland?
JiggyMF

Gewoon zelf de hele uitlaatlijn maken vanaf de turbo (Y)
(elbow downpipe en de hele uitlaat).
Kost wat meer dan er gewoon een kopen, maar dan heb je ook wat als je t goed doet (Y)

grtz Jiggy
mark 5t
Contacteer:

ja weet ik wel doe ik ook vaak maar ik zit er over te denken om iets te kopen ivm tijd gebrek en de vele projecten waar ik aan werk
dus wie weet waar dat scorpion systeem voor de gtt verkocht wordt?
jnjansen_r5gtturbo

mark 5t schreef:wie verkoopt die scorpion pijp eigenlijk in nederland?
Misschien hebben ze hier iets: http://www.scorpiontuning.nl/
Staat me iets bij dat Lex daar ook werkzaam is/was?
Florus

In Nederland is er geen dealer van Scorpion uitlaten :nee: , BB performance levert scorpion nog wel,misschien bij hun rechtstreeks proberen,of anders ff via MB :wink:
Plaats reactie