Ik ga morgen op vakantie dus daarna komen alle foto's en toelichtingen er wel bij, maar voor de ongeduldigen onder jullie, alvast een eerste impressie:
Het vervelende van de injectie was dat de motor er uit moest omdat de originele koppeling het (zeer waarschijnlijk) niet zou houden.
Hier moest dus een versterkte voor in de plaats komen. Na dat die er in zat was het eigenlijk een makkie om de injectie er op te zetten.
De originele benzinedrukregelaar moest er af en dat is geen probleem als je motor er uit is, maar ik kan het me voorstellen dat het wat lastiger is als ie er nog in zit.
Als je de bedrading aansluit moet je er even op letten dat je wel de juiste kabels pakt anders doet ie het nog niet...

Maar goed, dat hebben we uiteindelijk wel opgelost.

Maurice is langs geweest om alles na te kijken en evt te verbeteren mocht dat nodig zijn.
Doordat we een verkeerde kabel gebruikt hadden is ie nog een keer voor niks geweest. Met de service zit het dus wel goed.
Dus bij deze nog even: Maurice, bedankt!!

De chip die er nu in zit is afgesteld op de motor van Maurice, die er wat dingen aan veranderd heeft, maar ik dus niet.
In feite is het dus (nog) niet perfect maar na mijn vakantie gaan we naar Henk (Fastchip) om de chip helemaal op mijn auto af te laten stellen.
Ondanks dat de afstelling niet perfect is loopt ie wel ontzettend lekker!!!
Het is echt niet te vergelijken met een carb.
En starten...... HEERLIJK! In één keer lopen....! En soepel, je hoort em bijna niet meer...
Het koppel van de auto is ontzettend toegenomen! Ik heb het idee dat ie in z'n derde en vierde nog net zo hard trekt als met carb in twee....
Hij blijft maar gaan!!

En straks als ie perfect is afgesteld moet ie nog veel beter lopen zeg...

Doordat de chip die er nu in zit is afgesteld op een auto met een andere/snellere nokkenstok,
begint die van mij nu (pas?) écht te trekken na de 4000 tpm.
Maar straks moet dat dus bij een 2500 (of minder) zijn!
Gisterenavond even naast een Mini Cooper S gestaan maar die liet ik toch wel even erg ver achter me.
Hij kwam pas langszij toen ik toch al weer een stuk 70 reed.
Manneke keek toch wel even raar...

Volgens het boekje moet ik het origineel niet redden, maar dit was toch écht een wereld van verschil!!

Over pk's, nm's en van 0-100 weet ik nog niks, maar dat komt na mijn vakantie wel als ik bij Henk ben geweest om hem helemaal perfect af te laten stellen.
Jullie zijn de eersten (nou ja, bijna) die het weten!!!
Ik wil via deze weg nog even bedanken:
Matijs voor het helpen met, tsja, alles eigenlijk,

en Maurice (MB Carperfomance natuurlijk) voor je geduld en je hulp!
Nou, tot zover even mijn bevindingen.
Ik laat het jullie na mijn vakantie zo snel mogelijk weten met fotoreportage en bijbehorend commentaar, en natuurlijk,
een uitdraai van het vermogen.

Voor:
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-3JTJTFYZ.jpg[/img]
Na:
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-JDNDH8EL.jpg[/img]