ik heb maar steeds last van me toerenteller die veelste laag terugvalt bij een koude motor, soms trap ik me koppeling in en dan valt ie gewoon terug naar 500 toeren of helemaal naar 0, zodat me motor dus ook uitvalt... als die naar lage toeren terugvalt dan klimt ie wel weer stotterig naar 900/1000 toeren. het probleem doet zich alleen voor met koude motor.
heeft iemand hier ervaringen mee??
en zoja hoe valt dit te verhelpen
alvast bedankt!!
laag terugvallen toerental
bij de rsi van marieke is het gasklephuis brandschoon (zelf gedaan
) en temp sensoren zijn nieuw.
Lambdasonde zou ook nog kunnen?

Lambdasonde zou ook nog kunnen?
Weet niet of het hiermee te maken heeft, maar vanavond kwam er een beetje een 'roffelend' geluid van de motor vandaan. Net of er lucht in een tuinslang zit zeg maar, zo'n geluid ongeveer. Auto schudde ook een beetje, versnellingspook maakte ook overuren. Hij kwam ook totaal niet vooruit. Optrekken ging als een invalidenwagentje. Voluit gasgeven en nog niet vooruitkomen tot hij op een gegeven moment ineens vooruit schoot en het over was 

sja ik weet het ook niet, heb die gasklephuis gebeuren ook wel is goed schoongespoten..Menno schreef:kijk eens of ie heel anders gedraagt als je de stekker van de toerenomloop loshaalt.
Dat ding eens flink schoonmaken met carbu-cleaner kan zowiezo geen kwaad.
het kan best doet dr een nieuwe op moet, het probleem zit daar wel in de buurt denk...
is dat die stekker die bovenop zit, daar bij dat gasklephuis in de buurt, waar die rode sensor zit??
-
- Car: Renault Clio III RS
Heb je de laatste tijd weinig gereden met je clio?willow schreef:ik heb maar steeds last van me toerenteller die veelste laag terugvalt bij een koude motor, soms trap ik me koppeling in en dan valt ie gewoon terug naar 500 toeren of helemaal naar 0, zodat me motor dus ook uitvalt... als die naar lage toeren terugvalt dan klimt ie wel weer stotterig naar 900/1000 toeren. het probleem doet zich alleen voor met koude motor.
alvast bedankt!!
nee helemaal niet, ik rij vrij regelmatig.....ik heb dat ding al een keer losgehaald en schoongespoten, maar de garage zei dat dr kans is dat er een nieuwe opmoet omdat ie dan gewoon niet meer goed functioneer ondanks dat ik hem helemaal met remmenreiniger heb schoongespotenantoine schreef:Heb je de laatste tijd weinig gereden met je clio?willow schreef:ik heb maar steeds last van me toerenteller die veelste laag terugvalt bij een koude motor, soms trap ik me koppeling in en dan valt ie gewoon terug naar 500 toeren of helemaal naar 0, zodat me motor dus ook uitvalt... als die naar lage toeren terugvalt dan klimt ie wel weer stotterig naar 900/1000 toeren. het probleem doet zich alleen voor met koude motor.
alvast bedankt!!
'dat ding' is TPS sensor, of die luchtklep?willow schreef:nee helemaal niet, ik rij vrij regelmatig.....ik heb dat ding al een keer losgehaald en schoongespoten, maar de garage zei dat dr kans is dat er een nieuwe opmoet omdat ie dan gewoon niet meer goed functioneer ondanks dat ik hem helemaal met remmenreiniger heb schoongespotenantoine schreef:Heb je de laatste tijd weinig gereden met je clio?willow schreef:ik heb maar steeds last van me toerenteller die veelste laag terugvalt bij een koude motor, soms trap ik me koppeling in en dan valt ie gewoon terug naar 500 toeren of helemaal naar 0, zodat me motor dus ook uitvalt... als die naar lage toeren terugvalt dan klimt ie wel weer stotterig naar 900/1000 toeren. het probleem doet zich alleen voor met koude motor.
alvast bedankt!!
Eerste wil nog wel eens kapot gaan, tweede wil nog wel eens vervuilen.
rev it like a rental
ik heb nu een nieuwe toerentalregelaar gekocht bij de renul (135 euro), ze hadden toevallig nog een nieuwe liggen voor de 16v, ik ga hem vanavond ff monteren en hoop dat ik dan van het probleem af ben..
ik heb het al een keer gedomonteerd en helemaal schoongespoten, maar daar gaat ie niet beter door functioneren, dus de enige oplossing was een nieuwe kopen
injectie reiniger heb ik ook gehaald, maar dat zal wel niet zoveel uithalen
ik heb het al een keer gedomonteerd en helemaal schoongespoten, maar daar gaat ie niet beter door functioneren, dus de enige oplossing was een nieuwe kopen
injectie reiniger heb ik ook gehaald, maar dat zal wel niet zoveel uithalen
ok, de lucht regelschyf is vervangen, en merk dat ie met koude motor al veel stabieler is en minder ver terugvalt in toeren,
ik vroeg me alleen af, is dit ook te stellen zodat de motor bv niet onder de 900 toeren terug valt ofzo????
ik vroeg me alleen af, is dit ook te stellen zodat de motor bv niet onder de 900 toeren terug valt ofzo????
kan je dat niet fixen met de kabel van je gaspedaal? of werkt dat zo simpel niet?willow schreef:ok, de lucht regelschyf is vervangen, en merk dat ie met koude motor al veel stabieler is en minder ver terugvalt in toeren,
huh??? vertel?tut schreef:kan je dat niet fixen met de kabel van je gaspedaal? of werkt dat zo simpel niet?willow schreef:ok, de lucht regelschyf is vervangen, en merk dat ie met koude motor al veel stabieler is en minder ver terugvalt in toeren,
ik weet niet of het inderdaad zo eenvoudig is of niet.. en er is dus geen garantie dat dit dan ook werkt (of van toepassing is bij uw auto..)
bij m'n tutje heb k
dit
als ik aan dat zwarte ding met dat clipje trek, dan geef ik eigenlijk gewoon even gas. dus als je dat clipje verder naar voor zou zetten, dan simuleer je druk op je gaspedaal, els je dat een klein beetje doet, en er wat tijd in steekt, lijkt het me mogelijk om dat zo af te stellen op een bepaald aantal toeren.
graag correcties moest dit een foute redenering zijn
bij m'n tutje heb k
dit
als ik aan dat zwarte ding met dat clipje trek, dan geef ik eigenlijk gewoon even gas. dus als je dat clipje verder naar voor zou zetten, dan simuleer je druk op je gaspedaal, els je dat een klein beetje doet, en er wat tijd in steekt, lijkt het me mogelijk om dat zo af te stellen op een bepaald aantal toeren.
graag correcties moest dit een foute redenering zijn

ok, k ben lid van het autoblad, en nu word er door iemand een vraag gesteld die een nissan bezit...
die heeft hetzelfde probleem, bij koude motor wil de motor niet stationair blijven draaien bij warme motor heeft ie geen problemen
hij heeft ook al de luchtschuif enzo vervangen (net als ik)
nu krijgt hij als antwoord dat zijn temperatuursensor wellicht niet in orde is, dus dat de luchtschuif geen signaal doorkrijgt van de temperatuursensor.
dus mijn vraag waar zit de temperatuursensor van een renault clio 16v en wat kost het om deze te vervangen en is het veel werk....??
dus het kan dus zijn dat me temperatuursensor, of de bedradig daarvan dus niet meer goed functioneert???
die heeft hetzelfde probleem, bij koude motor wil de motor niet stationair blijven draaien bij warme motor heeft ie geen problemen
nu krijgt hij als antwoord dat zijn temperatuursensor wellicht niet in orde is, dus dat de luchtschuif geen signaal doorkrijgt van de temperatuursensor.
dus mijn vraag waar zit de temperatuursensor van een renault clio 16v en wat kost het om deze te vervangen en is het veel werk....??
dus het kan dus zijn dat me temperatuursensor, of de bedradig daarvan dus niet meer goed functioneert???
Een vriend van me heeft precies hetzelfde gehad met zijn Clio 1.2. Temperatuursensor kan best wel eens de schuldige zijn, ja. Waar hij op een 16V blok zit weet ik niet, maar het is makkelijk te vervangen. Stekkertje los, sensor eruit draaien, nieuwe erin, stekker vast, klaar. 
Zo'n ding kun je bij de automaterialenboer halen voor een tientje of 2, denk ik.

Zo'n ding kun je bij de automaterialenboer halen voor een tientje of 2, denk ik.
het zou toch goed kunnen dat er idd een defect in de kabelboom zat waardoor ik tegen dit probleem aanliep, heb nu namelijk een andere kabelboom en ben geheel van het probleem af...willow schreef:ok, k ben lid van het autoblad, en nu word er door iemand een vraag gesteld die een nissan bezit...