Goed we zijn alles toch aan het vervangen op me auto dan ook maar de volgende vraag:
in het koelsysteem zit nu een hele vieze bruine drap en dan is de vraag: hoe krijg ik dat eruit.
Ik heb al een keer nieuwe kachel radiateur eronder laten gezet en toen hebben ze de boel moeten bijvullen.
Ik heb het idee dat het er heel vaak ook door de dop uitkomt aangezien ik het al paar keer heb schoongemaakt!!
Is het gewoon een kwestie van loskoppelen en doorspoelen die slangen of..........
Voordta ik de boel ga slopen heeft iemand nog een mooi adviesje.
Kan ik dit hier plaatsten of moet dat onder het kopje techniek???
Vieze bruine drap in koelsysteem
bedankt voor de reactie, heb het ff zitten lezen en je moet dus toch nog wel beetje op letten wat je doet!!
Weet alleen niet of een clio zoveel verschilt van een laguna?
Weet alleen niet of een clio zoveel verschilt van een laguna?
Basic Reno one-O-one, gebruik de search eens, bijvoorbeeld:
http://www.renault-tuning.com/viewtopic ... ap#1055129
Remedie: heel grondig doorspoelen (ook je radiateur demonteren en links en rechtsom doorspoelen. Verse thermostaat en nieuwe koelvloeistof (niet verdunnen, gewoon prefab spul) en volgende zomer weer herhalen. Het zal dan wel weer bruin zijn.
Het bruine komt van het oxideren van het gietijzeren onderblok in een systeem met zoveel aluminium (cyl. kop, radiateuren) en het niet max om de twee jaar vervangen van de koelvloeistof.
In weet nu iemand die met zijn nieuwe radiateur rode koelvloeistof kreeg (voor ander type motoren, VW voornamelijk dacht ik) precies vanwege dit probleem, zou beter zijn. Ik wacht het af.
Remedie: heel grondig doorspoelen (ook je radiateur demonteren en links en rechtsom doorspoelen. Verse thermostaat en nieuwe koelvloeistof (niet verdunnen, gewoon prefab spul) en volgende zomer weer herhalen. Het zal dan wel weer bruin zijn.
Het bruine komt van het oxideren van het gietijzeren onderblok in een systeem met zoveel aluminium (cyl. kop, radiateuren) en het niet max om de twee jaar vervangen van de koelvloeistof.
In weet nu iemand die met zijn nieuwe radiateur rode koelvloeistof kreeg (voor ander type motoren, VW voornamelijk dacht ik) precies vanwege dit probleem, zou beter zijn. Ik wacht het af.
Calle, bedankt voor de tip, ik zit nu pas een paar dagen op deze site dus ben nog een beetje aan het uitvinden hoe alles werkt.Calle schreef:Basic Reno one-O-one, gebruik de search eens, bijvoorbeeld:
Mike