de 14jarige gtt lover

Nieuw op de site? Stel je hier voor.
de 14jarige gtt lover
Berichten: 27
Lid geworden op: ma 8 aug 2005 19:53

Steven schreef:Tip:

Regel eens een vraagbaak, werkplaatshandboek of een Haynes (als je een beetje engels kan, evt, met technisch woordenboek erbij).
Ik heb al een werkplaats handboek ergens vandaan gehaald en is best handig :)
de 14jarige gtt lover
Berichten: 27
Lid geworden op: ma 8 aug 2005 19:53

Florus schreef:"V snaar molen" :lol: = Waarschijnlijk de waterpomp
"zilveren ding boven spruitstuk" = denk ik de carburateur
"wat er boven op de zuigers zit" = De cilinderkop

:)
sorry hoor maar ben pas 14 en dit is de eerst automotor die ik uit elkaar haal dus weet er nog niet zo veel van, moet het allemaal nog leren :evil:
de carb was er al af, ik had het over dat ding waar de carb op hoort.
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Is allemaal goed bedoeld, he... :) Het is alleen wel grappig hoe je het omschrijft. (Y)
de 14jarige gtt lover
Berichten: 27
Lid geworden op: ma 8 aug 2005 19:53

okej op die manier maar het klonk nogal bekritiserend. sorry dan :wink:
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Nee, joh. Integendeel! :) Ga zo door! :worship:
Florus
Berichten: 6727
Lid geworden op: zo 20 jul 2003 11:16

Hey,...... probeerde je alleen maar te helpen hoor !

Er om lachen mag toch wel,'t is geen uitlachen ofzo :wink:

Ding waar de carb. opzit noemde je zelf al: (inlaat)spruitstuk :)
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

ze plagen hier graag hoor :lol:
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Sja die ouwe lul van een Luco weet het ook regelmatig niet helemaal, dat word ook door het bestuur getolereerd.

Ik had em allang een ban gegeven natuurlijk ;)
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

Steven schreef:Sja die ouwe lul van een Luco weet het ook regelmatig niet helemaal, dat word ook door het bestuur getolereerd.

Ik had em allang een ban gegeven natuurlijk ;)
flauwerd :D
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

We dwalen af... :)
de 14jarige gtt lover
Berichten: 27
Lid geworden op: ma 8 aug 2005 19:53

neej ik ga niemand slaan :) en doe ik er beter aan om er een weber carb op te zetten?? Ik heb er weleens over gelezen dat het beter is ofzo.
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Een goeie dubbele weber zal zeker verbetering geven! :) Maar ik geloof dat het een klein probleem is dat de carburateur op een GTT onder druk zijn werk moet doen en Webers daar in principe niet voor gemaakt zijn. Maar eigenlijk weet ik niet echt waar ik over praat, dus laat ik het liever over aan de pro's. :)
chris-mc
Berichten: 3934
Lid geworden op: wo 9 jan 2002 0:00
Car: Megane coupe ph1 16V
Locatie: Middelburg (zeeland,NL)
Contacteer:

Erix (ook rtc lid) heeft een groep A carberateur,dat blijkt ook de gtt sneller te maken.

Maar zoals hiervoor al gezegt is,voor de specificaties moet je bij de ervaren leden zijn.

ps. Suc6 met je gtt (Y) :)
Renault Megane Coupé 2.0 16v
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Grotere carb erop is (ongeveer) net zoveel werk als injectie, dusja....
de 14jarige gtt lover
Berichten: 27
Lid geworden op: ma 8 aug 2005 19:53

en hoeveel werk is dat dan??? :s
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Ik heb persoonlijk geen idee, maar reken erop dat je nieuwe een nieuw spruitstuk moet laten maken dat aangepast is voor de nieuwe carburateur. Dat is volgens mij al een prijzig geintje...

En zoals Steven al aangeeft, is het misschien beter om er dan direct injectie op te zetten. Daarvan heb je nog effe wat meer voordeel. Ik heb alleen geen idee of het prijsverschil groot is tussen die 2.
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Berichten: 12075
Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
Locatie: Fryslân
Contacteer:

veel :D
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Nou prijsverschil is niet zo heel groot, tis meer de tijd die je erin steekt om het fatsoenlijk lopend te krijgen.

Makkelijkste manier om toch ff wat verder te gaan is gewoon je standaard carb naar 'groep A spec' om te bouwen.
de 14jarige gtt lover
Berichten: 27
Lid geworden op: ma 8 aug 2005 19:53

en wat houd dat allemaal in?? en hoe hoog gaan de kosten dan stijgen??
600-1000euro iets in die richting :s ik hoop het niej.
de 14jarige gtt lover
Berichten: 27
Lid geworden op: ma 8 aug 2005 19:53

ik heb o http://www.k-tecracing.com een vervangings carburateur zien staan. bij engine en dan de 4e pagina
een group A carb noemen ze hem. Is dat nou zon groep A carb???
Roy
Moderator
Berichten: 6618
Lid geworden op: wo 28 mar 2001 0:00
Locatie: Zuid-Holland

Dat is een "groep A" carb. inderdaad :)
de 14jarige gtt lover
Berichten: 27
Lid geworden op: ma 8 aug 2005 19:53

hoe moeilijk is het om je motor om te bouwen zodat er zon carb opkan>??
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Dan hoef je niets om te bouwen. Het zijn wat kleine modificaties op je huidige Solex carburateur. Hoe dat precies zit weet ik niet, maar dat kunnen anderen je wel uitleggen.
de 14jarige gtt lover
Berichten: 27
Lid geworden op: ma 8 aug 2005 19:53

Merijn schreef:Dan hoef je niets om te bouwen. Het zijn wat kleine modificaties op je huidige Solex carburateur. Hoe dat precies zit weet ik niet, maar dat kunnen anderen je wel uitleggen.
okej ga ik wel wat rondvragen :)
Robert-Jan
Berichten: 5384
Lid geworden op: wo 29 jan 2003 21:23
Locatie: Noordwijk

Je huidige carb kan je ombouwen tot groep A carb.
Wordt de venturi groter gemaakt.
Sproeier bezetting wordt verandert.
Choke klep wordt verwijdert, veel mensen zetten deze weer terug vanwege slecht aanslaan bij een koude start.

Dit is een oplossing voor een groep A carb, er zijn mensen op forum die er meer van weten.
VLK Groep
de 14jarige gtt lover
Berichten: 27
Lid geworden op: ma 8 aug 2005 19:53

okej had net een topic gezet bij motorisch of iemand weet hoe het moet :)
de 14jarige gtt lover
Berichten: 27
Lid geworden op: ma 8 aug 2005 19:53

het is al weer een tijd geleden dat ik iets van me heb laten horen.

hier een update van hoe het er nu voor staat.

de GTT is ondertussen roets vrij gemaakt en helemaal zwart gespoten. ook zn er booskijkers in de motorkap ingelast.

de motor is eruit gehaald en ben ik momenteel schoon aan het maken.
ik heb er ook een setje in hardheidverstelbare gele koni's bij.

ik heb ook al een aantal ideen over het tunen van de motor.

bigbore uitlaat systeem
scherpere nokkenas
bleedvalve
hogere turbodruk
group A carb.
grotere intercooler
handmatig bedienbare radiatorfan

ook wil ik de motor bij k-tec in engeland laten reviseren en daar al een paar van die aanpassingen laten doen.

hier volgen nog wat foto's van de GTT.

greetzz Jordy

[img]http://i16.photobucket.com/albums/b37/J ... 0_1822.jpg[/img]
[img]http://i16.photobucket.com/albums/b37/J ... 0_1823.jpg[/img]
[img]http://i16.photobucket.com/albums/b37/J ... 0_1819.jpg[/img]
[img]http://i16.photobucket.com/albums/b37/J ... C00786.jpg[/img]
[img]http://i16.photobucket.com/albums/b37/J ... 0_1917.jpg[/img]
[img]http://i16.photobucket.com/albums/b37/J ... 0_1916.jpg[/img]
[img]http://i16.photobucket.com/albums/b37/J ... 0_1915.jpg[/img]
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

IK zou m lekker in eigen land laten reviseren ... naar ktec gooi je naar mijn gevoel een hoop geld 'down the drain' . Hier zijn er zat bedrijven die dat goed en graag voor je doen, bijvoorbeeld MB Carperformance.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
de 14jarige gtt lover
Berichten: 27
Lid geworden op: ma 8 aug 2005 19:53

oke bedankt voor de tip en wat kost dat ongeveer bij MBC en waar zit dat???
Egon
Berichten: 6723
Lid geworden op: do 2 feb 2006 15:43
Locatie: 's-Hertogenbosch

Leuke wagen. is helemaal uber als je 18 bent en er de weg mee op mag
:worship:
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

http://www.mbcarperformance.nl

Ik zou m gewoon opbellen, aardige gast!
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

ik zou idd ook gewoon spullen halen bij MB en zelf aan de slag gaan, asl je dat niet ziet zitten dan laten doen bij maurice. waarom naar engeland gaan als je het hier in NL ook gewoon goed kan laten doen.

informeer maar eens mij MB, echt een goed adres (Y)
R5GTT. Drive it like you stole it
Wilma
Berichten: 5610
Lid geworden op: vr 21 mei 2004 18:23
Contacteer:

MB is een stuk goedkoper als dat je het in Engeland laat doen hoor!
Ga maar eens prijzen vergelijken op de sites!
Pedro de cleen
Berichten: 132
Lid geworden op: zo 14 aug 2005 8:45
Locatie: Rupelmonde (Kruibeke)
Contacteer:

Wilma schreef:MB is een stuk goedkoper als dat je het in Engeland laat doen hoor!
Ga maar eens prijzen vergelijken op de sites!
Da wou ik ook zeggen... (Y)
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Vette shit, zeg! (Y) Erg goed bezig. Daar zou ik nog wat van kunnen leren. ;)
Plaats reactie