Florus schreef:"V snaar molen" = Waarschijnlijk de waterpomp "zilveren ding boven spruitstuk" = denk ik de carburateur "wat er boven op de zuigers zit" = De cilinderkop
sorry hoor maar ben pas 14 en dit is de eerst automotor die ik uit elkaar haal dus weet er nog niet zo veel van, moet het allemaal nog leren
de carb was er al af, ik had het over dat ding waar de carb op hoort.
Een goeie dubbele weber zal zeker verbetering geven! Maar ik geloof dat het een klein probleem is dat de carburateur op een GTT onder druk zijn werk moet doen en Webers daar in principe niet voor gemaakt zijn. Maar eigenlijk weet ik niet echt waar ik over praat, dus laat ik het liever over aan de pro's.
Ik heb persoonlijk geen idee, maar reken erop dat je nieuwe een nieuw spruitstuk moet laten maken dat aangepast is voor de nieuwe carburateur. Dat is volgens mij al een prijzig geintje...
En zoals Steven al aangeeft, is het misschien beter om er dan direct injectie op te zetten. Daarvan heb je nog effe wat meer voordeel. Ik heb alleen geen idee of het prijsverschil groot is tussen die 2.
ik heb o http://www.k-tecracing.com een vervangings carburateur zien staan. bij engine en dan de 4e pagina
een group A carb noemen ze hem. Is dat nou zon groep A carb???
Dan hoef je niets om te bouwen. Het zijn wat kleine modificaties op je huidige Solex carburateur. Hoe dat precies zit weet ik niet, maar dat kunnen anderen je wel uitleggen.
Merijn schreef:Dan hoef je niets om te bouwen. Het zijn wat kleine modificaties op je huidige Solex carburateur. Hoe dat precies zit weet ik niet, maar dat kunnen anderen je wel uitleggen.
Je huidige carb kan je ombouwen tot groep A carb.
Wordt de venturi groter gemaakt.
Sproeier bezetting wordt verandert.
Choke klep wordt verwijdert, veel mensen zetten deze weer terug vanwege slecht aanslaan bij een koude start.
Dit is een oplossing voor een groep A carb, er zijn mensen op forum die er meer van weten.
IK zou m lekker in eigen land laten reviseren ... naar ktec gooi je naar mijn gevoel een hoop geld 'down the drain' . Hier zijn er zat bedrijven die dat goed en graag voor je doen, bijvoorbeeld MB Carperformance.
ik zou idd ook gewoon spullen halen bij MB en zelf aan de slag gaan, asl je dat niet ziet zitten dan laten doen bij maurice. waarom naar engeland gaan als je het hier in NL ook gewoon goed kan laten doen.