bleedvalve's gtt project

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
bleedvalve

ik ben dus bezig om een clio bak in mijn gtt ph2 te bouwen omdat mijn originele bak het begeven heeft.
ik zit met het enige euvel dat ik wel mijn km teller werkend wil houden en ik dus de ring voor de opnemer over moet zetten .

en dan krijg je het difrentieel er niet uit :evil:

verder wil ik niet zoveel aan mijn gtt gaan veranderen qua uiterlijk maar motorisch des te meer.

uiterlijk staan de volgende dingen op het menu:

-andere velgen (witte oz racing f1).
-smoke knipperlichten.
-verlagen hoeveel mm weet ik nog niet precies weet niet wat haalbaar is .
-misschien achterramen blinderen.
-devil uitlaat (zit er overgens al op ).

heb er nu al de volgende onderdelen op zitten:

-siliconen sfs slangen
-dumpvalve (forge groep a)
-veerpootbrug deze was eerst voor een opel kadett maar heb em omgelast
-zelfgelaste devil group n uitlaat met het welbekende trompetje eraan

motorisch staat dit op het menu:

-garrett t25 turbo (moet ik alleen de elbow nog voor aanpassen )
-saab intercooler deze is ongeveer 75 procent groter als de radiateur en lekker plat
-heel miss andere nokkenas van kent cams.

al met al alles bij elkaar is het nogal wat werk

het enig waar ik mee zit is dat ik het diffrentieel er met geen mogelijkheid uit krijg heeft iemand dit hier al een keer gedaan ???
Pedro de cleen
Contacteer:

Fotokes?
bleedvalve

die heb ik nog niet geupload maar zal het morgen ff doen heb het nu namelijk ff te druk met me auto 8)
Bart V

Waarom kies je dan voor een clio bak? Bewuste keuze neem ik aan?
-PAZ-
Über-Spammer

met een clio bak zou een gtt nog sneller op trekken dit door de iets andere bakverhoudingen.
R5GTT. Drive it like you stole it
Florus

Ja,of je weet 't vermogen helemaal niet meer a/d weg te krijgen,door nog meer wielspin... :wink:
bleedvalve

dat was de achterliggende gedachte niet hoor :lol:
kwam toevallig een clio 16v binnen bij de sloop en had hier gelezen dat deze paste dus viola klaar en dat je dan een lagere top heb ach jammer
daar zijn 15 inch velgen weer goed voor
Bart V

een clio 16V bak past niet op een gtt, tenzij je de bevestigingsteun aan het carter weg zou laten wat niet verstandig is.

Qua overbrengingen denk ik dat het ook niet gunstig gaat uitpakken, aangezien de gtt motor niet echt vergelijkbaar is met een 16V qua karakteristiek. Ik zou even doorzoeken naar een gtt bak.

Wat wel kan natuurlijk is de complete clio motor + bak overbouwen in je gtt (Y)
bleedvalve

er is mij verteld dat dit allemaal wel gaat passen door en medeforumer die dit ook gedaan heeft (kan zo even niet op zijn naam komen heeft een witte gtt iig) dus waarom zou dit niet gaan als diegene het wel voor elkaar heeft gekregen ??
Bart V

Het zit zo:

Bij een 16V zit de bak deels vastgebout aan de aluminium carterpan voor extra stevigheid. De bak van een 16V past wel op een gtt, echter heeft een gtt een ander type carter (staal), waardoor je de clio bak niet kan vastbouten op het carter. Hierdoor mis je 4 bevestigingspunten. Bij een gtt is dit opgelost d.m.v een stalen steun tussen het carter en de bak, echter past deze niet op de clio bak.

Dus de bak past wel, alleen mis je 4 bevestigingspunten onderaan. je snapt wel dat dit ten koste gaat van de stevigheid, met eventuele gevolgen van dien. In mijn ogen is het nogal prutswerk als je 4 bevestigingspunten weglaat van een versnellingsbak.
bleedvalve

ben ik helemaal met je eens

maar aangezien ik alle mogelijke spullen tot mijn beschikking heb is dit ook zo op te lossen lijkt mij door zegmaar de steun aan te passen zodat deze de bak op een juiste manier op zijn ''plaats'' houd zegmaar
Egon

veel succes en we zien de foto's wel verschijnen (Y)
bleedvalve

[img]http://www.priyantha.nl/rtc-upload/albu ... ld.045.jpg[/img]

hier hangt het blok dus al in de takel wachtend op een verse koppeling en een andere bak :)
Riël
Über-Spammer

Bart V schreef:Het zit zo:

Bij een 16V zit de bak deels vastgebout aan de aluminium carterpan voor extra stevigheid. De bak van een 16V past wel op een gtt, echter heeft een gtt een ander type carter (staal), waardoor je de clio bak niet kan vastbouten op het carter. Hierdoor mis je 4 bevestigingspunten. Bij een gtt is dit opgelost d.m.v een stalen steun tussen het carter en de bak, echter past deze niet op de clio bak.

Dus de bak past wel, alleen mis je 4 bevestigingspunten onderaan. je snapt wel dat dit ten koste gaat van de stevigheid, met eventuele gevolgen van dien. In mijn ogen is het nogal prutswerk als je 4 bevestigingspunten weglaat van een versnellingsbak.
De stalen carter bakken hebben dit probleem toch niet?
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Bart V

Klopt, maar de clio16v heeft nooit een stalen carter gehad, enkel de eerste 19 16v's.
-PAZ-
Über-Spammer

http://www.clubrenaultsportives.nl/foru ... sc&start=0

lees dit anders eens door, staat ook wat info en foto's in over ombouw van clio bak voor in de gtt

hij heeft dus ook de behuizing van de gtt bak gehouden en het binnewerk van de clio 16v bak daarin overgezet, zo ben je dus gelijk van het montage probleem af :wink:
bleedvalve

dan doe ik dat dus ook gewoon

maar ik zit nogsteeds met het probleem dat ik het diffrentieel er niet uit krijg...

iemand een idee??
-PAZ-
Über-Spammer

post anders eens een foto van hoever de bak al uit elkaar ligt, dat maakt het wat makelijker om vanaf hier te zien wat er mischien nog vast zit
bleedvalve

een kleine update:

diff had ik eruit en de diff van de clio bak overgezet.
alles bijna in elkaar en dan springen de 3 tonnetjes van de achterste schakelring er tot 5 keer aatoe uit

bak ligt nu gezellig onder de grond in de daarvoor bestemde grondcontainer :evil: :evil: :evil: :evil:

iemand hier nog een bak van een gt turbo ph2 liggen (jb3-033)
-PAZ-
Über-Spammer

je gaat de clio bak niet meer gebruiken dan als ik het goed begrijp??.
al deze moeite gedaan en dan toch weer voor een origenele bak??
bleedvalve

ja idd ben niet meer van plan om een bak uit elkaar te gaan halen en weer zulk soort elende te krijgen.

zoek dan liever naar een meteen passende bak jammer dan maar van het geld
Plaats reactie