Project J-P-S clio 16v (kachelfan en wissers doen het weer)

Vertel hier alles over je project.
Jean-Paul-S
Über-Spammer

de uitlaat hangt er eindelijk onder op de demper na. het was nog wat geknutsel om de kat er met een zelgemaakte flens onder te krijgen. na de keuring gaat hij er toch weer onderuit.

hierbij de afbeeldingen van de flens.

[img]http://members.home.nl/jp.strijthaegen/spruitstuk1.JPG[/img]
[img]http://members.home.nl/jp.strijthaegen/spruitstuk3.JPG[/img]

de verdraaide flens van de voorpijp met de zelgemaakte flens zorgt ervoor dat je je originele kat kunt gebruiken.

zodra de demper eronder zit kan hij gestart worden, of toch niet??? ik heb namelijk mijn remklauwen nog niet gemonteerd. wat doet de abs pomp als deze geen olie in zich heeft? ik kan me voorstellen dat hij even draait zodra de auto op contact word gezet namelijk. weet iemand dit?
Jean-Paul-S
Über-Spammer

vandaag was de grote dag voor de clio!

gisteravond hebben we nog de uitlaat rammelvrij gemonteerd onder de auto, vandaag moest hij starten. toch altijd een spannend moment! zeker als je alle voorgaande foto's bekijkt en tot hoever hij uitelkaar is geweest.

tijdens de allerlaatste check-up bleek dat er nog een benzineleidingkje loshing. dat goed vastgezet en dat was het dan.

op contact: geen vonken vanuit de motorruimte :p. toen een keer voorzichtig gedraaid en weer losgelaten: nog altijd geen problemen.

en daarna werd hij dan eindelijk gestart. het blok heeft een half jaar stilgestaan maar liep binnen 5 seconden :worship: ! elke keer opnieuw toch weer een mooi moment om mee te maken :D

je hoorde aan de klepstoters wel dat hij een tijdje gestaan had maar het werd gelukkig snel minder. hoe kan ik deze het beste vervangen, moet de kop ervanaf hiervoor?

alle vloeistoffen bijgevuld en klaar is dat gedeelte. hij klinkt nog erg rustig, ondanks het spaghetti spruitstuk, demperloze middenbuis en peco bb4 demper. de kat gaat er wel meteen onderuit na de keuring :wink:

nu nog de remmen spuiten en monteren, uitlijnen, nog een laatste check-up en dan op APK keuring... de deadline licht echter in september, dan is hij een jaar geschorst. ondertussen is deze auto al geschorst sinds november 2001! hij heeft vier jaar gestaan en is nu bijna een jaar in mijn bezit.

zo kwam hij vanmorgen naar buiten:

[img]http://members.home.nl/jp.strijthaegen/clio_motor.JPG[/img]
[img]http://members.home.nl/jp.strijthaegen/clio_buiten.JPG[/img]

en zo ziet hij eruit na een dagje knutselen:

[img]http://members.home.nl/jp.strijthaegen/ ... osorie.JPG[/img]

to be continued (0)
Laatst gewijzigd door Jean-Paul-S op za 29 jul 2006 14:57, 1 keer totaal gewijzigd.
PatrickG

gefeliciteerd!! :D
Tim Rover 118

Toppie, als het in een keer loopt is altijd een erg goed gevoel he.

had hetzelfde toen mijn projectje na 4 maand stilstaan weer in een keer liep.
Jean-Paul-S
Über-Spammer

en dan de km stand na ongeveer 5 jaar stilstaan:

[img]http://members.home.nl/jp.strijthaegen/ ... d_clio.JPG[/img]
Jean-Paul-S
Über-Spammer

gefeliciteerd!!
dankjewel, ben er ook erg blij om :) !
Toppie, als het in een keer loopt is altijd een erg goed gevoel he.

had hetzelfde toen mijn projectje na 4 maand stilstaan weer in een keer liep.
ja inderdaad. toch even spannend omdat je zoveel eraan gedaan hebt. er kan weinig misgaan maar toch.... je moet natuurlijk geen 50 bouten en moeren overhouden.
-PAZ-
Über-Spammer

tikken van de klepstoters akn evt minder worden wanneer er eens een tijdje met de auto gereden is. ze zijn waarschijnlijk heel ver leeg gelopen tijdens het stilstaan. anders kan je evt proberen met olie toevoeging. om de ze te vervangen zul je de nokken-assen eruit moeten halen. cilinderkop hoeft er daar niet voor af
R5GTT. Drive it like you stole it
Jean-Paul-S
Über-Spammer

bedankt voor het snelle antwoord. het blok heeft inderdaad lang gestaan. hij heeft het altijd een klein beetje gehad als hij koud was. na de 2e keer starten met een beetje temperatuur was het al weg.

zal nog wel minder gaan worden, anders eens atf erbij doen toch?
-PAZ-
Über-Spammer

ATF kan, halve liter ofzo. maar je kan ook een speciale toevoeging halen bij de auto-onderdelen handel
Jean-Paul-S
Über-Spammer

welke toevoeging kan ik het beste gebruiken?

dus eerst halve liter olie eruit, halve liter toevoeging erin, paar km rijden en dan geheel nieuwe olie erindoen?
-PAZ-
Über-Spammer

rijd gewoon eerst eens een aantal km, en kijk wat ie doet. indien hij nog te veel tikt effe toevoeging halen en die erbij mikken, das meestal maar iets van 250ml ofzo dus hoef je er geen olie uit te laten lopen. informeer effe bij onderdelen handel welke ze de beste vinden. ik gebruik meestal produkten van wynn's
Riël
Über-Spammer

Gewoon lekker laten tikken :p
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Jean-Paul-S
Über-Spammer

Gewoon lekker laten tikken
dan hoor je me bij de tnm dalijk vanaf renault kerres al aankomen :wink: :p

nee grapje, het zal wel minder worden naarmate er wat mee gereden word en de motor warmer word. anders toevoeging (Y)
Jean-Paul-S
Über-Spammer

en morgen eens kijken waarom hij niet in de 3e 4e en 5e versnelling wil. zal wel iets met de schakelstang vermoed ik, dat die tegen m'n zelfgemaakte flens komt ofzo :(
Patrick L.

Je ben t goed bezig geweest, mooi dat ie weer loopt. mischien moet je de stang zelf verstellen/verderaaien, had ik toen het blok uit mijn GTT was geweest.
Jean-Paul-S
Über-Spammer

Je ben t goed bezig geweest, mooi dat ie weer loopt. mischien moet je de stang zelf verstellen/verderaaien, had ik toen het blok uit mijn GTT was geweest.
dankjewel voor de complimenten. ik ga morgen eens kijken als hij weer op de put staat. hij zou normaal van de voorpijp/flens weg moeten buigen als je naar 3,4,5 wilt. morgen zullen we het wel zien.
Marcel B.

Goed bezig (Y)
Marcus

Gefeliciteerd!

Goed bezig (Y)
Duupke (Ronald)
Contacteer:

Gefeliciteerd. (Y) (Y) (Y)

Met een beetje mazzel zien we de Clio nog een keer op een meeting verschijnen dit jaar.
:p :wink:
Once upon a time, you tref het verkeerd!!!
MarcoG
Contacteer:

Netjes netjes netjes (Y) :) Fijn dat ie het doet. Hoop dat er verder niks ernstigs mis mee is.

Benzineleiding was ik ook eens vergeten, had al een klein stukje mee gereden. Dat miefte tot binnen naar benzine, spoot zo over de tank. :wink: Gebeurt je maar 1 keer hehe!
Abel
Über-Spammer

Gewoon klein scheutje atf bij de olie in gooien.. halve liter is veel hoor..
starlight

...ziet er erg mooi uit,altijd goed een goed lopende 16-klepper te zien. 8)
Jean-Paul-S
Über-Spammer

Gefeliciteerd.

Met een beetje mazzel zien we de Clio nog een keer op een meeting verschijnen dit jaar.
dankjewel, hij zal niet zo super lang rijden hoor. ik rijd er eventjes mee om te controleren of alles naar behoren blijft functioneren en ik wellicht iets moet verbeteren (hoop het niet). hij zal dan na een paar weekjes naar de spuiter gaan voor een nieuwe laklaag. op de foto zie je het niet maar er zitten rondom wat kleine plekjes, deukjes, krasjes etcetera. nu technisch bijna alles zo goed als nieuw is wil ik hem optisch ook graag zo hebben. een meeting kan, bij de spuiter ofzo (0)
Netjes netjes netjes Fijn dat ie het doet. Hoop dat er verder niks ernstigs mis mee is.

Benzineleiding was ik ook eens vergeten, had al een klein stukje mee gereden. Dat miefte tot binnen naar benzine, spoot zo over de tank. Gebeurt je maar 1 keer hehe!
het is ook erg leuk om dit bereikt te hebben, we hebben het al eens eerder gedaan ergens rond december bij een andere clio. na een week ongeveer begaf de bak het :( dus we wisten wel hoe het moest. alleen het blok inbouwen met abs pomp erin is wel een vervelende klus.

dat getik zijn de hydraulische stoters. ze hebben dat altijd een heel klein beetje gehad als hij koud was. als hij warm werd was het helemaal niet meer hoorbaar. het komt waarschijnlijk door het halve jaar stilstaan. ik rijd er zometeen eens een weekje mee als er apk opzit, en anders gaat er atf in. de benzineleiding van het spruitstuk zat bij mij niet goed vast, zei pap: kiek doa keump benzien oet, de pomp deit t in eeder geval :lol:
Gewoon klein scheutje atf bij de olie in gooien.. halve liter is veel hoor..
welke moet het dan zijn. ik vertrouw de automaterialenzaken niet meer zo. ze gaven me ook al veel te dikke bakolie mee (N)
...ziet er erg mooi uit,altijd goed een goed lopende 16-klepper te zien.
inderdaad, er rijden veel meer slechte 16v's rond dan goede. tenminste dat maak ik op uit alle auto's waar ik naar ga kijken die te koop staan. de meeste hebben wel flink wat werk nodig om ze goed te krijgen.
Steven
Car: M536

ATF moet je niet zien al toevoeging, maar meer als reinigingsmiddel wat je er na een tijdje uit laat lopen.

Dus je kunt er wat van ingieten vlak voordat je je olie gaat wisselen (tot max halve liter ofzo) daar rijd je dan zeg 100-150km mee en dan laat je het eruit lopen en dan verse olie erin.

Wat ook vaak helpt is ipv een 10W40 een 5W40 nemen, die koud iets dunner waardoor de klepstoters zich sneller vullen en dus minder tikken.
Duupke (Ronald)
Contacteer:

Eindejaarsmeeting moet toch wel lukken zeker...

5 november, je hebt nog ff de tijd. :wink:

Succes iig. (Y)
Jean-Paul-S
Über-Spammer

ik zal zien. vandaag zouden de remklauwen klaar zijn. tenminste dat is voor de zoveelste keer toegezegd :(

ben wel al begonnen om een opzetje te maken voor de audio. zometeen even een plank halen die de hoedenplank vervangt en om de speakers in de deur te laten passen (16,5cm), een berg kabel en wat zekeringen, en stofering.

ik heb dit nog nooit gedaan, iemand tips waar ik extra op moet letten?
Jean-Paul-S
Über-Spammer

ik ben net even aan het kijken hoe ik alles ga aansluiten. de boxen in de auto is het probleem niet. er ligt een gto 4000 in hiervoor. achter op de radio zit EEN uitgang voor naar de versterker, deze splitst zich nog (voorboxen/achterboxen) bij de versterker.

mag ik deze nog eens splitsen om een sub aan te sturen? dus de enkele uitgang van de radio naar 3 punten sturen? voorboxen, achterboxen, subwoofer. dan zou er nog een versterker bij moeten, maar dan heb ik dat alvast klaar qua bedrading.
Jean-Paul-S
Über-Spammer

ondertussen weer een stapje verder. de remklauwen en zadels staan in de eerste rode laklaag. gelukkig zijn de nippels goed losgekomen.

aankomend weekend komen de remklauwen op de auto, achterste schijven+lagers vervangen, alles aankoppelen en wellicht ontluchten.

[img]http://members.home.nl/jp.strijthaegen/remklauw.JPG[/img]
nee dit is niet fel oranje! :wink:

[img]http://members.home.nl/jp.strijthaegen/remklauw2.JPG[/img]

kan iemand mij helpen met de vraag over de aansluiting van audio hierboven?
:~
Jean-Paul-S
Über-Spammer

ATF moet je niet zien al toevoeging, maar meer als reinigingsmiddel wat je er na een tijdje uit laat lopen.

Dus je kunt er wat van ingieten vlak voordat je je olie gaat wisselen (tot max halve liter ofzo) daar rijd je dan zeg 100-150km mee en dan laat je het eruit lopen en dan verse olie erin.

Wat ook vaak helpt is ipv een 10W40 een 5W40 nemen, die koud iets dunner waardoor de klepstoters zich sneller vullen en dus minder tikken.
ze hebben me dat van wynns gegeven. dit kun je er gewoon bijschudden als soort van toevoeging. dat is speciaal ervoor gemaakt.
Robke
Car: Lexus IS250

J-P-S schreef:ik ben net even aan het kijken hoe ik alles ga aansluiten. de boxen in de auto is het probleem niet. er ligt een gto 4000 in hiervoor. achter op de radio zit EEN uitgang voor naar de versterker, deze splitst zich nog (voorboxen/achterboxen) bij de versterker.

mag ik deze nog eens splitsen om een sub aan te sturen? dus de enkele uitgang van de radio naar 3 punten sturen? voorboxen, achterboxen, subwoofer. dan zou er nog een versterker bij moeten, maar dan heb ik dat alvast klaar qua bedrading.
Kan wel maar ideaal is het niet.
Je kan ook even kijken of je je versterker aan kunt sturen met 1 signaalkabel, daar zit bij meerdere versterkers een schakelaartje voor op.
Jean-Paul-S
Über-Spammer

Kan wel maar ideaal is het niet.
Je kan ook even kijken of je je versterker aan kunt sturen met 1 signaalkabel, daar zit bij meerdere versterkers een schakelaartje voor op.
er ligt dus een gto 4000 versterker in. deze heeft kanalen voor de voorkant en achterkant. nu wilde ik die van de achterkant dubbel splitsen en naar een andere versterker laten gaan.

de boxen wil ik allemaal op deze versterker hebben.
SQWilliams

J-P-S schreef:ik ben net even aan het kijken hoe ik alles ga aansluiten. de boxen in de auto is het probleem niet. er ligt een gto 4000 in hiervoor. achter op de radio zit EEN uitgang voor naar de versterker, deze splitst zich nog (voorboxen/achterboxen) bij de versterker.

Dat idee van die RCA zo vaak tesplitten is niet echt ideaal!
Wat ik zou doen is die JBL GTO 4000 gebruiken om je voorspeakers mee aan te sturen, en dan de 2 kanalen die je over hebt bruggen voor je sub!

En als je 16,5 CM speakers in de voordeuren wild inbouwen kom je het blik in je deur aan het aanpassen, daarbij kan je het beste ook gebruik maken van deurframes (check deze link http://www.showyoursound.nl/Public/Show ... sp?id=2459
hier zie je een paar foto's hoe ik het gedaan heb!)
Jean-Paul-S
Über-Spammer

Dat idee van die RCA zo vaak tesplitten is niet echt ideaal!
Wat ik zou doen is die JBL GTO 4000 gebruiken om je voorspeakers mee aan te sturen, en dan de 2 kanalen die je over hebt bruggen voor je sub!

En als je 16,5 CM speakers in de voordeuren wild inbouwen kom je het blik in je deur aan het aanpassen, daarbij kan je het beste ook gebruik maken van deurframes (check deze link http://www.showyoursound.nl/Public/Show ... sp?id=2459
hier zie je een paar foto's hoe ik het gedaan heb!)
bedankt voor de info tot dusver. ik zou ook een radio kunnen zoeken met een dubbele rca uitgang. wellicht dat ik dat dan doe.

de remmen zitten er aan de voorkant al onder. nu nog de achterkant en dan kan het geheel ontlucht worden. de slangen zijn van goodrich nu. ben eens benieuwd naar het remvermogen zometeen omdat alles vernieuwd en verbeterd is.

[img]http://members.home.nl/jp.strijthaegen/Remklauw.JPG[/img]

de komende week is het tijd om de auto uit te laten lijnen, dan de remmen wat inremmen in de donkere avonduren. en de week erop afspraak maken voor op keuring te gaan (0)
Laatst gewijzigd door Jean-Paul-S op zo 13 aug 2006 19:11, 3 keer totaal gewijzigd.
Duupke (Ronald)
Contacteer:

Jean-Paul-S
Über-Spammer

dankje, is al verandert :D
Plaats reactie