1.8 16V blok in Clio 1.2 RN inbouwen, nog iets nodig??

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
Plaats reactie
Pimmetje

Hallo mensen,

het duurt nog eventjes voordat ik geld bij elkaar heb om het 1.8 16V blokje te kopen, maar ik denk ik vraag het alvast.

Standaard is mijn Clio een 1.2 8V, motor is een E7F. Mijn vraag is, is de carroserie voor elke clio hetzelfde in deze serie, uitgezonderd de Williams versie dan, en kan ik gewoon het 1.8 blok erin laten zetten zonder problemen of zou er versteviging aan te pas moeten komen??

bedankt voor de info alvast.

Groeten

Pim
Abel
Über-Spammer

Ander subframe met dikkere stabilisatie stang, en een andere achteras is ook noodzakelijk om het geweld goed op de weg te houden
Menno

Wat is er anders aan 't subframe dan?

Belangrijkste is iig motor, bekabeling en slangenzooi.

Waarschijnlijk is upgrade van remmen en onderstel ook wel prettig, maar dat hangt ook een beetje van je rijstijl af.
rev it like a rental
-PAZ-
Über-Spammer

subframe zou ik niet aan beginne, blok met alle randapparten nodig om hem te laten draaien. net als wat menno zegt rem upgrade zou mischien niet onverstandig zijn
R5GTT. Drive it like you stole it
Glekke
Contacteer:

En nee de carrosserie van een gewone clio en een 16v zijn niet hetzelfde... een 16v is een stukje breder.
Pimmetje

Dus eigenlijk is het misschien beter om gewoon een 1.8je te kopen en daarmee aan de slag te gaan?? Of is het wel haalbaar om dit allemaal te doen in het chassis van een 1.2??
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Dat is in ieder geval hetgeen wat ik zou doen, ja. Scheelt je een hoop werk en zorgen. En hoogstwaarschijnlijk is het nog goedkoper ook. Kun je het geld wat je overhoud mooi in onderhoud en andere leuke dingen steken. :)
Faab

Koop gewoon een 16 klappert. Scheelt je een hoop centen, ergernis, tijd, overwachte grappen, en ellende....
Pimmetje

Dat is dan duidelijk.

Dit Cliootje gaat naar mijn vriendin en ikk ga op zoek naar een leuk 16 kleppertje.

Enige plekken aan te raden die betrouwbaar zijn?? Ben niet echt zo'n fan van particulier kopen, maar als het niet anders kan.......

En het zal inderdaad een hoop kopzorgen schelen.
frank_williams

Je zou eens kunnen kijken bij Veban Rijswijk voor een Cliootje :)

http://www.veban-rijswijk.nl
antoine
Car: Renault Clio III RS

Probeer eens mij Mabo tuning.
Merijn
Über-Spammer

willow

Merijn schreef:Is dit niks voor je?

http://www.profinder.nl/occasion/viewau ... 30801&ap=n
leuk speelgoed man (Y) zeer weinig km, dus daarom nog een beste prijs zeg wat je dr voor moet neerleggen... :(
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Car: diverse
Contacteer:

das geen 16 klapper :D :D
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Pimmetje

het is inderdaad geen 16klapper, maar ach, 24 zou ik op zich ook wel in kunnen vinden. :) En als ik het geld had, dan zou ik em denk ik toch niet kopen, ik vind van alle modellen Clio's de eerste de leukste.
Dus dan zou ik een hele nette williams kopen denk ik en daarmee verder gaan, tenminste, daar kan toch ook nog het nodige aan getuned worden neem ik aan??
Droes Junior
Car: R5 Alpine Turbo

Nu wordt het gevaarlijk.. :D
Een Clio Williams gaan tunen met bumpers en verdere plastiek onderdelen wordt hier maar weinig aanvaardt :lol:

Voor het blok vind je ook wel wat onderdelen om hem te kietelen..
Pimmetje

Oh nee, begrijp me niet verkeerd, als ik een Clio williams zou halen, dan zou het tunen puur motorisch zijn.
Optisch laat ik em met rust want ik vind ze prima zoals ze zijn.

Maar eerst maar eventjes sparen, klein beetje hopen dat ik de paar miljoen win volgende maand en dan komt het goed.
Heb nog wel wat geld apart liggen, maar eerst ook even een zeker iemand overtuigen van een tweede auto. :D
Gast

om een N/A motor op te kietelen zal je die meloenen goed kunnen gebruiken. Tis namelijk pokkeduur om een ietwat te winnen aan vermogen. Laat een Willie lekker standaard :wink:
Pimmetje

ja daar heb je eigenlijk ook wle gelijk in. Williams zijn snel zat van zichzelf.

heeft er iemand een link naar de specs van zo'n Clio I williams?? Kan het niet echt vinden.

thanks
Merijn
Über-Spammer

Wat wil je precies weten?

http://www.cliowilliams.co.uk/index.php?get=tech

Hier staat een hoop info.
Plaats reactie