Hallo mensen,
het duurt nog eventjes voordat ik geld bij elkaar heb om het 1.8 16V blokje te kopen, maar ik denk ik vraag het alvast.
Standaard is mijn Clio een 1.2 8V, motor is een E7F. Mijn vraag is, is de carroserie voor elke clio hetzelfde in deze serie, uitgezonderd de Williams versie dan, en kan ik gewoon het 1.8 blok erin laten zetten zonder problemen of zou er versteviging aan te pas moeten komen??
bedankt voor de info alvast.
Groeten
Pim
1.8 16V blok in Clio 1.2 RN inbouwen, nog iets nodig??
Wat is er anders aan 't subframe dan?
Belangrijkste is iig motor, bekabeling en slangenzooi.
Waarschijnlijk is upgrade van remmen en onderstel ook wel prettig, maar dat hangt ook een beetje van je rijstijl af.
Belangrijkste is iig motor, bekabeling en slangenzooi.
Waarschijnlijk is upgrade van remmen en onderstel ook wel prettig, maar dat hangt ook een beetje van je rijstijl af.
rev it like a rental
En nee de carrosserie van een gewone clio en een 16v zijn niet hetzelfde... een 16v is een stukje breder.
Dat is in ieder geval hetgeen wat ik zou doen, ja. Scheelt je een hoop werk en zorgen. En hoogstwaarschijnlijk is het nog goedkoper ook. Kun je het geld wat je overhoud mooi in onderhoud en andere leuke dingen steken. 

Dat is dan duidelijk.
Dit Cliootje gaat naar mijn vriendin en ikk ga op zoek naar een leuk 16 kleppertje.
Enige plekken aan te raden die betrouwbaar zijn?? Ben niet echt zo'n fan van particulier kopen, maar als het niet anders kan.......
En het zal inderdaad een hoop kopzorgen schelen.
Dit Cliootje gaat naar mijn vriendin en ikk ga op zoek naar een leuk 16 kleppertje.
Enige plekken aan te raden die betrouwbaar zijn?? Ben niet echt zo'n fan van particulier kopen, maar als het niet anders kan.......
En het zal inderdaad een hoop kopzorgen schelen.
-
- Berichten: 3135
- Lid geworden op: zo 2 dec 2001 0:00
- Locatie: Breda
leuk speelgoed man


-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
das geen 16 klapper



Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
het is inderdaad geen 16klapper, maar ach, 24 zou ik op zich ook wel in kunnen vinden.
En als ik het geld had, dan zou ik em denk ik toch niet kopen, ik vind van alle modellen Clio's de eerste de leukste.
Dus dan zou ik een hele nette williams kopen denk ik en daarmee verder gaan, tenminste, daar kan toch ook nog het nodige aan getuned worden neem ik aan??

Dus dan zou ik een hele nette williams kopen denk ik en daarmee verder gaan, tenminste, daar kan toch ook nog het nodige aan getuned worden neem ik aan??
-
- Berichten: 750
- Lid geworden op: zo 18 jun 2006 11:45
- Car: R5 Alpine Turbo
- Locatie: België
Nu wordt het gevaarlijk.. 
Een Clio Williams gaan tunen met bumpers en verdere plastiek onderdelen wordt hier maar weinig aanvaardt
Voor het blok vind je ook wel wat onderdelen om hem te kietelen..

Een Clio Williams gaan tunen met bumpers en verdere plastiek onderdelen wordt hier maar weinig aanvaardt

Voor het blok vind je ook wel wat onderdelen om hem te kietelen..
Oh nee, begrijp me niet verkeerd, als ik een Clio williams zou halen, dan zou het tunen puur motorisch zijn.
Optisch laat ik em met rust want ik vind ze prima zoals ze zijn.
Maar eerst maar eventjes sparen, klein beetje hopen dat ik de paar miljoen win volgende maand en dan komt het goed.
Heb nog wel wat geld apart liggen, maar eerst ook even een zeker iemand overtuigen van een tweede auto.
Optisch laat ik em met rust want ik vind ze prima zoals ze zijn.
Maar eerst maar eventjes sparen, klein beetje hopen dat ik de paar miljoen win volgende maand en dan komt het goed.
Heb nog wel wat geld apart liggen, maar eerst ook even een zeker iemand overtuigen van een tweede auto.

om een N/A motor op te kietelen zal je die meloenen goed kunnen gebruiken. Tis namelijk pokkeduur om een ietwat te winnen aan vermogen. Laat een Willie lekker standaard 
Wat wil je precies weten?
http://www.cliowilliams.co.uk/index.php?get=tech
Hier staat een hoop info.
http://www.cliowilliams.co.uk/index.php?get=tech
Hier staat een hoop info.