Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Plaats reactie
Maus
Berichten: 4127
Lid geworden op: zo 4 mar 2001 0:00
Locatie: Zwijndrecht

:lol:
Dan moet 't helemaal goed komen. :)
gisissi
Berichten: 29
Lid geworden op: zo 5 sep 2004 9:31

Een ragnoti heeft ook geen 215 PK, ook een ragnotti houd een civic niet bij, tenzij het een heel erg kort bochtig parcours is waar je veel van onderuit de motor moet werken, dat de Vtec nog niet werkt bij de civic (ctr ? wie noemt zo'n ding zo?)
in principe kent dat ding geen competitie. hij is gewoon goed. en voorlopig is er niks beters. Dat heeft niks met fabrieksondersteuning te maken, die heeft piepers namenlijk ook niet. dat heeft te maken met dat honda zijn motoren beter voor elkaar heeft. tot er een constructeur komt die dat evenaart wordt het niks verder.

De 197 of clio RS zoals we hem noemen, gaat de ragnotti voorlopig vast niet betaalbaar maken, want die is gewoon veels te zwaar met die 1240 kg van hem in groep N om mee te komen (da's gewoon weer 80 kg meer dan een Type R) dus er zal eers een homologatiespecial van moeten komen om het interessant te maken
Ik denk dat Gert jan Heutink afgelopen jaar heeft bewezen dat de clio Ragnotti wel degelijk gewaagd is aan de CTR ( om terug te komen op je vraag; Ik in ieder geval..... ) van in dit geval Piepers. Europees zie we hetzelfde beeld.

De Civic is inderdaad een prima auto, ook in rallytrim. Het is blijkbaar eenvoudiger hard te gaan in een Civic zonder fabrieksondersteuning dan in een vergelijkbaar scenario met een clio. De verschillen in potentie af fabriek verklaren dit grotendeels. Een competitieve clio t.o.v. een CTR is een Ragnotti en die zijn zonder fabrieksondersteuning voor Nederlandse begrippen zo goed als onhaalbaar. Diegene die het wel kunnen verkiezen logischerwijs een potentere N4 of iets spectaculairs in A7/A5.

Dat de Ragnotti fabrieks afgeleverd en/of in spare parts goedkoper worden met de introductie van de 197 is me volstrekt helder geworden tijdens de contacten die we onderhielden met de verantwoordelijken van Renault sport tijdens de opbouw van ( de destijds ) onze clio mk2. Dat er gezien het rally-verleden van Renault een homologatiespecial gaat komen van de 197 ( vergelijkbaar met de Ragnotti destijds ) lijkt mij vrij evident. De basis met het huidige gewicht is inderdaad ietwat ongeschikt. Wat als jij en ik al tot die conclusie kunnen komen....... :wink:

Ik meende dat Heutink destijds kon beschikken over meer dan 200 Pk. Een persbericht, volgens mij door het team gepubliceerd, heeft hier melding van gemaakt. Het lijkt mij niet dat het hier de laatste motorspecificaties betrof.

Enfin, los van je onwetendheid betreffende afkortingen een interessante discussie.

Jack
Tijn
Berichten: 4320
Lid geworden op: vr 18 mei 2001 0:00
Locatie: Vleuten
Contacteer:

Ik geloof dat die 200PK maar moeizaam gehaald kon worden, maar je moet de factor rijder hier vooral ook niet vergeten.

Heutink kon Piepers bijhouden toen de CTR dacht ik ook nog niet 100% maximaal opgebouwd was, mede door de speciale kwaliteiten van Gert-Jan. Ik denk niet dat je de Ragnotti moet beoordelen op basis van deze prestaties, net zo min als dat de Clio 1 een betere auto is als de Clio 2 alleen omdat Marcel alle CLio 2's te snel af was. De ene rijder is de andere niet en niet iedere auto van hetzelfde type bevind zich in hetzelfde evolutiestadium. wennen aan de auto is ook een belangrijke factor.

Ik ben heel benieuwd of de Clio 3 met een potente special komt en of er nog een restje extra vermogen uit de motor te persen is met een andere computer. weet jij de specs van de nieuwe motor ? verschilt hij veel van de F4R van de clio 182 ? Uiteindelijk zal de beschikbaarheid van een 6-bak dogbox met korte eindoverbrenging ook bepalen of het succesvol kan worden of niet ... en dan staat de nieuwe CTR weer voor de deur....
Laatst gewijzigd door Tijn op di 13 jun 2006 5:51, 1 keer totaal gewijzigd.
there is no spoon.
Tijn
Berichten: 4320
Lid geworden op: vr 18 mei 2001 0:00
Locatie: Vleuten
Contacteer:

gisissi schreef: Een competitieve clio t.o.v. een CTR is een Ragnotti en die zijn zonder fabrieksondersteuning voor Nederlandse begrippen zo goed als onhaalbaar. Diegene die het wel kunnen verkiezen logischerwijs een potentere N4 of iets spectaculairs in A7/A5.
en hier is de echte clou denk ik wel mee aangehaald. Waarom een clio of civic rijden als je voor "hetzelfde" bedrag of minder een EVO 6.5 kunt rijden.

Zou ik ook doen, het gaat gewoon harder. Een 2001 impreza of een evo kost hetzelfde als een ragnotti en minder dan een civic ...
there is no spoon.
Tijn
Berichten: 4320
Lid geworden op: vr 18 mei 2001 0:00
Locatie: Vleuten
Contacteer:

de specs die renault zelf opgeeft op de website voor de rallyuitvoering gr.N:

- Moteur :
> Type F4R - 4 cylindres - 16 soupapes – 1998 cm3
> Alésage x course (mm) : 82,7 x 93
> Puissance maxi : 185 ch à 6500 tr/mn
> Couple maxi : 220 Nm à 5250 tr/mn
there is no spoon.
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

antoine schreef:
Haas schreef:Mooie plaatjes antoine!
Niet helemaal mee eens. :wink:
Het kan nog stukken beter, maar dat gaat wel goedkomen.

Ooit. :smoke:
Ooit...das de broer van Nooit toch? :P

;) Ik vind ze strak!
Maus
Berichten: 4127
Lid geworden op: zo 4 mar 2001 0:00
Locatie: Zwijndrecht

Tijn schreef: en hier is de echte clou denk ik wel mee aangehaald. Waarom een clio of civic rijden als je voor "hetzelfde" bedrag of minder een EVO 6.5 kunt rijden.

Zou ik ook doen, het gaat gewoon harder. Een 2001 impreza of een evo kost hetzelfde als een ragnotti en minder dan een civic ...
Ik weet nog wel een EVO 6 RS, inclusief rolkooi en vaste kuipen te koop staan. :D
(Als het goed is... :~)
antoine
Berichten: 7739
Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
Car: Renault Clio III RS
Locatie: mont chêne

Maus schreef:
Tijn schreef: en hier is de echte clou denk ik wel mee aangehaald. Waarom een clio of civic rijden als je voor "hetzelfde" bedrag of minder een EVO 6.5 kunt rijden.

Zou ik ook doen, het gaat gewoon harder. Een 2001 impreza of een evo kost hetzelfde als een ragnotti en minder dan een civic ...
Ik weet nog wel een EVO 6 RS, inclusief rolkooi en vaste kuipen te koop staan. :D
(Als het goed is... :~)
Jack ook wel. (Stevenk) :wink:
@ Jack , komt er nu een evo?
Maus
Berichten: 4127
Lid geworden op: zo 4 mar 2001 0:00
Locatie: Zwijndrecht

Die ik bedoel is verder nog niet in rally-trim, heeft alleen de rolkooi en 2 vaste kuipjes.
antoine
Berichten: 7739
Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
Car: Renault Clio III RS
Locatie: mont chêne

Haas schreef:
antoine schreef:
Haas schreef:Mooie plaatjes antoine!
Niet helemaal mee eens. :wink:
Het kan nog stukken beter, maar dat gaat wel goedkomen.

Ooit. :smoke:
Ooit...das de broer van Nooit toch? :P

;) Ik vind ze strak!
Die lens zal er heus wel een keer komen, alleende prijs. :gun: Minimaal 1000 euro.

Toch bedankt voor het complimentje. :biertjuh:
hitman
Berichten: 884
Lid geworden op: wo 10 jul 2002 17:56
Locatie: dieren(gld)

clio cosmetisch: scherm en skirt r.v.
aandrijfas draagarm en stuurkogel kapot,valt mee.
zaterdag ff fixen dus.

trouwens met civic hoop zelf gedaan he,veel tijd en energy van onze kant waardoor na meerder malen op de bank we toch een vermogen van 223pk hebben kunnen behalen.
dat is het leuke van dit soort dingen.
als we geen straftijd hadden waren we sneller geweest dan de polo s1600,hoe vet is dat haha.

dit was de eerste keer dat de meiden in de clio reden,daarvoor 1 keer wezen testen in niederrhein.
kan nog veel aan de auto gebeuren,jack heeft naar mijn mening wat minder geld in het uiterlijk moeten stoppen en misschien wat meer in het motorische(mijn mening he).

al met al weer genoeg te doen voor de volgende keer.
volgende keer ook weer van de party martijn?kom ik wel eens een keertje kijken

groetjes tom
gisissi
Berichten: 29
Lid geworden op: zo 5 sep 2004 9:31

Het enige dat die auto op korte termijn nodig heeft is een dogbox. Geen dure preparaties, snelle nokken enz. Dat is de belemmerende factor als je continu moet kiezen tussen budget en ambitie. Bovendien spelen er ook andere commerciele belangen waarbij de cosmetische functie wel degelijk van belang is. Ik kan me trouwens ook niet voorstellen dat de meiden, zoals je zegt, momenteel prioriteit geven aan een optimale en kostbare motor preparatie. Niet als je t.o.v. de voorganger al te kampen hebt met 100% vermogens toename. Die marge lijkt me vooralsnog ruim genoeg. Maar goed, als het je in de zak brand, be my guest....... :wink:
@ Jack , komt er nu een evo?
Wij hebben helaas geen Evo buget. Indien e.e.a. verloopt zoals wij dat graag willen zal het een ietwat kleiner Mitsubishi worden. Het volgende project moet i.i.g. iets worden voor langere tijd en ons beter bevallen dan de clio. Misschien op korte termijn nog iets met de Nissan Micra. Dit alleen omdat me dat ongelofflijk veel lol lijkt. Time will tell.....
Tijn
Berichten: 4320
Lid geworden op: vr 18 mei 2001 0:00
Locatie: Vleuten
Contacteer:

de micra is leuk als je er een van de allerlaatste specs hebt, en industrieterrein rijdt.

onverhard is eigenlijk niet leuk, zo onstabiel als hij is en als je een RS gewend bent heb je wel reuze veel tijd over voor een goed gesprek in de auto.
there is no spoon.
Maus
Berichten: 4127
Lid geworden op: zo 4 mar 2001 0:00
Locatie: Zwijndrecht

Tijn schreef:...en als je een RS gewend bent heb je wel reuze veel tijd over voor een goed gesprek in de auto.
:lol:
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

was er vandaag een rally in de buurt van etten leur?
zag de impreza van boers en nog een paar van die leuke rallybakken :D
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
antoine
Berichten: 7739
Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
Car: Renault Clio III RS
Locatie: mont chêne

Yep, vandaag en gisteren. De 'nacht van 8maal' .
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

ahaaaaaa dacht al wat doen al die petjesgasten in etten leur :lol: :lol: :lol:
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Maus
Berichten: 4127
Lid geworden op: zo 4 mar 2001 0:00
Locatie: Zwijndrecht

In tegenstelling tot een paar jaar geleden, vond ik 't nu wel weer een leuke rally (met dito wagens) om naar te kijken.
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

zag zat vets rijden ja
diverse mietsjoebiesiee
en soebaroes
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Maus
Berichten: 4127
Lid geworden op: zo 4 mar 2001 0:00
Locatie: Zwijndrecht

D'r reed nu ook een Nissan 350Z mee, tjee wat een geluid produceerde die zeg! (~) :)
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

ADAC Historische Groep B rally 28 & 29 Juli

FOTO'S! :D

[img]http://i58.photobucket.com/albums/g275/ ... dfacc8.jpg[/img]
[img]http://i58.photobucket.com/albums/g275/ ... C04481.jpg[/img]
[img]http://i58.photobucket.com/albums/g275/ ... C04480.jpg[/img]
[img]http://i58.photobucket.com/albums/g275/ ... C04476.jpg[/img]
[img]http://i58.photobucket.com/albums/g275/ ... C04471.jpg[/img]
[img]http://i58.photobucket.com/albums/g275/ ... C04469.jpg[/img]
[img]http://i58.photobucket.com/albums/g275/ ... C04466.jpg[/img]
[img]http://i58.photobucket.com/albums/g275/ ... C04462.jpg[/img]
[img]http://i58.photobucket.com/albums/g275/ ... C04459.jpg[/img]
[img]http://i58.photobucket.com/albums/g275/ ... C04455.jpg[/img]
[img]http://i58.photobucket.com/albums/g275/ ... C04446.jpg[/img]
[img]http://i58.photobucket.com/albums/g275/ ... C04442.jpg[/img]
[img]http://i58.photobucket.com/albums/g275/ ... C04437.jpg[/img]
[img]http://i58.photobucket.com/albums/g275/ ... C04540.jpg[/img]
[img]http://i58.photobucket.com/albums/g275/ ... C04534.jpg[/img]
[img]http://i58.photobucket.com/albums/g275/ ... C04530.jpg[/img]
[img]http://i58.photobucket.com/albums/g275/ ... C04528.jpg[/img]
[img]http://i58.photobucket.com/albums/g275/ ... C04524.jpg[/img]
[img]http://i58.photobucket.com/albums/g275/ ... C04523.jpg[/img]
[img]http://i58.photobucket.com/albums/g275/ ... C04520.jpg[/img]
[img]http://i58.photobucket.com/albums/g275/ ... C04519.jpg[/img]
[img]http://i58.photobucket.com/albums/g275/ ... C04509.jpg[/img]
[img]http://i58.photobucket.com/albums/g275/ ... C04499.jpg[/img]
[img]http://i58.photobucket.com/albums/g275/ ... C04496.jpg[/img]
[img]http://i58.photobucket.com/albums/g275/ ... C04491.jpg[/img]
[img]http://i58.photobucket.com/albums/g275/ ... C04489.jpg[/img]
[img]http://i58.photobucket.com/albums/g275/ ... C04486.jpg[/img]
[img]http://i58.photobucket.com/albums/g275/ ... C04544.jpg[/img]
[img]http://i58.photobucket.com/albums/g275/ ... C04550.jpg[/img]
[img]http://i58.photobucket.com/albums/g275/ ... C04553.jpg[/img]
[img]http://i58.photobucket.com/albums/g275/ ... C04555.jpg[/img]
[img]http://i58.photobucket.com/albums/g275/ ... C04562.jpg[/img]
[img]http://i58.photobucket.com/albums/g275/ ... a80a3e.jpg[/img]
[img]http://i58.photobucket.com/albums/g275/ ... ae0ebc.jpg[/img]
[img]http://i58.photobucket.com/albums/g275/ ... 7259f3.jpg[/img]
[img]http://i58.photobucket.com/albums/g275/ ... 9b1206.jpg[/img]
[img]http://i58.photobucket.com/albums/g275/ ... 1f0b1d.jpg[/img]
[img]http://i58.photobucket.com/albums/g275/ ... d080cc.jpg[/img]
[img]http://i58.photobucket.com/albums/g275/ ... a1582c.jpg[/img]
[img]http://i58.photobucket.com/albums/g275/ ... C04634.jpg[/img]
[img]http://i58.photobucket.com/albums/g275/ ... C04632.jpg[/img]
[img]http://i58.photobucket.com/albums/g275/ ... C04630.jpg[/img]
[img]http://i58.photobucket.com/albums/g275/ ... 618974.jpg[/img]
[img]http://i58.photobucket.com/albums/g275/ ... C04651.jpg[/img]
[img]http://i58.photobucket.com/albums/g275/ ... C04672.jpg[/img]
[img]http://i58.photobucket.com/albums/g275/ ... C04676.jpg[/img]
[img]http://i58.photobucket.com/albums/g275/ ... C04679.jpg[/img]
[img]http://i58.photobucket.com/albums/g275/ ... C04682.jpg[/img]

More to come... :)
Johan
Berichten: 4179
Lid geworden op: do 13 dec 2001 0:00
Car: renault 5 gt turbo
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

:worship:
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

:yest: prachtige foto's (Y) (Y) dat zijn nog de echte rally auto's!!! aan de foto van de dubbel gereden auto te zien werd er nog redelijk gasgeven met de oudjes :) . altijd mooi om te zien dat er nog mee gereden word ipv dat ze stof staan te verzamelen in een loods ofzo
R5GTT. Drive it like you stole it
antoine
Berichten: 7739
Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
Car: Renault Clio III RS
Locatie: mont chêne

Leuke foto's Merijn. Ben je zelf daarnaar toe gegaan? Mijn planning was eigenlijk ook om daar te zijn, was het niet zo dat ik iets anders te doen had.
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Helaas... :( Ik wilde er heel graag heen, maar niemand die zin en tijd had om mee te gaan. De foto's zijn gemaakt door een bekende van me.

Dit is nog eens echt vet, vind ik. 100x beter dan de auto's van deze tijd! En inderdaad goed dat er nog mee gereden wordt, in plaats van opgeslagen in een loods waar nooit iemand 'm ziet!
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

:worship: :worship: :worship: :worship:

Dat zijn tenminste de echte rally-auto's. (~)
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
antoine
Berichten: 7739
Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
Car: Renault Clio III RS
Locatie: mont chêne

Ik roep ook al 3 jaar dat ik erheen zal gaan. Ik vermoed dat ik het voor volgend jaar maar eens in mijn agenda ga zetten. Misschien ga ik dan wel met een andere (zwarte) renault. :p
TheoV
Berichten: 1535
Lid geworden op: za 7 jan 2006 19:51
Locatie: Betekom, Belgium
Contacteer:

het zal waarschijnlijk al een paar keer eerder gevraagd zijn, maar k heb nog niets gevonden ...

ehm mijn vraag dus: wat is de goedkoopste manier om verantwoord te rallyen (dus niet gewoon een klein straatje zoeken en gassen maar)

k wil het wel eens een keertje proberen namelijk
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

waar ergens zijn die foto's gemaakt van die ADAC Historische Groep B rally??? ziet er erg gaaf uit. als het een beetje aan te rijden is vanaf hier de volgende keer mischien ook maar eens gaan kijken
R5GTT. Drive it like you stole it
antoine
Berichten: 7739
Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
Car: Renault Clio III RS
Locatie: mont chêne

Foto's zijn gemaakt in Daun. Zie hier de link.http://www.eifel-rallye.de/Eifel-Histor ... toric.html

De 'rally' is georganiseerd door slowly sideways. Een soort bewegend museum, de auto's en bestuurders rijden dan ook geen 100 %, eerder 50.
slowly sideways schreef:All about us ....

If you own one of rallyings classics of the past, but do not want to enter any kind of the numerous kinds of historic rallying with your collectors item, we have some news for you:

Just imagine you own one of Sandro Munaris Lancia Stratos or Hannu Mikkolas Audi Quattros what would you do with this car. Even if it was eligible, you would not enter historic rallying with it. You could drive it on a race track, there it would not get damaged, but it would not feel good. Rally cars are not made for racetracks. To use it for a weekend drive in the countryside, no way. To leave it parked in the garage? How boring.

We have news for you. During the course of a year we organise a few demonstration events for collectors rally cars. We use a few selected stages of current events and drive about one hour before the first real competitor over these stages. These stages are carefully chosen - nice tarmac with almost no gravel- to suit our cars and not damage them. But they are proper closed stages with lots of demanding bends. There is strictly no competition, everyone drives at the speed he feels safe to do and in respect towards each other. Björn Waldegard is one of our regular guest driver and said once: The difference to rallying is here that everyone drives with each other, not against each other. You can recce the event and go full swing with pace notes, but you do not have to, it could also be a gentlemans drive. If you have a problem with your car you can even service it and rejoin later. And all this in a friendly athmosphere without the pressure of competition and sets of regulations. But if you need to collect fame and cups, it is the wrong thing to do. In our group the cars are the stars, not the drivers.

- Our demo drives are strictly non-sporting and therefore not subject to any sports regulations.

- There is no technical scrutineering, noise check etc. and no competition licence is required.

- Thus during the course of the event drivers and cars can be changed and parts of the route can be omitted to rejoin later.

- Cars need to be road traffic insured and the use of helmets and fireproof overalls is recommended due to safety reasons.

- Entry is reserved for rally cars only, no street homologation models.

- Cars must be in restored condition and represent the international history of rallying, being built until and including 1986.
Cars built after 1986 (Group A) must be original works cars only.

- Optical appearance must be original, private sponsors are not welcome and their size is limited to a space not exceeding 50x50cm in total.

- Cars do not need to be an original, replicas are also welcome.

- Entries close about 4 weeks before each event.
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

volgend jaar maar eens in de gaten houden, lijkt me prachtig om te zien deze "echte" rally auto's (Y)
R5GTT. Drive it like you stole it
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Tis niet allemaal groep B, maargoed neem even zo'n Audi SQ of die Austin Metro's :worship:

Ken een stel gasten die ook een SQ aan het bouwen zijn met de originele Kevlar bodyparts en dus ook een normale Quattro inkorten met de audi 80 voorruit. Echt uber 8)

Enneh als we toch over SQ's praten, moeten we Hans Dahlback niet vergeten >-)
antoine
Berichten: 7739
Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
Car: Renault Clio III RS
Locatie: mont chêne

paz-maniac schreef:volgend jaar maar eens in de gaten houden, lijkt me prachtig om te zien deze "echte" rally auto's (Y)
Misschien komen ze dit jaar nog naar nederland. (Y) Maar dan zal ik wel een gil geven.
paulvanrooij
Berichten: 26465
Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
Car: Twingo GT
Locatie: Oss
Contacteer:

Gil maar even heel hard dan! (Y)
wat een brute wagens!
Egon
Berichten: 6723
Lid geworden op: do 2 feb 2006 15:43
Locatie: 's-Hertogenbosch

stoere :foto: 's
Plaats reactie