
Dan moet 't helemaal goed komen.

Ik denk dat Gert jan Heutink afgelopen jaar heeft bewezen dat de clio Ragnotti wel degelijk gewaagd is aan de CTR ( om terug te komen op je vraag; Ik in ieder geval..... ) van in dit geval Piepers. Europees zie we hetzelfde beeld.Een ragnoti heeft ook geen 215 PK, ook een ragnotti houd een civic niet bij, tenzij het een heel erg kort bochtig parcours is waar je veel van onderuit de motor moet werken, dat de Vtec nog niet werkt bij de civic (ctr ? wie noemt zo'n ding zo?)
in principe kent dat ding geen competitie. hij is gewoon goed. en voorlopig is er niks beters. Dat heeft niks met fabrieksondersteuning te maken, die heeft piepers namenlijk ook niet. dat heeft te maken met dat honda zijn motoren beter voor elkaar heeft. tot er een constructeur komt die dat evenaart wordt het niks verder.
De 197 of clio RS zoals we hem noemen, gaat de ragnotti voorlopig vast niet betaalbaar maken, want die is gewoon veels te zwaar met die 1240 kg van hem in groep N om mee te komen (da's gewoon weer 80 kg meer dan een Type R) dus er zal eers een homologatiespecial van moeten komen om het interessant te maken
en hier is de echte clou denk ik wel mee aangehaald. Waarom een clio of civic rijden als je voor "hetzelfde" bedrag of minder een EVO 6.5 kunt rijden.gisissi schreef: Een competitieve clio t.o.v. een CTR is een Ragnotti en die zijn zonder fabrieksondersteuning voor Nederlandse begrippen zo goed als onhaalbaar. Diegene die het wel kunnen verkiezen logischerwijs een potentere N4 of iets spectaculairs in A7/A5.
Ooit...das de broer van Nooit toch?antoine schreef:Niet helemaal mee eens.Haas schreef:Mooie plaatjes antoine!![]()
Het kan nog stukken beter, maar dat gaat wel goedkomen.
Ooit.
Ik weet nog wel een EVO 6 RS, inclusief rolkooi en vaste kuipen te koop staan.Tijn schreef: en hier is de echte clou denk ik wel mee aangehaald. Waarom een clio of civic rijden als je voor "hetzelfde" bedrag of minder een EVO 6.5 kunt rijden.
Zou ik ook doen, het gaat gewoon harder. Een 2001 impreza of een evo kost hetzelfde als een ragnotti en minder dan een civic ...
Jack ook wel. (Stevenk)Maus schreef:Ik weet nog wel een EVO 6 RS, inclusief rolkooi en vaste kuipen te koop staan.Tijn schreef: en hier is de echte clou denk ik wel mee aangehaald. Waarom een clio of civic rijden als je voor "hetzelfde" bedrag of minder een EVO 6.5 kunt rijden.
Zou ik ook doen, het gaat gewoon harder. Een 2001 impreza of een evo kost hetzelfde als een ragnotti en minder dan een civic ...![]()
(Als het goed is...)
Die lens zal er heus wel een keer komen, alleende prijs.Haas schreef:Ooit...das de broer van Nooit toch?antoine schreef:Niet helemaal mee eens.Haas schreef:Mooie plaatjes antoine!![]()
Het kan nog stukken beter, maar dat gaat wel goedkomen.
Ooit.
Ik vind ze strak!
Wij hebben helaas geen Evo buget. Indien e.e.a. verloopt zoals wij dat graag willen zal het een ietwat kleiner Mitsubishi worden. Het volgende project moet i.i.g. iets worden voor langere tijd en ons beter bevallen dan de clio. Misschien op korte termijn nog iets met de Nissan Micra. Dit alleen omdat me dat ongelofflijk veel lol lijkt. Time will tell.....@ Jack , komt er nu een evo?
slowly sideways schreef:All about us ....
If you own one of rallyings classics of the past, but do not want to enter any kind of the numerous kinds of historic rallying with your collectors item, we have some news for you:
Just imagine you own one of Sandro Munaris Lancia Stratos or Hannu Mikkolas Audi Quattros what would you do with this car. Even if it was eligible, you would not enter historic rallying with it. You could drive it on a race track, there it would not get damaged, but it would not feel good. Rally cars are not made for racetracks. To use it for a weekend drive in the countryside, no way. To leave it parked in the garage? How boring.
We have news for you. During the course of a year we organise a few demonstration events for collectors rally cars. We use a few selected stages of current events and drive about one hour before the first real competitor over these stages. These stages are carefully chosen - nice tarmac with almost no gravel- to suit our cars and not damage them. But they are proper closed stages with lots of demanding bends. There is strictly no competition, everyone drives at the speed he feels safe to do and in respect towards each other. Björn Waldegard is one of our regular guest driver and said once: The difference to rallying is here that everyone drives with each other, not against each other. You can recce the event and go full swing with pace notes, but you do not have to, it could also be a gentlemans drive. If you have a problem with your car you can even service it and rejoin later. And all this in a friendly athmosphere without the pressure of competition and sets of regulations. But if you need to collect fame and cups, it is the wrong thing to do. In our group the cars are the stars, not the drivers.
- Our demo drives are strictly non-sporting and therefore not subject to any sports regulations.
- There is no technical scrutineering, noise check etc. and no competition licence is required.
- Thus during the course of the event drivers and cars can be changed and parts of the route can be omitted to rejoin later.
- Cars need to be road traffic insured and the use of helmets and fireproof overalls is recommended due to safety reasons.
- Entry is reserved for rally cars only, no street homologation models.
- Cars must be in restored condition and represent the international history of rallying, being built until and including 1986.
Cars built after 1986 (Group A) must be original works cars only.
- Optical appearance must be original, private sponsors are not welcome and their size is limited to a space not exceeding 50x50cm in total.
- Cars do not need to be an original, replicas are also welcome.
- Entries close about 4 weeks before each event.
Misschien komen ze dit jaar nog naar nederland.paz-maniac schreef:volgend jaar maar eens in de gaten houden, lijkt me prachtig om te zien deze "echte" rally auto's