Oliedruk valt weg!

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
Plaats reactie
Mark1978

Hallo ik heb een vraag aan de techneuten die verstand hebben van auto,s!
Als ik soms rij dan valt de oliedruk totaal weg op de meter! dan springt tie weer ff op en valt tie weer weg! als ik ongeveer 120 rij en dan harder gaat rijden dan zakt de olie druk weet iemand waar dat aan kan liggen?? het gaat om een clio 1.8 16v bjr 91 ik hoop dat iemand weet wat ik bedoel
Madmaus

Zou het niet aan de sensor liggen?

Want als je doorrijd zonder druk kom je volgens mij niet echt ver.
Riël
Über-Spammer

Is de sensor.

Je kan proberen het stekkertje schoon te maken als je er bij komt. Aan de passagierskant aan de ACHTERKANT van het blok zit het stekkertje bovenop de oliepomp gestoken.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Mark1978

ok jongens heel erg bedankt ga ff kijken zodra ik wat weet dan hoor je het! ik ga niet rijden zonder oliedruk anders verziek ik dadelijk me motor hopelijk is het het stekkertje! thnx anyway
Michel S.
Contacteer:

Die meter is leuk, maar na verloop van tijd geeft die waarden aan die de helft van de tijd niet kloppen.
Gelukkig heb je ook nog een "druk" schakelaar op het circuit aangesloten. Wanneer je echt geen oliedruk hebt, schakelt die het lampje van de olie. Dus geen druk is een rood lampje. Geen druk volgens de meter kan net zo goed 2 bar zijn...
Mark1978

o is dat zo? kijk dat wist ik niet maar een ding is zeker storing heeft tie zeker want gister deed hij helemaal niks en vanochten deed hij het weer wel dus hij moet gewoon ff de brug op en kijken wat er loos is iedergeval bedankt!
Plaats reactie