Hallo ik heb een vraag aan de techneuten die verstand hebben van auto,s!
Als ik soms rij dan valt de oliedruk totaal weg op de meter! dan springt tie weer ff op en valt tie weer weg! als ik ongeveer 120 rij en dan harder gaat rijden dan zakt de olie druk weet iemand waar dat aan kan liggen?? het gaat om een clio 1.8 16v bjr 91 ik hoop dat iemand weet wat ik bedoel
Oliedruk valt weg!
Is de sensor.
Je kan proberen het stekkertje schoon te maken als je er bij komt. Aan de passagierskant aan de ACHTERKANT van het blok zit het stekkertje bovenop de oliepomp gestoken.
Je kan proberen het stekkertje schoon te maken als je er bij komt. Aan de passagierskant aan de ACHTERKANT van het blok zit het stekkertje bovenop de oliepomp gestoken.
Die meter is leuk, maar na verloop van tijd geeft die waarden aan die de helft van de tijd niet kloppen.
Gelukkig heb je ook nog een "druk" schakelaar op het circuit aangesloten. Wanneer je echt geen oliedruk hebt, schakelt die het lampje van de olie. Dus geen druk is een rood lampje. Geen druk volgens de meter kan net zo goed 2 bar zijn...
Gelukkig heb je ook nog een "druk" schakelaar op het circuit aangesloten. Wanneer je echt geen oliedruk hebt, schakelt die het lampje van de olie. Dus geen druk is een rood lampje. Geen druk volgens de meter kan net zo goed 2 bar zijn...