Sandor van Es en Donald Molenaar achter het stuur van de R5 GTT MB-EFI

na 10 rondjes loopt die warm en zegt die pooooooooooooofffffffffffffffffffff over en uitAbel schreef:waardeloos filmpje naar mijn menig... FF stukje gassen op openbare weg, voorzien van "deskundig comentaar"
Als die joungens nu er 60 rondjes over een circuit mee haden gereden en daarna in standaard gt heb je er tenminse wat aan..
Maar ik moet zeggen, blokje loopt mooi!!
Ik doe het om straks ff een sprintje te rijden (en dan wachten tot tie me weer ingehaald heeftLuco/Alpine-racer schreef:wat heb je er dan aan??
twee keer teveel gas en daar gaat weer een bak schade en geld
ik snap dat niet zo
blijft teer spul hoor ook voor sprintjesFlorus schreef:Krijgen we die conversatie weer,circuit en straatgebruik, wereld van verschil
Wat een gezeur. Toch juist tof dat er nog zoveel tijd en energie in die oude blokjes wordt gestopt. Doe het zelf eerst maar beter dan zou ik zeggenAbel schreef:waardeloos filmpje naar mijn menig... FF stukje gassen op openbare weg, voorzien van "deskundig comentaar"
Als die joungens nu er 60 rondjes over een circuit mee haden gereden en daarna in standaard gt heb je er tenminse wat aan..
Waar haal je die wijsheid vandaan?Luco/Alpine-racer schreef:na 10 rondjes loopt die warm en zegt die pooooooooooooofffffffffffffffffffff over en uitAbel schreef:waardeloos filmpje naar mijn menig... FF stukje gassen op openbare weg, voorzien van "deskundig comentaar"
ja die houdt het 5 rondjes volRiël schreef:Waar haal je die wijsheid vandaan?Luco/Alpine-racer schreef:na 10 rondjes loopt die warm en zegt die pooooooooooooofffffffffffffffffffff over en uitAbel schreef:waardeloos filmpje naar mijn menig... FF stukje gassen op openbare weg, voorzien van "deskundig comentaar"
Heb het gevoel dat die auto het eerder trekt dan een standaard gt met de kraan open.
Nieuwe lage compressie zuigers met nieuwe cil. bussenJ-P-S schreef:tis waar je grens legt van prestatie/duurzaamheid. veel power is korte levensduur...
het is wat iedereen wilt, de een wilt dit, de ander dat. hoezo zou dat ding zo snel stukgaan? wie weet wat ze gemodificeerd hebben eraan
omdat dit goed werktJ-P-S schreef:luco,
waarom heb jij nog geen rs blok in je gele apparaat?
Ik vind het super wat die gast gepresteerd heeft.. Alleen vind ik het filmpje matig. Niet proffesioneel, daar doel ik op.. ff gassen op de weg, dat is toch geen reclame.Tom schreef:Wat een gezeur. Toch juist tof dat er nog zoveel tijd en energie in die oude blokjes wordt gestopt. Doe het zelf eerst maar beter dan zou ik zeggenAbel schreef:waardeloos filmpje naar mijn menig... FF stukje gassen op openbare weg, voorzien van "deskundig comentaar"
Niet elke 5 is hetzelfde. Heb 3 Bitburg trainingen meegedaan met mijn R5.Luco/Alpine-racer schreef:praat maar eens met mensen die in de gtt geraced hebben
allemaal hetzelfde verhaal
leuk om te rijden, maar zeer veel en snel stuk
stuk voor stuk koelingsproblemen op het circuit
klappende koelslangen enz enz enz
ze zijn gewoon gevoeliger dan een 16v blok
een nieuw rs blok zou wel kunnen inderdaad
vergeet ook niet dat de techniek vrij oud is
maar inderdaad het is net wat je wil
wat is een kromme vergelijking?Michel S. schreef:Niet elke 5 is hetzelfde. Heb 3 Bitburg trainingen meegedaan met mijn R5.Luco/Alpine-racer schreef:praat maar eens met mensen die in de gtt geraced hebben
De eerste keer alleen een benzine pomp laten sneuvelen. 2de keer inderdaad problemen gehad en de 3de keer ook alleen maar knallen.
Een andere rijder met een R5 GTT heeft net als ik bijna geen problemen gehad. Enige probleem was dat hij altijd de motorsteun overtrok. Dit had ook met een turbodruk van 1.5 bar te maken.
Het is misschien wel allemaal gevoeliger, maar om te zeggen dat ze stuk voor stuk kapot gaan en koelingsproblemen hebben... Nou nee.
Let daarbij wel op dat er gemiddeld 35% meer koppel uit wordt geperst. Dit is dus ongeveer bij elk R5 blok. Wat zeker weten niet het geval is bij het doorsnee F7 blok.
Beetje kromme vergelijking opeens
Waar gaat het dan nog over?Luco/Alpine-racer schreef:wat is een kromme vergelijking?Michel S. schreef:Niet elke 5 is hetzelfde. Heb 3 Bitburg trainingen meegedaan met mijn R5.Luco/Alpine-racer schreef:praat maar eens met mensen die in de gtt geraced hebben
De eerste keer alleen een benzine pomp laten sneuvelen. 2de keer inderdaad problemen gehad en de 3de keer ook alleen maar knallen.
Een andere rijder met een R5 GTT heeft net als ik bijna geen problemen gehad. Enige probleem was dat hij altijd de motorsteun overtrok. Dit had ook met een turbodruk van 1.5 bar te maken.
Het is misschien wel allemaal gevoeliger, maar om te zeggen dat ze stuk voor stuk kapot gaan en koelingsproblemen hebben... Nou nee.
Let daarbij wel op dat er gemiddeld 35% meer koppel uit wordt geperst. Dit is dus ongeveer bij elk R5 blok. Wat zeker weten niet het geval is bij het doorsnee F7 blok.
Beetje kromme vergelijking opeens
een turbo en non turbo, ja dat is geen vergelijk, dus vandaar het is net wat je wil.
weet wel dat een nonturbo bedrijfszekerder is dan een turbo.
het blijft een 1400 waar je veel uitperst, dat is nu eenmaal gevoeliger.
Ja maar het blijft geen vergelijk toch? Een oude Cleon turbo motor met een veel nieuwere multikleps motor; dat bedoelde ikLuco/Alpine-racer schreef:betrouwbaarheid
JIJ SNAPT WEL MEER NIETLuco/Alpine-racer schreef:daarom snap ik ook niet dat ze perse met een gtt op het circuit willen rossen![]()
![]()
![]()
jij was toch moePaul1916v schreef:grijs toch?![]()
Dan doe je in mijn ogen wat fout. Heb meer problemen met die 16 klappers gehad dan ik ook met al de turbotjes bijelkaar heb gehad. Zal vast incidenteel zijn maargoed, alles kan stuk. Wellicht gaan er meer turboblokjes stuk aangezien er ook minder 5jes voorzien zijn van een andere motorLuco/Alpine-racer schreef:praat maar eens met mensen die in de gtt geraced hebben