[Twingo] Inlaat loopt vol benzine {opgelost}

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
Plaats reactie
Martijn
Über-Spammer
Contacteer:

Van een Twingo heb ik de injector ultrasoon laten reinigen. Nu ik deze weer ingebouwd heb, loopt het inlaatspruitstuk vol benzine. Alsof je een emmer vol laat lopen.... De cilinderruimtes zitten dus inmiddels ook vol benzine.

De injector heb ik getest door er 12v op te zetten. Je hoort hem dan duidelijk tikken. Zou het kunnen dat hij ondanks dit, toch niet afsluit? En kan hij dan zoveel doorlaten dat in een seconde of 3 de hele ruimte boven de gasklep vol benzine staat?

Bij het uit- en inbouwen heb ik verder niets losgehaald, dus zou het toch in de injector moeten zitten!? Maar als iemand een ander idee heeft: graag! (F)
Laatst gewijzigd door Martijn op di 25 jul 2006 18:53, 1 keer totaal gewijzigd.
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
Martijn
Über-Spammer
Contacteer:

Voor de verduidelijking een paar foto's. Aan de injector zelf zitten (van boven naar beneden gezien): O-ring, filter (aanvoer?), filter (aanvoer/retour). Voor zover ik kan zien mist er aan de bevestiging van de injector niets. Maar misschien hoort er onder het filter nog een O-ring o.i.d.? Wie weet meer?
[img]http://www.renault5baccara.nl/Diversen/twingo1.jpg[/img]
[img]http://www.renault5baccara.nl/Diversen/twingo2.jpg[/img]
[img]http://www.renault5baccara.nl/Diversen/twingo3.jpg[/img]
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
Steven
Car: M536

Kan best zijn dat er met ultrasoon reinigen wat mis is gegaan, hij blijft iig duidelijk openstaan als ie de hele boel volgooit.

Probeer eens een andere injector zou ik zeggen, heb je zo gescoord op de sloop. (past nog mooi in je zak ook ;) )
Martijn
Über-Spammer
Contacteer:

Ze zeggen de injector getest te hebben, met een reinigingsvloeistof. Voor deze injector hebben ze een testopstelling (toeval?). Hij ligt er nu weer voor een test.

Je noemt in ieder geval mijn gedachte.....
Riël
Über-Spammer

Steven schreef:Kan best zijn dat er met ultrasoon reinigen wat mis is gegaan, hij blijft iig duidelijk openstaan als ie de hele boel volgooit.

Probeer eens een andere injector zou ik zeggen, heb je zo gescoord op de sloop. (past nog mooi in je zak ook ;) )
HEb het ook gehad.

De injector kan eigenlijk bijna niet lekken. De injector moet boven en onder in zijn zitting goed afsluiten. De benzinedruk gaat ernamelijk 'omheen'. Waarschijnlijk lekt het onderlangs. Zijn allebei de rubbers nog goed en zat ie goed op zijn plek"?
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Martijn
Über-Spammer
Contacteer:

Zijn de randen van die filters/zeefjes het enige waarop hij afdicht? Die zijn van vrij hard kunstof. De onderste hebben ze met schoonmaken/testen verbogen. Op twee van de gedeeltes waar het gaas zit, was de rand naar binnen gebogen. Dat heb ik voorzichtig weer in de goede vorm gedrukt.

Ik krijg het idee dat er dan onderaan nog een O-ring mist. De injector kan er ook verder ingeduwd worden, zodat de borgclip erboven niet meer past. Misschien achtergebleven bij het verwijderen? Op de foto is het niet te zien, maar wie weet.

*belt dealer*
Riël
Über-Spammer

Onderin moet ook een o-ring, daarmee klemt ie een beetje :)
Als je die mist dan lekt ie als een zeef ja !
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Martijn
Über-Spammer
Contacteer:

Riël schreef:Onderin moet ook een o-ring, daarmee klemt ie een beetje :)
Als je die mist dan lekt ie als een zeef ja !
Oh...... :(
Martijn
Über-Spammer
Contacteer:

Dealer: O-ring niet leverbaar, alleen een complete injector. € 330,- :bonk:

Dan maar universeel opzoeken.
paulvanrooij
Car: Twingo GT
Contacteer:

lekker verdienen voor een dealer zeg :S (N)
Mrtn
Car: R5GTT

op de sloop zo'n ringetje scoren, die past ook in je zak namelijk :p

gaat ie niet sneller nu ie zoveel benzine erin mikt (D)
Mrtn = Maarten
Haas
Car: Megane RS

waar is dat ringetje uberhaupt gebleven dan?
Hebben ze bij die ultrasupersonischeschoonmaaktoko geen nieuwe? ;)
Xabre
Car: 19 16V

Martijn schreef:Dealer: O-ring niet leverbaar, alleen een complete injector. € 330,- :bonk:

Dan maar universeel opzoeken.
ja dat klopt wel, werd mij ook verteld, wou 8 nieuwe ringetjes hebben.. ja das dan 4x 130 euro (S)
Martijn
Über-Spammer
Contacteer:

Mrtn schreef:op de sloop zo'n ringetje scoren, die past ook in je zak namelijk :p

gaat ie niet sneller nu ie zoveel benzine erin mikt (D)
Je zou er benzineslag van krijgen. Het spuit uit de bougiegaten. Enne, hoezo sneller? Bij de Ka vergeleken is dit een bommetje. :lol:
Haas schreef:waar is dat ringetje uberhaupt gebleven dan?
Hebben ze bij die ultrasupersonischeschoonmaaktoko geen nieuwe? ;)
Ze hebben hem vandaag getest: zelfde probleem (gelukkig). Dat was vorige week niet zo, dus is het ringetje waarschijnlijk daar in de testinstallatie achtergebleven. Op mijn (en jullie (F) ) advies hebben ze het met een O-ring geprobeerd: probleem opgelost. Hij wordt zo hier bezorgd, dan kan ik het weer gaan proberen. :)
Haas
Car: Megane RS

nice (Y)
Martijn
Über-Spammer
Contacteer:

En hij loopt. :worship: Wat een ringetje al niet kan doen. :)

Morgen naar de garage slepen, dan kan ik de olie verversen. Dat staat nu boven het maximum en is verdund met benzine. Ik durf het niet aan om daar dan mee te gaan rijden.

Bedankt voor het meedenken! (Y)
vw_speedsterke

Martijn schreef:En hij loopt. :worship: Wat een ringetje al niet kan doen. :)

Morgen naar de garage slepen, dan kan ik de olie verversen. Dat staat nu boven het maximum en is verdund met benzine. Ik durf het niet aan om daar dan mee te gaan rijden.

Bedankt voor het meedenken! (Y)
hoi martijn

Om niet terug een nieuwe topics te starten zet ik het hier ff neer
ik heb het zelfde probleem, ook na injector te hebben verwijderd, nu heb ik wel het onderste ringetje want die kwam ermee uit maar na het terug plaatsen liep alles onder.
ofwel heb ik het o-ringetje niet goed zitten of het is niet meer aan de maat.

heb je mss een foto hoe het moet zitten? is altijd gemakkelijk.
Klopt het dat eerst(van onderaan beginnen) het o-ring en da het kleine zeef komt zeef en daar boven grote zeef en dan grote o-ring

boveen aan zit alles goed maar onderaan niet. ik hoop dat je snel reageerd

mvg
werner
Plaats reactie