ACT: 5 GT Turbo.
Probleem kan hem in verschillende dingen zitten. Van drukslag wat niet meer goed vast zit tot een turbo wat niet meer lekker is.
controleer eerst eens de drukslagen of deze nog allemaal vastzitten en geen scheuren vertonen.
Daarbij controleer je ook de wastgateslangen op scheuren of los zitten.
Ik heb het probleem zelf ook eens gehad op de rally auto. Minder turbodruk en veel meer tijd nodig om de druk op te bouwen. BIj mij was toen de turbo los. Na het vastzetten hiervan had ik weer de oude druk en de rappe response terug.
succes
controleer eerst eens de drukslagen of deze nog allemaal vastzitten en geen scheuren vertonen.
Daarbij controleer je ook de wastgateslangen op scheuren of los zitten.
Ik heb het probleem zelf ook eens gehad op de rally auto. Minder turbodruk en veel meer tijd nodig om de druk op te bouwen. BIj mij was toen de turbo los. Na het vastzetten hiervan had ik weer de oude druk en de rappe response terug.
succes
sja..had ik t zaterdagavond eindelijk prima voor mekaar, laat ik de schroevendraaier uit me poot pleuren bij het pakken van de fles cola....ding van de tafel en opnieuw alles uit mekaarRiël schreef:Haas, hang die rolletjes er dan effe goed inHaas schreef:hij is fijn...ik net eigenwijs met tellerbak uit mekaar gesnukt, omdat ik m op 000000 wil hebben. Nu doetie t wel, alleen van de positie en het omslaan van de cijfers klopt geen ruk meer


Vanavond poging III

Iemand nog op zoek naar een hele dikke GT?

Ebay schreef:Klik op de foto voor de LINK naar Ebay.de!
[img]http://mitglied.lycos.de/hockeymaskfreak/ebay/r501.jpg[/img]
[img]http://mitglied.lycos.de/hockeymaskfreak/ebay/r503.jpg[/img]

Renault 5 GT turbo Bleu Sport
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
kleur is wel gaaf, maar die kit 

Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Ik vind hem echt vet! Paar andere wheelies, en klaar!
[img]http://www.5gt.nl/images/825136cbc335cc ... 0d-712.jpg[/img]
[img]http://www.5gt.nl/images/d4397812d65c99 ... 57-715.jpg[/img]
Dennis, stel dat andere toch ff uit man!
[img]http://www.5gt.nl/images/825136cbc335cc ... 0d-712.jpg[/img]
[img]http://www.5gt.nl/images/d4397812d65c99 ... 57-715.jpg[/img]
Dennis, stel dat andere toch ff uit man!
Renault 5 GT turbo Bleu Sport
-
- Über-Spammer
- Berichten: 11214
- Lid geworden op: wo 12 mei 2004 15:57
- Locatie: Tilburg
- Contacteer:
Giovanni schreef:Nou heb ik een oliekoeler probleem.
Sinds ik er een mocalkoeler in heb komt de olie niet op temperatuur.
Zelfs niet na zeer lange ritten, zoals naar FCS in da U.K.![]()
Damn, moet hier misschien een thermostaat tussen?
In iedergeval, hij zit zoals de meeste gtt's, netjes voor de radiateur.
Anders drop ik hem er terug uit of stop ik de koeler in een vergeten hoekje.![]()
Thanks!
de thermostaat zit in dat huis wat erbij hoort 

standaard gtt of wat geupgrade?
schijven van een 16v, zijn die niet groter? klauw hetzelfde maar met andere remtang?
of bedoel je meer, geboorde of gegroefde? MB heeft gegroefde brembo's in de aanbieding, maar geen ervaring mee..
schijven van een 16v, zijn die niet groter? klauw hetzelfde maar met andere remtang?
of bedoel je meer, geboorde of gegroefde? MB heeft gegroefde brembo's in de aanbieding, maar geen ervaring mee..
-
- Berichten: 3135
- Lid geworden op: zo 2 dec 2001 0:00
- Locatie: Breda
Ff zoeken op Sportmax, meningen zijn er over verdeeld hier op het forum...het schijnt nogal hard te gaan.
Ik heb Clio(260mm) geboorde sportschijven van Brembo, i.c.m. Ferodo 2500 blokken, onder de GT, Zijn me zondag zeer goed bevallen
Origineel zitten er 238mm schijven onder een GT
Om Clio schijven te monteren heb je alleen maar remzadels van een Clio nodig,de klauwen zijn gewoon 't zelfde


Origineel zitten er 238mm schijven onder een GT
Om Clio schijven te monteren heb je alleen maar remzadels van een Clio nodig,de klauwen zijn gewoon 't zelfde

-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Tja, wat wil je ermee gaan doen ??
Ikheb gegroefd en geboord standaard formaat onder m'n GTT van OMP met blokken van OMP incl. gevlochten remslangen. Afgelopen zondag totaal geen problemen gehad op 't circuit.
Ikheb gegroefd en geboord standaard formaat onder m'n GTT van OMP met blokken van OMP incl. gevlochten remslangen. Afgelopen zondag totaal geen problemen gehad op 't circuit.

5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
gegroefd en geboord en stalen leiding is inderdaad genoeg om geen fading meer te krijgen op het circuit.
Wil je nog sneller stoppen moet je naar iets grotere schijven, het is maar net wat je wilt.
je kan het net zo gek maken als je zelf wilt
onder de geelblauwe zitten aangepaste schijven van een lancia delta met willwood dubbelzuiger klauwen en ferrodo 3000.
Wil je nog sneller stoppen moet je naar iets grotere schijven, het is maar net wat je wilt.
je kan het net zo gek maken als je zelf wilt
onder de geelblauwe zitten aangepaste schijven van een lancia delta met willwood dubbelzuiger klauwen en ferrodo 3000.
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
PatserLuco/Alpine-racer schreef:gegroefd en geboord en stalen leiding is inderdaad genoeg om geen fading meer te krijgen op het circuit.
Wil je nog sneller stoppen moet je naar iets grotere schijven, het is maar net wat je wilt.
je kan het net zo gek maken als je zelf wilt
onder de geelblauwe zitten aangepaste schijven van een lancia delta met willwood dubbelzuiger klauwen en ferrodo 3000.

-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
haha
is nog een van de meest betaalbare opties voor hele goede remmen hoor
moet je eens ap tjes eronder willen

is nog een van de meest betaalbare opties voor hele goede remmen hoor
moet je eens ap tjes eronder willen



Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
[img]http://img.photobucket.com/albums/v218/ ... G_0101.jpg[/img]
Zoiets dus, en natuurlijk wat Luco zegt:Staalomvlochten leidingen. Heb er zelf nog niet mee geremd, maar ..... och lees het zelf maarhttp://www.clubrenaultsportives.nl/forum/viewt ... 92&start=0
Zoiets dus, en natuurlijk wat Luco zegt:Staalomvlochten leidingen. Heb er zelf nog niet mee geremd, maar ..... och lees het zelf maarhttp://www.clubrenaultsportives.nl/forum/viewt ... 92&start=0
-
- Berichten: 863
- Lid geworden op: vr 2 mei 2003 15:33
- Locatie: Tilburg
soow, die heb ik ook! En dat remt zeker erg hard!GerryTT schreef:[img]http://img.photobucket.com/albums/v218/ ... G_0101.jpg[/img]
Zoiets dus, en natuurlijk wat Luco zegt:Staalomvlochten leidingen. Heb er zelf nog niet mee geremd, maar ..... och lees het zelf maarhttp://www.clubrenaultsportives.nl/forum/viewt ... 92&start=0
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
wat voor klauwen zijn dat?
de link werkt niet
de link werkt niet
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Weet ik nog niet. Hoop er binnen een paar weken mee te gaan rijden maar het schijnt vrij goed te werken.GeniustheGzA schreef:
soow, die heb ik ook! En dat remt zeker erg hard!
Lijkt mij voldoendeleverde een remvertraging op die 2x zo groot is als de standaard R5GTT
Ik ben dus zeer tevreden

Gisteren weer de APK gehaald.
Een van de testen was de remvertraging.
De combinatie:
- 285 mm schijven
- 4 zuigerklauwen van HiSpec
- Mintex 1144 blokken (met aanzienlijk groter oppervlak dan standaard)
- ATE 22 mm hoofdremcylinder
- ATE Super Blue Dot 4 remvloeistof
- Goodridge staalomvlochten remleidingen
leverde een remvertraging op die 2x zo groot is als de standaard R5GTT
Ik ben dus zeer tevreden.
-
- Berichten: 4790
- Lid geworden op: zo 11 mei 2003 13:26
- Locatie: Alkmaar
- Contacteer:
Zou ik zon slangetje kunnen halen bij Rijsbergen ofzo? En kan die er gewoon af of moet ik daarna alles weer op druk brengen?Kier schreef:Nou ben nog even opzoek gegaan naar de oorzaak van het verlies aan turbodruk![]()
Nou ben ik in 1 van de slangetjes die van het kraantje bij mn voeten naar de turbo loopt een miniscuul klein gaatje tegengekomen.
Zou het hier aan kunnen liggen????
het betreft op onderstaande fotos 1 van de twee smalle soort van doorzichtige slangetjes.
[img]http://img280.imageshack.us/img280/7792/img7451ru5.jpg[/img]
[img]http://img467.imageshack.us/img467/8430/img7452ba6.jpg[/img]
Kan ik dit slangetje er gewoon van afrossen en vervangen? of moet ik dan weer dingen op druk brengen, ontluchten of weet ik veel wat?
is het eventueel mogelijk het punt waar het op aangesloten is gewoon even af te dichten zodat ik het slangetje eruit kan halen en ff een nieuwe op maat kan maken?
Renault 5 GT Turbo '87
Het is maar net wat je wilt.
Wil je voor weinig een goed stel remmen hebben, upgraden naar Clio schijven en tangen. Prijs van GTT en 16V schijven verschillen elkaar bijna niet en de blokken zijn gewoon hetzelfde.
Wil je ook het circuit op, dan kun je kiezen voor een iets exotisere schijf met sportievere blokken. Zelf heb ik hele goede ervaring met Mintex blokken. Voor sportief weg gebruik de M1144 bijvoorbeeld. Kosten vallen reuze mee en je hebt een goede basis om zeker goed stil mee te komen, zelfs wanneer je op een circuit gaat rijden. Zelfs met een standard Clio 16V schijf kom je dan een stuk beter stil als de originele schijven met blokken.
Zelf rij ik met zogenaamde RS schijven. Deze zijn geboord en gegroefd. uiteraard 16V schijven vanwege de grotere diamater(258). Dit samen met de Mintex M1166 heb je een goed setje remmen. Geschikt voor zeer hoge temperaturen(700+) en hebben succesvol meerdere rally evenementen en oefendagen door gestaan. En ik denk dat dat nog misschien wel zwaarder is dan circuit rijden waar vaak hoge snelheden worden behaald. Vertraging van meer als 1 G was geen probleem. Frans van Improve tuning heeft vast en zeker nog wat liggen wat aan de eissen voldoet. Deze heeft mij dit set weten te regelen.
Succes ermee
Wil je voor weinig een goed stel remmen hebben, upgraden naar Clio schijven en tangen. Prijs van GTT en 16V schijven verschillen elkaar bijna niet en de blokken zijn gewoon hetzelfde.
Wil je ook het circuit op, dan kun je kiezen voor een iets exotisere schijf met sportievere blokken. Zelf heb ik hele goede ervaring met Mintex blokken. Voor sportief weg gebruik de M1144 bijvoorbeeld. Kosten vallen reuze mee en je hebt een goede basis om zeker goed stil mee te komen, zelfs wanneer je op een circuit gaat rijden. Zelfs met een standard Clio 16V schijf kom je dan een stuk beter stil als de originele schijven met blokken.
Zelf rij ik met zogenaamde RS schijven. Deze zijn geboord en gegroefd. uiteraard 16V schijven vanwege de grotere diamater(258). Dit samen met de Mintex M1166 heb je een goed setje remmen. Geschikt voor zeer hoge temperaturen(700+) en hebben succesvol meerdere rally evenementen en oefendagen door gestaan. En ik denk dat dat nog misschien wel zwaarder is dan circuit rijden waar vaak hoge snelheden worden behaald. Vertraging van meer als 1 G was geen probleem. Frans van Improve tuning heeft vast en zeker nog wat liggen wat aan de eissen voldoet. Deze heeft mij dit set weten te regelen.
Succes ermee
Wat voor remvertraging heb je dan gemeten? De eerste de beste snotauto haalt al makkelijk 1 G, kan me niet voorstellen dat jij 't dubbele haalt. Getest met warme slicks ofzo?GerryTT schreef:Gisteren weer de APK gehaald.
Een van de testen was de remvertraging.
De combinatie:
- 285 mm schijven
- 4 zuigerklauwen van HiSpec
- Mintex 1144 blokken (met aanzienlijk groter oppervlak dan standaard)
- ATE 22 mm hoofdremcylinder
- ATE Super Blue Dot 4 remvloeistof
- Goodridge staalomvlochten remleidingen
leverde een remvertraging op die 2x zo groot is als de standaard R5GTT
Ik ben dus zeer tevreden.
rev it like a rental
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Volgens mij wel Kier. Ff mlden dat het om vaccuumslang gaat. En hittebestendig moet zijn.Kier schreef:Zou ik zon slangetje kunnen halen bij Rijsbergen ofzo? En kan die er gewoon af of moet ik daarna alles weer op druk brengen?Kier schreef:Nou ben nog even opzoek gegaan naar de oorzaak van het verlies aan turbodruk![]()
Nou ben ik in 1 van de slangetjes die van het kraantje bij mn voeten naar de turbo loopt een miniscuul klein gaatje tegengekomen.
Zou het hier aan kunnen liggen????
het betreft op onderstaande fotos 1 van de twee smalle soort van doorzichtige slangetjes.
[img]http://img280.imageshack.us/img280/7792/img7451ru5.jpg[/img]
[img]http://img467.imageshack.us/img467/8430/img7452ba6.jpg[/img]
Kan ik dit slangetje er gewoon van afrossen en vervangen? of moet ik dan weer dingen op druk brengen, ontluchten of weet ik veel wat?
is het eventueel mogelijk het punt waar het op aangesloten is gewoon even af te dichten zodat ik het slangetje eruit kan halen en ff een nieuwe op maat kan maken?

5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Heb er zelf (nog) niet mee gereden, maar dit zijn de bevindingen van anderenMenno schreef: Wat voor remvertraging heb je dan gemeten? De eerste de beste snotauto haalt al makkelijk 1 G, kan me niet voorstellen dat jij 't dubbele haalt. Getest met warme slicks ofzo?

En als je straks een keer wilt weten hoe het remt wil ik je dat best een keer laten voelen. Misschien valt het mij ook tegen, maar hoop het niet, natuurlijk
Standard clio tikt met remmen de 1.12G aan. Verder gaat die niet omdat dit het maximale is van het schoeisel.
Het dubbele zou dan een 2 G moeten zijn. Lijkt me peppie om dat te halen met straatbanden.
Het dubbele zou dan een 2 G moeten zijn. Lijkt me peppie om dat te halen met straatbanden.
Mooi.. dan heb ik wat te doen van het weekendArie van de Hoek schreef:Volgens mij wel Kier. Ff mlden dat het om vaccuumslang gaat. En hittebestendig moet zijn.Kier schreef:Zou ik zon slangetje kunnen halen bij Rijsbergen ofzo? En kan die er gewoon af of moet ik daarna alles weer op druk brengen?Kier schreef:Nou ben nog even opzoek gegaan naar de oorzaak van het verlies aan turbodruk![]()
Nou ben ik in 1 van de slangetjes die van het kraantje bij mn voeten naar de turbo loopt een miniscuul klein gaatje tegengekomen.
Zou het hier aan kunnen liggen????
het betreft op onderstaande fotos 1 van de twee smalle soort van doorzichtige slangetjes.
foto
foto
Kan ik dit slangetje er gewoon van afrossen en vervangen? of moet ik dan weer dingen op druk brengen, ontluchten of weet ik veel wat?
is het eventueel mogelijk het punt waar het op aangesloten is gewoon even af te dichten zodat ik het slangetje eruit kan halen en ff een nieuwe op maat kan maken?

Renault 5 GT Turbo '87
Zegt wat weinig he dat aantal G. VOglens mij blijft dat redelijk gelijk.
Is de truuk niet om die 1.12 G óók te halen vanaf 160 km/u naar 0 en dat 10x in 5 minuten?
Is de truuk niet om die 1.12 G óók te halen vanaf 160 km/u naar 0 en dat 10x in 5 minuten?

Etser 



Wat zeg je van 20 minuten optrekken en afremmen met 1.2G en niet boven de 120 komen 
Moet zeggen dat ik super tevreden ben met mijn "klein" setje. Durf te beweren dat het niet onder doet voor sommige big brake kits.
Maar ja, mag ook wel. Schijven en blokken hebben rond de400 euro gekost.
Mintex blijft voor mij gewoon een aanrader!

Moet zeggen dat ik super tevreden ben met mijn "klein" setje. Durf te beweren dat het niet onder doet voor sommige big brake kits.
Maar ja, mag ook wel. Schijven en blokken hebben rond de400 euro gekost.
Mintex blijft voor mij gewoon een aanrader!