R5 GTT k-tec
dat zit dus niet goed!!! of anders gezegd... zo zit het bij mij niet!
Ik heb ze alle 3 afgedopt. Bij mij zit de ecu en turbodrukmeter op één van de slangetjes VÓÓR de gasklep.
Probeer dat eens te veranderen, mss krijgt de ecu nu andere waardes door.
Ik heb ze alle 3 afgedopt. Bij mij zit de ecu en turbodrukmeter op één van de slangetjes VÓÓR de gasklep.
Probeer dat eens te veranderen, mss krijgt de ecu nu andere waardes door.
Mrtn = Maarten
-
- Berichten: 2775
- Lid geworden op: zo 7 sep 2003 18:58
- Car: GTT
- Locatie: grave
ok zal ik veranderen, maar ben bang dat dat niet de oorzaak van het probleem is wat ik nu heb is.Mrtn schreef:dat zit dus niet goed!!! of anders gezegd... zo zit het bij mij niet!
Ik heb ze alle 3 afgedopt. Bij mij zit de ecu en turbodrukmeter op één van de slangetjes VÓÓR de gasklep.
Probeer dat eens te veranderen, mss krijgt de ecu nu andere waardes door.
want het vorige blok liep wel daarmee op 4 cilinders en goed stationair.
en dan nu ook nog een jankende turbo iig ik denk dat het van de turbo afkomt

-
- Berichten: 2775
- Lid geworden op: zo 7 sep 2003 18:58
- Car: GTT
- Locatie: grave
kleppen zijn gesteld stonde op de uitlaat op 40 en moest op 50
en compressie gemeten en dat was goed en gelijk op alle 4 de cilinders
dus maar het injectie systeem nakijken
en compressie gemeten en dat was goed en gelijk op alle 4 de cilinders

dus maar het injectie systeem nakijken
Danny van Duren schreef:kleppen zijn gesteld stonde op de uitlaat op 40 en moest op 50
en compressie gemeten en dat was goed en gelijk op alle 4 de cilinders![]()
dus maar het injectie systeem nakijken

het begin is er weer

die andere motor heeft nog nooit goed gelopen, stationair alleen telt niet als 'goed lopen'.Danny van Duren schreef:ok zal ik veranderen, maar ben bang dat dat niet de oorzaak van het probleem is wat ik nu heb is.Mrtn schreef:dat zit dus niet goed!!! of anders gezegd... zo zit het bij mij niet!
Ik heb ze alle 3 afgedopt. Bij mij zit de ecu en turbodrukmeter op één van de slangetjes VÓÓR de gasklep.
Probeer dat eens te veranderen, mss krijgt de ecu nu andere waardes door.
want het vorige blok liep wel daarmee op 4 cilinders en goed stationair.
Probeer het eens, zoals jij het hebt aangesloten, zo zit het origineel al zeker niet!
Mrtn = Maarten
-
- Berichten: 2775
- Lid geworden op: zo 7 sep 2003 18:58
- Car: GTT
- Locatie: grave
ik ga het ook zoals jij hebt gedaan proberenMrtn schreef:die andere motor heeft nog nooit goed gelopen, stationair alleen telt niet als 'goed lopen'.Danny van Duren schreef:ok zal ik veranderen, maar ben bang dat dat niet de oorzaak van het probleem is wat ik nu heb is.Mrtn schreef:dat zit dus niet goed!!! of anders gezegd... zo zit het bij mij niet!
Ik heb ze alle 3 afgedopt. Bij mij zit de ecu en turbodrukmeter op één van de slangetjes VÓÓR de gasklep.
Probeer dat eens te veranderen, mss krijgt de ecu nu andere waardes door.
want het vorige blok liep wel daarmee op 4 cilinders en goed stationair.
Probeer het eens, zoals jij het hebt aangesloten, zo zit het origineel al zeker niet!
zo heb ik het in het begin ook gehad maar maakte eigenlijk geen verschil.
maar een vraagje aan gasklepzijde heb je drie aanluitingen voor slangetjes
aan een kant 2 waarvan 1 voor benzinedruk regelaar is
en die ander van de 2 moet daar de dumpvalve op of ecu
en dat ander blok liep inderdaad niet goed daar heb je wel gelijk in maar liep stationair wel op 4 cilinders en deze nu niet dat wou ik er alleen mee zeggen
-
- Berichten: 2775
- Lid geworden op: zo 7 sep 2003 18:58
- Car: GTT
- Locatie: grave
het is weer een 4 cilinder
net even de eerste km er weer erop gezet
alleen beetje rustig aan gedaan want het blok had een aantal jaren in de schap gelegen
dadelijk vloeistoffen controleren en
nog wat netjes leggen van binnen
en even nadenken of ik naar automaxx kom morgen

net even de eerste km er weer erop gezet

alleen beetje rustig aan gedaan want het blok had een aantal jaren in de schap gelegen
dadelijk vloeistoffen controleren en
nog wat netjes leggen van binnen
en even nadenken of ik naar automaxx kom morgen

-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
En ??? Wat was het probleem ??
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-
- Berichten: 2775
- Lid geworden op: zo 7 sep 2003 18:58
- Car: GTT
- Locatie: grave
we vermoeden valse lucht via inlaatspruitstuk waar de twee stukken op elkaar komen en slangetje van bezinedruk regelaar zat heel klein gaatje.Arie van de Hoek schreef:En ??? Wat was het probleem ??
verder niks kunnen vinden.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
pfoewj... 

5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-
- Berichten: 2775
- Lid geworden op: zo 7 sep 2003 18:58
- Car: GTT
- Locatie: grave
Mrtn schreef:en hoe gaat ie nu??
nog niet volluit gegaan moter eerst effe losrijden heeft enkele jaren in de schap gelegen bij dat bedrijf
maar heb klein stukje gas gegeven en vond het niet bijzonder maar hij hield niet meer in leek het
-
- Berichten: 2775
- Lid geworden op: zo 7 sep 2003 18:58
- Car: GTT
- Locatie: grave
net effe stukje gereden even stukje rustig en gas erop.Danny van Duren schreef:Mrtn schreef:en hoe gaat ie nu??
nog niet volluit gegaan moter eerst effe losrijden heeft enkele jaren in de schap gelegen bij dat bedrijf
maar heb klein stukje gas gegeven en vond het niet bijzonder maar hij hield niet meer in leek het
en loopt stukke beter dan eerst lijkt niet in te houden bij volgas maar is niet zeer snel.
maar als ik van stilstaand weg ga lijkt ie sneller vooruit te gaan

vanavond wat dingen dicht bouwen en daarna nog met lamdameter stukje rijden en kijken of dat nu ook goed blijft .
ze zijn ook niet echt bijster snel hoor... zeker niet voor je gevoel. ze rijden alleen lekker soepel met (relatief) veel koppel onderin en de turbo blaast zachtjes mee op de achtergrond.
Mss heb je je d'r teveel van voorgesteld
Mss heb je je d'r teveel van voorgesteld

Mrtn = Maarten
-
- Berichten: 2775
- Lid geworden op: zo 7 sep 2003 18:58
- Car: GTT
- Locatie: grave
ik zal het zo zeggen vind het niet veel sneller dan toen met mn gte blokjeMrtn schreef:ze zijn ook niet echt bijster snel hoor... zeker niet voor je gevoel. ze rijden alleen lekker soepel met (relatief) veel koppel onderin en de turbo blaast zachtjes mee op de achtergrond.
Mss heb je je d'r teveel van voorgesteld
er nog in. alleen toen het vorige turbo blok net erin lag en de druk omhoog stond en een stukje gereden had dan vloog de gte weg echt niet normaal

-
- Berichten: 2775
- Lid geworden op: zo 7 sep 2003 18:58
- Car: GTT
- Locatie: grave
gisteren wat wezen rijden met lamdameter eraan en is nu goed ook als ik gas vol intrap effe arm en begint meteen te regelen zoals het hoortDanny van Duren schreef:net effe stukje gereden even stukje rustig en gas erop.Danny van Duren schreef:Mrtn schreef:en hoe gaat ie nu??
nog niet volluit gegaan moter eerst effe losrijden heeft enkele jaren in de schap gelegen bij dat bedrijf
maar heb klein stukje gas gegeven en vond het niet bijzonder maar hij hield niet meer in leek het
en loopt stukke beter dan eerst lijkt niet in te houden bij volgas maar is niet zeer snel.
maar als ik van stilstaand weg ga lijkt ie sneller vooruit te gaan![]()
vanavond wat dingen dicht bouwen en daarna nog met lamdameter stukje rijden en kijken of dat nu ook goed blijft .

-
- Berichten: 4790
- Lid geworden op: zo 11 mei 2003 13:26
- Locatie: Alkmaar
- Contacteer:
dan schroef je nou toch de turbo druk omhoog? 

-
- Berichten: 2775
- Lid geworden op: zo 7 sep 2003 18:58
- Car: GTT
- Locatie: grave
gebeurt ook als ie weer ingereden is.Erik (Schepjes) schreef:dan schroef je nou toch de turbo druk omhoog?
evenals dat ik hem wil laten chippen, alleen even kijken waar ik dat voor een leuke prijs kan laten doen.
-
- Berichten: 2775
- Lid geworden op: zo 7 sep 2003 18:58
- Car: GTT
- Locatie: grave
ok bedankt ja was vergeten in alle drukte hierMrtn schreef:nog een x dan![]()
MENNO!!

maarja nu zorgen dat de GTE_Turbo er netjes uitziet voor zondag want dan staat ie bij Zeeland on Wheels voor de show waarschijnlijk tussen alleen een paar dik uitgebouwde en goed getunde honda`s
net ook even een andere turbodruk meter besteld
komt als alles meezit vrijdag binnen


dadelijk ook een soort veerpootbrug maar dan voor onder op het subframe monteren

Laatst gewijzigd door Danny van Duren op wo 5 jul 2006 16:34, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 2775
- Lid geworden op: zo 7 sep 2003 18:58
- Car: GTT
- Locatie: grave
in noord-brabant bij uden in de buurtpaz-maniac schreef:waar is dat ergens zeeland om wheels???
[img]http://www.zmc-zeeland.nl/_images/zeela ... eels_a.jpg[/img]
-
- Berichten: 2775
- Lid geworden op: zo 7 sep 2003 18:58
- Car: GTT
- Locatie: grave
hier wat foto`s van vandaag
[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/IMAGE0953.JPG.JPG[/img]
[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/IMAGE0954.JPG.JPG[/img]
[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/IMAGE0955.JPG.JPG[/img]
[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/IMAGE0956.JPG.JPG[/img]
[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/IMAGE0957.JPG.JPG[/img]
[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/IMAGE0958.JPG.JPG[/img]
[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/IMAGE0961.JPG.JPG[/img]
[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/IMAGE0965.JPG.JPG[/img]
en neej geen renault`s maar wel erg gave bakke


[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/IMAGE0953.JPG.JPG[/img]
[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/IMAGE0954.JPG.JPG[/img]
[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/IMAGE0955.JPG.JPG[/img]
[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/IMAGE0956.JPG.JPG[/img]
[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/IMAGE0957.JPG.JPG[/img]
[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/IMAGE0958.JPG.JPG[/img]
[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/IMAGE0961.JPG.JPG[/img]
[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/IMAGE0965.JPG.JPG[/img]
en neej geen renault`s maar wel erg gave bakke


-
- Berichten: 2775
- Lid geworden op: zo 7 sep 2003 18:58
- Car: GTT
- Locatie: grave
vandaag ook de GTE goed op zn staart getrapt en blokje liep echt lekker niet inhouden enz.
totdat ik op een rotonde de slang die van mn bumper naar/in mn luchtfilter verloor .
Toen begon ie heel ietsje in te houden maar daarvoor liep ie echt lekker tot 140 was maar 80 km weg.
Aankomend weeken de snelweg maar eens op met het ding en kijken wat ie dan doet als ik goed gas geeef:)
n als dat goed gaat chippie erin en druk omhoog:)

totdat ik op een rotonde de slang die van mn bumper naar/in mn luchtfilter verloor .
Toen begon ie heel ietsje in te houden maar daarvoor liep ie echt lekker tot 140 was maar 80 km weg.
Aankomend weeken de snelweg maar eens op met het ding en kijken wat ie dan doet als ik goed gas geeef:)
n als dat goed gaat chippie erin en druk omhoog:)
-
- Berichten: 2775
- Lid geworden op: zo 7 sep 2003 18:58
- Car: GTT
- Locatie: grave
heel de week met een brede grijns op mn gezicht rond gereden want hij liep perfect totaal niet meer inhouden enz. dus goed zou je zeggen, tot gisteren weer gedoe met de gte weer inhouden
als ik dus gas geef en hij houd in begint ook dynamo lampje te branden
even gemeten op accu hij laad niks, meet ik bij dynamo 14v en bij gasgeven zelfs 18 volt
dus dynamo niet goed en kabel naar accu denk ik.
maandag maar nieuwe dynoma halen en kabel nakijken
als ik dus gas geef en hij houd in begint ook dynamo lampje te branden

even gemeten op accu hij laad niks, meet ik bij dynamo 14v en bij gasgeven zelfs 18 volt

maandag maar nieuwe dynoma halen en kabel nakijken
NIeuwe spanningsregelaar erop en klaar is kees 

-
- Berichten: 2775
- Lid geworden op: zo 7 sep 2003 18:58
- Car: GTT
- Locatie: grave
al ander op gehad en nog niet goed dus ga gewoon een nieuwe/revisie halen ben ik voor de eerste paar jaar van het gezeik afRiël schreef:NIeuwe spanningsregelaar erop en klaar is kees
-
- Berichten: 2775
- Lid geworden op: zo 7 sep 2003 18:58
- Car: GTT
- Locatie: grave
en vandaag voor de gte nog een nieuw/ander uitlaatsysteem gekocht vanavond ga ik het ophalen
een K-tec big bore uitlaatsysteem

een K-tec big bore uitlaatsysteem


-
- Über-Spammer
- Berichten: 8103
- Lid geworden op: ma 28 jan 2002 0:00
- Locatie: Zwinderen
- Contacteer:
Leuk! Big Bore 2 of 4? Ik zoek nog een einddemper (BB2), maar Peco maakt ze niet meer. 

5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
-
- Berichten: 2775
- Lid geworden op: zo 7 sep 2003 18:58
- Car: GTT
- Locatie: grave
wat is het verschil??? kan er maar eentje vinden op de site van k-tecMartijn schreef:Leuk! Big Bore 2 of 4? Ik zoek nog een einddemper (BB2), maar Peco maakt ze niet meer.
-
- Berichten: 2775
- Lid geworden op: zo 7 sep 2003 18:58
- Car: GTT
- Locatie: grave
de uitlaat ligt thuis
[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/big_bore.JPG[/img]
[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/big_bore_2.JPG[/img]

[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/big_bore.JPG[/img]
[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/big_bore_2.JPG[/img]
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8103
- Lid geworden op: ma 28 jan 2002 0:00
- Locatie: Zwinderen
- Contacteer:
76 (2) of 90 (4) mmDanny van Duren schreef:wat is het verschil??? kan er maar eentje vinden op de site van k-tecMartijn schreef:Leuk! Big Bore 2 of 4? Ik zoek nog een einddemper (BB2), maar Peco maakt ze niet meer.
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
-
- Berichten: 2775
- Lid geworden op: zo 7 sep 2003 18:58
- Car: GTT
- Locatie: grave
dan zal dit wel de 4 zijn dadelijk eens opmetenMartijn schreef:76 (2) of 90 (4) mmDanny van Duren schreef:wat is het verschil??? kan er maar eentje vinden op de site van k-tecMartijn schreef:Leuk! Big Bore 2 of 4? Ik zoek nog een einddemper (BB2), maar Peco maakt ze niet meer.
-
- Berichten: 2775
- Lid geworden op: zo 7 sep 2003 18:58
- Car: GTT
- Locatie: grave
Hij zit eronderDanny van Duren schreef:dan zal dit wel de 4 zijn dadelijk eens opmetenMartijn schreef:76 (2) of 90 (4) mmDanny van Duren schreef:wat is het verschil??? kan er maar eentje vinden op de site van k-tecMartijn schreef:Leuk! Big Bore 2 of 4? Ik zoek nog een einddemper (BB2), maar Peco maakt ze niet meer.

Maar was 90mm eindstuk dus de 4 ( het is de oude uitlaat van peter5gtturbo)
Morgen komt de nieuwe dynamo binnen .
Dus morgen kan ik weer rijden en het geluid even goed testen

-
- Berichten: 2775
- Lid geworden op: zo 7 sep 2003 18:58
- Car: GTT
- Locatie: grave
gisteren was mn nieuwe dynamo binnen
meteen gemonteerd en naar een paar vrienden gereden die in valkenburg op vakantie waren.
ze hoorde me al op afstand aankomen met deze uitlaat er onder.
hij klinkt goed en erg hard

meteen gemonteerd en naar een paar vrienden gereden die in valkenburg op vakantie waren.
ze hoorde me al op afstand aankomen met deze uitlaat er onder.
hij klinkt goed en erg hard

