R5 GTT k-tec

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Mrtn
Berichten: 4809
Lid geworden op: vr 23 aug 2002 9:00
Car: R5GTT
Locatie: Lelystad

dat zit dus niet goed!!! of anders gezegd... zo zit het bij mij niet!

Ik heb ze alle 3 afgedopt. Bij mij zit de ecu en turbodrukmeter op één van de slangetjes VÓÓR de gasklep.

Probeer dat eens te veranderen, mss krijgt de ecu nu andere waardes door.
Mrtn = Maarten
Danny van Duren
Berichten: 2775
Lid geworden op: zo 7 sep 2003 18:58
Car: GTT
Locatie: grave

Mrtn schreef:dat zit dus niet goed!!! of anders gezegd... zo zit het bij mij niet!

Ik heb ze alle 3 afgedopt. Bij mij zit de ecu en turbodrukmeter op één van de slangetjes VÓÓR de gasklep.

Probeer dat eens te veranderen, mss krijgt de ecu nu andere waardes door.
ok zal ik veranderen, maar ben bang dat dat niet de oorzaak van het probleem is wat ik nu heb is.
want het vorige blok liep wel daarmee op 4 cilinders en goed stationair.


en dan nu ook nog een jankende turbo iig ik denk dat het van de turbo afkomt :(
Danny van Duren
Berichten: 2775
Lid geworden op: zo 7 sep 2003 18:58
Car: GTT
Locatie: grave

kleppen zijn gesteld stonde op de uitlaat op 40 en moest op 50
en compressie gemeten en dat was goed en gelijk op alle 4 de cilinders :)
dus maar het injectie systeem nakijken
Ferdy
Über-Spammer
Berichten: 14304
Lid geworden op: di 6 mei 2003 15:40
Locatie: Grave

Danny van Duren schreef:kleppen zijn gesteld stonde op de uitlaat op 40 en moest op 50
en compressie gemeten en dat was goed en gelijk op alle 4 de cilinders :)
dus maar het injectie systeem nakijken
(Y)

het begin is er weer ;)
Gebruikersavatar
Mrtn
Berichten: 4809
Lid geworden op: vr 23 aug 2002 9:00
Car: R5GTT
Locatie: Lelystad

Danny van Duren schreef:
Mrtn schreef:dat zit dus niet goed!!! of anders gezegd... zo zit het bij mij niet!

Ik heb ze alle 3 afgedopt. Bij mij zit de ecu en turbodrukmeter op één van de slangetjes VÓÓR de gasklep.

Probeer dat eens te veranderen, mss krijgt de ecu nu andere waardes door.
ok zal ik veranderen, maar ben bang dat dat niet de oorzaak van het probleem is wat ik nu heb is.
want het vorige blok liep wel daarmee op 4 cilinders en goed stationair.
die andere motor heeft nog nooit goed gelopen, stationair alleen telt niet als 'goed lopen'.

Probeer het eens, zoals jij het hebt aangesloten, zo zit het origineel al zeker niet!
Mrtn = Maarten
Danny van Duren
Berichten: 2775
Lid geworden op: zo 7 sep 2003 18:58
Car: GTT
Locatie: grave

Mrtn schreef:
Danny van Duren schreef:
Mrtn schreef:dat zit dus niet goed!!! of anders gezegd... zo zit het bij mij niet!

Ik heb ze alle 3 afgedopt. Bij mij zit de ecu en turbodrukmeter op één van de slangetjes VÓÓR de gasklep.

Probeer dat eens te veranderen, mss krijgt de ecu nu andere waardes door.
ok zal ik veranderen, maar ben bang dat dat niet de oorzaak van het probleem is wat ik nu heb is.
want het vorige blok liep wel daarmee op 4 cilinders en goed stationair.
die andere motor heeft nog nooit goed gelopen, stationair alleen telt niet als 'goed lopen'.

Probeer het eens, zoals jij het hebt aangesloten, zo zit het origineel al zeker niet!
ik ga het ook zoals jij hebt gedaan proberen
zo heb ik het in het begin ook gehad maar maakte eigenlijk geen verschil.

maar een vraagje aan gasklepzijde heb je drie aanluitingen voor slangetjes
aan een kant 2 waarvan 1 voor benzinedruk regelaar is
en die ander van de 2 moet daar de dumpvalve op of ecu

en dat ander blok liep inderdaad niet goed daar heb je wel gelijk in maar liep stationair wel op 4 cilinders en deze nu niet dat wou ik er alleen mee zeggen
Danny van Duren
Berichten: 2775
Lid geworden op: zo 7 sep 2003 18:58
Car: GTT
Locatie: grave

het is weer een 4 cilinder :D
net even de eerste km er weer erop gezet :p
alleen beetje rustig aan gedaan want het blok had een aantal jaren in de schap gelegen

dadelijk vloeistoffen controleren en
nog wat netjes leggen van binnen
en even nadenken of ik naar automaxx kom morgen 8)
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

En ??? Wat was het probleem ??
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Danny van Duren
Berichten: 2775
Lid geworden op: zo 7 sep 2003 18:58
Car: GTT
Locatie: grave

Arie van de Hoek schreef:En ??? Wat was het probleem ??
we vermoeden valse lucht via inlaatspruitstuk waar de twee stukken op elkaar komen en slangetje van bezinedruk regelaar zat heel klein gaatje.

verder niks kunnen vinden.
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

pfoewj... (Y)
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Gebruikersavatar
Mrtn
Berichten: 4809
Lid geworden op: vr 23 aug 2002 9:00
Car: R5GTT
Locatie: Lelystad

en hoe gaat ie nu??
Mrtn = Maarten
Danny van Duren
Berichten: 2775
Lid geworden op: zo 7 sep 2003 18:58
Car: GTT
Locatie: grave

Mrtn schreef:en hoe gaat ie nu??

nog niet volluit gegaan moter eerst effe losrijden heeft enkele jaren in de schap gelegen bij dat bedrijf
maar heb klein stukje gas gegeven en vond het niet bijzonder maar hij hield niet meer in leek het
Danny van Duren
Berichten: 2775
Lid geworden op: zo 7 sep 2003 18:58
Car: GTT
Locatie: grave

Danny van Duren schreef:
Mrtn schreef:en hoe gaat ie nu??

nog niet volluit gegaan moter eerst effe losrijden heeft enkele jaren in de schap gelegen bij dat bedrijf
maar heb klein stukje gas gegeven en vond het niet bijzonder maar hij hield niet meer in leek het
net effe stukje gereden even stukje rustig en gas erop.
en loopt stukke beter dan eerst lijkt niet in te houden bij volgas maar is niet zeer snel.
maar als ik van stilstaand weg ga lijkt ie sneller vooruit te gaan :)

vanavond wat dingen dicht bouwen en daarna nog met lamdameter stukje rijden en kijken of dat nu ook goed blijft .
Gebruikersavatar
Mrtn
Berichten: 4809
Lid geworden op: vr 23 aug 2002 9:00
Car: R5GTT
Locatie: Lelystad

ze zijn ook niet echt bijster snel hoor... zeker niet voor je gevoel. ze rijden alleen lekker soepel met (relatief) veel koppel onderin en de turbo blaast zachtjes mee op de achtergrond.

Mss heb je je d'r teveel van voorgesteld :)
Mrtn = Maarten
Danny van Duren
Berichten: 2775
Lid geworden op: zo 7 sep 2003 18:58
Car: GTT
Locatie: grave

Mrtn schreef:ze zijn ook niet echt bijster snel hoor... zeker niet voor je gevoel. ze rijden alleen lekker soepel met (relatief) veel koppel onderin en de turbo blaast zachtjes mee op de achtergrond.

Mss heb je je d'r teveel van voorgesteld :)
ik zal het zo zeggen vind het niet veel sneller dan toen met mn gte blokje
er nog in. alleen toen het vorige turbo blok net erin lag en de druk omhoog stond en een stukje gereden had dan vloog de gte weg echt niet normaal :p en hoopte toch in die richting te komen nu ie goed liep
Danny van Duren
Berichten: 2775
Lid geworden op: zo 7 sep 2003 18:58
Car: GTT
Locatie: grave

Danny van Duren schreef:
Danny van Duren schreef:
Mrtn schreef:en hoe gaat ie nu??

nog niet volluit gegaan moter eerst effe losrijden heeft enkele jaren in de schap gelegen bij dat bedrijf
maar heb klein stukje gas gegeven en vond het niet bijzonder maar hij hield niet meer in leek het
net effe stukje gereden even stukje rustig en gas erop.
en loopt stukke beter dan eerst lijkt niet in te houden bij volgas maar is niet zeer snel.
maar als ik van stilstaand weg ga lijkt ie sneller vooruit te gaan :)

vanavond wat dingen dicht bouwen en daarna nog met lamdameter stukje rijden en kijken of dat nu ook goed blijft .
gisteren wat wezen rijden met lamdameter eraan en is nu goed ook als ik gas vol intrap effe arm en begint meteen te regelen zoals het hoort :smile:
Erik (Schepjes)
Berichten: 4790
Lid geworden op: zo 11 mei 2003 13:26
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

dan schroef je nou toch de turbo druk omhoog? :beer:
Danny van Duren
Berichten: 2775
Lid geworden op: zo 7 sep 2003 18:58
Car: GTT
Locatie: grave

Erik (Schepjes) schreef:dan schroef je nou toch de turbo druk omhoog? :beer:
gebeurt ook als ie weer ingereden is.
evenals dat ik hem wil laten chippen, alleen even kijken waar ik dat voor een leuke prijs kan laten doen.
Gebruikersavatar
Mrtn
Berichten: 4809
Lid geworden op: vr 23 aug 2002 9:00
Car: R5GTT
Locatie: Lelystad

nog een x dan :lol:

MENNO!!
Mrtn = Maarten
Danny van Duren
Berichten: 2775
Lid geworden op: zo 7 sep 2003 18:58
Car: GTT
Locatie: grave

Mrtn schreef:nog een x dan :lol:

MENNO!!
ok bedankt ja was vergeten in alle drukte hier :shame:


maarja nu zorgen dat de GTE_Turbo er netjes uitziet voor zondag want dan staat ie bij Zeeland on Wheels voor de show waarschijnlijk tussen alleen een paar dik uitgebouwde en goed getunde honda`s

net ook even een andere turbodruk meter besteld
komt als alles meezit vrijdag binnen :p met nog 6 m blauwe vacuumslang :p

dadelijk ook een soort veerpootbrug maar dan voor onder op het subframe monteren :p (zat namelijk onder mn sloop gte)
Laatst gewijzigd door Danny van Duren op wo 5 jul 2006 16:34, 1 keer totaal gewijzigd.
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

waar is dat ergens zeeland om wheels???
R5GTT. Drive it like you stole it
Danny van Duren
Berichten: 2775
Lid geworden op: zo 7 sep 2003 18:58
Car: GTT
Locatie: grave

paz-maniac schreef:waar is dat ergens zeeland om wheels???
in noord-brabant bij uden in de buurt


[img]http://www.zmc-zeeland.nl/_images/zeela ... eels_a.jpg[/img]
Danny van Duren
Berichten: 2775
Lid geworden op: zo 7 sep 2003 18:58
Car: GTT
Locatie: grave

vandaag ook de GTE goed op zn staart getrapt en blokje liep echt lekker niet inhouden enz. :)
totdat ik op een rotonde de slang die van mn bumper naar/in mn luchtfilter verloor .
Toen begon ie heel ietsje in te houden maar daarvoor liep ie echt lekker tot 140 was maar 80 km weg.
Aankomend weeken de snelweg maar eens op met het ding en kijken wat ie dan doet als ik goed gas geeef:)

n als dat goed gaat chippie erin en druk omhoog:)
Danny van Duren
Berichten: 2775
Lid geworden op: zo 7 sep 2003 18:58
Car: GTT
Locatie: grave

heel de week met een brede grijns op mn gezicht rond gereden want hij liep perfect totaal niet meer inhouden enz. dus goed zou je zeggen, tot gisteren weer gedoe met de gte weer inhouden
als ik dus gas geef en hij houd in begint ook dynamo lampje te branden (U)
even gemeten op accu hij laad niks, meet ik bij dynamo 14v en bij gasgeven zelfs 18 volt :@ dus dynamo niet goed en kabel naar accu denk ik.
maandag maar nieuwe dynoma halen en kabel nakijken
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

NIeuwe spanningsregelaar erop en klaar is kees (Y)
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Danny van Duren
Berichten: 2775
Lid geworden op: zo 7 sep 2003 18:58
Car: GTT
Locatie: grave

Riël schreef:NIeuwe spanningsregelaar erop en klaar is kees (Y)
al ander op gehad en nog niet goed dus ga gewoon een nieuwe/revisie halen ben ik voor de eerste paar jaar van het gezeik af
Danny van Duren
Berichten: 2775
Lid geworden op: zo 7 sep 2003 18:58
Car: GTT
Locatie: grave

en vandaag voor de gte nog een nieuw/ander uitlaatsysteem gekocht vanavond ga ik het ophalen

een K-tec big bore uitlaatsysteem :p :D
Martijn
Über-Spammer
Berichten: 8103
Lid geworden op: ma 28 jan 2002 0:00
Locatie: Zwinderen
Contacteer:

Leuk! Big Bore 2 of 4? Ik zoek nog een einddemper (BB2), maar Peco maakt ze niet meer. :(
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
Danny van Duren
Berichten: 2775
Lid geworden op: zo 7 sep 2003 18:58
Car: GTT
Locatie: grave

Martijn schreef:Leuk! Big Bore 2 of 4? Ik zoek nog een einddemper (BB2), maar Peco maakt ze niet meer. :(
wat is het verschil??? kan er maar eentje vinden op de site van k-tec
Danny van Duren
Berichten: 2775
Lid geworden op: zo 7 sep 2003 18:58
Car: GTT
Locatie: grave

Martijn
Über-Spammer
Berichten: 8103
Lid geworden op: ma 28 jan 2002 0:00
Locatie: Zwinderen
Contacteer:

Danny van Duren schreef:
Martijn schreef:Leuk! Big Bore 2 of 4? Ik zoek nog een einddemper (BB2), maar Peco maakt ze niet meer. :(
wat is het verschil??? kan er maar eentje vinden op de site van k-tec
76 (2) of 90 (4) mm
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
Danny van Duren
Berichten: 2775
Lid geworden op: zo 7 sep 2003 18:58
Car: GTT
Locatie: grave

Martijn schreef:
Danny van Duren schreef:
Martijn schreef:Leuk! Big Bore 2 of 4? Ik zoek nog een einddemper (BB2), maar Peco maakt ze niet meer. :(
wat is het verschil??? kan er maar eentje vinden op de site van k-tec
76 (2) of 90 (4) mm
dan zal dit wel de 4 zijn dadelijk eens opmeten
Danny van Duren
Berichten: 2775
Lid geworden op: zo 7 sep 2003 18:58
Car: GTT
Locatie: grave

Danny van Duren schreef:
Martijn schreef:
Danny van Duren schreef:
Martijn schreef:Leuk! Big Bore 2 of 4? Ik zoek nog een einddemper (BB2), maar Peco maakt ze niet meer. :(
wat is het verschil??? kan er maar eentje vinden op de site van k-tec
76 (2) of 90 (4) mm
dan zal dit wel de 4 zijn dadelijk eens opmeten
Hij zit eronder :p morgen een mof halen en klaar

Maar was 90mm eindstuk dus de 4 ( het is de oude uitlaat van peter5gtturbo)

Morgen komt de nieuwe dynamo binnen .
Dus morgen kan ik weer rijden en het geluid even goed testen :D
Danny van Duren
Berichten: 2775
Lid geworden op: zo 7 sep 2003 18:58
Car: GTT
Locatie: grave

gisteren was mn nieuwe dynamo binnen
meteen gemonteerd en naar een paar vrienden gereden die in valkenburg op vakantie waren.

ze hoorde me al op afstand aankomen met deze uitlaat er onder.
hij klinkt goed en erg hard :p :D
Plaats reactie