Xabre schreef:Hoe zit dat eigenlijk met motorfietsen ??? ik heb het idee dat die alle herrie van de wereld mogen maken als ik die soms voorbij hoor komen
is toch een mooi geluid??? een dikke racer met gas vol open , mijn fzr klinkt niet slecht hoor bij 12.000 toeren
Nou ik heb die twingo weer terug en had 103 decibel mocht maar 86 decibel hebbe en de boete ligt rond de 200 euro.
Volgende week worden er DB killers in de demper gelast en hoop dat genoeg is.
Stelletje zeikers die smeris dan
Ik weet ook niet hoe ze dat gemeten hebbe,misschien van me geluid instalatie maar het is gewoon een DTM uitlaat niks bijzonders.en het is echt een hoop geld.
Hey nog effe een vraagie
Ben vandaag weer naar de politie geweest om het te laten meten en jammer genoeg was het nog steeds te veel.
In plaats van 103 decibel naar 94 decibel maar het moet 86 decibel zijn.
Wat ken ik er nog meer aan doen want die Db killers zijn nog niet goed genoeg maar ik wil wel die uitlaat er onder houwe.
Please help
Bedankt alvast
Jes-Men schreef:Hey nog effe een vraagie
Ben vandaag weer naar de politie geweest om het te laten meten en jammer genoeg was het nog steeds te veel.
In plaats van 103 decibel naar 94 decibel maar het moet 86 decibel zijn.
Wat ken ik er nog meer aan doen want die Db killers zijn nog niet goed genoeg maar ik wil wel die uitlaat er onder houwe.
Please help
Bedankt alvast
Standaard demper eronder, naar het bureau gaan. Naar huis gaan, sportdemper eronder. Klaar is Jes Men
Was laatst bij blik op de weg, db controlle ff alle motoren van de weg en daar zitten wat demperlose uitlaten tussen, en de smeris maar kas vullen.
Maar daar werd verteld dat het aantal db per type auto of motor vast staat voor die auto of motor, bv: Mijn GTT heeft hem voor 90db op papier staan en daar op heb je een marge van 5db naar boven dus kan ie naar 95db, Na een paar jaar met je uitlaat te hebben gereden kan die daar dan al op zitten door slijtage TUV gekeurde systemmen blijven daar binnen maar slijten sneller en komen na vrij korte tijd al op meer db
Een TUV wordt dus naar verloop van tijd ook illegaal.
Het meest slijtage gevoelig lijkt mij de demping dus opzich aannemelijk.
Bij motoren helemaal. 11000rpm word erg heet
En dan nog, dat was het verhaal van de politie
Gaat er niet om of het klopt, het gaat om de regels die ze zelf hanteren om mensen te bekeuren.
Dat was de uitleg voor een motorrijder die een half jaar daarvoor een andere "gekeurde" uitlaat eronder had gezet die nu teveel lawaai maakte
Ik heb pas geleden de een grote controle op tv gezien. dit was in het TT weekend en alle motoren en sportive Auto's werden gecontroleerd op technische staat. Daarbij werdt ook uitgelegd hoe de metingen van het geluid ging.
Voor elke auto is een waarde afgeven door de fabrikant hoeveel decibel deze produceerd met een originele einddemper. Hier zit een kleine marge aan in verband met slijtage van de demper.
Per auto is het aantal decibellen dus anders en wordt er gekeken naar de waardes die door de fabrikant zijn afgeven.
Xabre schreef:Hoe zit dat eigenlijk met motorfietsen ??? ik heb het idee dat die alle herrie van de wereld mogen maken als ik die soms voorbij hoor komen
En wat te denken van die 8 cillinder diesels die je op de rijksweg wel eens voorbij hoort brullen. Die maken ook een herrie
Xabre schreef:Hoe zit dat eigenlijk met motorfietsen ??? ik heb het idee dat die alle herrie van de wereld mogen maken als ik die soms voorbij hoor komen ..
Mike (spitsoor) schreef:
En wat te denken van die 8 cillinder diesels die je op de rijksweg wel eens voorbij hoort brullen. Die maken ook een herrie
Toen ik mn sportdemper nog niet had hoorde ze me niet aan komen
en kreeg je de meest gevaarlijke situatie's met fietsers bv.
Nu horen ze je aankomen en kijken ze wel even uit voordat ze oversteken
Jes-Men schreef:He ik had effe een vraagje 10min geleden is mijn twingo in beslag genomen vanwege te veel decibel uit me uitlaat.
20 min geleden had ik me auto op gehaald en bij automatt en die hadde een DTM einddemper er op gezet.
Dus mijn vraag is mag de politie zomaar je auto in beslag nemen vanwege te veel decibel?
Remco T. schreef:Toen ik mn sportdemper nog niet had hoorde ze me niet aan komen en kreeg je de meest gevaarlijke situatie's met fietsers bv.
Nu horen ze je aankomen en kijken ze wel even uit voordat ze oversteken
Eens gelezen op een jack van een 'biker' op de Harley-dag in Gouda
gewoon ff je orginele uitlaat er onderleggen als je dan goed zit kun je daarna gewoon weer de andere uitlaat eronder gooien. heb ik ook gedaan. en rij gewoon met mijn open uitlaat rond heb er tot dusver nog geen last van de politie gehad.
bij die meeting op assen vorige jaar kon je gewoon in beroep gaan die meeting die ze daar uitvoerde was niet correct uitgevoerd