die porsche remmen zitten qua bouten onder een hoek van 90 graden tov de originele renault bouten. Had je daarom dat hoekprofiel genomen?

Tja, inderdaad, waarom niet.oldskool schreef:de cupra schyven zyn 300mm of 305 mm dus dat kan wel maar waarom dan niet meteen alles van de cupra pakken dus ook de 4 zuiger brembocanonballman schreef:Waarom is 32 mm zon probleem? Iet dunner mag evt. ook wel. Lastigste is dat de meeste schijven in die maat 5 gaats zijn. Zoek ook eens op Seat cupra R. Dat waren volgens mij flinke schijven, en 4 gaats.MarcoG schreef:Een andere remcilinder is de wereld echt niet. Spacer eveneens geen probleem.
Maar 32mm dikke remschijven...hmmm. Weet zo 123 niet hoe ik dat kan aanpassen.
Volgens mij een van de eerste paginas van dit topic te vinden.
@geniusdegekste: heaumeau
die sets zie je heel veel onder verschillende soorten vw
en de ofset daarvan scheelt niet heel veel met een renault .
JaMarcoG schreef:Hey Reinier,
die porsche remmen zitten qua bouten onder een hoek van 90 graden tov de originele renault bouten. Had je daarom dat hoekprofiel genomen?Ben al een set adapters tegengekomen namelijk die mij daaraan deden denken.
MarcoG schreef:Remschijf van clio 16v is 20mm dun.
Heb dat al meteen gedaan, exact haaks laten frezen, wist nog dat jij daar problemen mee had gehad.robert schreef:alowa,
In het begin remde het heel slecht. Na wat meten enzo bleek dat dat stuk hoekijzer geen 90 graden was, maar iets van 89.5. Daardoor stonden de blokken niet mooi vlak op de schijf. Na afvrezen was het ok.
Als je wat maakt moet daar goed op letten.
Wilwood is wat makkelijker te krijgen, plus nieuw en niet duur.canonballman schreef:Mm, dat 928 spul is volgens mij hetzelfde als die rooie klauwen van een 993 porsche.
En waarom Wilwood hoofdremcilinder? Bestaan die uberhaupt voor een clio?
Gewoon originele hrcilinder houden, dan kijken hoe het bevalt (wel makkelijk doseren), en zonodig die van een Laguna voor wat minder pedaalslag.
MarcoG schreef:Ha Robert, wat voor schijven heb je met die klauwen gemonteerd? Of voor welke dikte waren die remklauwen oorspronkelijk gedacht?
Check es de site van wilwood Steven...ik weet er niet veel van maar...blader es rond daaro.Steven schreef:Heb jij gewoon zwevende schijven voor Robert?
Geinig, zie je toch eigenlijk alleen op motoren/scooters.
klopt, ik heb een zwevende schijf op mijn kawa.... icm een achterbrug van nico bakker uit heerhugowaard.Steven schreef:Heb jij gewoon zwevende schijven voor Robert?
zie je op best veel high performance remsets hoor.Steven schreef:Heb jij gewoon zwevende schijven voor Robert?
volgens mij was het om uitzetting door warmte op te vangen zonder dat de schijf knapt, icm het kunnen gebruiken van lichtere materialen in de schijf (ongeveerd gewicht) die dus ook een andere uitzetcoefficient hebben dan het staal, waar weer frictie tussen zou ontstaan als je het star monteert.Steven schreef:Ben het ook wel es vaker tegengekomen, maar je ziet het weinig, meestal heeft de klauw genoeg ruimte om te pendelen.
Hoewel een zwevende schijf minder energie zal kosten om wat heen en weer te schuiven. Misschien iets betere respons dan ofzo?
wel een raar geluid hoor, zo'n tikkende schijf als je heel langzaam rijd, maar als je eenmaal op gang ben (en de schijf op temperatuur) rem je als een gek...Tijn schreef:volgens mij was het om uitzetting door warmte op te vangen zonder dat de schijf knapt, icm het kunnen gebruiken van lichtere materialen in de schijf (ongeveerd gewicht) die dus ook een andere uitzetcoefficient hebben dan het staal, waar weer frictie tussen zou ontstaan als je het star monteert.Steven schreef:Ben het ook wel es vaker tegengekomen, maar je ziet het weinig, meestal heeft de klauw genoeg ruimte om te pendelen.
Hoewel een zwevende schijf minder energie zal kosten om wat heen en weer te schuiven. Misschien iets betere respons dan ofzo?