[Grotere Remmen]

Vragen en antwoorden m.b.t. het remsysteem
Plaats reactie
MarcoG
Contacteer:

Hey Reinier,

die porsche remmen zitten qua bouten onder een hoek van 90 graden tov de originele renault bouten. Had je daarom dat hoekprofiel genomen? :) Ben al een set adapters tegengekomen namelijk die mij daaraan deden denken.
canonballman

oldskool schreef:
canonballman schreef:
MarcoG schreef:Een andere remcilinder is de wereld echt niet. Spacer eveneens geen probleem.

Maar 32mm dikke remschijven...hmmm. Weet zo 123 niet hoe ik dat kan aanpassen.
Waarom is 32 mm zon probleem? Iet dunner mag evt. ook wel. Lastigste is dat de meeste schijven in die maat 5 gaats zijn. Zoek ook eens op Seat cupra R. Dat waren volgens mij flinke schijven, en 4 gaats.
Volgens mij een van de eerste paginas van dit topic te vinden.

:gun: @geniusdegekste: heaumeau
de cupra schyven zyn 300mm of 305 mm dus dat kan wel maar waarom dan niet meteen alles van de cupra pakken dus ook de 4 zuiger brembo
die sets zie je heel veel onder verschillende soorten vw
en de ofset daarvan scheelt niet heel veel met een renault .
Tja, inderdaad, waarom niet.
canonballman

MarcoG schreef:Hey Reinier,

die porsche remmen zitten qua bouten onder een hoek van 90 graden tov de originele renault bouten. Had je daarom dat hoekprofiel genomen? :) Ben al een set adapters tegengekomen namelijk die mij daaraan deden denken.
Ja :)
Zelf 10 mm buigen lukte me niet :wink:
MarcoG
Contacteer:

Remschijf van clio 16v is 20mm dik.
canonballman

MarcoG schreef:Remschijf van clio 16v is 20mm dun.
robert

alowa,

ik heb ook van de 4zuiger brembo's op mn r5at :-)
en had dus ook een adapterplaat nodig. Die had ik gemaakt van een dik stuk hoekijzer.
In het begin remde het heel slecht. Na wat meten enzo bleek dat dat stuk hoekijzer geen 90 graden was, maar iets van 89.5. Daardoor stonden de blokken niet mooi vlak op de schijf. Na afvrezen was het ok.
Als je wat maakt moet daar goed op letten.

Je moet ook. bij blokken zonder asbest, de eerste paar 100 km ofzo heel rustig remmen. dat komt omdat er nog wat brokjes uit de blokken vallen, en bij te hard remmen smeren ze in de schijf. Dat ziet er uit als een kras met aan het eind een zandkorrel. Dat korreltje is superverhard, en slijt bijna niet. DE rest van de schijf wel. er komen allemaal kleine bobbeltjes op, zodat de rest van de schijf slecht kontact maakt, en dat remt slecht. Schijf afdraaien is dan nog het enige dat helpt.

Die gast waarvan ik mn remmen (nieuw) kocht had dat ook bij zijn eigen wagen. Ik heb ze rustig ingeremt, en ik heb het niet.

De hoofdremcilinder heb ik het zelfde gehouden. klopt de slag wordt wat meer.
Ik heb btw de rem een stuk harder gekregen door de orginele remdrukbegrenzer achter weg te gooien. Nu zit er eentje van ehm tilton ofzo (binnen tussen de stoelen) , met een veel kleiner en harder zuigertje. Doet veel meer dan welke stalen leiding dan ook.

Voor de rest ben ik super enthousiast over die vette remmen. Fading heb ik nog nooit van gehoord. Doseren bij sneeuw is wat lastig (lb)
canonballman

robert schreef:alowa,

In het begin remde het heel slecht. Na wat meten enzo bleek dat dat stuk hoekijzer geen 90 graden was, maar iets van 89.5. Daardoor stonden de blokken niet mooi vlak op de schijf. Na afvrezen was het ok.
Als je wat maakt moet daar goed op letten.
Heb dat al meteen gedaan, exact haaks laten frezen, wist nog dat jij daar problemen mee had gehad.
MarcoG
Contacteer:

Ha Robert, wat voor schijven heb je met die klauwen gemonteerd? Of voor welke dikte waren die remklauwen oorspronkelijk gedacht?
canonballman

Check even pagina 1 van dit topic Marco, post nummer 5 van GTI-G60.

Of Robert ook die schijven heeft gebruikt weet ik niet, hij zelf wel denk ik :wink:
Maar op zich kun je met die Seat schijven het ook wel lijkt me.
misschien dat zon Porsche klauw nog wat meer doet, maar dat zal niet heel veel uitmaken denk ik.
Zuigerdiameters zullen niet erg veel schelen denk ik.
MarcoG
Contacteer:

We gaan es zoeken. (Y) 305mm is ook beter dan 285 natuurlijk. >-)
MarcoG
Contacteer:

Klauwen van een 928 met 44mm en 38?mm zuiger...
Die dingen zijn gigantisch!!!! Die auto kiept voorover als je hiermee remt.
[img]http://i24.ebayimg.com/05/i/07/54/a4/8c_1_b.JPG[/img]

:nopom:

Kan ik ook een remcilinder van Wilwood monteren ofzo? Of past alleen die van een laguna?
canonballman

Mm, dat 928 spul is volgens mij hetzelfde als die rooie klauwen van een 993 porsche.

En waarom Wilwood hoofdremcilinder? Bestaan die uberhaupt voor een clio?
Gewoon originele hrcilinder houden, dan kijken hoe het bevalt (wel makkelijk doseren), en zonodig die van een Laguna voor wat minder pedaalslag.
MarcoG
Contacteer:

canonballman schreef:Mm, dat 928 spul is volgens mij hetzelfde als die rooie klauwen van een 993 porsche.

En waarom Wilwood hoofdremcilinder? Bestaan die uberhaupt voor een clio?
Gewoon originele hrcilinder houden, dan kijken hoe het bevalt (wel makkelijk doseren), en zonodig die van een Laguna voor wat minder pedaalslag.
Wilwood is wat makkelijker te krijgen, plus nieuw en niet duur. :)
Merk dat remklauwen van wilwood wel eerder voor dunnere schijven gedacht zijn. :wink:
robert

MarcoG schreef:Ha Robert, wat voor schijven heb je met die klauwen gemonteerd? Of voor welke dikte waren die remklauwen oorspronkelijk gedacht?

ik heb zwevende losse ringen van AP racing gebruikt, ik geloof 25 mm dik bij 290mm dia. (ASP delft)
Zelf een alu kom gedraait waarmee ze op een standaard naaf passen van zon oud type 5.
wel spanned die 6 m8 inbusjes, maar het gaat blijkbaar goed.
Steven
Car: M536

Heb jij gewoon zwevende schijven voor Robert?
Geinig, zie je toch eigenlijk alleen op motoren/scooters.
MarcoG
Contacteer:

Zo 123 ben ik geen cupra schijven groter dan 300mm tegengekomen. Ik moet die 16" wielen toch echt gaan vullen met remspul. :wink:
Iemand enig idee waar die te krijgen zijn?
Steven schreef:Heb jij gewoon zwevende schijven voor Robert?
Check es de site van wilwood Steven...ik weet er niet veel van maar...blader es rond daaro. :) Kwam de term "floating disc" ook tegen bij auto-remsets.
Martijnberk
Contacteer:

klopt, ik heb een zwevende schijf op mijn kawa.... icm een achterbrug van nico bakker uit heerhugowaard.

maar op auto's had ik er nog nooit van gehoord
Steven

Ben het ook wel es vaker tegengekomen, maar je ziet het weinig, meestal heeft de klauw genoeg ruimte om te pendelen.
Hoewel een zwevende schijf minder energie zal kosten om wat heen en weer te schuiven. Misschien iets betere respons dan ofzo?
Xabre
Car: 19 16V

weet iemand de maximale remschijfgrootte zodat deze nog passen onder standaard 15 inch R19-16V ph2 velgen? zat te denken aan 285mm maar gaat dat nog passen?
Steven

Das beetje tricky, het gaat of net wel of net niet.
Ik kon al bijvoorbeeld geen plaklood meer in de rand hebben, die reed ik eraf.
19-16v-staal past iig niet kan ik je verzekeren.
MarcoG
Contacteer:

285mm bij die EtaBetaŽs van mij past net (1mm speling tussen velg en klauw) Dus ook geen ruimte voor plaklood aan die kant, moet een beetje naar binnen of buiten worden geplakt. Staat wel net, wiel vol met rem. (Y)
Tijn
Contacteer:

zie je op best veel high performance remsets hoor.
there is no spoon.
Tijn
Contacteer:

Steven schreef:Ben het ook wel es vaker tegengekomen, maar je ziet het weinig, meestal heeft de klauw genoeg ruimte om te pendelen.
Hoewel een zwevende schijf minder energie zal kosten om wat heen en weer te schuiven. Misschien iets betere respons dan ofzo?
volgens mij was het om uitzetting door warmte op te vangen zonder dat de schijf knapt, icm het kunnen gebruiken van lichtere materialen in de schijf (ongeveerd gewicht) die dus ook een andere uitzetcoefficient hebben dan het staal, waar weer frictie tussen zou ontstaan als je het star monteert.
there is no spoon.
Martijnberk
Contacteer:

Tijn schreef:
Steven schreef:Ben het ook wel es vaker tegengekomen, maar je ziet het weinig, meestal heeft de klauw genoeg ruimte om te pendelen.
volgens mij was het om uitzetting door warmte op te vangen zonder dat de schijf knapt, icm het kunnen gebruiken van lichtere materialen in de schijf (ongeveerd gewicht) die dus ook een andere uitzetcoefficient hebben dan het staal, waar weer frictie tussen zou ontstaan als je het star monteert.
wel een raar geluid hoor, zo'n tikkende schijf als je heel langzaam rijd, maar als je eenmaal op gang ben (en de schijf op temperatuur) rem je als een gek...
Maus

Van de Heuvel (Rallyrent) in Barneveld heeft op z'n zolder nog de nodige originele Brembo klauwen van de EVO liggen.
Misschien ook een optie voor die en gene?
MarcoG
Contacteer:

Het was mooi weer vandaag...

[img]http://members.home.nl/marcogroenewege/ ... passen.jpg[/img]

Mooi is, die dingen zijn bijna niks groter dan dat zware stalen spul. Wegen wel maar een fractie daarvan. (Y)

Nu nog adapters scoren en een paar fijne remblokjes uitzoeken.
Maus

Wat een kleine klauwtjes zeg....(Maar 't zal best wel remmen..)

[img]http://img400.imageshack.us/img400/4492/img52984lv.jpg[/img]
:D
MarcoG
Contacteer:

Oei :nopom:

Welke velgmaat is dat? En de schijven zijn nog de standaardmaat?

(is maar optisch :wink: ik heb grotere schijven, dus lijkt de klauw kleiner en de letters op de wilwoods zijn groter waardoor de klauw ook weer kleiner lijkt :lol: )
Maus

Schijven zijn gewoon standaard, 320 mm. Velgen zijn standaard 17 inch. :)
MarcoG
Contacteer:

Welke auto is dat man???
Maus

MarcoG
Contacteer:

Tiet!
Maus

Met peren.
paulvanrooij
Car: Twingo GT
Contacteer:

En stopt dat nou een beetje? ;) :lol:
Wat blijven dat toch ongelooflijk gave bakken zeg.. pfff.. :worship:
Maus

De EVO (in het algemeen) blinkt al uit qua accelereren, maar de remmen zijn minstens zo imposant. :wink:
Dus om op je vraag terug te komen; Ja, dat stopt wel een beetje. :wink:
Plaats reactie