ACT: Twingo I
-
- Berichten: 26465
- Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
- Car: Twingo GT
- Locatie: Oss
- Contacteer:
is het niet gewoon die handremleiding die even verlegd moet worden ofzo? zoiets wel es gelezen hier ergens
Hoe vroeg je auto op maandag ook gebouwd is mischien, maar de velgen zullen op de twingo's wel gelijk zijn als het gaat om het passen 

hoezo naar nl rijden?AnthonyR schreef:Even naar NL rijden...![]()
Heb je je auto al gewassen tutje?
auto is nog niet gewassen
Paul, handremleiding is al herlegd.. was nodig ook

dit is het resultaat van ET30 (36 met 6 correctie) met 195/45/14 erop
oh, da's trouwens al een redelijk oude foto. ondertussen us dat al helemaal afgeschuurd.....
-
- Moderator
- Berichten: 8899
- Lid geworden op: do 22 sep 2005 15:27
- Locatie: Gorinchem
- Contacteer:
tut schreef:auto is nog niet gewassenAnthonyR schreef:Even naar NL rijden...![]()
Heb je je auto al gewassen tutje?

tut schreef:hoezo naar nl rijden?

ahh, da's eigenlijk voornamelijk voor de voorste richtingaanwijzers..... voor de rest heb k er nog niet veel voordeel in gezien in het nl reizen...AnthonyR schreef:Omdat je het al vaker over spulletjes had voor de tut vanuit NL
nouja.... er wordt gezien of mn oude, kapotte velg kan hersteld worden (zal moeilijk zijn, er zit namelijk een scheur in, op een irritante plaats..)
en als dat niet lukt, dan rij ik waarschijnlijk binnenkort op borbet ca 14j6 rond...
t gaat een totaal ander zicht zijn.. volwassener, beschaafder, en vooral groter

maar eigenlijk hoop k wel dat deze velg gemaakt kan worden.. dat spaart weer een klein fortuintje uit..
1.2 8V, 1.4T, 1.4T, 1.4T, 1.8 16V, 2.0 16V, 2.0T
Heb eerst 14 6j et35 met 175/65/14 banden gehad onder alleen met veren verlaagde twingo fase 1 '95. Ging prima!vandaag bij de velgendealer nog eens langsgeweest, al kijkend naar nieuwe velgen. de verkoper zei dat er bij een twingo met 14j6 een et van 38 gerekend moet worden en reageerde met ongeloof dat bij mij 36+6mm al aanloopt vanbinnen...
is mijn autootje dan echt zo'n maandag ochtend exemplaar, dat dat zelfs al niet meer klopt?
Toen 14 6j et38 met 185/55/14 banden. hierbij was 5mm spoorverbreding per wiel nodig, omdat ie anders aanloopt als je scherpe bochten maakt of met zwaardere belasting. Als je niet hebt verlaagd hoef je er wss alleen rekening mee te houden dat je wiel tegen je demper kan komen met scherpe bochten.
Ik heb een tijdje bij Brezan gewerkt,
en je verbaast je nog hoe vaak mensen zich vergissen in Twingo of Clio,
komen ze terug van 'ja mij onderdeel past niet'
ikke 'ja, maar dat is toch echt voor een clio'
hij 'ja, loop maar mee, het past echt niet kun je het zelf zien'
en dan kom je buiten, en dan zie ik een twingo staan...
"zucht"
en dan later ook nog beweren dat ze het voor een twingo hadden besteld...
en je verbaast je nog hoe vaak mensen zich vergissen in Twingo of Clio,
komen ze terug van 'ja mij onderdeel past niet'
ikke 'ja, maar dat is toch echt voor een clio'
hij 'ja, loop maar mee, het past echt niet kun je het zelf zien'
en dan kom je buiten, en dan zie ik een twingo staan...

en dan later ook nog beweren dat ze het voor een twingo hadden besteld...
het verbaast me nietJoosten schreef:Ik heb een tijdje bij Brezan gewerkt,
en je verbaast je nog hoe vaak mensen zich vergissen in Twingo of Clio,

aha, en ik heb 195 liggen op mn 14j6, dus moet de et daadwerkelijk in de 20 zijn...Royalty schreef:Toen 14 6j et38 met 185/55/14 banden. hierbij was 5mm spoorverbreding per wiel nodig, omdat ie anders aanloopt als je scherpe bochten maakt of met zwaardere belasting.
haja, en dan maar hopen dat ze die 24 ook in stock hebbenRoyalty schreef:kun je alsnog voor de borbet ca design gaan.
Größe:
6J x 14H2
Einpress-tiefe:
17, 22, 24, 30, 35, 38
EUR:
84.00

maar mn locale velgenboer heeft ze wel voor 16 euro goedkoper

-
- Berichten: 52
- Lid geworden op: di 4 jul 2006 10:39
- Locatie: leende
weet iemand hoe je die torentjes van de speakers aan de achterkant uit elkaar kan halen???
Ik heb hem in zijn geheel los uit de auto om de speakers aan te passen(andere moeten er komen) maar ik krijg die klote torentjes niet uit elkaar en dus ook die speaker er niet uit!!!
Ik heb hem in zijn geheel los uit de auto om de speakers aan te passen(andere moeten er komen) maar ik krijg die klote torentjes niet uit elkaar en dus ook die speaker er niet uit!!!
ik weet niet welke torentjes jij hebt, maar volgens mij kunnen niet alle soorten torentjes uit elkaar om er andere speakers in de doen 

-
- Berichten: 52
- Lid geworden op: di 4 jul 2006 10:39
- Locatie: leende
Hey, dat zou ik echt achterlijk vinden als zo'n torentje niet uit elkaar kan.
Hoe moet je een speaker dan vervangen als je hem opblaast??
Ik heb iig de volgende in mijn auto zitten:
http://i54.photobucket.com/albums/g110/ ... ult007.jpg
http://i54.photobucket.com/albums/g110/ ... ult006.jpg
Ik kan nergens schroeven zien oid
Hoe moet je een speaker dan vervangen als je hem opblaast??
Ik heb iig de volgende in mijn auto zitten:
http://i54.photobucket.com/albums/g110/ ... ult007.jpg
http://i54.photobucket.com/albums/g110/ ... ult006.jpg
Ik kan nergens schroeven zien oid

Klopt, die krengen gaan niet open 
(denk ik, heb de mijne toen weggegeven (verkocht?
) omdat ik geen zin had om te pielen
)
Gabri heeft een mooi linkje met nieuwe torentjes, die bestaan uit 2 delen

(denk ik, heb de mijne toen weggegeven (verkocht?


Gabri heeft een mooi linkje met nieuwe torentjes, die bestaan uit 2 delen

1.2 8V, 1.4T, 1.4T, 1.4T, 1.8 16V, 2.0 16V, 2.0T
-
- Über-Spammer
- Berichten: 11214
- Lid geworden op: wo 12 mei 2004 15:57
- Locatie: Tilburg
- Contacteer:
[img]http://medias.forum-auto.com/uploads/20 ... r_4002.jpg[/img]
Hoe diep zal de max inbouwdiepte in deze torentjes zijn??
Zou het mogelijk zijn deze netjes naast je deurbak te monteren, iets naar boven te richten en dr 13cm speakers in kwijt te kunnen??
Hoe diep zal de max inbouwdiepte in deze torentjes zijn??
Zou het mogelijk zijn deze netjes naast je deurbak te monteren, iets naar boven te richten en dr 13cm speakers in kwijt te kunnen??
-
- Berichten: 52
- Lid geworden op: di 4 jul 2006 10:39
- Locatie: leende
Waarom zitten deze er nu niet gewoon in bij mijRonnie Detmers schreef:[img]http://medias.forum-auto.com/uploads/20 ... r_4002.jpg[/img]
Hoe diep zal de max inbouwdiepte in deze torentjes zijn??
Zou het mogelijk zijn deze netjes naast je deurbak te monteren, iets naar boven te richten en dr 13cm speakers in kwijt te kunnen??


Nou het word gewoon de dremel erin bij mij en proberen.
Lukt het niet kan ik altijd nog die andere kopen
Nadeel is wel dat de speaker er zelf ook ingegoten is ofzo!!!
Aan de onderkant zit hij namelijk ook vast dus daar moet ik ook wat op verzinnen!!!
-
- Berichten: 52
- Lid geworden op: di 4 jul 2006 10:39
- Locatie: leende
denk dat het trouwens best zou kunnen om deze in je deurpanelen te zetten.
Hij zit aan de achterkant gewoon vast geklikt nadat er een gat is gemaakt in dat paneel, alleen is het de vraag of je paneel het houdt.
Hij zit vast op 5 klikpunten dus lijkt het me wel
Hmmm, proberen zeg ik met een 2e hands deurpaneeltje
Hij zit aan de achterkant gewoon vast geklikt nadat er een gat is gemaakt in dat paneel, alleen is het de vraag of je paneel het houdt.
Hij zit vast op 5 klikpunten dus lijkt het me wel

Hmmm, proberen zeg ik met een 2e hands deurpaneeltje
-
- Berichten: 52
- Lid geworden op: di 4 jul 2006 10:39
- Locatie: leende
Ik heb deze net opgezocht in een ander topic, en volgens mij moet je deze vastschroeven vanaf de onderkant.Ronnie Detmers schreef:[img]http://medias.forum-auto.com/uploads/20 ... r_4002.jpg[/img]
Hoe diep zal de max inbouwdiepte in deze torentjes zijn??
Zou het mogelijk zijn deze netjes naast je deurbak te monteren, iets naar boven te richten en dr 13cm speakers in kwijt te kunnen??
Dus je zou gewoon 4 gaatjes kunnen boren door je zijpaneel en hem hierop vast schroeven.
Maar dan blijft mijn vraag: zijn die panelen sterk genoeg!!
Torentje die ik hier heb liggen weegt 550 gram met speaker erbij, maar je gooit natuurlijk elke keer je deur dicht waardoor je speakertje en dat paneel ook elke keer een zwieper krijgen!!
Als er iemand een deurpaneeltje over heeft die hem eigenlijk net zo goed bij de sloop wil smijten hou ik me aanbevolen, dan ga ik proberen of dit lukt.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 12475
- Lid geworden op: di 22 jul 2003 19:43
- Locatie: Leeuwarden
hier issie weer eensJacco Osté schreef:
Gabri heeft een mooi linkje met nieuwe torentjes, die bestaan uit 2 delen

klik
-
- Über-Spammer
- Berichten: 11214
- Lid geworden op: wo 12 mei 2004 15:57
- Locatie: Tilburg
- Contacteer:
zapp schreef:Hallo
De raamslinger demonteren, is dat gewoon (hard) er af trekken?
Of zit er ergens een clipje dat eerst los moet.
(zit echt muurvast).
zapp
Jacco Osté schreef:
Raamslinger kun je er gewoon aftrekken
k heb sinds vanmorgen 2 gloednieuwe problemen met mn tutje..
1) de motor hapert redelijk hard bij het indrukken van de gaspedaal. als ik gewoon gas loslaat, dan is er absoluut nioets aan de hand en vertraagt hij zoals normaal, maar vanaf ik terug gas geef schokt het en hapert het langs alle kanten. ook is hij nogal zeer gevoelig geworden bij het vertrekken zodanig dat ik ff redelijk veel gas moet geven om niet stil te vallen
2) als ik over een drempel rij, dan hoor ik een soort geluid van vanachter komen dat lijkt alsof je met een doos van dik karton schudt terwijl er een houten lat ofzo inzit. en ik heb gekeken, k heb geen houten lat en ook geen doos in de koffer. meer zelfs, de koffer is leeg, zelfs geen reservewiel...
iemand ideeen?
1) de motor hapert redelijk hard bij het indrukken van de gaspedaal. als ik gewoon gas loslaat, dan is er absoluut nioets aan de hand en vertraagt hij zoals normaal, maar vanaf ik terug gas geef schokt het en hapert het langs alle kanten. ook is hij nogal zeer gevoelig geworden bij het vertrekken zodanig dat ik ff redelijk veel gas moet geven om niet stil te vallen
2) als ik over een drempel rij, dan hoor ik een soort geluid van vanachter komen dat lijkt alsof je met een doos van dik karton schudt terwijl er een houten lat ofzo inzit. en ik heb gekeken, k heb geen houten lat en ook geen doos in de koffer. meer zelfs, de koffer is leeg, zelfs geen reservewiel...
iemand ideeen?
wat zou zo een reparatie kunnen kosten?
EDIT: en eigenlijk even belangrijk (:P ) hoe gevaarlijk is dit?
EDIT: en eigenlijk even belangrijk (:P ) hoe gevaarlijk is dit?
-
- Berichten: 26465
- Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
- Car: Twingo GT
- Locatie: Oss
- Contacteer:
probleem 1: wanneer zijn voor het laatst bougies/kabels/rotor en verdelerkap enz vervangen?
voor november 2005. heb het zelf nooit weten gebeuren, maar de verdelerkap ziet er nog goed uit...Paul1916v schreef:probleem 1: wanneer zijn voor het laatst bougies/kabels/rotor en verdelerkap enz vervangen?
-
- Berichten: 26465
- Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
- Car: Twingo GT
- Locatie: Oss
- Contacteer:
hoeveel KM heb je er sindsdien mee gereden?