hoi,
mijn kentekenbewijs is ingenomen omdat mijn uitlaat teveel geluid maakt zegt de politieagente zonder meting!
mijn vraag is aan iemand of dit zomaar kan ik heb er namelijk als vrouw zijnde niet zoveel verstand van .
ik heb een renault clio rsi 1.8
wie o wie zou mij hier wat informatie over kunnen geven ?
Ik heb weleens in andere topics gelezen dat zonder meting geen bekeuring of andere stappen mogen worden ondernomen. Ik weet niet of die echt duidelijk super veel herrie maakt, maar alsnog. Veel Sterkte
AnthonyR schreef:Ik heb weleens in andere topics gelezen dat zonder meting geen bekeuring of andere stappen mogen worden ondernomen. Ik weet niet of die echt duidelijk super veel herrie maakt, maar alsnog. Veel Sterkte
Dat verschilt per gemeente bijna... ach... politie... ze wilen wel altijd even zitten en onder de kap kijken.
kep 9 jaar met en ENORME herriebak (5 GTS) rondgereden en ben in die tijd slechts 1 keer ''aangehouden'' door een muis die zei dat ik die herrie moest aanpakken wegens de APK (ik hield de muis express in om te zien of deze reageerde, en jawel, hahahaha). Ben veel door de stad Groningen gereden en kwam dus regelmatig politie tegen, maar geen problemen gehad verder.
SLOMP schreef:je kunt er een rechtzaak van maken dan kan de politie alles betalen zoals je vervoer die je nodig hebt en zo en andere onkosten
ze mogen niet zo maar je kentekenbewijs in beslag nemen
Amen!!
Zonder gegronde of bewezen reden kunnen ze niet je kentekenbewijs innemen lijkt me.
Bij neon onder auto's kunnen ze dit wel omdat dit simpelweg niet mag.
Voor uitlaten zijn bepaalde regels, dus denk dat je er zeker achteraan moet gaan.
de politie hoeft niet per se een meeting te maken heb het zelf ook meegemaakt heb zelfs een advocaat toen die tijd ingeschakeld. als een muis iets constateerd mag hij er actie op ondernemen daarbij hoeft er geen meting plaats te vinden.
klopt een muis hoeft geen meting te doen jah sorry jongen me ma is ook een juut maar die zei tegen mij,gewoon schrijven nadat je de boete in huis hebt want ik neem aan dat je een boete krijgt en nadat ej die betaald hebt en hebt laten zien dat je een andere uitlaat hebt het kentekenbewijs terugkrijgt.en als je denkt dat je in je gelijk staat kan ej hem altijd nog zelf bij het politie bureau aan de db meter leggen.
sterkte dermee
klopt een muis hoeft geen meting te doen jah sorry jongen me ma is ook een juut maar die zei tegen mij,gewoon schrijven nadat je de boete in huis hebt want ik neem aan dat je een boete krijgt en nadat ej die betaald hebt en hebt laten zien dat je een andere uitlaat hebt het kentekenbewijs terugkrijgt.en als je denkt dat je in je gelijk staat kan ej hem altijd nog zelf bij het politie bureau aan de db meter leggen.
sterkte dermee
nou ja kijk als je gaat schrijven,dan wordt je uitgenodigd(meestal)om je zegje te doen en dat helpt meestal wel en die lui die ik ken ,dus die dat ook gedaan hebben,die zijn er redelijk vanaf gekomen.
Is het niet zo, dat ze je kentekenbewijs doorsturen naar de RDW en alleen na keuring van de auto (door de RDW) je kentekenbewijs weer thuis gestuurd krijgt?
Mijn partner heeft een redelijk groot ongeluk meegemaakt en moest het kentekenbewijs inleveren aan de flikken. De auto moest na reperatie eerst door de RDW goedgekeurd(kosten van de keuring was verzekeringswerk) worden en daarna is het kentekenbewijs weer via de post naar ons opgestuurd.
Tegenwoordig is het volgens mij standaard procedure bij ongelukken.
Klotezooi...
Gewoon afschaffen die kentekenbewijzen, met de wegenbelasting erbij
Ik snap dat nou nooit he, kijk dat je te hard rijdt kasn ik begrijpen als je een prent krijgt.
maar dat ze je aanhouden als je teveel geluid geeft dat slaat nergens op en zeker niet met een vrouw achter het stuur laten ze lekker gewoon boeven gaan vangen ofzo of al die onopgeloste moorden ofzo en verkrachters opsporen sry moest ik ff kwijt hahahahaha.\
ja het is zonder geld dus hopen dat het niet te hoog voor je is meis!
Is het niet zo dat ze het kentekenbewijs invorderen om je te verplichten stappen te ondernemen.
Als je bijvoorbeeld een radardetector in de auto hebt die niet direct uitgebouwd kan worden dan wordt je kentekenbewijs ingevorderd en krijg je het pas terug als je de radardetector inleverd, op het buro.
Is het niet zo dat je na aanpassing van je uitlaat, en de giro van het justitieel incassoburo is voldaan, het kentekenbewijs weer terug krijgt.
En wat betreft het geluid, een agent mag op het oor bepalen dat de uitlaat te veel geluid produceerd.
Maar is dan verplicht dit ook aan te tonen en daarvoor mag hij de auto invorderen (of kentekenbewijs) en op het buro, of testcentrum meten (volgens de daarvoor gestelde regels, en met de geijkte apparatuur) of de auto inderdaad te veel geluid produceerd. Zo ja dan volgd de bekeuring en het vriendelijke doch dwingende verzoek de orginele typegoedgekeurde uitlaat te plaatsen.
veel succes
P.S. de "muizen" willen de regels nog wel eens anders hanteren dan in de wet staat, dit is makkelijker en ze hoeven dan geen testen uit te voeren.
"quote"
Agent: "het geluid is te hard, u krijgt een bekeuring en u moet zorgen dat de auto minder geluid produceerd"
beteuterde automobilist: ja agent.
"eind quote"
Ik heb er ervaring mee met een brommer, uiteinelijk zat ik na meting 1 dB onder de maximaal toegestane geluidsniveau, koste me wel 250 gulden, een cylinder carburateur en diverse andere onderdelen, want de brommer werd toen volledig getest, en 2,3 KW was toch 1,7 KW te veel.