Cyberdanny's Mégane Coupé PH2

Vertel hier alles over je project.
Gesloten
Leon
Berichten: 1061
Lid geworden op: za 15 mei 2004 18:33
Locatie: Rockanje
Contacteer:

JiggyMF schreef:Ziet er goed uit.
Ben alleen benieuwd hoeveel vermogensverlies je dit gaat opleveren :)

grtz Jiggy
hoe bedoel je dat eigenlijk "vermogensverlies"? (misschien leer ik er weer wat van :D )
Heerlijk weer een franse auto
Edward
Berichten: 3930
Lid geworden op: ma 18 okt 2004 20:03
Car: Laguna RTI 2.0 S
Locatie: Hardenberg, NL
Contacteer:

Laguna 1 ph1 met ph2 uiterlijk(?) RTI 2.0 S ('98) (N7Q Volvo 2.0 16v)
cyberdanny
Berichten: 1753
Lid geworden op: za 2 jul 2005 16:21
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Sittard

Ik heb de luchtfilter erop gezet voor te proberen...vooral voor de sound!!! Ben ik zeer tevreden over!!

Het vermogen lijkt idd een stuk minder met optrekken vooral in de 2de gang maar daar zit niet zo gek veel verschil in, dit ga ik eens meten met Basoz binnenkort! Die heeft namelijk het origineel filterhuis met k&n inlegfilter!
Edward
Berichten: 3930
Lid geworden op: ma 18 okt 2004 20:03
Car: Laguna RTI 2.0 S
Locatie: Hardenberg, NL
Contacteer:

mja, ik ben door eigen ervaringen wat minder overtuigd van het 'vermogensverlies' dus bij mij gaat er gewoon een open luchtfilter op, vooral voor het geluid ook (dat aanzuiggeluid als je 'm goed op z'n staart trapt (Y) :worship: :worship: )
Laguna 1 ph1 met ph2 uiterlijk(?) RTI 2.0 S ('98) (N7Q Volvo 2.0 16v)
baszos
Berichten: 1313
Lid geworden op: ma 11 jul 2005 19:15
Locatie: Geleen @home

cyberdanny schreef:Ik heb de luchtfilter erop gezet voor te proberen...vooral voor de sound!!! Ben ik zeer tevreden over!!

Het vermogen lijkt idd een stuk minder met optrekken vooral in de 2de gang maar daar zit niet zo gek veel verschil in, dit ga ik eens meten met Basoz binnenkort! Die heeft namelijk het origineel filterhuis met k&n inlegfilter!
je verloor al met orginele luchtfilter.... wil je nu zeker helemaal stof in je bumper hebben :lol: :lol: :lol:
Megane Coupe Sport '00
Yamaha R6 '03
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Edward(ForeverYoung) schreef:mja, ik ben door eigen ervaringen wat minder overtuigd van het 'vermogensverlies' dus bij mij gaat er gewoon een open luchtfilter op, vooral voor het geluid ook (dat aanzuiggeluid als je 'm goed op z'n staart trapt (Y) :worship: :worship: )
Metingen van michel's clio gezien? Da's wel een extreem geval maar duidelijk verlies.
Maar, wat niet weet, wat niet deert, toch? :) Overigens is het idd niet altijd zo dat je verlies hebt, alleen die verwachte winst blijft meestal uit.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Edward
Berichten: 3930
Lid geworden op: ma 18 okt 2004 20:03
Car: Laguna RTI 2.0 S
Locatie: Hardenberg, NL
Contacteer:

Yep, gezien. Daarom postte ik die link ook. Interessant topicje.

Maar ik ben van mening dat je dat in de praktijk, dus buiten de rollenbank, niet, misschien een beetje maar toch nog nauwelijks zult merken. Misschien in de racerij, als het op tienden van secondes aankomt ofzo. Maar gewoon op de openbare weg, nah.

Aan de andere kant heb ik zelf een ervaring gehad, dat een open luchtfiltertje (op de 19 destijds) merkbaar vlotter reageerde. Nu zou dat natuurlijk kunnen komen omdat dat filter toen misschien wel gewoon 'op' was, dat een vers inlegfilter hetzelfde resultaat zou geven. Kan het alleen niet echt meer bewijzen aangezien ik die auto helaas niet meer heb. :)
Dus met dezelfde theorie dat vermogensverlies miniem zal zijn, ben ik van mening dat ik echt eens vermogenwinst heb gehad met een open filter (0)
Op m'n huidige auto lijkt het standaard luchtfilterhuis 'aggressiever' dan het standaard luchtfilterhuis van de 19, dus verwacht ik straks nauwelijks vermogenwinst met een open luchtfilter, die gaat er puur op voor het geluid.

En het is hier ook wel een beetje iets van 'met elkaar meelullen'

Toen ik hier net kwam las ik openluchtfilter-topics waarin een open luchtfilter garant zou staan voor prestatiewinst, nu lees ik steeds vaker dat je er juist prestatieverlies van zou krijgen en lijken de 'open-luchtfilter-enthousiastelingen' ver te zoeken :p

Een open luchtfilter heeft ook zo z'n nadelen (een hoger verbruik bijvoorbeeld) maar toch blijf ik 'voor'.
Laguna 1 ph1 met ph2 uiterlijk(?) RTI 2.0 S ('98) (N7Q Volvo 2.0 16v)
ARNO16V
Berichten: 6622
Lid geworden op: do 14 jul 2005 18:00
Locatie: Meppel
Contacteer:

Dat verbruik verhaal gaat bij mij niet op, ik had een openlucht filter (K&N) en nu een inlegfilter ook K&N maar die clio zuipt nog even veel als eerst.

Ik heb trouwens het open lucht filter er weer afgesloopt omdat ik het iets teveel kabaal vond.

Kan niet merken dattie nu sneller is of niet, voor mijn gevoel zeg ik van niet.
cyberdanny
Berichten: 1753
Lid geworden op: za 2 jul 2005 16:21
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Sittard

baszos schreef:
cyberdanny schreef:Ik heb de luchtfilter erop gezet voor te proberen...vooral voor de sound!!! Ben ik zeer tevreden over!!

Het vermogen lijkt idd een stuk minder met optrekken vooral in de 2de gang maar daar zit niet zo gek veel verschil in, dit ga ik eens meten met Basoz binnenkort! Die heeft namelijk het origineel filterhuis met k&n inlegfilter!
je verloor al met orginele luchtfilter.... wil je nu zeker helemaal stof in je bumper hebben :lol: :lol: :lol:
laatste keer aan het stoplicht bleef je staan op de plaats met teveel
wheelspin (0)

je kunt niet sneller zijn met dezelfde motor en onderdelen...waar zou het verschil dan zitten? ik wil toch wel eens meten met de open luchtfilter....
baszos
Berichten: 1313
Lid geworden op: ma 11 jul 2005 19:15
Locatie: Geleen @home

tsja..... vorige keer..... vol in de toeren ik denk dat gaat lekker..... FUCK ik sta stil :lol:

kan toch msichein dat het ene motertje net ietjes vlotter is als het andere motertje :p
Megane Coupe Sport '00
Yamaha R6 '03
cyberdanny
Berichten: 1753
Lid geworden op: za 2 jul 2005 16:21
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Sittard

Vandaag weer een kleine update aan mijn projectje!!

Kneurgaas geplaats in mijn voorbumper!!!!

[img]http://i28.photobucket.com/albums/c222/ ... CT0005.jpg[/img]

En mijn luchtfilter aangepast!!


Voor de aanpassing!
[img]http://i28.photobucket.com/albums/c222/ ... 000872.jpg[/img]

Na de aanpassing!
[img]http://i28.photobucket.com/albums/c222/ ... T02344.jpg[/img]
cyberdanny
Berichten: 1753
Lid geworden op: za 2 jul 2005 16:21
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Sittard

UPDATE/UPDATE/UPDATE

[img]http://i28.photobucket.com/albums/c222/ ... fkset2.jpg[/img]

Echt een mooi afgewerkt schroefsetje van FK, was toch wel het langer wachten waard!!!!!
Nu nog onder de auto monteren en dan volgen weer nieuwe fotoos!!!! :wink:
cyberdanny
Berichten: 1753
Lid geworden op: za 2 jul 2005 16:21
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Sittard

Gisteren heb ik samen met Baszos en een oom van mijn viendin de auto flink laten zakken......pfffff die torsie as zat toch echt vast!

Foto's volgen zo snel mogelijk! :)
Rianne RT
Berichten: 1260
Lid geworden op: di 19 jul 2005 13:20
Locatie: Born

cyberdanny schreef: Foto's volgen zo snel mogelijk! :)
Ben benieuwd.... :wink:
[size=10:30bbfbe7a5][b:30bbfbe7a5]Clio RT[/b:30bbfbe7a5] & [b:30bbfbe7a5][color=darkblue:30bbfbe7a5]R5 GTE[/b:30bbfbe7a5][/color:30bbfbe7a5][/size:30bbfbe7a5]
AnthonyR
Moderator
Berichten: 8899
Lid geworden op: do 22 sep 2005 15:27
Locatie: Gorinchem
Contacteer:

Rianne RT schreef:
cyberdanny schreef: Foto's volgen zo snel mogelijk! :)
Ben benieuwd.... :wink:
mikko
Berichten: 457
Lid geworden op: wo 16 feb 2005 14:21
Locatie: Deventer
Contacteer:

Wat zijn de ervaringen met de schroefset? :)
Makkelijk te monteren/in hoogte te verstellen?
Zijn die FK dempers lekker stug, ben benieuwd :)
cyberdanny
Berichten: 1753
Lid geworden op: za 2 jul 2005 16:21
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Sittard

mikko schreef:Wat zijn de ervaringen met de schroefset? :)
Makkelijk te monteren/in hoogte te verstellen?
Zijn die FK dempers lekker stug, ben benieuwd :)

Ervaringen tot nu toe zijn prima, nog geen problemen tegengekomen!
Ze zijn zelfs heel makkelijk te monteren en in hoogte te verstellen.
Stug zijn ze ook, hij ligt echt super strak op de weg! (Y)
Echt een fijn schroefsetje voor een leuke prijs!!!!! :worship:
Marcus
Berichten: 3331
Lid geworden op: vr 27 jan 2006 19:29
Locatie: Hellevoetsluis

Waar blijven de :foto: ? :D
mikko
Berichten: 457
Lid geworden op: wo 16 feb 2005 14:21
Locatie: Deventer
Contacteer:

Waar heb je de schroefset aangeschaft, en idd :foto: :D
cyberdanny
Berichten: 1753
Lid geworden op: za 2 jul 2005 16:21
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Sittard

http://www.mbcarperformance.nl/

En als je lid bent van RTC krijg je ook nog een leuke korting! :wink:

p.s. de foto's volgen zodra ik thuis ben van het werk! :)
cyberdanny
Berichten: 1753
Lid geworden op: za 2 jul 2005 16:21
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Sittard

Hier volgen wat :foto:
zijn niet de beste aanzichten maar het geeft wel een indruk!

voor
[img]http://i28.photobucket.com/albums/c222/ ... CT0023.jpg[/img]

na
[img]http://i28.photobucket.com/albums/c222/ ... rlaagd.jpg[/img]
Marcus
Berichten: 3331
Lid geworden op: vr 27 jan 2006 19:29
Locatie: Hellevoetsluis

Netjes (Y)
clio_rs
Berichten: 562
Lid geworden op: do 3 mar 2005 21:11
Locatie: eindhoven

ziet er goed uit alleen voor nog wat omlaag of achter omhoog (Y)
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Jah achter magie wel een tandje hoger weer, maar, keeewl
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
cyberdanny
Berichten: 1753
Lid geworden op: za 2 jul 2005 16:21
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Sittard

We gaan hem vandaag achter wat hoger leggen, het is net een stuiterbal op de weg,haha. want als ik strax ga werken met andere bumps en skirts is dit veel te krap achter! 8)
cyberdanny
Berichten: 1753
Lid geworden op: za 2 jul 2005 16:21
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Sittard

Weer eens een update!

Vandaag de shortshifter ingebouwd! Van MB Carperformance!

[img]http://i28.photobucket.com/albums/c222/ ... CT0058.jpg[/img]

en klaar is kees!

[img]http://i28.photobucket.com/albums/c222/ ... CT0004.jpg[/img]
Marcus
Berichten: 3331
Lid geworden op: vr 27 jan 2006 19:29
Locatie: Hellevoetsluis

Ziet er goed uit (Y)
cyberdanny
Berichten: 1753
Lid geworden op: za 2 jul 2005 16:21
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Sittard

Vandaag de remklauwen geverfd met een zilver laagje! :)

[img]http://i28.photobucket.com/albums/c222/ ... /velg1.jpg[/img]

Had nog wat verf over heb ik de trommelremmen achter ook maar even gedaan! Nu moet alles nog 24 uur uitharden.

[img]http://i28.photobucket.com/albums/c222/ ... /velg2.jpg[/img]
-jacco-
Über-Spammer
Berichten: 13268
Lid geworden op: za 8 nov 2003 1:59
Locatie: Heukelum-City

Ziet er weer allemaal netjes uit :D (Y)


Schroefsetjes zijn altijd lekkah :D :smoke:
1.2 8V, 1.4T, 1.4T, 1.4T, 1.8 16V, 2.0 16V, 2.0T
paulvanrooij
Berichten: 26465
Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
Car: Twingo GT
Locatie: Oss
Contacteer:

Ziet er goed uit! (Y)
Heb je de clutchpin er ook bij? of alleen de shifter zelf?
schakelt lekker hè! (Y) :D
cyberdanny
Berichten: 1753
Lid geworden op: za 2 jul 2005 16:21
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Sittard

Ben erg tevreden over de shifter!!! :wink:
cyberdanny
Berichten: 1753
Lid geworden op: za 2 jul 2005 16:21
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Sittard

Hier nog een paar kleine update's!

-Booskijkers ,deurgreepjes en de plastic kap over de motor in de carosserie kleur!

Dit is een foto hoe hij erbij stond op Automaxx 2006!!!

[img]http://i28.photobucket.com/albums/c222/ ... 010010.jpg[/img]
baszos
Berichten: 1313
Lid geworden op: ma 11 jul 2005 19:15
Locatie: Geleen @home

laate reactie maar looking good :D

begin nu toch ook te twijfelen voor booskijkers

trouwens ( geen zin om te gaan lezen) meen ik dat hier eens een discussie was geweest over een openlucht filter en vermogenstoename/afname.....

hier eindelijk een bewijs...

die kerel heeft hem dus 4 keer op de testbank gezet en hier dus de resultaten!

megane coupe 2.0 16v ph 1

Helemaal standaard:
110kW @6480rpm (149.6pk)
180Nm @5500rpm

Open Filter:
109.5kW @6580rpm (148.9pk)
176Nm @4960rpm

Standaard filterbak maar zonder filterelement:
109.5kW @6420rpm (148.9pk)
177Nm @4850rpm

ITG Airbox:
114kW @6560rpm (155pk)
182Nm @4780rpm
Megane Coupe Sport '00
Yamaha R6 '03
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Wie waar hoe en wat?
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
cyberdanny
Berichten: 1753
Lid geworden op: za 2 jul 2005 16:21
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Sittard

Toch maar eens gaan kijken voor een carbon airbox dan :wink:
Gesloten