ACT: Algemeen Chat Topic. I
afgekort: e-maildennisvr schreef:wadde?-jo- schreef:Dennis, bekijk je interaktief brood ingredient es effe.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 11214
- Lid geworden op: wo 12 mei 2004 15:57
- Locatie: Tilburg
- Contacteer:
Tjah, wat zou zo'n verkoper nou zeggen als je hem vraagt waar die de ander 200cm3 vandaan haalt, niet echt te vertrouwen dus,lijkt me. Ook al dik 1 jaar geen apk meerFrits schreef:Dat zegt genoeg denk ik
Voertuigsoort Personenauto
Merk RENAULT
Handelsbenaming CLIO 16V U9
Kleur(en) Blauw
Brandstof Benzine
Aantal cilinders 4
Cilinderinhoud 1764 cm3
Aantal zitplaatsen 0
Aantal staanplaatsen N.v.t.
Datum eerste afgifte Nederland 12 juli 1991
Datum eerste toelating 12 juli 1991
Datum aanvang tenaamstelling 23 februari 2004
Vervaldatum APK 17 februari 2005
Edit: Dennis is me voor

-
- Über-Spammer
- Berichten: 11129
- Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Locatie: Du I Ven
- Contacteer:
Evt. leuk voor onderdelen.. Al is de prijs dan nog iets aan de hoge kant. zeker met een blok wat 2 ton heeft gelopen.Ronnie Detmers schreef: Tjah, wat zou zo'n verkoper nou zeggen als je hem vraagt waar die de ander 200cm3 vandaan haalt, niet echt te vertrouwen dus,lijkt me. Ook al dik 1 jaar geen apk meer
Project: GTT Blue Sport
mjah , het was louter informatief. Aangezien ik motorblokken per kilo heb liggen wil ik wel es wat gaan experimenteren. (19 turbo mssn ? Maar geen conversie) De poging om de 5 om te bouwen heb ik gestaakt. Teveel werk en te veel
-
- Über-Spammer
- Berichten: 11129
- Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Locatie: Du I Ven
- Contacteer:
??-jo- schreef:mjah , het was louter informatief. Aangezien ik motorblokken per kilo heb liggen wil ik wel es wat gaan experimenteren. (19 turbo mssn ? Maar geen conversie) De poging om de 5 om te bouwen heb ik gestaakt. Teveel werk en te veel
Project: GTT Blue Sport
-
- Über-Spammer
- Berichten: 11129
- Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Locatie: Du I Ven
- Contacteer:
ik jouw post ook niet.-jo- schreef:wat ?? (Ik vat em effe niet)
Project: GTT Blue Sport
een clio/19 16v heeft een 120/126 pk...leuk. Maar leuker als er een poging gedaan wordt om er een deftig renault blok in te lepelen.
-
- Berichten: 1082
- Lid geworden op: zo 25 jun 2006 22:10
- Locatie: Roermond, Limburg
is toch 137pk.. bij zo'n clio 16v 

zeker van ?
(geloof niet wat ome renault opgeeft, wij doen niet mee aan die zogenaamde krukas-gegooide pk's)

-
- Berichten: 1082
- Lid geworden op: zo 25 jun 2006 22:10
- Locatie: Roermond, Limburg
iets vergist misschien, maar op autoweek geeftie dit aan:antoine schreef:99 kw ja en dat is ..............................133 pkDennis_16v schreef:is toch 137pk.. bij zo'n clio 16v
max. vermogen 101 kW (137 pk)
6500tpm
max. koppel 158 Nm
4250tpm

-
- Berichten: 7739
- Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
- Car: Renault Clio III RS
- Locatie: mont chêne
Ja, dat klopt. Maar renault zegt dat een 16 v 99 kw heeft wat ongerekend ongeveer 133 pk is. De 137 is voor 16 v's zonder poes.
Die van mij had standaart een aantal jaar gelden 98,42 kw @ 6393 t/min.
Met een koppel van 151 nm @ 4967 t/min. Dit alles gemeten bij speedcentre.
Die van mij had standaart een aantal jaar gelden 98,42 kw @ 6393 t/min.
Met een koppel van 151 nm @ 4967 t/min. Dit alles gemeten bij speedcentre.
-
- Berichten: 7739
- Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
- Car: Renault Clio III RS
- Locatie: mont chêne
Neej, kijk hier maar eens. Dit komt uit de persmap van de renault clio 16v.Dennis_16v schreef:iets vergist misschien, maar op autoweek geeftie dit aan:antoine schreef:99 kw ja en dat is ..............................133 pkDennis_16v schreef:is toch 137pk.. bij zo'n clio 16v
max. vermogen 101 kW (137 pk)
6500tpm
max. koppel 158 Nm
4250tpm
-
- Berichten: 1082
- Lid geworden op: zo 25 jun 2006 22:10
- Locatie: Roermond, Limburg
clio zonder kat.. 140 pk
pas n echt bommetje
topsnelheid ligt iig boven de 200...
zal ongeveer hetzelfde zijn als mn crx
, alleen een clio trekt wat feller op, en heeft n iets hogere topsnelheid 

pas n echt bommetje

topsnelheid ligt iig boven de 200...
zal ongeveer hetzelfde zijn als mn crx


-
- Berichten: 7739
- Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
- Car: Renault Clio III RS
- Locatie: mont chêne
Nu komt het verhaal weer dat ze in frankrijk niet zo goed zijn in omrekenen. Want 101 kw is geen 140 pk.
http://www.meetingagenda.nl/viewpage.php?page_id=2
http://www.meetingagenda.nl/viewpage.php?page_id=2
Laatst gewijzigd door antoine op wo 5 jul 2006 15:01, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 1082
- Lid geworden op: zo 25 jun 2006 22:10
- Locatie: Roermond, Limburg
101 KW = 137.36 PK
99 KW = 134.64 PK
naja tussen hier zal t tussen liggen
99 KW = 134.64 PK
naja tussen hier zal t tussen liggen

Diefiguren bij Renault kunnen ook helemaal niet tellen, want bij de clio RS hebben ze het ook zo gedaan.antoine schreef:Nu komt het verhaal weer dat ze in frankrijk niet zo goed zijn in omrekenen. Want 101 kw is geen 140 pk.
http://www.meetingagenda.nl/viewpage.php?page_id=2
Die zou 172 pk moeten hebben, maar als je het omrekent van het kW figuur, kom je op de 169 pk uit.

-
- Berichten: 3930
- Lid geworden op: ma 18 okt 2004 20:03
- Car: Laguna RTI 2.0 S
- Locatie: Hardenberg, NL
- Contacteer:
Bij garages staat het ook altijd verschillend in de computer
Terwijl het toch helemaal niet moeilijk is:
aantal kW x 1.36 = aantal PK's
@Tom, als ze het in die Clio persmap hadden over 140 pk dan zat er dus geen kat tussen, een katvervanger levert misschien niet hetzelfde resultaat als totaal geen katalysator
Bij Peugeot waren ze daar gewoon duidelijk in, de 205 GTI's met kat hadden een lagere vermogensopgave dan de oudere 205 GTI's zonder kat..
Van Renault is dit de eerste keer dat ik het getal 140 zie ipv 137
(En ik geloof dat ik daar niet alleen in ben
)

Terwijl het toch helemaal niet moeilijk is:
aantal kW x 1.36 = aantal PK's

@Tom, als ze het in die Clio persmap hadden over 140 pk dan zat er dus geen kat tussen, een katvervanger levert misschien niet hetzelfde resultaat als totaal geen katalysator

Bij Peugeot waren ze daar gewoon duidelijk in, de 205 GTI's met kat hadden een lagere vermogensopgave dan de oudere 205 GTI's zonder kat..
Van Renault is dit de eerste keer dat ik het getal 140 zie ipv 137


Laguna 1 ph1 met ph2 uiterlijk(?) RTI 2.0 S ('98) (N7Q Volvo 2.0 16v)
-
- Berichten: 1082
- Lid geworden op: zo 25 jun 2006 22:10
- Locatie: Roermond, Limburg
ja voor mij ook
die rally wagens vd 205 waren ook stoer met hun 450pk
die rally wagens vd 205 waren ook stoer met hun 450pk

geloof me maar of vraag het aan deze meneer: http://www.fastchip.nl of .com
Een standaard F7P al dan niet met kat heeft maximum 126 wielpk's. De eerste die dat haalde volgens Henk was Jordy (el bananas, gele 19-16v). Mijne haalde 124.3 en dat was volgens hem heel gezond. Hij zag er wel meer aankomen die tussen de 100 en 110 wpk's hadden.
Een standaard F7P al dan niet met kat heeft maximum 126 wielpk's. De eerste die dat haalde volgens Henk was Jordy (el bananas, gele 19-16v). Mijne haalde 124.3 en dat was volgens hem heel gezond. Hij zag er wel meer aankomen die tussen de 100 en 110 wpk's hadden.
Zijn er nog mensen die dit al was opgevallen?
http://www.nu.nl/news/769849/36/Nissan_ ... et_GM.html
Zijn hier nog wat renault-insiders die daar meer vanaf weten? Wil renault zich meer richten op de amerikaanse markt? Of zijn ze van plan om in europa samen te gaan werken met GM? (opel, chevrolet etc
)
http://www.nu.nl/news/769849/36/Nissan_ ... et_GM.html
Zijn hier nog wat renault-insiders die daar meer vanaf weten? Wil renault zich meer richten op de amerikaanse markt? Of zijn ze van plan om in europa samen te gaan werken met GM? (opel, chevrolet etc

Laatst gewijzigd door Bart V op wo 5 jul 2006 16:39, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 1082
- Lid geworden op: zo 25 jun 2006 22:10
- Locatie: Roermond, Limburg
liever niet 

vd week nog gedaan bij mijn eigen clio. Was me eerste keer en had alles excl dash eruit in een uur werk. Achterbank is helemaal twee minuten werk, zo gebeurd!