Williams Frank - Klussen aan de remmen...
-
Als een kat lawaai maakt, is 'ie vast nog niet dood. 

-
Heb het al gevonden in het topic van Mike16v. Ligt idd aan de dode kat.
Intussen de katvervanger van Rob gemonteerd, gaat weer goed
Intussen de katvervanger van Rob gemonteerd, gaat weer goed

-
Ik zit weer met een kromme schijf 
Nadat ik de remmerij aan de voorzijde heb losgehaald blijkt dus dat de linker remzuiger blijft hangen. Hele zooitje loopt aan, remschijf koelt niet gelijkmatig af bij stilstaan en hops krom dus
Jammer weer want ik had ze net ingeremd...
Nu wil ik dus die remklauw reviseren. Ik heb al een mooi setje gehaald bij de dealer met stofkapjes en dergelijke. Nu zit die cilinder dus muurvast. Hoe krijg ik die er uit zonder al te veel grof geweld en beschadigen van de cilinderwand?

Nadat ik de remmerij aan de voorzijde heb losgehaald blijkt dus dat de linker remzuiger blijft hangen. Hele zooitje loopt aan, remschijf koelt niet gelijkmatig af bij stilstaan en hops krom dus

Nu wil ik dus die remklauw reviseren. Ik heb al een mooi setje gehaald bij de dealer met stofkapjes en dergelijke. Nu zit die cilinder dus muurvast. Hoe krijg ik die er uit zonder al te veel grof geweld en beschadigen van de cilinderwand?
-
euh ze waren al los op moment van schrijven
ik heb ze los thuis terwijl de auto bij m'n ouders staat 
is er geen andere oplossing voor?

is er geen andere oplossing voor?
-
- Über-Spammer
- Car: diverse
- Contacteer:
lastig hoor als ze vastzitten
lucht erop
lucht erop
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
hehe mijn longinhoud is ook niet meer wat het geweest is 
ik denk dat ik 'm ergens bij een revisiebedrijf ff er uit laat persen...zit nog steeds geen beweging in.

ik denk dat ik 'm ergens bij een revisiebedrijf ff er uit laat persen...zit nog steeds geen beweging in.

-
- Über-Spammer
- Contacteer:
ik heb wel een compressor
of er weer ff opzetten de remleiding
of er weer ff opzetten de remleiding
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Zit hij nog helemaal in de klauw? Zo niet, dan kan je proberen met een lijmklem hem wat verder er in te draaien. Dan heb je er in ieder geval weer beweging in.
Wel zonde van je nieuwe schijf.
Wel zonde van je nieuwe schijf.

5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
-
euh, hoe wil je die dr uit persen? Erin persen gaat wel, maar eruit niet, tenzij dat je een gat aan de achterkant in je klauw boort.Frank M schreef:hehe mijn longinhoud is ook niet meer wat het geweest is
Gewoon wat Bart zegt: ding weer aan je auto hangen, ontluchten, en met je pedaal de cilinder eruit persen. met het rempedaal ben je ERG sterk.
Hoe denk je dat een hydraulische pers werkt?
-
M'n beide remzuigers voor blijven dus hangen. Dat wordt dus reviseren. Ik heb bij Renault al 2 setjes gehaald met nieuwe rubbers ed.
Als alles er dan toch af ligt wil ik gelijk de remslangen voor vervangen voor staalomvlochten exemplaren en de remvloeistof verversen.
Maar nu het volgende:
Maar hoe tap ik het hele remsysteem nou in één keer af? En moet dit vóór, of nadat de zuigers er voor uit zijn? (mij lijkt logisch vóór dat ik de zuigers er uit haal)
Als alles er uit is, reviseer ik de klauw en vervang ik de slangen, maar hoe vul ik bij en ontlucht ik?
Oftewel, wat is het juiste stappenplan om dit alles in één keer te doen?
Als alles er dan toch af ligt wil ik gelijk de remslangen voor vervangen voor staalomvlochten exemplaren en de remvloeistof verversen.
Maar nu het volgende:
Maar hoe tap ik het hele remsysteem nou in één keer af? En moet dit vóór, of nadat de zuigers er voor uit zijn? (mij lijkt logisch vóór dat ik de zuigers er uit haal)
Als alles er uit is, reviseer ik de klauw en vervang ik de slangen, maar hoe vul ik bij en ontlucht ik?
Oftewel, wat is het juiste stappenplan om dit alles in één keer te doen?
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
klauwen los halen
dan trappen totdat je zuigers eruit klappen
als je eerst de olie eruit haalt krijg je nooit je vastzittende zuigers eruit
dan trappen totdat je zuigers eruit klappen
als je eerst de olie eruit haalt krijg je nooit je vastzittende zuigers eruit
-
Oke, en hoe krijg ik alle vloeistof er uit?
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
dopje van reservoir losdraaien en nadat de zuigers er uit zijn doortrappen tot die leeg is
en achter ontluchtingsnippels losdraaien en trappen
en achter ontluchtingsnippels losdraaien en trappen
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
en anders lucht erop als de zuigers eruit zijn
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Pas wel op dat je het pedaal niet verder doortrapt dan normaal. Dan wil de afdichting van de hoofdremcilinder er nog wel eens aangaan, de afdichting komt op een nooit gebruikt gedeelte en gaat lekken.
Verversen kan ook wel zonder alles eruit te laten lopen. Gewoon met een literfles remvloeistof flink wat vloeistof door de leidingen pompen, dan is het vanzelf ververst. Bespaart je ook mogelijke ontluchtingsproblemen, je pompt er geen lucht, maar vloeistof in.
Verversen kan ook wel zonder alles eruit te laten lopen. Gewoon met een literfles remvloeistof flink wat vloeistof door de leidingen pompen, dan is het vanzelf ververst. Bespaart je ook mogelijke ontluchtingsproblemen, je pompt er geen lucht, maar vloeistof in.

5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
is wel makkelijker maar is dan niet 100% nieuwe vloeistof
-
bestaand is dot 4. kan ik er ongestraft dot 5 bij knikkeren dan?Martijn schreef:Pas wel op dat je het pedaal niet verder doortrapt dan normaal. Dan wil de afdichting van de hoofdremcilinder er nog wel eens aangaan, de afdichting komt op een nooit gebruikt gedeelte en gaat lekken.
waarom niet gewoon dot 4, is goedkoper, en verschil tussen dot 4 en dot 5 gah je echt niet merken. nieuwe dot 4 is ook gewoon goed. wat je wel gaat merken zijn de stalen remslangen, geeft een lekker hard pedaal
R5GTT. Drive it like you stole it
-
oke, dus dot 5 is niet nodig?
stalen remslangen komen ook er op
stalen remslangen komen ook er op

-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Dot 5 ga je alleen merken als je echt op de grens qua kooktemperatuur gaat zitten. Die ligt bij Dot 5 wat hoger. Het is ook hygroscopischer, dus moet je vaker verversen.
Ik heb het zelf wel in de Mégane zitten. Voor dat kleine prijsverschil, ben ik voor de hoogste specificaties gegaan. Ook met het oog op wat rondjes Ring.
Ik heb het zelf wel in de Mégane zitten. Voor dat kleine prijsverschil, ben ik voor de hoogste specificaties gegaan. Ook met het oog op wat rondjes Ring.
Als je het potje eerst zo goed als leeg maakt, zal er maar een minimale hoeveelheid oude vloeistof overblijven.Luco/Alpine-racer schreef:is wel makkelijker maar is dan niet 100% nieuwe vloeistof
Een toefje neverseeze of kopervet op het nippeltje en de volgende keer dat ie los moet klikt ie vrolijk los.
Heb in de kelder ook 2 achterremklauwen liggen met verotte nippeltjes erin.
Stalen remslangen kosten de wereld niet maar remt wel wat strakker ja. Zet je ook even 2 stalen slangen op de achteras?

Stalen remslangen kosten de wereld niet maar remt wel wat strakker ja. Zet je ook even 2 stalen slangen op de achteras?
-
Het is allemaal gelukt, de nippels zaten verder niet vast oid. De zuigers waren niet fris meer, maar nu remt het weer perfect 
@Marco, waarom achter ook?

-
- Über-Spammer
- Contacteer:
das mooi frank 

das wel mooi dat je de nippels gewoon los kan draaien, gebeurt niet zo vaak
. idd waarom vanachter ook niet een paar andere slangen. meestal is dat toch ook een set van 4 slangen

R5GTT. Drive it like you stole it
Heeft anders niet zo heel veel nut he.Frank M schreef:Het is allemaal gelukt, de nippels zaten verder niet vast oid. De zuigers waren niet fris meer, maar nu remt het weer perfect
Heb je geen setje van 4 slangen? Bij mij in het doosje zaten gewoon 4 stuks toen. Goodridge was het dacht ik.
Je zult het wel merken hoor. Alleen heb je anders nog de pedaalspeling vanwege je "elastieken" achterremslangen.
-
Verschil is behoorlijk te merken. Ik vraag me ook af of de verrgelijking met 4 banden wel opgaat, aangezien de remkracht voornamelijk op de voorkant staat.
Ik had alleen een setje voor de voorzijde gekocht. Achter komt misschien nog...
eerst rijden 
Ik had alleen een setje voor de voorzijde gekocht. Achter komt misschien nog...

Die Frank. Achterremschijven nog in orde?
-
als ik er naast zit hoor ik het graag 
schijven achter? ja hoor

schijven achter? ja hoor