Mijn twingo (1994) maakt sinds een kleine twee maanden een hard geluid bij een snelheid van > 30km/u. Ik dacht dat het lag aan een rooster wat los gegaan was en toen ik mijn autootje daarvoor naar de garage bracht begonnen ze over de wiellagers. De rechter wiellager is toen vervangen, maar het geluid was niet weg. De garage zei toen dat het aan de lagers in de versnellingsbak lag en dat mijn versnellingsbak dus vervangen moest worden (zouden ook stukjes in de olie zitten).
Helemaal lekker zat het me niet want als ik naar rechts stuur dan hoor je niets meer, waarom zou het dan in de versnellingsbak zitten??
Ik ben naar een tweede garage gegaan en die zij bij een proefrit al direct het is de wiellager. Ik zei dat die vervangen was en eenmaal mijn auto op de brug zei hij toch echt dat het niet de versnellingsbak kon zijn. Ze hebben het nog even getest maar blijven zeggen dat het de wiellager is (stukjes metaal in de olie is normaal zeggen hun).
Omdat ik inmiddels wel betaald had voor het vervangen van de (rechter) wiellager ben ik terug gegaan naar garage 1 om verhaal te halen. Die beweren niets fout gedaan te hebben en blijven bij het verhaal van de versnellingsbak.
Uiteindelijk kon ik nog bij een vriend van mijn collega langs die een Skoda garage heeft en hij zei ook direct na het aanrijden met mijn auto, het is de wiellager (zelfde over de olie, daar zitten altijd wel stukjes in).
Ik heb nu bij garage 2 dus een afspraak gemaakt om mijn koppelingsplaat (die moet echt vervangen worden) en opnieuw de wiellagers te vervangen, maar maak ik de juiste beslissing? Is het niet toch de versnellingsbak?
Mijn vraag is of iemand hier ervaring mee heeft? Het zou me erg helpen... ik twijfel enorm en ik kan me geld natuurlijk maar 1x uitgeven en dan graag wel op de juiste manier

Groetjes Saskia