Thursday Nightmeeting Maastricht. I

Alles over de regiomeetings op donderdagavond of vrijdagavond.
Nieuwe topics mogen alleen door moderators aangemaakt worden. PM 1 van de mods hier om er 1 aan te laten maken.
Gesloten
Riël
Über-Spammer

Heb jij wel een punt gescoord, bas? :lol:
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
baszos

hehe... vervelende kerel.... :beer:

moet nog wachten op me beoordelingspapieren zal dan wel zien of ik punten heb gescoord :D
Megane Coupe Sport '00
Yamaha R6 '03
Riël
Über-Spammer

Tjezus, dat is wel erg officieel (Z)
baszos

hehe (D)
anno 2006 moet je alles zwart op wit hebben he :lol: :lol: :lol:
Megane Coupe Sport '00
Yamaha R6 '03
Riël
Über-Spammer

:X
baszos

:pompom:
Megane Coupe Sport '00
Yamaha R6 '03
Erik (Schepjes)
Contacteer:

J-P-S schreef:ct

het heeft me gisteravond trouwens geen punt gekost! ik reed 24 km te hard en je krijgt pas bij 30km een punt aftrek :D
Owja?

ik ben al 3 x gepakt met 30+ km te hard.. nooit wat van gehoord over punten,

tis nog genees ingevoerd :wink:
Jean-Paul-S
Über-Spammer

Owja?

ik ben al 3 x gepakt met 30+ km te hard.. nooit wat van gehoord over punten,

tis nog genees ingevoerd
volgens mij wel. kijk maar eens op het cbr. ik weet het niet zeker. maar onder de 30km krijg je geen punt. het geld alleen voor degenen die trouwens hun rijbewijs haalden sinds vorig jaar ergens. daar hoor ik dus ook bij :( (N)
Erik (Schepjes)
Contacteer:

Toen ik hem haalde, 2jaar geleden, zeiden ze van je hebt een punten rijbewijs..

nou echt niet.. :D slap gelul.
Riël
Über-Spammer

Ik zou zeggen, probeer het uit, ben je erachter of t slap gelul is.

Iedereen die voor het eerst een Nederlands rijbewijs haalt, valt onder de 'Regeling beginnende bestuurders'. Voor beginnende bestuurders gelden de eerste vijf jaar na ontvangst van het rijbewijs strengere regels. De nieuwe weggebruikers krijgen een strafpunt als zij worden aangehouden vanwege bumperkleven, een snelheidsoverschrijding van meer dan dertig kilometer per uur, een alcoholpromillage van 0,8 en hoger en het veroorzaken van ongevallen waarbij doden of gewonden vallen.

Het rijbewijs wordt geschorst als iemand voor de derde keer is aangehouden en veroordeeld. Blijkt uit het daaropvolgende rijvaardigheidsonderzoek dat de beginnende bestuurder niet rijvaardig is, dan wordt het rijbewijs ongeldig verklaard.

En

Vanaf april 2002 bestaat het beginnersrijbewijs, een speciale regeling voor iedereen die voor de eerste keer een rijbewijs heeft gehaald. Hoewel de naam anders doet vermoeden, is het beginnersrijbewijs een gewoon rijbewijs. Je mag er overal en wanneer je wilt de weg mee op. Het verschil met vroeger zit in de regels die de overheid aan het bezit ervan stelt. Voor deze beginnende bestuurders gelden in de eerste vijf jaar na ontvangst van het rijbewijs strengere voorwaarden. Wie zich normaal aan de verkeersregels houdt, merkt er niets van. Maar maak je je herhaaldelijk schuldig aan gevaarlijk rijgedrag, dan loop je kans je rijbewijs te verspelen.

Is toch al een poos.
MarcoG
Contacteer:

tzal me reet roesten, smerige fascisten!

Die dreigementen ook. Ik ben gelaserd in de porsche van een vriend van mij met 87 p/u waar 50 was. Stapte net in de auto, praktisch nog nooit mee gereden en sjokte met 3000 toeren in de 3, had niks in de gaten. Bleek dus overeen te komen met 90 p/u...

Enige verweer die je dan kunt voeren is het laten voorkomen en in de brief dreigen ze direkt dat de officier dan automatisch een hogere geldboete zal eisen! Maw, protesteer en krijg een zwaardere straf. (N) Dit is echt nazi-dictatuur, woon-erf terrorisme. Maar ik pak ze terug... :gun:
Riël
Über-Spammer

ja marco, dat getress van jou, het is geen moeite even op de snelheid te letten hoor. Hier in einighausen mag je ook maar 30 km/u, maar als ik hier iemand zie die er 70 rijdt, rij ik hem liever persoonlijk van de weg af (N).

Regels=regels, de een wat minder nodig dan de ander.

Verder vind ik zo'n puntenrijbewijs prima. Kunnen ze dat bijvoorbeeld meteen afpakken van die 2 gasten die dat babyte doorgereden hebben.
baszos

als je mij maar laat rijden dan :p
Megane Coupe Sport '00
Yamaha R6 '03
Erik (Schepjes)
Contacteer:

Jij rijd altijd netjes 50, 60, 70, 80, 100 en 120 Riël?
Rob.H

De kaarten van Automaxx zijn binnen. Maar komen jullie ze halen of doen we een kleine meeting donderdag?
baszos

postorderbedrijf 'RobKe'... ff opsturen :p
Megane Coupe Sport '00
Yamaha R6 '03
MarcoG
Contacteer:

Riël schreef: Regels=regels
Riel Verdonk :lol: Heb je ook een (bonnen-)boekje nodig voor je denkwerk of kun je dat nog zelf? :worship: :wink:

Maja, weet je, het domme vind ik gewoon, dat ik dus ECHT niet in de gaten had hoe hard ik reed omdat ik even moest wennen aan de auto. Dat ding heeft ff andere overbrengingen dan een Reno. Reed nog geen 2 km erin...en als je hier iets per ongeluk doet komen meteen neo-fascisten die je gaan bestraffen (en de meerderheid van dit domme volk staat daar vierkant achter). Dus als iemand met een winkelwagentje tegen je aanbotst in de supermarkt moet je diens gezicht total loss slaan want ook al is het per ongeluk, regels=regels en aan overtredingen (ongelukje of niet) horen consequenties aan te hangen. (Y) Ja ammehoela.

Ik denk dat dit beleid van de overheid het voorbeeld is voor de maatschappij die het volgt: overal graaien, straffen en aanklagen en de echte slechterikken laten lopen want die zijn gevaarlijk.

Toen ik 8 jaar geleden mijn rijbewijs net had, was ik bij een serieuze aanrijding betrokken (gewoon fout van mij en die ander) maar toen konden mensen nog normaal nadenken over hoe een ongeluk gebeurt en kreeg ik een kop koffie en dat was dat. Ik denk dat ik daar nu voor gelyncht zou worden, publiekelijk te schande gezet en voor de rechter zou komen. Als de justitie en politie nu wordt ingezet tegen echte criminelen...maar ja, dat verhaal kennen we inmiddels wel.
Rob.H

MarcoG schreef:En de meerderheid van dit domme volk staat daar vierkant achter.
Denk dat dat eerder door de vergrijzing komt, die oude mensen klagen altijd over te hard rijden. Ik kreeg laats ook een klacht dat ik om 2 uur s'nachts hard door Elsloo reed. Ik ben dat nooit geweest.
Riël
Über-Spammer

Erik (Schepjes) schreef:Jij rijd altijd netjes 50, 60, 70, 80, 100 en 120 Riël?
Over het algemeen wel.

En als ik het niet doe ben ik de laatste die erover zeikt dat ik een bekeuring heb.

Je bent het toch echt 100% zelf schuld, vind t altijd maar zo irritant dat er elke keer weer over gezeikt wordt :) Ga met de tijd mee, flitspalen zijn een deel van je leven :lol:
Riël
Über-Spammer

MarcoG schreef:
.. verhaaltje

Tja. Ik heb ook anders meegemaakt. Heb zelf ook eens op een slechte dag, laagstaande zon, met een busje een lesauto met een jonge gast + oude instructeur met 80kmu FRONTAAL geraakt, 100% mijn schuld, het ziekenhuis ingereden. Akelig ongeluk. Maar dat ging ook met een normale opvang, een kopje koffie en ook begrip naar mijn kant. Ok, voorkomen om recht te doen uit maatschappelijk oogpunt, en de rechter was ook coulant.

Even moet wennen aan de auto is ook een beetje een slap excuus in mijn ogen, want elke auto heeft een kmteller.

En de voorbeelden die je aandraagt raken kant noch wal ;) Beetje chillen en wat bewuster rondrijden en dan valt t allemaal wel mee :biertjuh:
Rob.H

Riël schreef:
MarcoG schreef:
.. verhaaltje

Tja. Ik heb ook anders meegemaakt. Heb zelf ook eens op een slechte dag, laagstaande zon, met een busje een lesauto met een jonge gast + oude instructeur met 80kmu FRONTAAL geraakt, 100% mijn schuld, het ziekenhuis ingereden. Akelig ongeluk. Maar dat ging ook met een normale opvang, een kopje koffie en ook begrip naar mijn kant. Ok, voorkomen om recht te doen uit maatschappelijk oogpunt, en de rechter was ook coulant.

Even moet wennen aan de auto is ook een beetje een slap excuus in mijn ogen, want elke auto heeft een kmteller.

En de voorbeelden die je aandraagt raken kant noch wal ;) Beetje chillen en wat bewuster rondrijden en dan valt t allemaal wel mee :biertjuh:
Was dat niet in Neerbeek? Jij sloeg links af terwijl die lesauto (BWM) rechtdoor ging naar Geleen.
cyberdanny
Car: Renault 5 GT Turbo

Is er komende donderdag meeting? Gewoon weer in Maastricht? Om een uurtje of half 9 - 9 uur? :smoke:
Rob.H

Ja isch goet.
Rik

zo ik heb weer internet dus kan weer alles volgen, ik kom donderdag ook wel
baszos

das nu fijn.

was je erg de weg kwijt dan?
Megane Coupe Sport '00
Yamaha R6 '03
Haas
Car: Megane RS

Riël schreef:Ga met de tijd mee, flitspalen zijn een deel van je leven :lol:

:lol: :worship:
MarcoG
Contacteer:

Die blöden Holländer.

Kom net van school in Aken. Gaat best goed daar. Alleen kijken ze deutsches fußball op groot scherm en winnen ze helaas ook nog. Ik wil daar rond gaan lopen in oranje shirt en van die vlaggetjes aan mijn auto. Effe dat volk uit hun nest lokken hehe! >-) Scheiß mannschaft. (S)
Jean-Paul-S
Über-Spammer

ik kom ook wel even (Y) hoelaat?
baszos

wish me luck :beer:
Megane Coupe Sport '00
Yamaha R6 '03
Riël
Über-Spammer

:~ luck :~
Rik

hey bas hoe was je examen gegaan vandaag?
baszos

YEAAAAHHHH

bassie heeft zijn motor rijbewijs ook gehaald :D :D :D :D :D :D :D

:biertjuh:
Megane Coupe Sport '00
Yamaha R6 '03
Haas
Car: Megane RS

(Y) (D) (Z)

feli!
Patrick L.

sow, dat heb je em snel geflikt zeg, Proficiat! :biertjuh: