[Renault 19 16v Turbo]

Vertel hier alles over je project.
Gesloten
robert

okee dat flexen scheelt al een heleboel ;-)
maar het blijft een superstijf ontwerp.

Hola niet ze snel ja- die drukpulsen bij turbo helpen zekers wel, al is het achter de komma. Niet voor nix hebben veel (vrachtwagenturbo's een dubbele aansluitflens en een 2x 3in1 uitlaat om de drukgolf zo lang mogelijk instand te houden en zoveel mogelijk van de pulse in de turbine te mikken. En als dat goed lukt dan reflecteerd die een stuk minder terug. das fijn voor je spoeling.

Maar indeed als het gewoon niet lukt kwa inbouwruimte.. dan gooi je het op minder afkoeling vant uitlaatgas door kleiner uitlaatsysteem ;)
Sander
Contacteer:

TMC16v schreef: Om de spanningen te beperken wou ik de flens in stukken flexen om de spanningen in het spruitstuk te beperken. Zie deze foto:

http://trickmotorsports.home.comcast.ne ... ifold5.jpg

Daarmee voorkom je spanningen tussen flens en de buizenrail. Verder wordt het gewoon afwachten.
Wat ook niet onverstandig is om de gaten waar je bouten in zitten ruim te houden. Of sleufgaten er in. Anders snijd hij zou je bout af.

gr sander
Rob 16v
Contacteer:

Sander schreef:
TMC16v schreef: Om de spanningen te beperken wou ik de flens in stukken flexen om de spanningen in het spruitstuk te beperken. Zie deze foto:

Daarmee voorkom je spanningen tussen flens en de buizenrail. Verder wordt het gewoon afwachten.
Wat ook niet onverstandig is om de gaten waar je bouten in zitten ruim te houden. Of sleufgaten er in. Anders snijd hij zou je bout af.

gr sander
Afschuiving noemen ze dat :wink: Gaten zijn trouwen 10mm. Heb vandaag trouwens de rest op maat gemaakt en afgelast. Nu alleen nog de flens voor de turbie maken en de uitgang in de buizenrail natuurlijk. Maar eerst volgende week ff met Chrissie kijken hoe dat ding moet komen.

En over dat verhaal van spanningen. MB, Reichhard en K-tec leveren ook turbo-kits en als ik de pics daarvan mag geloven wordt daar als spruitstuk ook zo'n lomp stuk ijzer bijgeleverd (OK, wel gietstaal. Maar als ie klaar is gaat ie nog ff de oven in, om uit te gloeien.)
TMC16v

Rob 16v schreef:
Sander schreef:

gr sander
Afschuiving noemen ze dat :wink: Gaten zijn trouwen 10mm. Heb vandaag trouwens de rest op maat gemaakt en afgelast. Nu alleen nog de flens voor de turbie maken en de uitgang in de buizenrail natuurlijk. Maar eerst volgende week ff met Chrissie kijken hoe dat ding moet komen.

En over dat verhaal van spanningen. MB, Reichhard en K-tec leveren ook turbo-kits en als ik de pics daarvan mag geloven wordt daar als spruitstuk ook zo'n lomp stuk ijzer bijgeleverd (OK, wel gietstaal. Maar als ie klaar is gaat ie nog ff de oven in, om uit te gloeien.)
Jaja, heb er geen woorden voor (D)

Om het hele project in goede banen te laten lopen heb ik alvast een verjaardags kado gekregen :lol:

[img]http://minddrive.nl/100_2371.jpg[/img]
TMC16v

En dit wordt dan 1 van de 4 zuigers die we gaan gebruiken. Onderblok gaat dus weg voor boren en honen. En dan komen we op 1794cc uit. :smoke:

Geen geschuur aan zuiger daken, Hart van de zuiger is exact goed.

[img]http://www.minddrive.nl/r1916v/Motor%20 ... %20653.jpg[/img]
Laatst gewijzigd door TMC16v op vr 23 jun 2006 9:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Steven
Car: M536

Zijn dit gebruikte? Lijkt net of ik allemaal pingelputjes zie...
Matthijs Bleu Sport
Car: Renault 5 GT Turbo B

Steven schreef:Zijn dit gebruikte? Lijkt net of ik allemaal pingelputjes zie...
Staalborstel te lang over aluminium gehaald denkk
mark 5t
Contacteer:

waar hebben ze dat boek voor je gekocht?
lijkt mij ook wel interesant leesvoer namelijk
TMC16v

Matthijs Bleu Sport schreef:
Steven schreef:Zijn dit gebruikte? Lijkt net of ik allemaal pingelputjes zie...
Staalborstel te lang over aluminium gehaald denkk
Klopt, Moet hem nog fijner afwerken. Maar altijd beter da koolbladders.
mark 5t schreef:waar hebben ze dat boek voor je gekocht?
lijkt mij ook wel interesant leesvoer namelijk
Bol.com (I)

Update:

Spruitstuk bijna klaar, Dankzij Rob16v. We belangen bijna in de ergste fase. -> First Fire. Maarvoordat het zover is. Zit ik nog met de koppeling. Aangezien het hele gebeuren me nog geen 1000 euro gekost heeft ben ik ook niet van plan 300a400 euro voor een koppeling te gaan betalen (I)
Dus ook daar gaan we een alternatief voor bedenken.

Spruitstuk Fotos:

[img]http://www.minddrive.nl/r1916v/Motor%20 ... %20659.jpg[/img]
[img]http://www.minddrive.nl/r1916v/Motor%20 ... %20660.jpg[/img]
mark 5t
Contacteer:

gewoon een geveerde omp sinterplaat kopen met een originele drukgroep kan een vracht meer pk`s aan !
TMC16v

mark 5t schreef:gewoon een geveerde omp sinterplaat kopen met een originele drukgroep kan een vracht meer pk`s aan !
Costa Quanta?
Rob 16v
Contacteer:

En 't spruitstuk heeft nog steeds geen cent aan materiaal gekost (Y) (maar dat komt nog wel, voor Chris bedoel ik dan :p )
Menno

hoe heb je dat spruitstukje gelast? ziet er fraai uit, voor zo ver te zien :)
rev it like a rental
Rob 16v
Contacteer:

Menno schreef:hoe heb je dat spruitstukje gelast? ziet er fraai uit, voor zo ver te zien :)
TIG, eerst de 2 stukken en 2 bochten aan elkaar braden en dan op de flens zetten. Waar ik net niet met de TIG-toorts kon komen heb ik ff CO2 gedaan. Inlaten zijn ook inwendig rond gevloeit.
Abel
Über-Spammer

tip!, je kan het inlaat huis gedeelte draaien tov. de rest. Dus er gewoon er recht op monteren, dan wijst de uitlaat bocht vd, turbo ook gewoon recht naar beneden. ff een stukje lassen dan kan je orginele uitlaat er zo weer aan en ik denk dat de turbo op deze manier het "kleinst" er op zit
TMC16v

Abel schreef:tip!, je kan het inlaat huis gedeelte draaien tov. de rest. Dus er gewoon er recht op monteren, dan wijst de uitlaat bocht vd, turbo ook gewoon recht naar beneden. ff een stukje lassen dan kan je orginele uitlaat er zo weer aan en ik denk dat de turbo op deze manier het "kleinst" er op zit
Dan mag jij me uitleggen hoe ik dat voor elkaear krijgt :D
Want ik heb al een poging gedaan en kreeg het niet voor elkaar.
Abel
Über-Spammer

maak eens een foto van de achter zijde van de turbine huis, die zit met een snapveer vast en die haal je los en dan kun je draaien, hem er af trekken en opnieuw vast zetten
MarcoG
Contacteer:

Netjes Chris (Y)
TMC16v

Abel schreef:maak eens een foto van de achter zijde van de turbine huis, die zit met een snapveer vast en die haal je los en dan kun je draaien, hem er af trekken en opnieuw vast zetten
Ik kan vanavond wel even foto maken, Maar ik blijf er denk ik maar vanaf. hebben uitgemeten hoe hij beste erop past. En dat lijkt heel erg op hoe hij bij MB/BBPT er ook op zit.
TMC16v

Had ik wel mooi B18U zuigers gehaald, Maar passen ze wel helemaal. Qua hart hoogte en dakafstand. Hmm ik denk shit, ze passen niet in me blok. F7P zuigers die er nu in zitten waren 82,098mm en die B18U 82,760mm. Dus dat ging niet passen. Maar hoe testen we dan of het past :D

ZO:

[img]http://www.minddrive.nl/r1916v/Motor%20 ... %20665.jpg[/img]

En dan blijkt dat de B18U zuigers 1,82mm lager is dan de F7P zuiger. Ik denk mooi, Klepuitsparing gecompenseert :D Eerst maar eens berekenen wat de compressie verhouding wordt. Want dit wordt wel heel erg gek :D

[img]http://www.minddrive.nl/r1916v/Motor%20 ... %20662.jpg[/img]
Sander
Contacteer:

Chris,

Die B18U zuigers zijn die van een 1,8 8V motor? (F3P 7XX moter)
Zo niet, van welk motor type is de zuiger dan?

gr sander
TMC16v

Sander schreef:Chris,

Die B18U zuigers zijn die van een 1,8 8V motor? (F3P 7XX moter)
Zo niet, van welk motor type is de zuiger dan?

gr sander
Volvo 4xx 1.8 8v
mark 5t
Contacteer:

maar de diameter is toch het eerste wat je opmeet voordat je aan zon project begint?
Sander
Contacteer:

mark 5t schreef:maar de diameter is toch het eerste wat je opmeet voordat je aan zon project begint?
Ik zie dat niet als een nadeel, kun je hem precies op maat laten maken. (onderblok dan he). Denk alleen dat je heel laag uitkomt met je CV. Ook is je squisvlak kompleet weg.

Je kunt beter zuigers van een clio RSI pakken (1.8 8V type F3P 7XX motor)

Suc6 met je motor, been zeer benieuwt.

gr sander
TMC16v

Sander schreef:
mark 5t schreef:maar de diameter is toch het eerste wat je opmeet voordat je aan zon project begint?
Ik zie dat niet als een nadeel, kun je hem precies op maat laten maken. (onderblok dan he). Denk alleen dat je heel laag uitkomt met je CV. Ook is je squisvlak kompleet weg.

Je kunt beter zuigers van een clio RSI pakken (1.8 8V type F3P 7XX motor)

Suc6 met je motor, been zeer benieuwt.

gr sander
Ik zie geen verschil tussen de B18U en de F3P motor, Behalve dat F3P's niet voor het oprapen liggen. Beide 1800 MPI. Volvo kocht immers motoren bij renault weg. Ik heb vanavond nog niet de moeite genomen cv uit te rekeken. Zal morgen cv uitrekenen zonder pakking.
MarcoG
Contacteer:

Eigenlijk wel goed. Hoef je niet zoŽn kwetsbare dikke koppakking te monteren... (Y) pak je gewoon een dunne.
Alleen je onderblok even uithonen. Heb je gelijk een paar cc erbij. :beer:
En dan 2,5 bar erop. :smoke:
TMC16v

MarcoG schreef:Eigenlijk wel goed. Hoef je niet zoŽn kwetsbare dikke koppakking te monteren... (Y) pak je gewoon een dunne.
Alleen je onderblok even uithonen. Heb je gelijk een paar cc erbij. :beer:
En dan 2,5 bar erop. :smoke:
2,5bar ??!?!? :D
Ben je niet goed wijs, 1794cc kom ik op

B18U zuigers de vuilnisbak in gesmeten, Zonet de zuigers weggebracht naar iemand die er een stuk van de standaard zuigers afgaat halen, 228 euro voor boren en honen is me weer zonde. Zeker als het eigenlijk niet hoeft, Blok heeft 88dkm gelopen. :P

Kan ik dat geld weer ergens anders voor gebruiken.
TMC16v

[img]http://minddrive.nl/r1916v/Motor%20Proj ... %20666.jpg[/img]
[img]http://minddrive.nl/r1916v/Motor%20Proj ... %20667.jpg[/img]
[img]http://minddrive.nl/r1916v/Motor%20Proj ... %20668.jpg[/img]

Zuigers zijn klaar, zijn bewerkte F7P exemplaren. Mocht iemand ook een setje willen? 40 Euro voor een setje van 4. En hiermee is het onderblok dan afgerond. :worship:
Martijn Kool

werd tijd ook jonge :P
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
robert

is de zuigerbodem nog wel dik genoeg?
6mm lijkt me wel minimaal nodig. (liever 7)
TMC16v

robert schreef:is de zuigerbodem nog wel dik genoeg?
6mm lijkt me wel minimaal nodig. (liever 7)
er is 3,5mm uitgegaan :bang:

Rekensommetje:

Standaard hoogte 57mm
Hoogte tot bodem 49mm

Maakt dat de standaard zuigerdak dikte 8mm is.
Min mijn 3,5mm kom ik op 4,5mm uit.
robert

dat is errrg dun.
Het dunst wat ik gehoord heb was 5.5 mm (okok in een 1400 cc dragracer..)
heb je zuigerbodemkoeling?
PtrGte
Contacteer:

vind het ook wel erg dun...
maar ik heb een stelregel van 5 mm altijd aangehouden (deed m'n pa vroeger ook), dus 4,5 zal ook wel gaan lijkt me...

met 3,5 mm kom je uit op een CR van 8,5 ongeveer, dus das wel okee lijkt me...

alleen dat boren en honen van 238 euro, das nie helemaal een reeel bedrag lijkt me??? :)

zal eerder 150 zijn, wordt je blok nog netjes gevlakt ook...

maar goed...
TMC16v

PtrGte schreef:vind het ook wel erg dun...
maar ik heb een stelregel van 5 mm altijd aangehouden (deed m'n pa vroeger ook), dus 4,5 zal ook wel gaan lijkt me...

met 3,5 mm kom je uit op een CR van 8,5 ongeveer, dus das wel okee lijkt me...

alleen dat boren en honen van 238 euro, das nie helemaal een reeel bedrag lijkt me??? :)

zal eerder 150 zijn, wordt je blok nog netjes gevlakt ook...

maar goed...
Drama, Maargoed ik gebruik de standaard pakking. Misschien een iets dunnere zelfs want ik wil hoog in de 8 eindigen. En als mijn rekensom klopt kom ik echt op dak dikte van 4 a 4,5mm uit. Heb nog een 4e exemplaar die mislukt is. Zal die van de week eens heet stoken en flink met de moker op rammen. |:
mark 5t
Contacteer:

:) detonatie simuleren?? :lol:
Gesloten