Ik ging gisteren een olie sensor bestellen bij de dealer is het eerste wat ik te horen krijg van een monteur dat een 16v geen olie tempratuur meet. Nadat ik hem het klokje heb laten zien ging hij zoeken op de pc. Na een half uur hadden ze met 4 monteurs al gezocht en contact opgenomen met Renault Nederland. Maar die kwamen al aan met een koelvloeistof temp sensor. Ik ze nog verteld waar die zit maar ze wisten het niet zeker. Na een half uur gingen ze me dan geloven en wilde ze hem bestellen. Maar nu moesten ze mijn motornummer hebben en het bouwjaar van de motor. Want er ligt een getuned blok in dat niet dus niet samengebouwd is door Renault in 1991.
Hoe weet ik nu uit welk jaar mijn motor komt? Voor of na 1993?
Want je krijgt dan een andere sensor a.h.v. het bouwjaar.
Bouwjaar motor?!?!
-
- Contacteer:
Kunj e volgens mij het best vragen aan diegene die jou motor "getuned"
heeft..
heeft..
Je kan toch zeker die temperatuursensor van een clio bestellen? Wat een onzin, trouwens van buiten is je blok exact hetzelfde
Ook de onderdelen die erop zitten.
Dus wie heeft het onderdeelnummer van de olietemperatuursensor?
T zijn gewoon STOMKOPPEN bij de renault-dealer.

Dus wie heeft het onderdeelnummer van de olietemperatuursensor?
T zijn gewoon STOMKOPPEN bij de renault-dealer.
heb je de jouwe niet eruit gedraaid? 
Jij hebt een '91 er motor.

Jij hebt een '91 er motor.
Ja maar dan zit ik zonder sensor 
Heeft iemand de weerstandswaardes van dat ding, dan draai je er een universele in ?
Is je sensor wel stuk, of het metertje? Ka nook goed zijn, sluit eens een ander metertje erop aan?

Heeft iemand de weerstandswaardes van dat ding, dan draai je er een universele in ?
Is je sensor wel stuk, of het metertje? Ka nook goed zijn, sluit eens een ander metertje erop aan?
Rob.H schreef:Ik ging gisteren een olie sensor bestellen bij de dealer is het eerste wat ik te horen krijg van een monteur dat een 16v geen olie tempratuur meet. Nadat ik hem het klokje heb laten zien ging hij zoeken op de pc. Na een half uur hadden ze met 4 monteurs al gezocht en contact opgenomen met Renault Nederland. Maar die kwamen al aan met een koelvloeistof temp sensor. Ik ze nog verteld waar die zit maar ze wisten het niet zeker. Na een half uur gingen ze me dan geloven en wilde ze hem bestellen. Maar nu moesten ze mijn motornummer hebben en het bouwjaar van de motor. Want er ligt een getuned blok in dat niet dus niet samengebouwd is door Renault in 1991.
Hoe weet ik nu uit welk jaar mijn motor komt? Voor of na 1993?
Want je krijgt dan een andere sensor a.h.v. het bouwjaar.

wat een stelletje pikomhogen! altijd hetzelfde...
Hebben ze bij mij ook een keer gedaan over een toplager