Bouwjaar motor?!?!

Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Plaats reactie
Rob.H

Ik ging gisteren een olie sensor bestellen bij de dealer is het eerste wat ik te horen krijg van een monteur dat een 16v geen olie tempratuur meet. Nadat ik hem het klokje heb laten zien ging hij zoeken op de pc. Na een half uur hadden ze met 4 monteurs al gezocht en contact opgenomen met Renault Nederland. Maar die kwamen al aan met een koelvloeistof temp sensor. Ik ze nog verteld waar die zit maar ze wisten het niet zeker. Na een half uur gingen ze me dan geloven en wilde ze hem bestellen. Maar nu moesten ze mijn motornummer hebben en het bouwjaar van de motor. Want er ligt een getuned blok in dat niet dus niet samengebouwd is door Renault in 1991.
Hoe weet ik nu uit welk jaar mijn motor komt? Voor of na 1993?
Want je krijgt dan een andere sensor a.h.v. het bouwjaar.
Erik (Schepjes)
Contacteer:

Kunj e volgens mij het best vragen aan diegene die jou motor "getuned"
heeft..
Rob.H

Was dat maar zo makkelijk. Of heeft iemand het nummer van Emiel die een Clio project had 2 jaar geleden en het blok heeft laten tunen. Daarna heeft hij alles in onderdelen verkocht.
Riël
Über-Spammer

Je kan toch zeker die temperatuursensor van een clio bestellen? Wat een onzin, trouwens van buiten is je blok exact hetzelfde ;) Ook de onderdelen die erop zitten.
Dus wie heeft het onderdeelnummer van de olietemperatuursensor?

T zijn gewoon STOMKOPPEN bij de renault-dealer.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Rob.H

Ze hebben gekeken het het waren 2 verschillende senoren (voor en na '93) De prijs verschilde ook. Ik denk zelf dat ik die van 91 moet hebben. Ik kon het me ook al niet indenken dat er 2 verchillende zijn.
Riël
Über-Spammer

heb je de jouwe niet eruit gedraaid? ;)

Jij hebt een '91 er motor.
Rob.H

Heb jij er niet nog een over van een 19? Of zou dat dan niet kunnen?
Riël
Über-Spammer

Ja maar dan zit ik zonder sensor :P

Heeft iemand de weerstandswaardes van dat ding, dan draai je er een universele in ?

Is je sensor wel stuk, of het metertje? Ka nook goed zijn, sluit eens een ander metertje erop aan?
Rob.H

Metertje heeft gewerkt bij mijn 2.0 blok, weet zeker dat hij het doet. Als ik hem met de hand verstel en op contact zet gaat hij op de waarde staan waar ik hem heen heb gedraaid.
Haas
Car: Megane RS

Rob.H schreef:Ik ging gisteren een olie sensor bestellen bij de dealer is het eerste wat ik te horen krijg van een monteur dat een 16v geen olie tempratuur meet. Nadat ik hem het klokje heb laten zien ging hij zoeken op de pc. Na een half uur hadden ze met 4 monteurs al gezocht en contact opgenomen met Renault Nederland. Maar die kwamen al aan met een koelvloeistof temp sensor. Ik ze nog verteld waar die zit maar ze wisten het niet zeker. Na een half uur gingen ze me dan geloven en wilde ze hem bestellen. Maar nu moesten ze mijn motornummer hebben en het bouwjaar van de motor. Want er ligt een getuned blok in dat niet dus niet samengebouwd is door Renault in 1991.
Hoe weet ik nu uit welk jaar mijn motor komt? Voor of na 1993?
Want je krijgt dan een andere sensor a.h.v. het bouwjaar.
:lol:

wat een stelletje pikomhogen! altijd hetzelfde...
Hebben ze bij mij ook een keer gedaan over een toplager :S
Plaats reactie