jongens en vraag. bestaat er een manier om je zuiger lichter te maken?
zoja hoe en wat is het efect?
lichte zuigers
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
helium 

-
- Berichten: 3135
- Lid geworden op: zo 2 dec 2001 0:00
- Locatie: Breda
Als je niet weet wat het effect is, waarom vraag je het dan? Met zo'n korte vraag kun je ook bovenstaande antwoorden verwachten he 
Vermeld ook je auto ff er bij

Vermeld ook je auto ff er bij

zuigers zullen wel gedesaxeerd zijn, dus ja, wat bedoel je met balans. Als ze over het geheel lichter zijn, zal de balans hetzelfde zijn. Maar in principe geven lichtere zuigers een kleinere massatraagheid aan de krukas.
Met lichtere zuigers kan je hogere toerentallen draaien, zonder dat alles uit elkaar spat. Dit heeft alleen zin als er nog een hoop meer aan zo'n motor aangepast is, zodat ie ook echt vermogen blijft leveren bij hele hoge toerentallen. Alleen maar lichte zuigers monteren, levert vrijwel nix op.
rev it like a rental
-
- Berichten: 537
- Lid geworden op: do 7 apr 2005 12:20
- Locatie: Veendam
levert niks op? jawel hoor, een lege portemonnee
even serieus, het heeft alleen nut bij extreem hoge toerentallen zoals bijv. formule 1 of dragrace maar meestal zijn dat ook motoren met een belachelijk korte slag.

even serieus, het heeft alleen nut bij extreem hoge toerentallen zoals bijv. formule 1 of dragrace maar meestal zijn dat ook motoren met een belachelijk korte slag.
Je leeft maar 1 keer, dus GAS!!!!!
mmm...Gerard race GT schreef:levert niks op? jawel hoor, een lege portemonnee![]()
even serieus, het heeft alleen nut bij extreem hoge toerentallen zoals bijv. formule 1 of dragrace maar meestal zijn dat ook motoren met een belachelijk korte slag.
meestal wel ja...maar een 8+ liter top fuel apparaat doet het dan toch met een slag van dik 114 mm

8000 rpm voor een 54mm slag is haast niks, terwijl het voor bijvoorbeeld 93 mm slag extreem hoog is...
houd er even rekening mee dat 8500 toeren in een williams ongeveer een zelfde gemiddelde zuigersnelheid oplevert als een opgefokte Yamaha R6 die in plaats van 15 of 16000 toeren maar liefst 18000 toeren draait...praat je zomaar over dik 26 Meter per seconde...
terwijl theoretische technische neuzelaars al beginnen te haperen als ze 25 M/s horen

om een lul-verhaal kort te maken:
als je zorgt dat je 1.8 16v bij 9000 nog steeds trekt als een lier, wordt het tijd voor lichtere zuigers naar mijn mening

Zo iets moet het dan worden:
[img]http://www.priyantha.nl/rtc-upload/albu ... gine_2.jpg[/img]
[img]http://www.priyantha.nl/rtc-upload/albu ... gine_1.jpg[/img]
gr sander
[img]http://www.priyantha.nl/rtc-upload/albu ... gine_2.jpg[/img]
[img]http://www.priyantha.nl/rtc-upload/albu ... gine_1.jpg[/img]
gr sander