R5 GTT k-tec
Nope, niet denkbaar.
Dat zijn allemaal effecten, als ze al zouden optreden, met een heel andere ordegrootte dan de problemen die hier optreden. Daarnaast zou 't zorgen voor minder lucht, en dus rijker mengsel.
Dat zijn allemaal effecten, als ze al zouden optreden, met een heel andere ordegrootte dan de problemen die hier optreden. Daarnaast zou 't zorgen voor minder lucht, en dus rijker mengsel.
rev it like a rental
ok.
niet gehinderd door kennis van zaken en met het grote boek van mijnheer hack op schoot zal ik mij er niet meer mee bemoeien.
niet gehinderd door kennis van zaken en met het grote boek van mijnheer hack op schoot zal ik mij er niet meer mee bemoeien.
there is no spoon.
ben je op die tech-dag danny?
Ik heb hier álle meetwaarden van je motor en penbezetting op de ecus etc etc nog liggen. Zal ik t meenemen?
Ik heb hier álle meetwaarden van je motor en penbezetting op de ecus etc etc nog liggen. Zal ik t meenemen?
-
- Berichten: 2775
- Lid geworden op: zo 7 sep 2003 18:58
- Car: GTT
- Locatie: grave
waneer is die dag dan, misschien dat ik wel kom.Riël schreef:ben je op die tech-dag danny?
Ik heb hier álle meetwaarden van je motor en penbezetting op de ecus etc etc nog liggen. Zal ik t meenemen?
tja sta altijd open voor iedeeen.
maar de wagen heeft bij mij opschool in den bosch aan de scoop gehangen en alle waardes en scoopbeelde klopte.
en heb daar ook bij de volvo 480t die ze opschool hebben de aansluitingen van alle slangetjes vergeleken en zo aan gesloten.
-
- Berichten: 2775
- Lid geworden op: zo 7 sep 2003 18:58
- Car: GTT
- Locatie: grave
de klepzetels zijn gewoon 1.7 maar de kleppen zijn 1.7t maar die zijn op elkaar ingeschuurd/geslepen of hoe dat heet.(cilinderkop is ook afgeperst)Tijn schreef:klepzetels van een atmosferische motor in de kop laten zitten ism turbo-kleppen misschien?
de klepzetelhoek wil wel eens verschillen ... dat sluit niet al te best af lijkt mij ?
en ff for the record, het jeukt mij ook al tijden om ff te melden dat je als een ongeleid projectiel met die motor bezig bent, dus ik wil ff menno's mening delen (als hij dat ook goed vind)
en voor je laatste opmerking tja heb je opzich wel gelijk in maarja, ook fijn als je van 3 kanten verschillende dingen hoort
op school zeggen ze zo
bij me op het werk en op mn pa zn werk zeggen ze weer anders en hier zeggen ze ook weer anders.
-
- Berichten: 2775
- Lid geworden op: zo 7 sep 2003 18:58
- Car: GTT
- Locatie: grave
Danny van Duren schreef:de klepzetels zijn gewoon 1.7 maar de kleppen zijn 1.7t maar die zijn op elkaar ingeschuurd/geslepen of hoe dat heet.(cilinderkop is ook afgeperst)Tijn schreef:klepzetels van een atmosferische motor in de kop laten zitten ism turbo-kleppen misschien?
de klepzetelhoek wil wel eens verschillen ... dat sluit niet al te best af lijkt mij ?
en ff for the record, het jeukt mij ook al tijden om ff te melden dat je als een ongeleid projectiel met die motor bezig bent, dus ik wil ff menno's mening delen (als hij dat ook goed vind)
en voor je laatste opmerking tja heb je opzich wel gelijk in maarja, ook fijn als je van 3 kanten verschillende dingen hoort
op school zeggen ze zo
bij me op het werk en op mn pa zn werk zeggen ze weer anders en hier zeggen ze ook weer anders.
kreeg gisteren ook te horen dat ik mn interkoeler beter anders had aan kunnen sluiten,
want nu zou wat hij koelt weer verwarmt worden doordat een gedeelte langs de radiateur loopt
en zou mn interkoeler te ver afgedekt worden door de bumper dus te weinig koel oppervlak
en tja wat ik dit weekend al zei mn luchtfilter hoe die aangesloten zat kreeg ik commentaar, zou niet goedzijn en volgens hier was dat met de luchtfilter wel goed
Ook gemeten met belaste motor, op de weg of rollenbank?Danny van Duren schreef: maar de wagen heeft bij mij opschool in den bosch aan de scoop gehangen en alle waardes en scoopbeelde klopte.
en heb daar ook bij de volvo 480t die ze opschool hebben de aansluitingen van alle slangetjes vergeleken en zo aan gesloten.
rev it like a rental
-
- Berichten: 1742
- Lid geworden op: di 29 mar 2005 14:42
- Locatie: Assen
- Contacteer:
nix aan trekken van al het commentaar, het nuttige er uitfilteren en de BS negeren , die blokjes kunnen veel hebben tis toch een kwestie van proef ondervindelijk er achter komen wat de beste set up is , het moet ook een beetje een hobby blijven toch??? ga zo door en et komt van zelf goed, (heb zelf ook een boel kleine probleempjes gehad en er een hoop mee gekut en ales werkt nog, en ik ben geeneens een monteur, maar een doodsimple sportinstructeur
)


Nou, met een turbo kan er toch wel wat misgaan hoor.
-
- Berichten: 1742
- Lid geworden op: di 29 mar 2005 14:42
- Locatie: Assen
- Contacteer:
turbo en ic zijn idd wel redelijk essentieel
, maar ja als die ploft haal je voor zo'n 100 euries weer een ander 


-
- Berichten: 2775
- Lid geworden op: zo 7 sep 2003 18:58
- Car: GTT
- Locatie: grave
nope stationair en in toeren had niet de mogelijkheid belast jammergenoegMenno schreef:Ook gemeten met belaste motor, op de weg of rollenbank?Danny van Duren schreef: maar de wagen heeft bij mij opschool in den bosch aan de scoop gehangen en alle waardes en scoopbeelde klopte.
en heb daar ook bij de volvo 480t die ze opschool hebben de aansluitingen van alle slangetjes vergeleken en zo aan gesloten.
-
- Berichten: 2775
- Lid geworden op: zo 7 sep 2003 18:58
- Car: GTT
- Locatie: grave
heb ik wel meet aparatuur nodig en heb niet echt zin om mn rijbewijs kwijt te raken.Menno schreef:ff keertje op de weg meten, hier in de buurt ?
alja zaterdag liep ie met die slang naar de luchtfilter ipv 170/175 185km per uur hij wou verder maar heb gas maar losgelaten ivm geen zin in rijbewijs kwijt te raken
Danny, dat aanbod kan je maar beter aannemenDanny van Duren schreef:heb ik wel meet aparatuur nodig en heb niet echt zin om mn rijbewijs kwijt te raken.Menno schreef:ff keertje op de weg meten, hier in de buurt ?
alja zaterdag liep ie met die slang naar de luchtfilter ipv 170/175 185km per uur hij wou verder maar heb gas maar losgelaten ivm geen zin in rijbewijs kwijt te raken
-
- Berichten: 2775
- Lid geworden op: zo 7 sep 2003 18:58
- Car: GTT
- Locatie: grave
hmmz mis ik iets of ben ik toch blond?Bart V schreef:Danny, dat aanbod kan je maar beter aannemenDanny van Duren schreef:heb ik wel meet aparatuur nodig en heb niet echt zin om mn rijbewijs kwijt te raken.Menno schreef:ff keertje op de weg meten, hier in de buurt ?
alja zaterdag liep ie met die slang naar de luchtfilter ipv 170/175 185km per uur hij wou verder maar heb gas maar losgelaten ivm geen zin in rijbewijs kwijt te raken
edit: hmmz zo had ik het niet gelezen

hmmz zo`n aanbod sla ik inderdaad niet af
Laatst gewijzigd door Danny van Duren op di 13 jun 2006 18:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Gaat zich niet zo om de topsnelheid. Menno kan er ook wel wat mee in zijn 2 en in zijn 3 hoor;)
-
- Berichten: 2775
- Lid geworden op: zo 7 sep 2003 18:58
- Car: GTT
- Locatie: grave
aha okRiël schreef:Gaat zich niet zo om de topsnelheid. Menno kan er ook wel wat mee in zijn 2 en in zijn 3 hoor;)

tja ik anders ook wel

dus is ie wel gewent al de laatste tijd niet want kon gas niet echt intrappen door dit gezeik maar afgelopen weekend heb ik toch weer goed gas gegeven

-
- Berichten: 2775
- Lid geworden op: zo 7 sep 2003 18:58
- Car: GTT
- Locatie: grave
aha ok tja dat wist ik niet en had het even te snel gelezen gehad beetje veel aan mn hoofd de laatste tijdAbel schreef:menno heeft goed apparatuur.. die kan zo zien of je motor een beetje mooi loopt..
wat betreft meten slimpie, geen strepen trekkenDanny van Duren schreef:Riël schreef:Gaat zich niet zo om de topsnelheid. Menno kan er ook wel wat mee in zijn 2 en in zijn 3 hoor;)
tja ik anders ook wel![]()

-
- Berichten: 2775
- Lid geworden op: zo 7 sep 2003 18:58
- Car: GTT
- Locatie: grave
oeps verkeerd begrepen inderdaadRiël schreef:wat betreft meten slimpie, geen strepen trekkenDanny van Duren schreef:Riël schreef:Gaat zich niet zo om de topsnelheid. Menno kan er ook wel wat mee in zijn 2 en in zijn 3 hoor;)
tja ik anders ook wel![]()

-
- Berichten: 2775
- Lid geworden op: zo 7 sep 2003 18:58
- Car: GTT
- Locatie: grave
hmmz net mn bumper kapot gereden
en nu trok mn gte op de snelweg minder morgen mn ic controleren denk dat ie lek is
gvd klote drempels hier
met 20km de drempel op een knal mn bumper gescheurd waar de ic achterzit,
en daar zit de bumper ook iets naar achteren

en nu trok mn gte op de snelweg minder morgen mn ic controleren denk dat ie lek is

gvd klote drempels hier


en daar zit de bumper ook iets naar achteren

Laatst gewijzigd door Danny van Duren op do 15 jun 2006 20:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Je bent ook niet de slimste hè Danny, iemand die veel weet en kan doet je een aanbod en jij loopt alleen maar te lullen dat je zelf ook flink gas kan en hebt gegeven
Je kan nog niet de helft!!
Je typt te veel en leest te weinig, best jammer om dit te merken terwijl iedereen wil helpen

Je typt te veel en leest te weinig, best jammer om dit te merken terwijl iedereen wil helpen

Mrtn = Maarten
-
- Berichten: 2775
- Lid geworden op: zo 7 sep 2003 18:58
- Car: GTT
- Locatie: grave
je hebt pmMrtn schreef:Je bent ook niet de slimste hè Danny, iemand die veel weet en kan doet je een aanbod en jij loopt alleen maar te lullen dat je zelf ook flink gas kan en hebt gegevenJe kan nog niet de helft!!
Je typt te veel en leest te weinig, best jammer om dit te merken terwijl iedereen wil helpen
nee, hier heeft ie wat aanMrtn schreef:Je bent ook niet de slimste hè Danny, iemand die veel weet en kan doet je een aanbod en jij loopt alleen maar te lullen dat je zelf ook flink gas kan en hebt gegevenJe kan nog niet de helft!!
Je typt te veel en leest te weinig, best jammer om dit te merken terwijl iedereen wil helpen

-
- Berichten: 2775
- Lid geworden op: zo 7 sep 2003 18:58
- Car: GTT
- Locatie: grave
tja hij kan ook niet weten dat ik menno al een pm heb gestuurd gehadFerdy schreef:nee, hier heeft ie wat aanMrtn schreef:Je bent ook niet de slimste hè Danny, iemand die veel weet en kan doet je een aanbod en jij loopt alleen maar te lullen dat je zelf ook flink gas kan en hebt gegevenJe kan nog niet de helft!!
Je typt te veel en leest te weinig, best jammer om dit te merken terwijl iedereen wil helpen
en mn reacties waren soms ook wat te snel, dus gelijk heeft ie wel

-
- Berichten: 2775
- Lid geworden op: zo 7 sep 2003 18:58
- Car: GTT
- Locatie: grave
hmmz vanmorgen is mn turbo overleden ben ik bang kwam op mn werk aan en liet de wagen uitdraaien
al had ik maar rustig gereden en kijk in mn spiegel blauw/zwarte rook
meende gisteren al een keer een klein pluimpje gezien te hebben maar daarna niks meer gezien gehad.
en na mn werk oliepeil gekeken ietje gezakt wagen gestard en niks niet roken en heel rustig naar huis gereden en niks niet roken
en thuis aangekomen ook niet alleen maakte de turbo zelf een raar geluid
en de dumpvalve blies ook maar zwak af.
verder niet naar de druk meter gekeken want zat meer op de rook te letten of die zou komen.
maarja vandaag zit weer lekker alles tegen dus turbo kapot en daarna stoot ik mn kop op het werk en heb ik een hoek van een brug in mn kop zitten
al had ik maar rustig gereden en kijk in mn spiegel blauw/zwarte rook

meende gisteren al een keer een klein pluimpje gezien te hebben maar daarna niks meer gezien gehad.
en na mn werk oliepeil gekeken ietje gezakt wagen gestard en niks niet roken en heel rustig naar huis gereden en niks niet roken
en thuis aangekomen ook niet alleen maakte de turbo zelf een raar geluid
en de dumpvalve blies ook maar zwak af.
verder niet naar de druk meter gekeken want zat meer op de rook te letten of die zou komen.
maarja vandaag zit weer lekker alles tegen dus turbo kapot en daarna stoot ik mn kop op het werk en heb ik een hoek van een brug in mn kop zitten

-
- Berichten: 2775
- Lid geworden op: zo 7 sep 2003 18:58
- Car: GTT
- Locatie: grave
net even rustig wat dingen losgehaald
en de speling gecontroleerd aan de aanzuigkant van turbo zegmaar
en er zit zoveel speling op dat ik daarmee het radje kan laten blokkeren.
als alles meezit kan ik aankomend weekend de garage in met mn wagen en gaat de turbo eraf.
morgen maar navragen wat een gebruikte turbo kost en wat een nieuwe turbo mij gaat kosten.
en weet iemand waar je het beste een nieuwe turbo kunt bestellen??
en de speling gecontroleerd aan de aanzuigkant van turbo zegmaar
en er zit zoveel speling op dat ik daarmee het radje kan laten blokkeren.
als alles meezit kan ik aankomend weekend de garage in met mn wagen en gaat de turbo eraf.
morgen maar navragen wat een gebruikte turbo kost en wat een nieuwe turbo mij gaat kosten.
en weet iemand waar je het beste een nieuwe turbo kunt bestellen??
-
- Berichten: 2775
- Lid geworden op: zo 7 sep 2003 18:58
- Car: GTT
- Locatie: grave
tja schijnen beide garret t2 maar zijn daar geen verschillende versies weer van? is domme vraag misschien maarjaAbel schreef:probeer een 2ehands te scoren.. Een Gt schijnt een zelfde tehebben
en dan nog een domme vraag misschien hoe had ik kunne merken dat de turbo aan het overlijden was?
kan da da gekl**t veroorzaakt hebben dat ie inhield?
-
- Berichten: 1742
- Lid geworden op: di 29 mar 2005 14:42
- Locatie: Assen
- Contacteer:
http://www.onderdeel-nodig.nl
gebruikt kosten 100 eurie
http://volvo.onderdeel-nodig.nl/product ... &bg=EEEEEE
heb ik de mijne ook weg , let op er zijn 2 types passen echter allebei hebben alleen andere aansluit methodes
gebruikt kosten 100 eurie
http://volvo.onderdeel-nodig.nl/product ... &bg=EEEEEE
heb ik de mijne ook weg , let op er zijn 2 types passen echter allebei hebben alleen andere aansluit methodes
-
- Berichten: 2775
- Lid geworden op: zo 7 sep 2003 18:58
- Car: GTT
- Locatie: grave
wat is het verschil precies als ik vragen mageevvoo schreef:www.onderdeel-nodig.nl
gebruikt kosten 100 eurie
http://volvo.onderdeel-nodig.nl/product ... &bg=EEEEEE
heb ik de mijne ook weg , let op er zijn 2 types passen echter allebei hebben alleen andere aansluit methodes
anders heeft het geen nut morgen naar een turbo bij de sloop hier in de buurt ga kijken.
dan moet ik eerst turbo eraf hebben
en wil eigenlijk morgen voor het weekend een turbo hebben liggen zodat die dit weekend eral erop kan
-
- Berichten: 1742
- Lid geworden op: di 29 mar 2005 14:42
- Locatie: Assen
- Contacteer:
de olieretour leidingen zijn anders het ene type werkt met een lange slang de ander met een lange pijp en een stukje slang.
je moet hem gewoon compleet er af halen, kan niet missen.
bij het ene type schroef je de olieretourpijp er op met een pakking er tussen en bij de ander schroef je olie retour in het turbohuis , ff handig om te weten..
je moet hem gewoon compleet er af halen, kan niet missen.
bij het ene type schroef je de olieretourpijp er op met een pakking er tussen en bij de ander schroef je olie retour in het turbohuis , ff handig om te weten..
