R5 GTT k-tec

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
Menno

Nope, niet denkbaar.

Dat zijn allemaal effecten, als ze al zouden optreden, met een heel andere ordegrootte dan de problemen die hier optreden. Daarnaast zou 't zorgen voor minder lucht, en dus rijker mengsel.
rev it like a rental
Tijn
Contacteer:

ok.

niet gehinderd door kennis van zaken en met het grote boek van mijnheer hack op schoot zal ik mij er niet meer mee bemoeien.
there is no spoon.
Riël
Über-Spammer

ben je op die tech-dag danny?
Ik heb hier álle meetwaarden van je motor en penbezetting op de ecus etc etc nog liggen. Zal ik t meenemen?
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Danny van Duren
Car: GTT

Riël schreef:ben je op die tech-dag danny?
Ik heb hier álle meetwaarden van je motor en penbezetting op de ecus etc etc nog liggen. Zal ik t meenemen?
waneer is die dag dan, misschien dat ik wel kom.

tja sta altijd open voor iedeeen.

maar de wagen heeft bij mij opschool in den bosch aan de scoop gehangen en alle waardes en scoopbeelde klopte.
en heb daar ook bij de volvo 480t die ze opschool hebben de aansluitingen van alle slangetjes vergeleken en zo aan gesloten.
Danny van Duren

Tijn schreef:klepzetels van een atmosferische motor in de kop laten zitten ism turbo-kleppen misschien?
de klepzetelhoek wil wel eens verschillen ... dat sluit niet al te best af lijkt mij ?

en ff for the record, het jeukt mij ook al tijden om ff te melden dat je als een ongeleid projectiel met die motor bezig bent, dus ik wil ff menno's mening delen (als hij dat ook goed vind)
de klepzetels zijn gewoon 1.7 maar de kleppen zijn 1.7t maar die zijn op elkaar ingeschuurd/geslepen of hoe dat heet.(cilinderkop is ook afgeperst)

en voor je laatste opmerking tja heb je opzich wel gelijk in maarja, ook fijn als je van 3 kanten verschillende dingen hoort

op school zeggen ze zo
bij me op het werk en op mn pa zn werk zeggen ze weer anders en hier zeggen ze ook weer anders.
Danny van Duren

Danny van Duren schreef:
Tijn schreef:klepzetels van een atmosferische motor in de kop laten zitten ism turbo-kleppen misschien?
de klepzetelhoek wil wel eens verschillen ... dat sluit niet al te best af lijkt mij ?

en ff for the record, het jeukt mij ook al tijden om ff te melden dat je als een ongeleid projectiel met die motor bezig bent, dus ik wil ff menno's mening delen (als hij dat ook goed vind)
de klepzetels zijn gewoon 1.7 maar de kleppen zijn 1.7t maar die zijn op elkaar ingeschuurd/geslepen of hoe dat heet.(cilinderkop is ook afgeperst)

en voor je laatste opmerking tja heb je opzich wel gelijk in maarja, ook fijn als je van 3 kanten verschillende dingen hoort

op school zeggen ze zo
bij me op het werk en op mn pa zn werk zeggen ze weer anders en hier zeggen ze ook weer anders.

kreeg gisteren ook te horen dat ik mn interkoeler beter anders had aan kunnen sluiten,
want nu zou wat hij koelt weer verwarmt worden doordat een gedeelte langs de radiateur loopt
en zou mn interkoeler te ver afgedekt worden door de bumper dus te weinig koel oppervlak

en tja wat ik dit weekend al zei mn luchtfilter hoe die aangesloten zat kreeg ik commentaar, zou niet goedzijn en volgens hier was dat met de luchtfilter wel goed
Menno

Danny van Duren schreef: maar de wagen heeft bij mij opschool in den bosch aan de scoop gehangen en alle waardes en scoopbeelde klopte.
en heb daar ook bij de volvo 480t die ze opschool hebben de aansluitingen van alle slangetjes vergeleken en zo aan gesloten.
Ook gemeten met belaste motor, op de weg of rollenbank?
rev it like a rental
sieger everts
Contacteer:

nix aan trekken van al het commentaar, het nuttige er uitfilteren en de BS negeren , die blokjes kunnen veel hebben tis toch een kwestie van proef ondervindelijk er achter komen wat de beste set up is , het moet ook een beetje een hobby blijven toch??? ga zo door en et komt van zelf goed, (heb zelf ook een boel kleine probleempjes gehad en er een hoop mee gekut en ales werkt nog, en ik ben geeneens een monteur, maar een doodsimple sportinstructeur :D :D)
Riël
Über-Spammer

Nou, met een turbo kan er toch wel wat misgaan hoor.
Mrtn
Car: R5GTT

maar met een interkoeler niet, tenzij hij lek is!

Zelfs zonder IC rijdt de mijne perfect, alleen is ie iets minder fel.
Mrtn = Maarten
sieger everts
Contacteer:

turbo en ic zijn idd wel redelijk essentieel :P, maar ja als die ploft haal je voor zo'n 100 euries weer een ander :P
Danny van Duren

Menno schreef:
Danny van Duren schreef: maar de wagen heeft bij mij opschool in den bosch aan de scoop gehangen en alle waardes en scoopbeelde klopte.
Ook gemeten met belaste motor, op de weg of rollenbank?
nope stationair en in toeren had niet de mogelijkheid belast jammergenoeg
Menno

ff keertje op de weg meten, hier in de buurt ?
rev it like a rental
Danny van Duren

Menno schreef:ff keertje op de weg meten, hier in de buurt ?
heb ik wel meet aparatuur nodig en heb niet echt zin om mn rijbewijs kwijt te raken.

alja zaterdag liep ie met die slang naar de luchtfilter ipv 170/175 185km per uur hij wou verder maar heb gas maar losgelaten ivm geen zin in rijbewijs kwijt te raken
Bart V

Danny van Duren schreef:
heb ik wel meet aparatuur nodig en heb niet echt zin om mn rijbewijs kwijt te raken.

alja zaterdag liep ie met die slang naar de luchtfilter ipv 170/175 185km per uur hij wou verder maar heb gas maar losgelaten ivm geen zin in rijbewijs kwijt te raken
Danny, dat aanbod kan je maar beter aannemen :wink:
Danny van Duren

Bart V schreef:
Danny van Duren schreef:

Danny, dat aanbod kan je maar beter aannemen :wink:
hmmz mis ik iets of ben ik toch blond?

edit: hmmz zo had ik het niet gelezen :shame:

hmmz zo`n aanbod sla ik inderdaad niet af
Laatst gewijzigd door Danny van Duren op di 13 jun 2006 18:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Riël
Über-Spammer

Gaat zich niet zo om de topsnelheid. Menno kan er ook wel wat mee in zijn 2 en in zijn 3 hoor;)
Abel
Über-Spammer

menno heeft goed apparatuur.. die kan zo zien of je motor een beetje mooi loopt..
Danny van Duren

Riël schreef:Gaat zich niet zo om de topsnelheid. Menno kan er ook wel wat mee in zijn 2 en in zijn 3 hoor;)
aha ok :p

tja ik anders ook wel :D

dus is ie wel gewent al de laatste tijd niet want kon gas niet echt intrappen door dit gezeik maar afgelopen weekend heb ik toch weer goed gas gegeven :p
Menno

Een multimeter is nogal een exclusief ding idd, en je kan natuurlijk alleen maar in z'n 5 rijden... (0)

Naja, succes d'r mee.
rev it like a rental
Danny van Duren

Abel schreef:menno heeft goed apparatuur.. die kan zo zien of je motor een beetje mooi loopt..
aha ok tja dat wist ik niet en had het even te snel gelezen gehad beetje veel aan mn hoofd de laatste tijd
Riël
Über-Spammer

Danny van Duren schreef:
Riël schreef:Gaat zich niet zo om de topsnelheid. Menno kan er ook wel wat mee in zijn 2 en in zijn 3 hoor;)

wat betreft meten slimpie, geen strepen trekken :beer:
Danny van Duren

Riël schreef:
Danny van Duren schreef:

wat betreft meten slimpie, geen strepen trekken :beer:
oeps verkeerd begrepen inderdaad :shame:
Danny van Duren

hmmz net mn bumper kapot gereden :(
en nu trok mn gte op de snelweg minder morgen mn ic controleren denk dat ie lek is :(
gvd klote drempels hier :gun: :gun: met 20km de drempel op een knal mn bumper gescheurd waar de ic achterzit,
en daar zit de bumper ook iets naar achteren (U)
Laatst gewijzigd door Danny van Duren op do 15 jun 2006 20:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Mrtn
Car: R5GTT

Je bent ook niet de slimste hè Danny, iemand die veel weet en kan doet je een aanbod en jij loopt alleen maar te lullen dat je zelf ook flink gas kan en hebt gegeven |: Je kan nog niet de helft!!

Je typt te veel en leest te weinig, best jammer om dit te merken terwijl iedereen wil helpen (N)
Mrtn = Maarten
Danny van Duren

Mrtn schreef:Je bent ook niet de slimste hè Danny, iemand die veel weet en kan doet je een aanbod en jij loopt alleen maar te lullen dat je zelf ook flink gas kan en hebt gegeven |: Je kan nog niet de helft!!

Je typt te veel en leest te weinig, best jammer om dit te merken terwijl iedereen wil helpen (N)
je hebt pm
Ferdy
Über-Spammer

Mrtn schreef:Je bent ook niet de slimste hè Danny, iemand die veel weet en kan doet je een aanbod en jij loopt alleen maar te lullen dat je zelf ook flink gas kan en hebt gegeven |: Je kan nog niet de helft!!

nee, hier heeft ie wat aan :beer:
Danny van Duren

Ferdy schreef:

nee, hier heeft ie wat aan :beer:
tja hij kan ook niet weten dat ik menno al een pm heb gestuurd gehad
en mn reacties waren soms ook wat te snel, dus gelijk heeft ie wel :shame:
Danny van Duren

hmmz vanmorgen is mn turbo overleden ben ik bang kwam op mn werk aan en liet de wagen uitdraaien
al had ik maar rustig gereden en kijk in mn spiegel blauw/zwarte rook :(
meende gisteren al een keer een klein pluimpje gezien te hebben maar daarna niks meer gezien gehad.

en na mn werk oliepeil gekeken ietje gezakt wagen gestard en niks niet roken en heel rustig naar huis gereden en niks niet roken
en thuis aangekomen ook niet alleen maakte de turbo zelf een raar geluid
en de dumpvalve blies ook maar zwak af.
verder niet naar de druk meter gekeken want zat meer op de rook te letten of die zou komen.

maarja vandaag zit weer lekker alles tegen dus turbo kapot en daarna stoot ik mn kop op het werk en heb ik een hoek van een brug in mn kop zitten :(
Danny van Duren

net even rustig wat dingen losgehaald
en de speling gecontroleerd aan de aanzuigkant van turbo zegmaar
en er zit zoveel speling op dat ik daarmee het radje kan laten blokkeren.

als alles meezit kan ik aankomend weekend de garage in met mn wagen en gaat de turbo eraf.

morgen maar navragen wat een gebruikte turbo kost en wat een nieuwe turbo mij gaat kosten.

en weet iemand waar je het beste een nieuwe turbo kunt bestellen??
Abel
Über-Spammer

probeer een 2ehands te scoren.. Een Gt schijnt een zelfde tehebben
Danny van Duren

Abel schreef:probeer een 2ehands te scoren.. Een Gt schijnt een zelfde tehebben
tja schijnen beide garret t2 maar zijn daar geen verschillende versies weer van? is domme vraag misschien maarja

en dan nog een domme vraag misschien hoe had ik kunne merken dat de turbo aan het overlijden was?
kan da da gekl**t veroorzaakt hebben dat ie inhield?
sieger everts
Contacteer:

http://www.onderdeel-nodig.nl

gebruikt kosten 100 eurie
http://volvo.onderdeel-nodig.nl/product ... &bg=EEEEEE

heb ik de mijne ook weg , let op er zijn 2 types passen echter allebei hebben alleen andere aansluit methodes
Danny van Duren

eevvoo schreef:www.onderdeel-nodig.nl

gebruikt kosten 100 eurie
http://volvo.onderdeel-nodig.nl/product ... &bg=EEEEEE

heb ik de mijne ook weg , let op er zijn 2 types passen echter allebei hebben alleen andere aansluit methodes
wat is het verschil precies als ik vragen mag
anders heeft het geen nut morgen naar een turbo bij de sloop hier in de buurt ga kijken.
dan moet ik eerst turbo eraf hebben
en wil eigenlijk morgen voor het weekend een turbo hebben liggen zodat die dit weekend eral erop kan
sieger everts
Contacteer:

de olieretour leidingen zijn anders het ene type werkt met een lange slang de ander met een lange pijp en een stukje slang.
je moet hem gewoon compleet er af halen, kan niet missen.

bij het ene type schroef je de olieretourpijp er op met een pakking er tussen en bij de ander schroef je olie retour in het turbohuis , ff handig om te weten.. :smoke:
Plaats reactie