ACT: Clio RS

Post hier al je vragen over de Clio
Plaats reactie
AnthonyR
Moderator
Contacteer:

Ja dat zal wel, :lol: Nee alleen voor het uiterlijk dan :)
Arno17
Car: Captur EDC130 Intens

Idd, 27000 is voor de "oude"'RS ook een smak geld, zeker als je in ogenschouw neemt de afmetingen van binnen en buiten.

Relatief gezien is het niet veel meer dan de oude RS.

En over Subs en EVO's kan je twisten, feit blijft dat ze beide bloedsnel zijn, maar wel van een andere orde dan de Clio RS.

En al die extra dingen die de nieuwe Clio mist, so what...........ik koop hem voor het uiterlijk en sportieve gedeelte niet voor luxe zaken, de EVO koper doet het ook niet daarvoor. :D
Maus

:lol:
Maareh, plus 200 kilo en maar een goeie 17 pk d'rbij tov de phase 2...Wil je dat nog sportief noemen? :wink:
AnthonyR
Moderator
Contacteer:

Sportiever dan zo'n Golf GTI :) , en zij altijd betere's en we moeten de nieuwe RS gewoon laten bij wat het is, en wie zien vanzelf wel wie er 1 heeft :)
Arno17

AnthonyR schreef:Sportiever dan zo'n Golf GTI :) , en zij altijd betere's en we moeten de nieuwe RS gewoon laten bij wat het is, en wie zien vanzelf wel wie er 1 heeft :)
Las toevallig van de week dat de RS in Nederland niet echt een succesnummer is, daarentegen is hij dat wel in Engeland en Frankrijk zelf.

De auto's zullen daar ook wel wat goedkoper zijn dan hier, en tja Maus de PK prijs verhouding is nog steeds dik in orde.

Een EVO vindt ik nou ook niet sportief, dat is meer een racemonster ( lees Rallymonster).........sportief is de nieuwe Clio zeker wel, zeker met een ongeblazen 2.0 16V en 200 pk, dat kan je moeilijk ontkennen.

Maar ik heb het donker bruine vermoeden dat er nog iets aan moet komen dat kan wedijveren met de Golf en Focus en Seat's etc, etc......

Ik zelf zou hem dus nooit kopen laten we dat wel duidelijk stellen, zeker niet voor meer dan 30.000 euro, dan wacht ik wel een gebruikte af.........of gewoon de 182 pk versie, beetje chippen en uitlaatje, filtertje......laat dan maar komen die Clio RS 200....:D
AnthonyR
Moderator
Contacteer:

Ik ben er gewoon helemaal weg van, en ik vind ook zo dat ieder heeft zijn smaak en als de cijfers kloppen is het een pittige auto.. De top misschien niet maar wanneer rijdt je dat nou :) . Ik heb nu foto's van alle kleuren :)
Wilma
Contacteer:

Engeland is tie zeker populair! Zag bij de FCS laatst een behoorlijke opkomst van die dingen (Y)
AnthonyR
Moderator
Contacteer:

Wilma schreef:Engeland is tie zeker populair! Zag bij de FCS laatst een behoorlijke opkomst van die dingen (Y)
Daar hebben ze ook Trophy's :D
Arno17

AnthonyR schreef:Ik ben er gewoon helemaal weg van, en ik vind ook zo dat ieder heeft zijn smaak en als de cijfers kloppen is het een pittige auto.. De top misschien niet maar wanneer rijdt je dat nou :) . Ik heb nu foto's van alle kleuren :)
En ga je die nog delen met ons?
AnthonyR
Moderator
Contacteer:

Zijn er 53 :D
Maus

Tjee....dat zijn er nogal wat....
53 kleuren. (D)
AnthonyR
Moderator
Contacteer:

Maus schreef:Tjee....dat zijn er nogal wat....
53 kleuren. (D)
Nee handige harry, 53 foto's allemaal opgezocht, geen pers foto's maar van mensen die hem bezocht hebben :wink:

Maar 4 kleurtjes :lol: :p
elmotheelk (Eric)
Contacteer:

Nou, niet populair in Nederland wil ik niet zeggen. Tis alleen zo dat in Engeland sowieso veel meer sportauto's en spotrmodellen worden verkocht in vergelijking. Dat is ook de reden dat ze daar vaak net wel de extra gepeperde of die-hard versies krijgen en wij niet, zoals de Trophy's.
Overigens schijnt er wel een Clio 3 RS Trophy te komen eind volgend jaar, net als bij de Megane RS. En de Megane RS krijgt volgend jaar of eind dit jaar 250 pk volgens de geruchten.

En een RS 182 kopen en dan
beetje chippen en uitlaatje, filtertje
dan kom je niet op 200pk he? (Hij is dan wel sneller dan de Clio 3 RS).
lesmoutas
Contacteer:

Hier duiken steeds weer merken zoals Subaru's en EVO's op in vergelijking met de RS. Je kunt een RS beslist niet vergelijken met deze wagens. Deze zijn van een geheel andere orde. Toevallig bezit ik beiden, ik heb dus een zeker recht van spreken. De RS is een bijzonder leuke wagen, ik rijd er met groot plezier in maar hij legt het volledig af t.o.v. de Sub. zowel wat betreft motorvermogen als wegligging. Ik ben pas met een paar vrienden (met drie Subs en een EVO) het Hemelvaart weekend naar Noord Frankrijk geweest, omgeving Reims (de Alpine Club gaat daar ook elk jaar naar toe "Tour de Polyester"). Je kunt daar fantastisch rijden op smalle weggetjes zonder flitspalen en drempels. Het was beestachtig weer, toch met zijn vieren op een rijtje stevig gas gegeven. Was ik met de RS gegaan dan was ik binnen no time het gezelschap uit het oog verloren. Op zich is dit zeker geen schande , de RS is nu eenmaal geen "rally"auto. Als je idolaat bent van de RS, dan moet je zeker geen Sub of EVO kopen, wil je "extreme" prestaties voor relatief weinig geld (in vergelijking met dure sportwagens) dan is zo'n japanner een optie.
Arno17

lesmoutas schreef:Hier duiken steeds weer merken zoals Subaru's en EVO's op in vergelijking met de RS. Je kunt een RS beslist niet vergelijken met deze wagens. Deze zijn van een geheel andere orde. Toevallig bezit ik beiden, ik heb dus een zeker recht van spreken. De RS is een bijzonder leuke wagen, ik rijd er met groot plezier in maar hij legt het volledig af t.o.v. de Sub. zowel wat betreft motorvermogen als wegligging. Ik ben pas met een paar vrienden (met drie Subs en een EVO) het Hemelvaart weekend naar Noord Frankrijk geweest, omgeving Reims (de Alpine Club gaat daar ook elk jaar naar toe "Tour de Polyester"). Je kunt daar fantastisch rijden op smalle weggetjes zonder flitspalen en drempels. Het was beestachtig weer, toch met zijn vieren op een rijtje stevig gas gegeven. Was ik met de RS gegaan dan was ik binnen no time het gezelschap uit het oog verloren. Op zich is dit zeker geen schande , de RS is nu eenmaal geen "rally"auto. Als je idolaat bent van de RS, dan moet je zeker geen Sub of EVO kopen, wil je "extreme" prestaties voor relatief weinig geld (in vergelijking met dure sportwagens) dan is zo'n japanner een optie.
Dan blijven het toch nog steeds Japanners he!.... :lol:

Maar idd, zoals ik al melde paar reply's hierboven, niet te vergelijken, andere orde van sportieve auto's.

En met die 182 pk versie kom je wel in de richting dan van die 197 pk :D
Sander2

Arno17 schreef:
lesmoutas schreef:Hier duiken steeds weer merken zoals Subaru's en EVO's op in vergelijking met de RS. Je kunt een RS beslist niet vergelijken met deze wagens. Deze zijn van een geheel andere orde. Toevallig bezit ik beiden, ik heb dus een zeker recht van spreken. De RS is een bijzonder leuke wagen, ik rijd er met groot plezier in maar hij legt het volledig af t.o.v. de Sub. zowel wat betreft motorvermogen als wegligging. Ik ben pas met een paar vrienden (met drie Subs en een EVO) het Hemelvaart weekend naar Noord Frankrijk geweest, omgeving Reims (de Alpine Club gaat daar ook elk jaar naar toe "Tour de Polyester"). Je kunt daar fantastisch rijden op smalle weggetjes zonder flitspalen en drempels. Het was beestachtig weer, toch met zijn vieren op een rijtje stevig gas gegeven. Was ik met de RS gegaan dan was ik binnen no time het gezelschap uit het oog verloren. Op zich is dit zeker geen schande , de RS is nu eenmaal geen "rally"auto. Als je idolaat bent van de RS, dan moet je zeker geen Sub of EVO kopen, wil je "extreme" prestaties voor relatief weinig geld (in vergelijking met dure sportwagens) dan is zo'n japanner een optie.
Dan blijven het toch nog steeds Japanners he!.... :lol:

Maar idd, zoals ik al melde paar reply's hierboven, niet te vergelijken, andere orde van sportieve auto's.

En met die 182 pk versie kom je wel in de richting dan van die 197 pk :D
Laat ze maar eens een clio 3 RS op de bank gooien, en kijken wat er daadwerkelijk uit komt. Ben wel benieuwd eigenlijk...
Maus

lesmoutas schreef:Hier duiken steeds weer merken zoals Subaru's en EVO's op in vergelijking met de RS.
Het merk Subaru ken ik wel, maar 't merk EVO....nooit van gehoord. :wink:

Weer even terugkomend op de vergelijking tussen de Clio RS en de Sub cq EVO; tuurlijk weet ik ook dat deze 2 wagens niet met elkaar te vergelijken zijn qua prestaties, het gaat er mij aanvankelijk om dat je voor de prijs van een RS ook heel leuk ander speelgoed kan kopen. Zoals bijvoorbeeld een Sub of een EVO of een willekeurige andere auto.
De Clio RS is best wel een aardige rijdersauto (heb er zelf ook 2 gehad), je kan er een Sub toch best wel mee plagen.

PS Ger, Wie was diegene overigens met de EVO? :)
elmotheelk (Eric)
Contacteer:

Zeker als we ook 2de hands gaan vergelijken, dan wordt de markt wel heel groot voor snel spul van 29.000 euro. En dan is het een ieders smaak die doorslag zou geven. De een geeft voorkeur aan een Evo 6 of WRX, de ander aand een nieuwe RS. Het schijnt zelfs dat er mensen zijn die voor dat geld een Opel Zafira 1.8 kopen...
Een paar maanden na de RS komt ook de Civic Type-R nog.
AnthonyR
Moderator
Contacteer:

Die is gewoon fout (N) spoilerpakket is oke, maar de auto is echt (N) qua uiterlijk :wink:
AnthonyR
Moderator
Contacteer:

Arno17 schreef:
AnthonyR schreef:Ik ben er gewoon helemaal weg van, en ik vind ook zo dat ieder heeft zijn smaak en als de cijfers kloppen is het een pittige auto.. De top misschien niet maar wanneer rijdt je dat nou :) . Ik heb nu foto's van alle kleuren :)
En ga je die nog delen met ons?
*EDIT*

Voilá:

http://www.megaupload.com/?d=RI51GBE7
Arno17

Mooie plaatjes, dank u!
#Ron#
Car: Clio 4 RS Trophy

Hier de eerste rijtestjes:

MSNCars UK: http://cars.msn.co.uk/carreviewshome/fd ... ault.asp#4
CARkeys: http://www.carkeys.co.uk/launches/renault/10236.asp
Autoexpress: http://www.autoexpress.co.uk/previews/6 ... o_197.html
Whatcar: http://www.whatcar.com/news-special-rep ... ?NA=220253
Autocar: http://www.autocar.co.uk/FirstDrive_Sum ... _ID=220270
4Car: http://www.channel4.com/4car/feature/fe ... sp?id=2074
Topgear (Preview): http://www.topgear.com/content/features ... /03/1.html

Het is niet allemaal koek en ei als je het zo leest. Over twee weken staat 'ie ook in de autovisie, volgens de aankondiging in het blad van deze week.
Arno17

Hij is volgens de bladen gegroeid en minder onbedaarlijk dan zijn voorgangers, zoals TopGear( JC) ooit verwoorde en het vergelijk had met de Clio 172/182, het is als een jong hondje dat steeds tegen je aanspringt.

Dat gevoel is weg als ik het zo lees en is de Clio meer aanbeland in de sferen van de Focus, Golf GTI, Astra OPC....etc, etc.........

Dan is de Clio dus wel goed geprijsd en voor de liefhebbers van Hothatches nog steeds een welkome auto voor relatief weinig geld.

Maar goed, iedere tester is niet altijd dezelfde mening toegedaan, we zullen afwachten wat de Nederlandse autopers van deze bolide vindt.
AnthonyR
Moderator
Contacteer:

Vind Autoweek leuk blad, en zal zeker gaan kopen als de test er is , maar erger me mateloos aan alle fouten die er in staan (N)
Maus

Als de Clio in de klasse van Astra, Focus en Golf komt te zitten, waar staat de Megane (RS) dan in deze?
GJ
Car: Megane 4 RS

Renault gaat nu zelf de Megane RS al upgraden omdat de huidige te weinig bied ten opzichte van de Clio 3 RS.
Dus volgens mij zit ie ongeveer in dezelfde range op het moment.
Arno17

Maus schreef:Als de Clio in de klasse van Astra, Focus en Golf komt te zitten, waar staat de Megane (RS) dan in deze?
Hij is alleen wat goedkoper dan genoemde auto's, dus de kale prijs!
elmotheelk (Eric)
Contacteer:

Buiten dat de Megane RS echt wel een slagje groter is en bijvoorbeeld 5 deuren heeft. Plus de extra pk's (straks zeker) en hij heeft wel zeker een afstandje met de RS qua positionering.
#Ron#
Car: Clio 4 RS Trophy

Die kleuren zijn al eens gepost. Eerst was zwart mijn favoriet. In het metaliek blauw(Albi Blue) is 'ie echter veel mooier; heb ik foto's van gezien. Dan komen ook de details als de kieuw in het voorscherm en diffuser in de achterbumper beter uit.
Leon RS

Wie kan mij helpen? Ik ben opzoek naar een rvs middenpijp voor mijn RS zonder demper. Nu heb ik een rvs middenpijp met demper van K-tech maar hij valt nog al tegen. Als iemand een adres heeft waar ik z'on pijp kan bestellen laat het me dan weten.
AnthonyR
Moderator
Contacteer:

Ooit begon het in 1991 met de beroemde Renault Clio 16V met 137 pk. Inmiddels heeft de snelle Clio een 2,0-liter met 197 pk onder de kap. Daarmee is hij de meest vermogende in zijn klasse.

In de basis is de 2,0-litermotor van de nieuwe Renault Clio RS dezelfde als die van zijn voorganger. De nodige aanpassingen zorgen voor het hogere vermogen en koppel. Dat is wel nodig ook want de nieuwe snelle Clio is liefst 225 kilo zwaarder dan zijn voorganger.
De topsnelheid is met 215 km/u 5 km/u lager dan bij de vorige Clio Sport, de 0-100-sprint wordt echter drietienden sneller afgewerkt (6,9 s). Dat ligt aan de van Nissan afkomstige close ratio-versnellingsbak. Dat is een flinke verbetering ten opzichte van zijn voorganger, hoewel er in de bak best wat meer weerstand zou mogen zijn. Ook de remmen zijn flink verbeterd in vergelijking met z’n voorganger.
De motor wordt pas echt wakker boven de 5.500 toeren per minuut. Bij 7.500 wijst het oplichtende lampje op de toerenteller erop dat er doorgeschakeld moet worden. De Clio RS is een zeer fraaie verschijning maar zou eigenlijk wat lichter moeten zijn. Het vermogen is daarom zeker niet te hoog. Echt supersportief is hij niet, daarvoor is de nieuwe Clio Renault Sport nog iets teveel op comfort afgestemd.

Bron: Autoweek :)
Johan
Car: renault 5 gt turbo
Contacteer:

AnthonyR schreef:
In de basis is de 2,0-litermotor van de nieuwe Renault Clio RS dezelfde als die van zijn voorganger. De nodige aanpassingen zorgen voor het hogere vermogen en koppel. Dat is wel nodig ook want de nieuwe snelle Clio is liefst 225 kilo zwaarder dan zijn voorganger.
1240 Clio III RS
1010 Clio II RS
990 clio I 16v
840 5 gt

:nee:
Laatst gewijzigd door Johan op ma 12 jun 2006 17:22, 1 keer totaal gewijzigd.
AnthonyR
Moderator
Contacteer:

Johan schreef:
AnthonyR schreef:
1240 Clio III RS
1010 Clio II RS
990 clio I clio 16v
840 5 gt

:nee:
Clio III RS - 1240 - 197 - 6.29 kg/pk
Clio II RS - 1010 - 172/182 - 5.87/5.55 kg/pk
Clio I 16V - 990 - 137 - 7.22 kg/pk
5 GT Turbo - 840 - 120 - 7 kg/pk
Laatst gewijzigd door AnthonyR op ma 12 jun 2006 17:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Johan
Car: renault 5 gt turbo
Contacteer:

pk/kg of kg/pk :)
Plaats reactie