Las toevallig van de week dat de RS in Nederland niet echt een succesnummer is, daarentegen is hij dat wel in Engeland en Frankrijk zelf.AnthonyR schreef:Sportiever dan zo'n Golf GTI, en zij altijd betere's en we moeten de nieuwe RS gewoon laten bij wat het is, en wie zien vanzelf wel wie er 1 heeft
En ga je die nog delen met ons?AnthonyR schreef:Ik ben er gewoon helemaal weg van, en ik vind ook zo dat ieder heeft zijn smaak en als de cijfers kloppen is het een pittige auto.. De top misschien niet maar wanneer rijdt je dat nou. Ik heb nu foto's van alle kleuren
dan kom je niet op 200pk he? (Hij is dan wel sneller dan de Clio 3 RS).beetje chippen en uitlaatje, filtertje
Dan blijven het toch nog steeds Japanners he!....lesmoutas schreef:Hier duiken steeds weer merken zoals Subaru's en EVO's op in vergelijking met de RS. Je kunt een RS beslist niet vergelijken met deze wagens. Deze zijn van een geheel andere orde. Toevallig bezit ik beiden, ik heb dus een zeker recht van spreken. De RS is een bijzonder leuke wagen, ik rijd er met groot plezier in maar hij legt het volledig af t.o.v. de Sub. zowel wat betreft motorvermogen als wegligging. Ik ben pas met een paar vrienden (met drie Subs en een EVO) het Hemelvaart weekend naar Noord Frankrijk geweest, omgeving Reims (de Alpine Club gaat daar ook elk jaar naar toe "Tour de Polyester"). Je kunt daar fantastisch rijden op smalle weggetjes zonder flitspalen en drempels. Het was beestachtig weer, toch met zijn vieren op een rijtje stevig gas gegeven. Was ik met de RS gegaan dan was ik binnen no time het gezelschap uit het oog verloren. Op zich is dit zeker geen schande , de RS is nu eenmaal geen "rally"auto. Als je idolaat bent van de RS, dan moet je zeker geen Sub of EVO kopen, wil je "extreme" prestaties voor relatief weinig geld (in vergelijking met dure sportwagens) dan is zo'n japanner een optie.
Laat ze maar eens een clio 3 RS op de bank gooien, en kijken wat er daadwerkelijk uit komt. Ben wel benieuwd eigenlijk...Arno17 schreef:Dan blijven het toch nog steeds Japanners he!....lesmoutas schreef:Hier duiken steeds weer merken zoals Subaru's en EVO's op in vergelijking met de RS. Je kunt een RS beslist niet vergelijken met deze wagens. Deze zijn van een geheel andere orde. Toevallig bezit ik beiden, ik heb dus een zeker recht van spreken. De RS is een bijzonder leuke wagen, ik rijd er met groot plezier in maar hij legt het volledig af t.o.v. de Sub. zowel wat betreft motorvermogen als wegligging. Ik ben pas met een paar vrienden (met drie Subs en een EVO) het Hemelvaart weekend naar Noord Frankrijk geweest, omgeving Reims (de Alpine Club gaat daar ook elk jaar naar toe "Tour de Polyester"). Je kunt daar fantastisch rijden op smalle weggetjes zonder flitspalen en drempels. Het was beestachtig weer, toch met zijn vieren op een rijtje stevig gas gegeven. Was ik met de RS gegaan dan was ik binnen no time het gezelschap uit het oog verloren. Op zich is dit zeker geen schande , de RS is nu eenmaal geen "rally"auto. Als je idolaat bent van de RS, dan moet je zeker geen Sub of EVO kopen, wil je "extreme" prestaties voor relatief weinig geld (in vergelijking met dure sportwagens) dan is zo'n japanner een optie.![]()
Maar idd, zoals ik al melde paar reply's hierboven, niet te vergelijken, andere orde van sportieve auto's.
En met die 182 pk versie kom je wel in de richting dan van die 197 pk
Het merk Subaru ken ik wel, maar 't merk EVO....nooit van gehoord.lesmoutas schreef:Hier duiken steeds weer merken zoals Subaru's en EVO's op in vergelijking met de RS.
*EDIT*Arno17 schreef:En ga je die nog delen met ons?AnthonyR schreef:Ik ben er gewoon helemaal weg van, en ik vind ook zo dat ieder heeft zijn smaak en als de cijfers kloppen is het een pittige auto.. De top misschien niet maar wanneer rijdt je dat nou. Ik heb nu foto's van alle kleuren
1240 Clio III RSAnthonyR schreef:
In de basis is de 2,0-litermotor van de nieuwe Renault Clio RS dezelfde als die van zijn voorganger. De nodige aanpassingen zorgen voor het hogere vermogen en koppel. Dat is wel nodig ook want de nieuwe snelle Clio is liefst 225 kilo zwaarder dan zijn voorganger.
Clio III RS - 1240 - 197 - 6.29 kg/pkJohan schreef:1240 Clio III RSAnthonyR schreef:
In de basis is de 2,0-litermotor van de nieuwe Renault Clio RS dezelfde als die van zijn voorganger. De nodige aanpassingen zorgen voor het hogere vermogen en koppel. Dat is wel nodig ook want de nieuwe snelle Clio is liefst 225 kilo zwaarder dan zijn voorganger.
1010 Clio II RS
990 clio I clio 16v
840 5 gt