Carburateur koeler R5 GTT

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
Plaats reactie
Jan Theeven

Even een topic over de carburateur/benzineleiding koeler van de R5 GTT... Ligt het aan mij of is dat ding volkomen useless? Het liefst donderstraal ik 'm onder de motorkap vandaan... maar ik moet zeker weten of dit verstandig is. En dat rare ding dat vastgeklemd zit tegen het schutbord? Met dat slangetje naar de slang tussen intercooler en carburateur? Daar zit aan de onderkant een stekker aan... met de bijbehorende bedrading. Waar loopt dat naartoe? Bij mij loopt ie over de turbo, achter het blok naar onderen... naar de duistere krochten van het motorcompartiment. Nog nooit van onderen bekeken... maar weet iemand waar dat naartoe loopt? Ik wil het allemaal eruit halen haha! :bang:
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Car: diverse
Contacteer:

sommige zweren bij weghalen, anderen laten hem zitten
ik denk dat die wel degelijk nut heeft
als de motor warm is en je hebt de koeler niet en je staat bv in de file, is de kans op vaporlock groter
maar de mensen die hem weg hebben gehaald zullen er uiteraard een andere mening over hebben

het is dus wat je zelf wilt (Y)
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
peter5GTTurbo
Contacteer:

3 minpunten.

Gewicht
Neemt ruimte in
Kan makkelijk verbranden

pluspunt

Hij schijnt beter te starten bij een warme start
peter5GTTurbo
Contacteer:

Dat ding wat jij bedoeld is een luchtklep.
Naar mijn inziens ook volkomen nutteloos als je geen carbkoeler hebt en daarom is die van mij ook weggehaald.
Riël
Über-Spammer

Weg met die koffiemolen :D
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Gerard race GT

de mijne zit er nog gewoon op, om diverse redenen, draait al 18 jaar probleemloos. :smoke:
Je leeft maar 1 keer, dus GAS!!!!!
Abel
Über-Spammer

de mijne werkt ook nog steeds prima.. dus baat het niet schaad het niet.. En hoezo zwaar en brand gevaarlijk??
paulvanrooij
Car: Twingo GT
Contacteer:

brandgevaarlijk als je em niet (extra?) afzekert toch?
MartijnG
Über-Spammer
Car: Renault 5 GT Turbo

Mijne zit er ook nog op...werkt prima...
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Gerard race GT

brandgevaarlijk? Zwaar? wat een kolder }:O indianenverhalen (0)
Je leeft maar 1 keer, dus GAS!!!!!
Jan Theeven

Even een reactie op de post van Luco/Alpine-racer... dat ding slaat naar mijn weten alleen aan nadat je de motor uit hebt gezet, dus in een file maakt het niet uit! En bij mij start ie nog steeds beter als ie koud is dan wanneer ie warm is... volgens mij heeft dat hele apparaat dus weinig nut.
Jan Theeven

En waar loopt de bedrading van die luchtklep dan naartoe?
Sven 5 A T (VLIEGTEUG)
Contacteer:

MartijnG schreef:Mijne zit er ook nog op...werkt prima...
ja tis dat ik er klaar mee was anders had ie ook gevlogen haha
MartijnG
Über-Spammer
Car: Renault 5 GT Turbo

Ja moet ff kijken wat ik er dan allemaal af moet trekken...dr loopt een slang langs het schutbord naar de fan toch?

Ik heb nog niet echt goed bekeken wat ik dan allemaal moet demonteren...kan je gewoon alles veilig eraf halen?
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Jan Theeven

MartijnG schreef:Ja moet ff kijken wat ik er dan allemaal af moet trekken...dr loopt een slang langs het schutbord naar de fan toch?

Ik heb nog niet echt goed bekeken wat ik dan allemaal moet demonteren...kan je gewoon alles veilig eraf halen?
Dat is idd ook mijn vraag... maar volgens mij kan het dus geen kwaad. Wat ik weet is dat die koeler uit 2 gedeeltes bestaat: het gedeelte achter de linker koplamp en het gedeelte dat tegen het schutbord zit geklemd... en daartussen loopt idd die slang waar je het over had. kan dus allemaal weg volgens mij! Heb je weer wat ruimte over voor........ tja....... waarvoor eigenlijk? :lol:
Jan Theeven

de rechter koplamp dus... duh...
Plaats reactie