[Grotere Remmen]

Vragen en antwoorden m.b.t. het remsysteem
Plaats reactie
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Nee, das afhankelijk van de offset van de schijf. De ene schijf staat veel verder van je naaf af dan de ander he. Dus dat moet je eerst checken.

Verder is er een 285mm schijf van Bremsa (uit de fabriek van Brembo) uit de sets die JL-tuning leverde. Helaas heb ik de doos ervan een maandje of 2 terug weggeflikkerd :p
Die past 1 op 1 omdat daar dezelfde spacers als K-tec bijzaten.
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

hmmz, wie gooit er nou die doos weg. Ga maar zoeken :lol: :wink:
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Je kan Peet of Jochem es vragen of er een typenr op die schijf staat of gewoon Jeroen eens bellen :p
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

Jochem of peet? Wie bedoel je? Jochem de haas?

En als je op deze site staat kun je wel mooi van ieder type de exacte maten opzoeken van de schijf. Nu alleen de goede vinden :(

http://www.bremsa.ch/
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

zijn het deze Steven? (even klikken op die gekleurde dingen voor een foto van de schijf)

http://www.bremsa.ch/ricerca/rc_visuali ... l_disco=72
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Dat lijkt er heel sterk op, kan het helaas niet meer voor je nameten.
Maar ze hadden wel dat ze een stukkie terugvielen zoals op de foto, dus ben er wel vrij zeker van.

Edit: kep nog een foto gevonden, helaas heb ik er geen van de andere kant waar je die verdiepte rand ziet zitten. Klik
Laatst gewijzigd door Steven op do 25 mei 2006 20:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

idd, de mijne hebben dat ook stukje terugval. Als je echter kijkt op standaard williams dan is de C-maat wel anders. (standaard 41,0 en die schijf die ik net liet zien heeft 31,5). Of komt dat weer door die spacer
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Die spacer heeft ook een offset idd, vanaf daat kun je het wel terugrekenen.
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

dan zou het best eens kunnen kloppen, want die spacer is wel een cm dik ongeveer. Heb meteen even een printscreen gemaakt met alle maten (ook van origineel). best handige site (Y)
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Zieje, we komen er wel :D

Gewoon ff wiel eraf choppen en je schuifmaat op die spacer porren.
Verder mag die offset er best een paar mm naastzitten, je klauw heeft namelijk ook geleidebussen waar ie zeker 6-7mm over kan travelen vanwege de enkele zuiger.
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

idd eens meten de volgende keer als ik mijn wiel eraf heb liggen. Heb overigens ook nog de standaard schijven liggen dus kan die ook eens nameten.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

De remblokkken zijn toch wel hetzelfde he?!
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Uiteraard, dat zijn gewoon de blokken die in de klauw horen.
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

ik heb ook andere klauwen met een grotere zuiger.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

de 21 2.0 12V en 2.0 12V 4WD hebben dezelfde voorschijven ben ik net achter gekomen
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Ha had ik het toch goed :)

En jij heb Renault Sport klauwen zeker, die zijn qua gietvorm hetzelfde alleen een grotere remzuiger erin. Blokken etc. zijn gewoon hetzelfde als GTT/16v/RSi etc.
Erik (Schepjes)
Berichten: 4790
Lid geworden op: zo 11 mei 2003 13:26
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Jij ben eigelijk ook nog best een slimme gozert eh?
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Nee ik ben gewoon een prutser met een grote bek :p

Maarja alles beter dan iemand die helemaal nix kan met een grote bek :~
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

dan zijn het idd dezelfde blokken denk ik. Das altijd handig.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Xabre
Berichten: 5508
Lid geworden op: ma 17 jan 2005 20:18
Car: 19 16V

Bart V schreef:Dit zijn de brackets inderdaad. De oplossing als je remmen van een Clio RS, of Megane coupe 2.0 16V wilt monteren op je 19 of clio.(280 mm schijven met 54 mm remzuigers) De klauwen vind je ook op de laguna's en safrane's. Qua remvermogen een forse verbetering, en het slijt minder snel.

De CNC gefreesde brackets worden geleverd incl. montageset, bestaande uit speciale verzonken montage bouten (met behoud van de originele schroefdraad) om de backet aan de fusee te bouten, en verder zitten er versterkte M12 (12.9) bouten + borgmoeren bij om de remzadels aan de brackets te bevestigen.

Geinteresseerden kunnen voor vragen of info een PM sturen.
Megane Coupe 2.0 16v (95-02) heeft toch 262mm schijven?
Bart V
Berichten: 6424
Lid geworden op: wo 18 apr 2001 0:00
Locatie: Graz

nee, de 2.0 16V heeft 280 mm. De 8V modellen hebben allemaal kleinere schijven.

Ik dacht trouwens dat de megane 2.0 16V pas vanaf 96 geleverd was.
Martijn
Über-Spammer
Berichten: 8103
Lid geworden op: ma 28 jan 2002 0:00
Locatie: Zwinderen
Contacteer:

Bart V schreef:nee, de 2.0 16V heeft 280 mm. De 8V modellen hebben allemaal kleinere schijven.

Ik dacht trouwens dat de megane 2.0 16V pas vanaf 96 geleverd was.
De 1.9 dTi (>99) ook. :)
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
Xabre
Berichten: 5508
Lid geworden op: ma 17 jan 2005 20:18
Car: 19 16V

net nog even gespeurd, pas vanaf '98 zijn ze geleverd met 280, die 2 jaar daarvoor met 262, maf :)
MarcoG
Berichten: 2260
Lid geworden op: do 17 jun 2004 21:46
Locatie: Heerlen (L)
Contacteer:

Als ik nu een setje Porsche/Brembos met 4 cilinders monteer, krijg ik geen problemen met de hoeveelheid remvloeistof die in de remklauw verdwijnt, dus dat het standaard clio remsysteem te weinig remvloeistof verpompt om het zaakje goed te laten functioneren?

En als er bij staat dat de klauwen voor 34mm dikke schijven zijn gemaakt, kan ik hier nog wat mee? Is hiervoor iets aan te passen of zet de klauw zichzelf nog wel strak genoeg om de schijf?

[img]http://i5.ebayimg.com/03/i/07/4a/99/d6_1_b.JPG[/img] :worship:
Jeroen-16v
Berichten: 275
Lid geworden op: wo 29 jan 2003 21:50
Locatie: Andijk

Heb je geld over ofzo???

Hoeveel kost dat in hemelsnaam wel niet, zo'n klauwtje!!
Bart V
Berichten: 6424
Lid geworden op: wo 18 apr 2001 0:00
Locatie: Graz

Ja, je zal een andere hoofdremcilinder moeten hebben. Als de huidige al voldoende zou zijn, zou je een erg lange slag hebben. Als je de diameter weet van de zuigers kan je wel redelijk uitrekenen wat de diameter van de hoofdremcilinder zou moeten zijn om de slag in het pedaal een beetje beperkt te houden.

Leuk setje stoppers trouwens (Y)
PaulM
Berichten: 4975
Lid geworden op: wo 27 jul 2005 10:14
Locatie: Nijmegen

koopt dan een porsche ke ;) hoezo overkill :P
GeniustheGzA
Berichten: 863
Lid geworden op: vr 2 mei 2003 15:33
Locatie: Tilburg

+Clio16v+ schreef:koopt dan een porsche ke ;) hoezo overkill :P
Is MarcoG niet van de ClioTurbo?? Oftewel, sneller dan een Porsche.... :D :worship: :p

niks overkill dus.
canonballman
Berichten: 4222
Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
Locatie: Hilvarenbeek

mm, komt me bekend voor dat setje 8)
Heb dat op mn 2.3 16v zitten, en daar was niet megaveel voor nodig om dat pas te maken, alleen montagebeugels, die ik gemaakt heb uit een stuk zwaar hoekijzer van 10 mm dik.

Porsche schijven had ik er ook bij, maar dat werd niks, die zijn veel te diep. Denk dat je ook niks aan die porsche schijven hebt op je clio.
Ik heb org. mercedes schijven erop, van een e500. Die zijn helemaal niet zo duur (80 euro pstuk), maar wel 5 gaats. Meer dan dik genoeg, en 320 mm doorsnee.
Je moet ook echt wel dat formaat schijven hebben, zeker die dikte denk ik, anders heb je misschien sneller kans op kromme schijven, als ze zo groot zijn.

Vwb prijs van die klauwen: zoek op ebay. Met 200 per stuk krijg je ze wel gevonden vrees ik. Ik had ze geloof ik nog voor iets minder, nieuw, met blokken.

Je hebt wel 16 inch velgen nodig, met een spoorverbreder, of 17 inch.

overkill op een clio: misschien. Op een clio turbo misschien niet :wink: . Het staat in ieder geval een stuk leuker als een set org. reno spul wat in de kleur 'halfordsrood' is gespoten.
canonballman
Berichten: 4222
Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
Locatie: Hilvarenbeek

Bart V schreef:Ja, je zal een andere hoofdremcilinder moeten hebben. Als de huidige al voldoende zou zijn, zou je een erg lange slag hebben. Als je de diameter weet van de zuigers kan je wel redelijk uitrekenen wat de diameter van de hoofdremcilinder zou moeten zijn om de slag in het pedaal een beetje beperkt te houden.

Leuk setje stoppers trouwens (Y)
Die lange slag went wel hoor.
Dat zegt mn vriendin tenminste.
GeniustheGzA
Berichten: 863
Lid geworden op: vr 2 mei 2003 15:33
Locatie: Tilburg

canonballman schreef:
Bart V schreef:Ja, je zal een andere hoofdremcilinder moeten hebben. Als de huidige al voldoende zou zijn, zou je een erg lange slag hebben. Als je de diameter weet van de zuigers kan je wel redelijk uitrekenen wat de diameter van de hoofdremcilinder zou moeten zijn om de slag in het pedaal een beetje beperkt te houden.

Leuk setje stoppers trouwens (Y)
Die lange slag went wel hoor.
Dat zegt mn vriendin tenminste.
Köt, heeft ze je verteld van ons (L) ??? :p
MarcoG
Berichten: 2260
Lid geworden op: do 17 jun 2004 21:46
Locatie: Heerlen (L)
Contacteer:

Een andere remcilinder is de wereld echt niet. Spacer eveneens geen probleem.

Maar 32mm dikke remschijven...hmmm. Weet zo 123 niet hoe ik dat kan aanpassen.

@cannonbalman :lol: halffordsrood met afbladereffect
Laatst gewijzigd door MarcoG op do 1 jun 2006 14:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

GeniustheGzA schreef:
canonballman schreef:
Bart V schreef:Ja, je zal een andere hoofdremcilinder moeten hebben. Als de huidige al voldoende zou zijn, zou je een erg lange slag hebben. Als je de diameter weet van de zuigers kan je wel redelijk uitrekenen wat de diameter van de hoofdremcilinder zou moeten zijn om de slag in het pedaal een beetje beperkt te houden.

Leuk setje stoppers trouwens (Y)
Die lange slag went wel hoor.
Dat zegt mn vriendin tenminste.
Köt, heeft ze je verteld van ons (L) ??? :p

:lol: :lol:
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
canonballman
Berichten: 4222
Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
Locatie: Hilvarenbeek

MarcoG schreef:Een andere remcilinder is de wereld echt niet. Spacer eveneens geen probleem.

Maar 32mm dikke remschijven...hmmm. Weet zo 123 niet hoe ik dat kan aanpassen.
Waarom is 32 mm zon probleem? Iet dunner mag evt. ook wel. Lastigste is dat de meeste schijven in die maat 5 gaats zijn. Zoek ook eens op Seat cupra R. Dat waren volgens mij flinke schijven, en 4 gaats.
Volgens mij een van de eerste paginas van dit topic te vinden.

:gun: @geniusdegekste: heaumeau
oldskool
Berichten: 1985
Lid geworden op: za 8 nov 2003 20:02
Locatie: Veldhoven

canonballman schreef:
MarcoG schreef:Een andere remcilinder is de wereld echt niet. Spacer eveneens geen probleem.

Maar 32mm dikke remschijven...hmmm. Weet zo 123 niet hoe ik dat kan aanpassen.
Waarom is 32 mm zon probleem? Iet dunner mag evt. ook wel. Lastigste is dat de meeste schijven in die maat 5 gaats zijn. Zoek ook eens op Seat cupra R. Dat waren volgens mij flinke schijven, en 4 gaats.
Volgens mij een van de eerste paginas van dit topic te vinden.

:gun: @geniusdegekste: heaumeau
de cupra schyven zyn 300mm of 305 mm dus dat kan wel maar waarom dan niet meteen alles van de cupra pakken dus ook de 4 zuiger brembo
die sets zie je heel veel onder verschillende soorten vw
en de ofset daarvan scheelt niet heel veel met een renault .
Plaats reactie