Verder is er een 285mm schijf van Bremsa (uit de fabriek van Brembo) uit de sets die JL-tuning leverde. Helaas heb ik de doos ervan een maandje of 2 terug weggeflikkerd

Die past 1 op 1 omdat daar dezelfde spacers als K-tec bijzaten.
Megane Coupe 2.0 16v (95-02) heeft toch 262mm schijven?Bart V schreef:Dit zijn de brackets inderdaad. De oplossing als je remmen van een Clio RS, of Megane coupe 2.0 16V wilt monteren op je 19 of clio.(280 mm schijven met 54 mm remzuigers) De klauwen vind je ook op de laguna's en safrane's. Qua remvermogen een forse verbetering, en het slijt minder snel.
De CNC gefreesde brackets worden geleverd incl. montageset, bestaande uit speciale verzonken montage bouten (met behoud van de originele schroefdraad) om de backet aan de fusee te bouten, en verder zitten er versterkte M12 (12.9) bouten + borgmoeren bij om de remzadels aan de brackets te bevestigen.
Geinteresseerden kunnen voor vragen of info een PM sturen.
De 1.9 dTi (>99) ook.Bart V schreef:nee, de 2.0 16V heeft 280 mm. De 8V modellen hebben allemaal kleinere schijven.
Ik dacht trouwens dat de megane 2.0 16V pas vanaf 96 geleverd was.
Is MarcoG niet van de ClioTurbo?? Oftewel, sneller dan een Porsche....+Clio16v+ schreef:koopt dan een porsche kehoezo overkill
Die lange slag went wel hoor.Bart V schreef:Ja, je zal een andere hoofdremcilinder moeten hebben. Als de huidige al voldoende zou zijn, zou je een erg lange slag hebben. Als je de diameter weet van de zuigers kan je wel redelijk uitrekenen wat de diameter van de hoofdremcilinder zou moeten zijn om de slag in het pedaal een beetje beperkt te houden.
Leuk setje stoppers trouwens
Köt, heeft ze je verteld van onscanonballman schreef:Die lange slag went wel hoor.Bart V schreef:Ja, je zal een andere hoofdremcilinder moeten hebben. Als de huidige al voldoende zou zijn, zou je een erg lange slag hebben. Als je de diameter weet van de zuigers kan je wel redelijk uitrekenen wat de diameter van de hoofdremcilinder zou moeten zijn om de slag in het pedaal een beetje beperkt te houden.
Dat zegt mn vriendin tenminste.
GeniustheGzA schreef:Köt, heeft ze je verteld van onscanonballman schreef:Die lange slag went wel hoor.Bart V schreef:Ja, je zal een andere hoofdremcilinder moeten hebben. Als de huidige al voldoende zou zijn, zou je een erg lange slag hebben. Als je de diameter weet van de zuigers kan je wel redelijk uitrekenen wat de diameter van de hoofdremcilinder zou moeten zijn om de slag in het pedaal een beetje beperkt te houden.
Dat zegt mn vriendin tenminste.???
Waarom is 32 mm zon probleem? Iet dunner mag evt. ook wel. Lastigste is dat de meeste schijven in die maat 5 gaats zijn. Zoek ook eens op Seat cupra R. Dat waren volgens mij flinke schijven, en 4 gaats.MarcoG schreef:Een andere remcilinder is de wereld echt niet. Spacer eveneens geen probleem.
Maar 32mm dikke remschijven...hmmm. Weet zo 123 niet hoe ik dat kan aanpassen.
de cupra schyven zyn 300mm of 305 mm dus dat kan wel maar waarom dan niet meteen alles van de cupra pakken dus ook de 4 zuiger brembocanonballman schreef:Waarom is 32 mm zon probleem? Iet dunner mag evt. ook wel. Lastigste is dat de meeste schijven in die maat 5 gaats zijn. Zoek ook eens op Seat cupra R. Dat waren volgens mij flinke schijven, en 4 gaats.MarcoG schreef:Een andere remcilinder is de wereld echt niet. Spacer eveneens geen probleem.
Maar 32mm dikke remschijven...hmmm. Weet zo 123 niet hoe ik dat kan aanpassen.
Volgens mij een van de eerste paginas van dit topic te vinden.
@geniusdegekste: heaumeau