ACT : Formule 1 Deel I

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Gesloten
Jean-Paul-S
Über-Spammer

scheid uit met die filmpjes zo blijf ik kijken.... heb morgen toets op school :( (N)
Marcel (Mr. Bacardi Cola)

paulvanrooij
Car: Twingo GT
Contacteer:

En daarom is/was Senna nou zo'n held! :worship: :worship: :worship: :worship:
Jean-Paul-S
Über-Spammer

dik in orde :worship: (Y) typisch ferarri :D
Marcel (Mr. Bacardi Cola)

Duupke (Ronald)
Contacteer:

Once upon a time, you tref het verkeerd!!!
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Paul1916v schreef:Patrick Depallier :worship: :worship:
Wat nou traction-control!!! :worship: :worship:
Deze komt uit de 2-delige videoset 'Lap of the Gods'. Ik heb 'm om laten zetten naar DVD en daar zitten echt supervette filmpjes tussen. Eddie Cheever, Prost, nog een hele vette van Depailler op Long Beach en de Tyrrell 6-wieler. Echt heel vet! (Y)
Merijn
Über-Spammer

Depailler @ Long Beach

Ik ga er nog 2 uppen van Alessandro Nanini en Didier Pironi... Niet zo heel spectaculair, maar wel de moeite. Iemand ook geinteresseerd in het fatale ongeluk van Tom Price?? Nasty... :(
Laatst gewijzigd door Merijn op wo 31 mei 2006 6:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Gabri van der Veen
Über-Spammer

dat is toch dat brandblusser incident.
Project 21 16v
Alles past! Zolang je het maar aanpast
Merijn
Über-Spammer

Klopt...
Merijn
Über-Spammer

Paul1916v schreef:Nog zo'n legendarische: KLIK
Mooiste filmpje ooit! (Y) :worship:
Merijn
Über-Spammer

Alessandro Nanini @ Suzuka

Didier Pironi @ Watkins Glen

Rene Arnoux @ Montreal

Niet de meest spectaculaire filmpjes, maar wel unieke onboard beelden, aangezien er vroeger geen camera's op de autos werden geplaatst. Kon ook niet, als je zit hoe groot de camera is die op deze auto's zit. Een cameraman bij een TV programma zou er jaloers op zijn. :P

Fatal accident Tom Pryce (Redelijk schokkend!)

1967 F1 Zandvoort

Eagle-Westlake, 1967
[img]http://www.priyantha.nl/rtc-upload/albu ... /eagle.jpg[/img]

[img]http://www.priyantha.nl/rtc-upload/albu ... ifting.jpg[/img]

[img]http://www.priyantha.nl/rtc-upload/albu ... _Rindt.jpg[/img]

[img]http://www.priyantha.nl/rtc-upload/albu ... 5/Rear.jpg[/img]

[img]http://www.priyantha.nl/rtc-upload/albu ... deways.jpg[/img]

[img]http://www.priyantha.nl/rtc-upload/albu ... wheels.jpg[/img]

Vette shit! Misschien wel de mooiste tijd in F1. (Y) Jammer dat er zo weinig bewegend beeld van is... :(
paulvanrooij
Car: Twingo GT
Contacteer:

:worship: :worship: :worship: :worship: :worship:
Ronnie
Über-Spammer
Contacteer:

Merijn schreef:
Paul1916v schreef:Nog zo'n legendarische: KLIK
Mooiste filmpje ooit! (Y) :worship:
Wat een filmpje zeg :worship:
Ronnie
Über-Spammer
Contacteer:

Merijn schreef:
Fatal accident Tom Pryce (Redelijk schokkend!)
Damn, waren ze nou allebei overleden? Ook die in de wagen?
Merijn
Über-Spammer

Ja, Tom Pryce krijgt de brandblusser van de marshall tegen zijn hoofd en is op slag dood.
Ronnie
Über-Spammer
Contacteer:

Owkee, dus die wagen die al in de vangrail staat heeft er niet zoveel mee te maken, maar puur de wagen die die marshall onderuit rijdt?
Merijn
Über-Spammer

Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Car: diverse
Contacteer:

zijn halve hoofd was eraf of zoiets, niet fris :(
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Arno17
Car: Captur EDC130 Intens

Senna en Gilles waren toendertijd mijn helden, zeker dat filmpje van de Renault en de Ferrari doen de F1 van nu verbleken.

Slipstreamen en elkaar de ruimte geven om te racen.

De F1 is sinds 1994 veel veiliger geworden, al vraag ik me soms af of het niet te ver is doorgeslagen met saaie races al gevolg.

Ik doel dan niet op ongelukken maar wel het closeracing zoals te zien in het filmpje.
Duupke (Ronald)
Contacteer:

Mooie beelden Merijn (Y) (Y) (Y)

Wat die hoofden en die nekken van die coureurs allemaal te verduren hebben...

Jammer dat inhalen zoals Nannini doet (3 of 4 man in 1 ronde :worship: ) niet meer kan.
Duupke (Ronald)
Contacteer:

En nog maar een wallpaper

[img]http://www.renaultf1.com/en/binaries/mi ... -48218.jpg[/img]

Doe hem deze keer zo, ode aan Michelin (Y)

*edit*

En een toegift:
Wallpaper Monaco 2
Haas
Car: Megane RS

Duupke schreef:Hoe word ik kampioen?
niet door als een stomme koe in t eerste t beste gat dat schumacher laat na de muur in te gaan, te duiken....

Wat is er hier nou zo fout aan merizzle? net zeg je zelf dat je dat moet doen met ene miniem verschil. Nou dat doetie hier, maar dan zeg je later dat het ook een kutstreek was...

en wat bedoel je met hakkinen in 2000? Die actie met het lappen van Zonta op Spa? daar was toch niets fouts aan?

en ja, iedereen kan zeuren dat het zo'n ongelooflijke onsportieve rijder is, dat t een arrogante duitser enz. Nou, als het echt zo erg was, had geen teambaas hem nog gehoeven, wilde sponsoren hem niet hebben, had de FIA m zijn superlicentie al lang afgepakt enz. Hij rijd gewoon hard ja en is dominant. Als niemand hem tegengas geeft, valt dat op..
Merijn
Über-Spammer

Haas schreef:Wat is er hier nou zo fout aan merizzle? net zeg je zelf dat je dat moet doen met ene miniem verschil. Nou dat doetie hier, maar dan zeg je later dat het ook een kutstreek was...
Ik snap je effe niet... Dus leg uit en ik reageer... ;)
Haas schreef:en wat bedoel je met hakkinen in 2000? Die actie met het lappen van Zonta op Spa? daar was toch niets fouts aan?
De ronde daarvoor op dezelfde plek... Levensgevaarlijk! Hakkinen sprak hem daar na de race ook over aan. En terecht! Je hoort op TV Hakkinen zeggen tegen Schumacher dat dit echt geen manier van racen is. Dat er zo nog eens (dodelijke?) ongelukken van komen. En gelijk heeft ie!!
Haas schreef:en ja, iedereen kan zeuren dat het zo'n ongelooflijke onsportieve rijder is, dat t een arrogante duitser enz. Nou, als het echt zo erg was, had geen teambaas hem nog gehoeven, wilde sponsoren hem niet hebben, had de FIA m zijn superlicentie al lang afgepakt enz. Hij rijd gewoon hard ja en is dominant. Als niemand hem tegengas geeft, valt dat op..
Lekker makkelijk uit te leggen... Sponsoren kijken alleen maar naar geld en Schumacher is nu eenmaal een groot coureur. Hij heeft ook veel mooie dingen laten zien en hij is het grootste talent wat we de afgelopen 10 jaar gezien hebben. Maar dat staat los van het feit dat hij enorm onsportief kan zijn en ook is op sommige momenten. Bij het grote publiek is Schumacher de grote man en de FIA is er erg aangelegen dat hij in de F1 blijft! En onsportief gedrag kan niet altijd bestraft worden, aangezien het ook nog wel eens vaag beschreven is wat nu wel en niet mag. Schumacher en de zijnen weten heel vaak een maas in de F1-wet te vinden, waardoor hij vaak nog vrijuit gaat.

Ik hou niet van zijn stijl, vind dat hij geen rijder is met ballen, met gevoel, met flair... Het is een coureur met de grootste prijzen en records achter zijn naam, maar ik vind hem daarom echt niet de beste. Sommige records heeft hij gebroken omdat hij gewoon de snelste was op dat moment. Hij ís ook 1 van de besten, maar de manier waarop hij sommige overwinningen heeft binnengehaald, vind ik gewoon ongepast. En dat zal er altijd voor blijven zorgen dat ik Schumacher NOOIT een toprijder ga vinden.

En ja, die alles is mijn mening... :)
Haas
Car: Megane RS

Merijn schreef:Ik snap je effe niet... Dus leg uit en ik reageer... ;)
zie:
Merijn schreef:Haas, lul niet zo uit je nek... ;)

Als je dit soort acties flikt, flik ze dan in de finale-race als je met een minimaal puntenverschil de race begint. En doe het dan GOED!
Merijn schreef:En begin niet over 1994, want ook toen heeft ie de titel niet rechtmatig opgeëist.
.... :) Hij stond 1 punt voor, dus het was OF MSC OF Hill.. tsja, ik vind het ernstig begrijpelijk en aangezien de jaren daarvoor van 5 titels er 3 op dezelfde manier zijn beslist, maar in de eerste bocht (nog erger!) , is alle ophef in mijn ogen gewoon belachelijk. Als hill ff had gekeken, hadtie een bocht gewacht of m op het rechte stuk voorbij gereden, dan was hij de kampioen. Maar goed...over Hill's kwaliteiten zal ik niet beginnen ;)
Merijn schreef:
Haas schreef:en wat bedoel je met hakkinen in 2000? Die actie met het lappen van Zonta op Spa? daar was toch niets fouts aan?
De ronde daarvoor op dezelfde plek... Levensgevaarlijk! Hakkinen sprak hem daar na de race ook over aan. En terecht! Je hoort op TV Hakkinen zeggen tegen Schumacher dat dit echt geen manier van racen is. Dat er zo nog eens (dodelijke?) ongelukken van komen. En gelijk heeft ie!!
true, netjes is anders.. Maar hij is gewoon niet de enigste die dat doet! Btje drukken, brake-testen doet het hele veld, alleen omdat hij vooraan rijd, zie je het altijd...
Nogmaals, neemt niet weg dat het netjes is, maar omdat het schumacher is, wordt er weer heibel om gemaakt. Goed gekeken naar Klien in San Marino dit jaar? Die was ook lekker bezig.. Evenals Heidfeld vorig jaar in Silverstone..
Merijn schreef:
Haas schreef:en ja, iedereen kan zeuren dat het zo'n ongelooflijke onsportieve rijder is, dat t een arrogante duitser enz. Nou, als het echt zo erg was, had geen teambaas hem nog gehoeven, wilde sponsoren hem niet hebben, had de FIA m zijn superlicentie al lang afgepakt enz. Hij rijd gewoon hard ja en is dominant. Als niemand hem tegengas geeft, valt dat op..
Lekker makkelijk uit te leggen... Sponsoren kijken alleen maar naar geld en Schumacher is nu eenmaal een groot coureur. Hij heeft ook veel mooie dingen laten zien en hij is het grootste talent wat we de afgelopen 10 jaar gezien hebben. Maar dat staat los van het feit dat hij enorm onsportief kan zijn en ook is op sommige momenten. Bij het grote publiek is Schumacher de grote man en de FIA is er erg aangelegen dat hij in de F1 blijft! En onsportief gedrag kan niet altijd bestraft worden, aangezien het ook nog wel eens vaag beschreven is wat nu wel en niet mag. Schumacher en de zijnen weten heel vaak een maas in de F1-wet te vinden, waardoor hij vaak nog vrijuit gaat.
zit een kern van waarheid in, maar tis net als met de wet he. Als er dingen gebeuren en er zijn geen wetten voor, moet je die maken om het te voorkomen. Als de FIA dat niet doet, kan het blijven gebeuren. EN IEDEREEN KAN DAT DOEN! Als je het zo gaat bekijken, kan je beter de FIA de schuld geven. En toegegeven, ik vind dat de FIA veel te laks is wat dat betreft.... Maar ook jij weet: als je niet bestraft wordt voor 55 kmh rijden waar je 50kmh mag, dan rijd je ook 55, simple as that :)

Regels moeten nageleefd worden, onder elke beding, maar als ze er niet zijn, is dat dan de fout van de overtreder? Volgens mij kan je uberhaupt niets overtreden,als er geen regel is, die zegt dat het niet mag, maar goed... Precies hetzelfde als tractioncontrol, electronische snufjes, enz... (S)
Merijn schreef:Ik hou niet van zijn stijl, vind dat hij geen rijder is met ballen, met gevoel, met flair... Het is een coureur met de grootste prijzen en records achter zijn naam, maar ik vind hem daarom echt niet de beste. Sommige records heeft hij gebroken omdat hij gewoon de snelste was op dat moment. Hij ís ook 1 van de besten, maar de manier waarop hij sommige overwinningen heeft binnengehaald, vind ik gewoon ongepast. En dat zal er altijd voor blijven zorgen dat ik Schumacher NOOIT een toprijder ga vinden.

En ja, die alles is mijn mening... :)
Alonso is nu ook de snelste? Leg mij het verschil uit... Hij legt nu ook records vast als Spanjaard voor alle spaanse GP coureurs ooit :)

Je kunt er gewoon niet onderuit dat hij de meest getalenteerde coureur is van de afgelopen jaren. Klaar. Iemand met het talent van een tuinman wordt geen 7x wereldkampioen. Als hij kampioenschappen, teams, mensen en coureurs naar zijn hand zet, is dat dan niet zijn kwaliteit in plaats van een slechte eigenschap?
Afgezien van de jaren 90, want daar worden we het niet over eens denk ik ;) Welke titel heeftie daarna dan onrechtmatig verkregen? Of welke overwinning?
Gerard race GT

GP van Oostenrijk 2001, laatste ronde laat Barrichello heel opzichtig Schumacher paseren, Ferrari (N)
Je leeft maar 1 keer, dus GAS!!!!!
Arno17

Over Hill ben ik het met je eens, die had gewoon moeten wachten om voorbij aan MS te gaan, die was zo goed als vleugellam en met een krom wiel.

1994 was gewoon niet het jaar om WK te worden, een vermeend illegale wagen( bodemplaat), een 2 tal dodelijke ongelukken, waarbij men altijd Ratzenberger vergeet te vermelden.

Het te uitbundig juichen van MS en het niet echt emoties tonen tav het overlijden van Senna.

Ook in de latere jaren heeft MS zich niet laten zien van zijn menselijke kant, zodoende vinden de mensen Senna nog steeds de betere en socialere coureur aller tijden.

Al met al is 7 WK titels geen kattepis, ook niet wat hij nu nog steeds presteeerd met een mindere Ferrari dan de voorgaande jaren, MS maakt het verschil met een mindere auto tov de Renault meer dan goed.
Duupke (Ronald)
Contacteer:

Speciale livery voor de Renaults in Silverstone

The Eye Off The Tiger
Duupke (Ronald)
Contacteer:

Duupke schreef:Midland F1 wordt een Nederlands team???

Midland F1
Deel 2

een kwestie van tijd?
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Contacteer:

Haas schreef: Je kunt er gewoon niet onderuit dat hij de meest getalenteerde coureur is van de afgelopen jaren. Klaar. Iemand met het talent van een tuinman wordt geen 7x wereldkampioen. Als hij kampioenschappen, teams, mensen en coureurs naar zijn hand zet, is dat dan niet zijn kwaliteit in plaats van een slechte eigenschap?
Afgezien van de jaren 90, want daar worden we het niet over eens denk ik ;) Welke titel heeftie daarna dan onrechtmatig verkregen? Of welke overwinning?
tevens kan je er niet onderuit dat het de meest onsympathieke, vervelende en arrogante coureur op deze aardkloot is en op gepaste afstand gevolgd door zijn broer

wt mij betreft dus geen topper
een topper is meer dan alleen goed kunnen rijden
Arno17

Luco/Alpine-racer schreef:
Haas schreef: Je kunt er gewoon niet onderuit dat hij de meest getalenteerde coureur is van de afgelopen jaren. Klaar. Iemand met het talent van een tuinman wordt geen 7x wereldkampioen. Als hij kampioenschappen, teams, mensen en coureurs naar zijn hand zet, is dat dan niet zijn kwaliteit in plaats van een slechte eigenschap?
tevens kan je er niet onderuit dat het de meest onsympathieke, vervelende en arrogante coureur op deze aardkloot is en op gepaste afstand gevolgd door zijn broer

wt mij betreft dus geen topper
een topper is meer dan alleen goed kunnen rijden
Dat MS niet het charisma heeft van een Gilles of Senna staat buiten kijf, of van een ander groot sportman.

Feit is zijn onbetwiste drang om alles te winnen ten koste van alles, ook dat is een instelling van een groot sportman.

Ben wel met je eens dat hij niet sympathiek overkomt, mensen uit zijn omgeving zeggen dat het meevalt of zelfs helemaal niet waar is, iets wat Jos Verstappen ook kan beamen( of die nou een echte graadmeter is kan je je dan afvragen :D )...Ralf daarentegen is wel een zak hooi eerste klas volgens Jos.
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Contacteer:

net of jos zo sympathiek is (N) (N) (N) (N) (N) (N)
die komt net na ralf
want jos is ook een echte hork hoor
weet ik uit eigen ervaring (N) (N) (N) (N)
Duupke (Ronald)
Contacteer:

Echt veel sympathiek volk rijdt er sowieso niet rond. De jongens die wel sympathiek overkomen (althans op tv) zijn de mannen achter de coureurs. Adrian Newey, Steve Nielsen en Mike Cascoigne vind ik echt top. (Y)
Altijd tijd voor een praatje of een snelle verklaring.

Ook Allen McNish is zo'n figuur, uit het paddock van 2006 steken Doornbos en Webber er voor mij bovenuit

Jammer, ze hoeven van mij niet de beste vrienden te zijn, maar een beetje respect voor elkaar...

"Respect is everything"
O-)
AnthonyR
Moderator
Contacteer:

Renault Tuning Club :)
Gesloten