ACT: Twingo I

Post hier al je vragen over de Renault Twingo
Gesloten
Joosten
Contacteer:

227 (0)
AnthonyR
Moderator
Contacteer:

Officieel is die niet, maar het is wel de beste impressie die ik tot nu toe hebt gezien, en ik vind hem wel geslaagd :)
TheoV
Contacteer:

ik vind em persoonlijk nogal heel hard op de clio lijken .. iets te hard zelfs...

ideaal zou zijn om de huidige twingo te behouden, misschien met een kleine facelift hier of daar, en wat nieuwe motorisaties.. en een diesel.
Ronnie
Über-Spammer
Contacteer:

Een diesel in een Twingo??
AnthonyR
Moderator
Contacteer:

Zijn ze niet zuinig genoeg dan? :)
Edward
Car: Laguna RTI 2.0 S
Contacteer:

Ronnie Detmers schreef:Een diesel in een Twingo??
Why not?

Je hebt tegenwoordig ook cabrio's die lopen op diesel, en zelfs al een motorfiets :)

Als je veel kilometers maakt met je Twingo dan zit je al snel op dat omslagpunt waarop het loont om diesel te rijden, ondanks de hogere wegenbelasting, wat natuurlijk weer gecompenseerd wordt door de goedkopere brandstofprijs.

En tja, misschien zijn er wel mensen voor wie zelfs de Twingo te snel is :) :wink:
Laguna 1 ph1 met ph2 uiterlijk(?) RTI 2.0 S ('98) (N7Q Volvo 2.0 16v)
Ronnie
Über-Spammer
Contacteer:

Ja maar als je veel op de weg zit, dan zou ik daar nou niet echt een Twingo voor gebruiken, maar das dan mijn mening, dan pak je toch een iets degelijkere/comfortabele auto. Misschien dat het nieuwe Type Twingo wat volwassener,degelijker en comfortabeler wordt :)
TheoV
Contacteer:

Ronnie Detmers schreef:Een diesel in een Twingo??
je neemt de 1.5dci van de nieuwe clio uit de kast, en je hebt 86pk. lijkt me lekker :)

had het toegelaten geweest om een andere motor te plaatsen in dit domme belgenland had ik allang een twingo dci gehad ...

EDIT: k had toen nog uitgerekend dat ik in 20000km mn conversie zou terugbetaald hebben ... maar t mag dus niet :(
Edward
Car: Laguna RTI 2.0 S
Contacteer:

Ben ik met je eens Ronnie, als ik een Twingo zou hebben en veel kilometers moest maken, dan gaf ik die Twingo een rotschop (sorry jongens :p ) en kocht ik ook wat degelijkers, wat groters, een Cliotje of een 19/Megane op diesel of LPG.

(rij nu overigens ook niet op gas of diesel, en maak toch behoorlijk wat kilometers op jaarbasis, maar goed)
Laguna 1 ph1 met ph2 uiterlijk(?) RTI 2.0 S ('98) (N7Q Volvo 2.0 16v)
Ronnie
Über-Spammer
Contacteer:

Niks mis met een Twingo, het brengt me overal, maar als ik langer dan een uur in die wagen zit, geef me idd dan maar een Clio, gewoon een stuk comfortabeler, maar zoals ik al zei, misschien is de nieuwe Twingo dat wel
TheoV
Contacteer:

Ronnie Detmers schreef:Niks mis met een Twingo, het brengt me overal, maar als ik langer dan een uur in die wagen zit, geef me idd dan maar een Clio, gewoon een stuk comfortabeler, maar zoals ik al zei, misschien is de nieuwe Twingo dat wel
k heb daar bij het van midden belgie naar de openingsmeeting rijden en terug eigenlijk geen last van gehad, en dat was wel ongeveer het langste dat k in de auto gezeten heb (al rijdend dan)

alleen zou het leuk zijn moest het stuur iets verder naar voren gestaan hebben en moest er iets meer pit in zitten. en die pit zou wel goed komen met een 1.5dci :P

en t is niet dat een diesel enkel is om veel km te maken, een diesel heeft gewoon andere voordelen en andere nadelen ten opzichte van een benzine ... en gezien het vermogen en het verbruik van de 1.5, in vergelijking met de 1.2 8v die ik nu heb, met in het achterhoofd dat een twingo ongeveer 800kg weegt, wil ik gerust diesel rijden hoor :P
AnthonyR
Moderator
Contacteer:

en natuurlijk een 1.4 16v :)
Marcus

Waarom niet een gelijk een Twingo V6? :p :D
Hebben ze bij de Clio ook gedaan.
TheoV
Contacteer:

welke ET waarde heb je bij een twingo nodig als je 14x6 inch velgen hebt met een 195/45 bandje errond?
Joosten
Contacteer:

laatst stond in autoweek ook nog stuk over een citroën C1 of zoiets dat die pas bij 200.000 km op jaarbasis voordeliger was dan benzine!

vanwege het ongunstige belastingklimaat in nederland en de hele zuinige benzine motoren moet je wel extreem veel rijden.

ik denk net zoals bij de twingo dat het er haast niet uit kan als de aanschafprijs al wat hoger ligt.

Maar met een goede diesel op zich is zeker niks mis mee! sterker nog, vandaag nog in een opel astra met 1.9 150 PK gereden, wat een super fijne motor waar de meeste benzinemotoren zeker niet aan kunnen tippen. :worship: Dus op zich is een lekker dieseltje niet verkeerd in een Twingo, mits beetje gunstig geprijst.
TheoV
Contacteer:

kosten van mn schade + tegoei verbreden van de achteras: 180 pleuro. 50 euro herstellen velg, 130 euro spoorverbreders achteraan (omdat mn velgen niet verkrijgbaar zijn met een andere et waarde :( )

zucht...
Ronnie
Über-Spammer
Contacteer:

En dan ga je 130 euro aan spoorverbreders uit geven? Waarom wil je een lagere ET waarde met die stalen velgen, kan je dan niet beter een setje mattig velgen kopen?
madtraxx

is er toevallig iemand die een goede roze twingo te koop weet te staan?
We willen namelijk van onze gele af..... mijn meissie wil graag een roze, en aangezien ik nu mijn eigen auto heb vind ik het niet erg.... had natuurlijk niet in een roze willen rijden >-)
TheoV
Contacteer:

Ronnie Detmers schreef:En dan ga je 130 euro aan spoorverbreders uit geven? Waarom wil je een lagere ET waarde met die stalen velgen, kan je dan niet beter een setje mattig velgen kopen?
uhm, ik heb lichtmetaal... alleen dat er voorlopig vooraan een reservewieltje op staat omdat mn rechtervoorvelg geblutst is...

maar in het echte leven heb ik er wel echt alu op zitten hoor
Marcus

Is het mogelijk om de stof van de bekleding in een Twingo bij de fabriek te bestellen?
Ben van plan dit te gebruiken voor de bekleding van mijn audio.
Ronnie
Über-Spammer
Contacteer:

tut schreef:
Jes-Men schreef: [img]
had ik maar een foto van mijn 180kmh ...
180 in een Twingo??? :~

zeker onder een hoek van 45 graden naar beneden dan?? :lol:
TheoV
Contacteer:

Ronnie Detmers schreef:
tut schreef:
Jes-Men schreef: [img]
had ik maar een foto van mijn 180kmh ...
180 in een Twingo??? :~

zeker onder een hoek van 45 graden naar beneden dan?? :lol:
t was wel wat bergafwaarts, ja... maar zo steil was t ook ni. de put van Halen, moest iemand die weten zijn ;)
Joosten
Contacteer:

ik snap nog steeds niet hoe jullie het voor elkaar krijgen, zelfs met iets bultaf kom ik niet boven de 156 km/h op teller
TheoV
Contacteer:

Joosten schreef:ik snap nog steeds niet hoe jullie het voor elkaar krijgen, zelfs met iets bultaf kom ik niet boven de 156 km/h op teller
de mijne is goed ingereden door de eerste eigenaar :P
Ronnie
Über-Spammer
Contacteer:

ik haal met moeite 160 a 165, maar dat duurt erg laaaaannnnnggggg :D
Joosten
Contacteer:

tut schreef:
Joosten schreef:ik snap nog steeds niet hoe jullie het voor elkaar krijgen, zelfs met iets bultaf kom ik niet boven de 156 km/h op teller
de mijne is goed ingereden door de eerste eigenaar :P
de mijne ook, eerder afgetrapt met deuken... maar gebrek aan onderhoud in het verleden wijt ik het maar aan. Lekker lopen doet hij ook niet.

maar dat half jaar dat ik hem nu heb gaat hij steeds beter lopen (en mischien ook wel harder later :p )
TheoV
Contacteer:

Ronnie Detmers schreef:ik haal met moeite 160 a 165, maar dat duurt erg laaaaannnnnggggg :D
tot 150 haalt de mijne redelijk vlot, dan wordt het ietsje moeilijker, en vanaf 165 is het gewoon een kwestie van zeker geen stijgend wegdek te hebben :P

wat mij wel opgevallen was bij de openingsmeeting: in nl raakte ik amper boven de 150kmh, en vanaf ik de grens met belgie over was zat ik vlot rond de 160-170 .......

k ga trouwens binnenkort toch eens bij de gemeente hier reclameren dat de drempels te hoog zijn... op mijn (niet verlaagde) twingo met bumperlip heb ik al (zei het kleine) krassen op de voorkand van de lip. dat ik als het ware TEGEN de drempel rij :@
en da's dan niet eens noodzakelijk tegen een belachelijk hoge snelheid (30 op een drempel zou aanvaardbaar moeten zijn)
Ronnie
Über-Spammer
Contacteer:

Zou het nut hebben?? Zijn er meer mensen die erover klagen?? en 30 over een drempel, tjah ze liggen er niet voor niets, dus je zal toch moeten afremmen lijkt me
TheoV
Contacteer:

Ronnie Detmers schreef:Zou het nut hebben?? Zijn er meer mensen die erover klagen?? en 30 over een drempel, tjah ze liggen er niet voor niets, dus je zal toch moeten afremmen lijkt me
er zijn meer mensen die erover klagen... maar die drempel ligt er ECHT voor niks. t is vlak voor een kruispunt waarvoor je toch sowieso moet remmen, en omgekeerd, als je inslaat, moet je ineens TOCH nog op je rem staan om de drempel te kunnen nemen. en dit alles in een straat waar men 90kmh mag...

maar da's wel de ergste uit de buurt.. de anderen lukt 30 nog net .. (ook waar 90kmh mag)
madtraxx

in een twingo duurt het een jaar voor je op de 160 zit.... de 150 kwam redelijk vlot..... hoewel ik nu echt verwend ben door me nieuwe auto :bang: als ik nu in de twingo rijd heb ik het idee of ik een aanhanger van 2ton aan het trekken ben
-jacco-
Über-Spammer

Tellerafwijking :)
Degenen die denken dat ze echt boven de 160 rijden zijn dromers ;)

tut schreef:
Ronnie Detmers schreef:ik haal met moeite 160 a 165, maar dat duurt erg laaaaannnnnggggg :D
tot 150 haalt de mijne redelijk vlot, dan wordt het ietsje moeilijker, en vanaf 165 is het gewoon een kwestie van zeker geen stijgend wegdek te hebben :P
Mijne ook tot de 150 geen probleem (Y)
In zn 4 (0)

:lol:
1.2 8V, 1.4T, 1.4T, 1.4T, 1.8 16V, 2.0 16V, 2.0T
Chris@R5

30 over een drempel is nog hard hoor. Niet zeiken, gewoon afremmen.
Rontwingo

Chris@R5 schreef:Niet zeiken, gewoon afremmen.
:lol: precies
Chris@R5

Als je met een niet-verlaagde Twingo al niet eens een drempel weet te nemen, dan schort je toch echt iets aan je rijgedrag |:
dennisvr
Über-Spammer
Contacteer:

180 met een twingo?
Heb ik wat gemist?
Is de hel bevroren?
zijn varkens gaan vliegen?

Kom op tut, eerst al rood gloeiende remschijven en nu weer 180 met dat ding, of het is echt een maandagochtend ding of je zit ons in de maling te nemen
Gesloten