
ACT: Twingo I
227 

ik vind em persoonlijk nogal heel hard op de clio lijken .. iets te hard zelfs...
ideaal zou zijn om de huidige twingo te behouden, misschien met een kleine facelift hier of daar, en wat nieuwe motorisaties.. en een diesel.
ideaal zou zijn om de huidige twingo te behouden, misschien met een kleine facelift hier of daar, en wat nieuwe motorisaties.. en een diesel.
-
- Berichten: 3930
- Lid geworden op: ma 18 okt 2004 20:03
- Car: Laguna RTI 2.0 S
- Locatie: Hardenberg, NL
- Contacteer:
Why not?Ronnie Detmers schreef:Een diesel in een Twingo??
Je hebt tegenwoordig ook cabrio's die lopen op diesel, en zelfs al een motorfiets

Als je veel kilometers maakt met je Twingo dan zit je al snel op dat omslagpunt waarop het loont om diesel te rijden, ondanks de hogere wegenbelasting, wat natuurlijk weer gecompenseerd wordt door de goedkopere brandstofprijs.
En tja, misschien zijn er wel mensen voor wie zelfs de Twingo te snel is

Laguna 1 ph1 met ph2 uiterlijk(?) RTI 2.0 S ('98) (N7Q Volvo 2.0 16v)
-
- Über-Spammer
- Berichten: 11214
- Lid geworden op: wo 12 mei 2004 15:57
- Locatie: Tilburg
- Contacteer:
Ja maar als je veel op de weg zit, dan zou ik daar nou niet echt een Twingo voor gebruiken, maar das dan mijn mening, dan pak je toch een iets degelijkere/comfortabele auto. Misschien dat het nieuwe Type Twingo wat volwassener,degelijker en comfortabeler wordt 

je neemt de 1.5dci van de nieuwe clio uit de kast, en je hebt 86pk. lijkt me lekkerRonnie Detmers schreef:Een diesel in een Twingo??

had het toegelaten geweest om een andere motor te plaatsen in dit domme belgenland had ik allang een twingo dci gehad ...
EDIT: k had toen nog uitgerekend dat ik in 20000km mn conversie zou terugbetaald hebben ... maar t mag dus niet

-
- Berichten: 3930
- Lid geworden op: ma 18 okt 2004 20:03
- Car: Laguna RTI 2.0 S
- Locatie: Hardenberg, NL
- Contacteer:
Ben ik met je eens Ronnie, als ik een Twingo zou hebben en veel kilometers moest maken, dan gaf ik die Twingo een rotschop (sorry jongens
) en kocht ik ook wat degelijkers, wat groters, een Cliotje of een 19/Megane op diesel of LPG.
(rij nu overigens ook niet op gas of diesel, en maak toch behoorlijk wat kilometers op jaarbasis, maar goed)

(rij nu overigens ook niet op gas of diesel, en maak toch behoorlijk wat kilometers op jaarbasis, maar goed)
Laguna 1 ph1 met ph2 uiterlijk(?) RTI 2.0 S ('98) (N7Q Volvo 2.0 16v)
-
- Über-Spammer
- Berichten: 11214
- Lid geworden op: wo 12 mei 2004 15:57
- Locatie: Tilburg
- Contacteer:
Niks mis met een Twingo, het brengt me overal, maar als ik langer dan een uur in die wagen zit, geef me idd dan maar een Clio, gewoon een stuk comfortabeler, maar zoals ik al zei, misschien is de nieuwe Twingo dat wel
k heb daar bij het van midden belgie naar de openingsmeeting rijden en terug eigenlijk geen last van gehad, en dat was wel ongeveer het langste dat k in de auto gezeten heb (al rijdend dan)Ronnie Detmers schreef:Niks mis met een Twingo, het brengt me overal, maar als ik langer dan een uur in die wagen zit, geef me idd dan maar een Clio, gewoon een stuk comfortabeler, maar zoals ik al zei, misschien is de nieuwe Twingo dat wel
alleen zou het leuk zijn moest het stuur iets verder naar voren gestaan hebben en moest er iets meer pit in zitten. en die pit zou wel goed komen met een 1.5dci

en t is niet dat een diesel enkel is om veel km te maken, een diesel heeft gewoon andere voordelen en andere nadelen ten opzichte van een benzine ... en gezien het vermogen en het verbruik van de 1.5, in vergelijking met de 1.2 8v die ik nu heb, met in het achterhoofd dat een twingo ongeveer 800kg weegt, wil ik gerust diesel rijden hoor

welke ET waarde heb je bij een twingo nodig als je 14x6 inch velgen hebt met een 195/45 bandje errond?
laatst stond in autoweek ook nog stuk over een citroën C1 of zoiets dat die pas bij 200.000 km op jaarbasis voordeliger was dan benzine!
vanwege het ongunstige belastingklimaat in nederland en de hele zuinige benzine motoren moet je wel extreem veel rijden.
ik denk net zoals bij de twingo dat het er haast niet uit kan als de aanschafprijs al wat hoger ligt.
Maar met een goede diesel op zich is zeker niks mis mee! sterker nog, vandaag nog in een opel astra met 1.9 150 PK gereden, wat een super fijne motor waar de meeste benzinemotoren zeker niet aan kunnen tippen.
Dus op zich is een lekker dieseltje niet verkeerd in een Twingo, mits beetje gunstig geprijst.
vanwege het ongunstige belastingklimaat in nederland en de hele zuinige benzine motoren moet je wel extreem veel rijden.
ik denk net zoals bij de twingo dat het er haast niet uit kan als de aanschafprijs al wat hoger ligt.
Maar met een goede diesel op zich is zeker niks mis mee! sterker nog, vandaag nog in een opel astra met 1.9 150 PK gereden, wat een super fijne motor waar de meeste benzinemotoren zeker niet aan kunnen tippen.

kosten van mn schade + tegoei verbreden van de achteras: 180 pleuro. 50 euro herstellen velg, 130 euro spoorverbreders achteraan (omdat mn velgen niet verkrijgbaar zijn met een andere et waarde
)
zucht...

zucht...
is er toevallig iemand die een goede roze twingo te koop weet te staan?
We willen namelijk van onze gele af..... mijn meissie wil graag een roze, en aangezien ik nu mijn eigen auto heb vind ik het niet erg.... had natuurlijk niet in een roze willen rijden
We willen namelijk van onze gele af..... mijn meissie wil graag een roze, en aangezien ik nu mijn eigen auto heb vind ik het niet erg.... had natuurlijk niet in een roze willen rijden

uhm, ik heb lichtmetaal... alleen dat er voorlopig vooraan een reservewieltje op staat omdat mn rechtervoorvelg geblutst is...Ronnie Detmers schreef:En dan ga je 130 euro aan spoorverbreders uit geven? Waarom wil je een lagere ET waarde met die stalen velgen, kan je dan niet beter een setje mattig velgen kopen?
maar in het echte leven heb ik er wel echt alu op zitten hoor
t was wel wat bergafwaarts, ja... maar zo steil was t ook ni. de put van Halen, moest iemand die weten zijnRonnie Detmers schreef:180 in een Twingo???tut schreef:had ik maar een foto van mijn 180kmh ...Jes-Men schreef: [img]
[img]
[img]![]()
zeker onder een hoek van 45 graden naar beneden dan??

ik snap nog steeds niet hoe jullie het voor elkaar krijgen, zelfs met iets bultaf kom ik niet boven de 156 km/h op teller
de mijne is goed ingereden door de eerste eigenaarJoosten schreef:ik snap nog steeds niet hoe jullie het voor elkaar krijgen, zelfs met iets bultaf kom ik niet boven de 156 km/h op teller

de mijne ook, eerder afgetrapt met deuken... maar gebrek aan onderhoud in het verleden wijt ik het maar aan. Lekker lopen doet hij ook niet.tut schreef:de mijne is goed ingereden door de eerste eigenaarJoosten schreef:ik snap nog steeds niet hoe jullie het voor elkaar krijgen, zelfs met iets bultaf kom ik niet boven de 156 km/h op teller
maar dat half jaar dat ik hem nu heb gaat hij steeds beter lopen (en mischien ook wel harder later

tot 150 haalt de mijne redelijk vlot, dan wordt het ietsje moeilijker, en vanaf 165 is het gewoon een kwestie van zeker geen stijgend wegdek te hebbenRonnie Detmers schreef:ik haal met moeite 160 a 165, maar dat duurt erg laaaaannnnnggggg

wat mij wel opgevallen was bij de openingsmeeting: in nl raakte ik amper boven de 150kmh, en vanaf ik de grens met belgie over was zat ik vlot rond de 160-170 .......
k ga trouwens binnenkort toch eens bij de gemeente hier reclameren dat de drempels te hoog zijn... op mijn (niet verlaagde) twingo met bumperlip heb ik al (zei het kleine) krassen op de voorkand van de lip. dat ik als het ware TEGEN de drempel rij

en da's dan niet eens noodzakelijk tegen een belachelijk hoge snelheid (30 op een drempel zou aanvaardbaar moeten zijn)
er zijn meer mensen die erover klagen... maar die drempel ligt er ECHT voor niks. t is vlak voor een kruispunt waarvoor je toch sowieso moet remmen, en omgekeerd, als je inslaat, moet je ineens TOCH nog op je rem staan om de drempel te kunnen nemen. en dit alles in een straat waar men 90kmh mag...Ronnie Detmers schreef:Zou het nut hebben?? Zijn er meer mensen die erover klagen?? en 30 over een drempel, tjah ze liggen er niet voor niets, dus je zal toch moeten afremmen lijkt me
maar da's wel de ergste uit de buurt.. de anderen lukt 30 nog net .. (ook waar 90kmh mag)
in een twingo duurt het een jaar voor je op de 160 zit.... de 150 kwam redelijk vlot..... hoewel ik nu echt verwend ben door me nieuwe auto
als ik nu in de twingo rijd heb ik het idee of ik een aanhanger van 2ton aan het trekken ben

TellerafwijkingJoosten schreef:ik snap nog steeds niet hoe jullie het voor elkaar krijgen, zelfs met iets bultaf kom ik niet boven de 156 km/h op teller

Degenen die denken dat ze echt boven de 160 rijden zijn dromers

Mijne ook tot de 150 geen probleemtut schreef:tot 150 haalt de mijne redelijk vlot, dan wordt het ietsje moeilijker, en vanaf 165 is het gewoon een kwestie van zeker geen stijgend wegdek te hebbenRonnie Detmers schreef:ik haal met moeite 160 a 165, maar dat duurt erg laaaaannnnnggggg

In zn 4


1.2 8V, 1.4T, 1.4T, 1.4T, 1.8 16V, 2.0 16V, 2.0T
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10115
- Lid geworden op: za 20 apr 2002 0:00
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
180 met een twingo?
Heb ik wat gemist?
Is de hel bevroren?
zijn varkens gaan vliegen?
Kom op tut, eerst al rood gloeiende remschijven en nu weer 180 met dat ding, of het is echt een maandagochtend ding of je zit ons in de maling te nemen
Heb ik wat gemist?
Is de hel bevroren?
zijn varkens gaan vliegen?
Kom op tut, eerst al rood gloeiende remschijven en nu weer 180 met dat ding, of het is echt een maandagochtend ding of je zit ons in de maling te nemen