Eindelijk gaat het verhaal verder na paar jaar!

Vertel hier alles over je project.
sieger everts
Contacteer:

hkmjager

nou het heeft me verschrikkelijk veel tijd al gekost en gaat cker nog de rest van de week duren maar heb al aantal dingen gestraald en geprimerd.
Zie foto's :foto:
[img]http://www.freewebtown.com/moppiej/P3220068klein.jpg[/img]
Mijn geweldige tent :worship:
[img]http://www.freewebtown.com/moppiej/P3220070klein.jpg[/img]
En zo word het als het gestraald is :wink:
[img]http://www.freewebtown.com/moppiej/P3220074klein.jpg[/img]
En ook nog ff kes een actie foto (D)
Nou donderdag nog even flink doorpezen en dan hoop ik dat ik van dat gestraal af ben.
Oja mochten er nog mensen zijn die tips hebben omtrend de volgorde van opbouwen.
Mail maar of reply gewoon ff alle hulp is welkom (Y)
Abel
Über-Spammer

wat voor achteras is dat??

dat is toch geen GT achter as??
hkmjager

nopz das een tl achteras :)
heb hem vanmorgen net naar de straler gebracht duurde me veel te lang om dat zelf te stralen.
Abel
Über-Spammer

Niet weer monteren die as!!!

Je moet nu een GT as monteren ander rol je zo uit een bocht met je 120 PK
hkmjager

Zo afgelopen dagen veel aan de renault gesleuteld alleen had ik de kachel en stuur enz. al gemonteerd toen mijn zwager met het briljante idee om de isolatie mat te monteren :evil:
Stom maar had ik dus helemaal niet aan gedacht .
Maar nu gaat alles toch wel weer in een vaart en hoop ik igg komende vrijdag het blok er in kunnen te hangen.
Nou zogouw mijn battarijen van mijn camera weer zijn opgeladen zal ik weer wat foto's maken .
:foto:
hkmjager

Okeej nu heb ik een vraag voor iedereen die maar antwoorden wil.
Ik zou graag foto's willen van de remleidingen van een renault 5 maar dan wel waar je op kunt zien hoe ze ongeveer lopen onder de auto .
Heb een heel leuk boek van renault en staat een hoop in maar wat ik wil weten staat er natuurlijk niet in :(
jacob

eerst even toch een gt achteras monteren en daarna remleidingen ;)
Martijnberk
Contacteer:

als je dan toch bezig ben ga dan achter een clio 16v as aan, deze is weer iets breder....
hkmjager

nou heb ff een paar updates: remleidingen zitten er allemaal onder incl mijn gewone as ,
echter met aangepaste schokbrekers.
Heb een navraag gedaan en als je stuggere schokbrekers hebt is er geen probleem.
Dat probleem is dus ook opgelost.
Nu echter het volgend probleem en dat is:
ik was afgelopen weekend bezig om eens te kijken hoe ik uit kom met de motor steunen, en wat blijkt .....
ik kom er dus niet uit :lol:
Op de een of andere manier past het motor steuntje die ik heb niet aan de volvo onder blok. De bevestiging gaten zitten op het blok een paar mm verder bij elkaar vandaan dan in de steun.
Nou jah toch wel balen igg , aangezien ik er van uit ging dat dit moeiteloos was over te zetten.
Maar we gaan vrolijk verder alleen het blok blijft er dus eerst nog eventjes uit, tenzij iemand nog een leuke oplossing heeft .
En dan heb ik het niet op een manier dat je gaten in de steun erbij boort want dat had ik zelf ook kunnen bedenken :wink:
Danny van Duren
Car: GTT

hkmjager schreef:nou heb ff een paar updates: remleidingen zitten er allemaal onder incl mijn gewone as ,
echter met aangepaste schokbrekers.
Heb een navraag gedaan en als je stuggere schokbrekers hebt is er geen probleem.
Dat probleem is dus ook opgelost.
Nu echter het volgend probleem en dat is:
ik was afgelopen weekend bezig om eens te kijken hoe ik uit kom met de motor steunen, en wat blijkt .....
ik kom er dus niet uit :lol:
Op de een of andere manier past het motor steuntje die ik heb niet aan de volvo onder blok. De bevestiging gaten zitten op het blok een paar mm verder bij elkaar vandaan dan in de steun.
Nou jah toch wel balen igg , aangezien ik er van uit ging dat dit moeiteloos was over te zetten.
Maar we gaan vrolijk verder alleen het blok blijft er dus eerst nog eventjes uit, tenzij iemand nog een leuke oplossing heeft .
En dan heb ik het niet op een manier dat je gaten in de steun erbij boort want dat had ik zelf ook kunnen bedenken :wink:

je bedoelt die steun voor op het blok?

dan heb je die van een 1.7 blok uit een r5 nodig die past
heb ik ook gedaan
frank_williams

hkmjager schreef:hoi zoals sommigen van jullie misschien wel weten ben ik bezig om een 1.7 turbo blok in mijn 5je te bouwen.
Nu vroeg ik me af om iemand misschien kan helpen om aan een onderdeel nummer te komen van de motor steun van een 1700 injectie die standaard in een 5je zit.
Zou niet weten hou ik aan die nummers moet komen bij de renault garage willen ze niets zoeken.
groeten marcel.
hkmjager

Nou hiero ff een paar nieuwe plaatjes die ik afgelopen weekend heb geschoten.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
het grote machtige boek met aansluit schema's :worship:
Afbeelding

nou met een beetje geluk start ik hem komend weekend alle bedrading zit in elk geval op z'n plaats.
later meer..
clio_rs

ziet er goed uit ben benieuwd
BlackEagle

4 maandjes verder...

zou ie al klaar zijn ?

:smoke:
BlackEagle

nog steeds akelig stil
Blue Renault 5 1.4 GTT Combat , Grey Renault 5 1.8i 16v tuned Combat ( still building ).
Willem-Jan
Bestuurslid
Car: Megane RS Grand Tour

BlackEagle schreef:nog steeds akelig stil
Je bent echt aan het afstoffen he. Mijn 480 Turbo project wordt in ieder geval wel binnenkort afgemaakt :D
hkmjager

Zo na een enorme lange euuhm, stop .
Eindelijk weer verder waar ik gebleven was..
En nee nog steeds is ie niet af heb Afgelopen weekend eerst blokje weer an de praat gemaakt heeft een jaar niet gelopen namelijk.
En voila gellijk de eerste poging was raak 8)
Echter de 2e keer dat ik hem wou starten ging minder goed.
Na een aantal tikken op de startmotor en een hoop gescheld verder..
Kwam ik erachter dat de relais van de startmotor defect was en heb er gellijk maar een snelstarter op gebouwd.
De planning is nu gelukkig om binnen een paar week de auto te laten keuren en vervolgens verder af te bouwen .
Mijn 5je is dan namelijk een stuk mobieler en zit ik niet steeds met een auto ambulance regelen.
nou binnen kort wel weer een update .
oja de reden van het stilstaan project zit allemaal in de prive sfeer en dat blijft daar :P
maar ben blij dat ik nu eindelijk verder kan waar ik paar jaar gelee ben gestopt:-)
paulvanrooij
Car: Twingo GT
Contacteer:

helemaal top dat je het toch weer oppakt (Y)

Heb je wat foto's van hoe die er nu bij staat?
hkmjager

op het moment nog niet maar. zal er morgen avond mee verder gaan en gellijk een paar foto's nemen :)
op zich staat ie er ongeveer netzo bij als de laatste keer en dat was zoals op deze fotoAfbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Gerald
Über-Spammer
Car: 2x twingo2 +5GTT
Contacteer:

Mag ik vragen wat voor snelstarter je er nu hebt opgezet? Liefst incl. bestelnummers e.d. :wink:

Alvast bedankt. :worship:
Gabri van der Veen
Über-Spammer

dan is 15 juni een mooie datum om de 5 klaar te hebben, kan je mooi naar Ter Apel voor de meeting (Y)
Project 21 16v
Alles past! Zolang je het maar aanpast
Willem-Jan
Bestuurslid
Car: Megane RS Grand Tour

Gaaf vijfje (Y) en 15 juni is zeker een mooie datum om ff proef te rijden :D
Plaats reactie