
Ik heb geen kaas gegeten van dieseltechniek, maar zijn er misschien dingen bij Kangoo's waar ik op moet letten? Onderdelen die snel kapot gaan of storing geven, dat soort zaken. Alvast bedankt!
Juist ja. Maar hoe meet ik die dingen door? In het Kangoo-boekje zie ik wel een schema waar de zekeringen zitten, maar de gloeistiften staan er niet tussen. Of zit die zekering/relais onder de motorkap, in dat zwarte bakje aan de bestuurderskant?Riël schreef:Nou ja de gloeistiften kunnen toch best stuk zijn. Laat deze eerst eens checken. Meet of er spanning op staat, misschien is er alleen een zekering stuk. Het lijkt me best waarschijnlijk, aangezien de motor warm wel goed start.
Die blauwe pluim is gewoon diesel, dat is nagenoeg hetzelfde als olie, dus die blauwe kwalm zou ik me nog niet druk om maken.
Vaagheid... vaagheid...Riël schreef:Eerst met de gloeiers beginnen.
Zoek even waar ze zitten, ik heb geen flauw idee. Dan meet op, met koude motor, of er tijdens de 1e keer contact opzetten 12v op komt te staan (voorgloeien dus). Zo ja, zou je ze eens kunnen bekijken of ze niet al te gaar zijn. Vervangen kan nooit kwaad. Ik heb alleen geen idee wat ze kosten, ben niet zo into diesels
Code: Selecteer alles
BERU GERMANY 206
0 100 226 375 11V
Hij heeft ze uit het blok gehaald, wel aan de kabel gelaten, en doorgemeten. Ook de weerstand, die bleef oneindig groot. Daarna heeft ie ze rechtstreeks op een losse accu aangesloten, maar die dingen werden niet warm.Riël schreef:Wat heeft je broer precies gemeten? Gemeten of er spanning op staat? Weerstand doormeten kun je vaak wat meer mee. Hoe zien de stiften eruit?
En die 11v betekend iets anders dan 11volt
Is gebeurd en de stiftjes zijn vervangen. Kosten: ongeveer 75 (niet bij de dealer, maar bij een automaterialenzaak gehaald). Probleem opgelost dus. Bedankt voor de respons hier, ik blijf nog wel een tijdje hangen denk ik.Sven 5 A T (VLIEGTEUG) schreef:goed getest dus vervangen maar
tenminste de - op schroefdraad waar hij het blok mee ingaat en plus op kleine pooltje boven