Ligt echt 99% aan de instelling van het lasapparaat en 1% gevoel. Zit wel nog een knikje tpv dat randje boven de kokerbalk, maar met wat gepaste overtuigingskracht neemt ie ook de juiste positie in.
[MarcoGŽs 250km/h Clio16v] nieuwe banden
Ok, alleen puntjes dan, die lukken ook prima ondertussen.
Ligt echt 99% aan de instelling van het lasapparaat en 1% gevoel. Zit wel nog een knikje tpv dat randje boven de kokerbalk, maar met wat gepaste overtuigingskracht neemt ie ook de juiste positie in.
Ligt echt 99% aan de instelling van het lasapparaat en 1% gevoel. Zit wel nog een knikje tpv dat randje boven de kokerbalk, maar met wat gepaste overtuigingskracht neemt ie ook de juiste positie in.
Kommes hellepeManou schreef:D'r zit eindelijk schot in de zaak



-
- Berichten: 406
- Lid geworden op: zo 11 dec 2005 22:13
- Locatie: Heerlen/Limburg Car: Clio Williams
Hey Marco Gaat Goed!!
Ik heb gisteren bij KingCkustoms een afspraak gemaakt om mijn williams te laten maken....
Ik heb namelijk ook zo'n rotte wielkast aan 1 kant...
Dat gaan ze mij maken en de hele zijkant spuiten en de motorkap en bumper (steenslag) en de lipjes onder de koplampen.
Ben alleen erg aan het denken/twijfelen om ook het renault logo uit de motorkap te laten halen.....
Ik ben nog op zoek naar een 16v spatbord van voor rechts, toevallig iemand in de buurt van Heerlen rondliggen??

Ik heb gisteren bij KingCkustoms een afspraak gemaakt om mijn williams te laten maken....
Ik heb namelijk ook zo'n rotte wielkast aan 1 kant...
Dat gaan ze mij maken en de hele zijkant spuiten en de motorkap en bumper (steenslag) en de lipjes onder de koplampen.
Ben alleen erg aan het denken/twijfelen om ook het renault logo uit de motorkap te laten halen.....

Ik ben nog op zoek naar een 16v spatbord van voor rechts, toevallig iemand in de buurt van Heerlen rondliggen??
Ik weet nog een willy blauwe te liggen. Bel me maar. PMSQWilliams schreef:Hey Marco Gaat Goed!!![]()
Ik heb gisteren bij KingCkustoms een afspraak gemaakt om mijn williams te laten maken....
Ik heb namelijk ook zo'n rotte wielkast aan 1 kant...
Dat gaan ze mij maken en de hele zijkant spuiten en de motorkap en bumper (steenslag) en de lipjes onder de koplampen.
Ben alleen erg aan het denken/twijfelen om ook het renault logo uit de motorkap te laten halen.....![]()
Ik ben nog op zoek naar een 16v spatbord van voor rechts, toevallig iemand in de buurt van Heerlen rondliggen??
Wat vragen die jongens zich daar eigenlijk voor? Ik ben daar langs willen gaan maar die kun je alleen bellen en dat nummer stond niet op de poort, alleen via internet.
-
- Berichten: 406
- Lid geworden op: zo 11 dec 2005 22:13
- Locatie: Heerlen/Limburg Car: Clio Williams
Ja klopt je kan ze alleen bellen tussen 16:00 en 17:00 om een afspraak te maken, en het zaterdags kan je tussen 10:00 en 15:00 terecht.
Dit komt omdat ze er maar met drie man werken, ze hadden namelijk elke dag van die lui daar staan die ze van hun werk af hielden (was net een soort dierentuin geworden maar dan met auto's).
Je kan je voorstellen als je net in de spuitkabine staat, of net een emmer plamuur hebt aangemaakt dat je dat dan niet ff aan de kant kunt leggen...
En dat begrepen de meeste lui niet..
Daarvandaan dat nu eigenlijk alleen maar serieuse klanten zich melden...
Check anders eens http://www.kingckustoms.com
Dit komt omdat ze er maar met drie man werken, ze hadden namelijk elke dag van die lui daar staan die ze van hun werk af hielden (was net een soort dierentuin geworden maar dan met auto's).
Je kan je voorstellen als je net in de spuitkabine staat, of net een emmer plamuur hebt aangemaakt dat je dat dan niet ff aan de kant kunt leggen...
En dat begrepen de meeste lui niet..
Daarvandaan dat nu eigenlijk alleen maar serieuse klanten zich melden...
Check anders eens http://www.kingckustoms.com
Zo te zien,wordt daar aardig "dik" spul gebouwdSQWilliams schreef:Check anders eens http://www.kingckustoms.com

-
- Berichten: 406
- Lid geworden op: zo 11 dec 2005 22:13
- Locatie: Heerlen/Limburg Car: Clio Williams
Ja klopt!
Gebruikt ook lak van House Of Colour en monteerd ook Air Ride, kan dit ook voor veel auto's passend maken.
Hij heeft hele goede prijzen en trekt daarom ook klanten van ver, o.a Belgie en noord holland... is echt de moeite waard!.
Lijkt wel alsof ik reclame voor hem aan het maken ben....

Gebruikt ook lak van House Of Colour en monteerd ook Air Ride, kan dit ook voor veel auto's passend maken.
Hij heeft hele goede prijzen en trekt daarom ook klanten van ver, o.a Belgie en noord holland... is echt de moeite waard!.
Lijkt wel alsof ik reclame voor hem aan het maken ben....


Laatst gewijzigd door SQWilliams op ma 22 mei 2006 16:43, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 26465
- Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
- Car: Twingo GT
- Locatie: Oss
- Contacteer:
heerlijk die oude, omgebouwde amerikanen! 

Heb pas nog meegeholpen house of color lak te spuiten, met zo'n raar spinnewebachtig effect en sterk parelmoer op een motor. Vet man 

Die zwart-oranje pickup kwam me laatst tegemoet met de vering ultralaag. Wist niet wat ik zag
Zaten eerst hier aan het einde van mijn straat, heb ze nog wat pizzas bezorgt destijds maar ze zijn uiteindelijk uit elkaar en elk hun eigen weg gegaan.
Dat lassen lukt me zelf ook wel, alleen dat strak maken weet ik nu al dat me dat niet gaat lukken.
Op hun site trouwens nog zoŽn bandenfetisjist gevonden:
[img]http://www.kingckustoms.com/Bmwcabrio/HPIM0532.JPG[/img]
Ik denk dat die S02Žs uit produktie zijn genomen. Ik zie ze tenminste steeds minder aangeboden worden.

Zaten eerst hier aan het einde van mijn straat, heb ze nog wat pizzas bezorgt destijds maar ze zijn uiteindelijk uit elkaar en elk hun eigen weg gegaan.
Dat lassen lukt me zelf ook wel, alleen dat strak maken weet ik nu al dat me dat niet gaat lukken.

Op hun site trouwens nog zoŽn bandenfetisjist gevonden:
[img]http://www.kingckustoms.com/Bmwcabrio/HPIM0532.JPG[/img]
Ik denk dat die S02Žs uit produktie zijn genomen. Ik zie ze tenminste steeds minder aangeboden worden.

-
- Berichten: 5384
- Lid geworden op: wo 29 jan 2003 21:23
- Locatie: Noordwijk
Ik rij ook op de S02 onder mijn Clio goeie bandMarcoG schreef:
Ik denk dat die S02Žs uit produktie zijn genomen. Ik zie ze tenminste steeds minder aangeboden worden.

VLK Groep
Welke maat heb je? Misschien wordt alleen de 16" uit produktie genomen. Ik weet nog 2 te liggen in Duitsland maar echt veel meer kom ik ze niet meer tegen.
-
- Berichten: 5384
- Lid geworden op: wo 29 jan 2003 21:23
- Locatie: Noordwijk
205/45/16MarcoG schreef:Welke maat heb je? Misschien wordt alleen de 16" uit produktie genomen. Ik weet nog 2 te liggen in Duitsland maar echt veel meer kom ik ze niet meer tegen.
VLK Groep
Amaai, die moet ik ook hebben.
Wanneer heb je ze voor het laatst vervangen?

-
- Berichten: 5384
- Lid geworden op: wo 29 jan 2003 21:23
- Locatie: Noordwijk
Geen idee zaten op de velgen toen ik ze kochtMarcoG schreef:Amaai, die moet ik ook hebben.Wanneer heb je ze voor het laatst vervangen?
VLK Groep
Zâh! Kokerbalk gelast van voor tot achter. Morgen nog een 15cm stukje aflassen en dan isie steviger als voorheen. Merk het al meteen bij rotondes dat ie minder "overhelt" bij linkse bochten (rechterkoker lag eruit).
Ook maar even de cup-achterdempers gemonteerd en net wat getest...wat rijdt dat super nu!!! Ben eens benieuwd hoe het rijdt als de cup-torsie erin zit en de voordempers. Zonder dat gezwabber heb je echt veel meer gevoel over wat er met de auto gebeurt.
C
U
P
! 
Volgende week dinsdag trouwens een afspraak gemaakt voor een nieuwe voorruit. Kan ik weer barst- en sterloos rijden.

Ook maar even de cup-achterdempers gemonteerd en net wat getest...wat rijdt dat super nu!!! Ben eens benieuwd hoe het rijdt als de cup-torsie erin zit en de voordempers. Zonder dat gezwabber heb je echt veel meer gevoel over wat er met de auto gebeurt.





Volgende week dinsdag trouwens een afspraak gemaakt voor een nieuwe voorruit. Kan ik weer barst- en sterloos rijden.
Nee, ik heb de reservetank losgehangen (1 bout onderin de draagbalk onder je kofferruimte) en ik heb de slang van de tankvuldeel losgehaald van de reservetank. Vervolgens met een voet de tank stevig weggeduwd en snel met de dopsleutel losdraaien.
Dat lukte net. Beetje dom, want als je gewoon een steeksleutel gebruikt kom je er nog makkelijker bij.
Dat is misschien handig voor de kant bij de uitlaatdemper hehe!
Dat lukte net. Beetje dom, want als je gewoon een steeksleutel gebruikt kom je er nog makkelijker bij.

Nieuwe demper:
is gewoon lachen hoe strak dat ligt
[img]http://members.home.nl/marcogroenewege/ ... demper.jpg[/img]
Deze konden direkt de container in:
[img]http://members.home.nl/marcogroenewege/ ... er-rot.jpg[/img]
Met wat bak&braad heb ik de demper vervangen door een stuk pijp. Dit is echt makkelijk zelf te doen, stukje oversize pijp van een paar euro en lassen maar.
[img]http://members.home.nl/marcogroenewege/ ... erloos.jpg[/img]
Onder de auto lassen blijft köt, ondersteboven lassen al helemaal...maar goed, Žt zit weer stevig vast en geeft geen krimp. Schoonheidsprijs wint het niet maar ik kan weer goed hoeken.
[img]http://members.home.nl/marcogroenewege/ ... te-las.jpg[/img]

[img]http://members.home.nl/marcogroenewege/ ... demper.jpg[/img]
Deze konden direkt de container in:
[img]http://members.home.nl/marcogroenewege/ ... er-rot.jpg[/img]
Met wat bak&braad heb ik de demper vervangen door een stuk pijp. Dit is echt makkelijk zelf te doen, stukje oversize pijp van een paar euro en lassen maar.
[img]http://members.home.nl/marcogroenewege/ ... erloos.jpg[/img]
Onder de auto lassen blijft köt, ondersteboven lassen al helemaal...maar goed, Žt zit weer stevig vast en geeft geen krimp. Schoonheidsprijs wint het niet maar ik kan weer goed hoeken.
[img]http://members.home.nl/marcogroenewege/ ... te-las.jpg[/img]
sorry hoor maar dit is nu echt pruts bak en braad werk wat mij betreft.
dit rot gewoon verder
als jij erg gelukkig mee bent prima no offence maar ik vindt het kompleet nergens naar lijken.
dit rot gewoon verder
als jij erg gelukkig mee bent prima no offence maar ik vindt het kompleet nergens naar lijken.
Ah, en hoe zou ik volgens de specialisten vanonder de auto, ondersteboven beter kunnen lassen met een MIG?
En verder rotten doet het natuurlijk niet omdat het afgewerkt wordt.
De laspunten van de buitenkant van de auto zijn wel netjes gevuld, alleen deze waren erg moeilijk om perfekt te doen.
Het ziet er ook erger uit dan het is trouwens, omdat er nog overal druppels aan hangen die ik daarna nog weggeflext heb. Ik zal je zometeen nog een foto maken van de iets-bijgewerkte toestand.
Als je me zegt hoe het beter kan ben ik daar goed mee geholpen.
En verder rotten doet het natuurlijk niet omdat het afgewerkt wordt.
De laspunten van de buitenkant van de auto zijn wel netjes gevuld, alleen deze waren erg moeilijk om perfekt te doen.
Het ziet er ook erger uit dan het is trouwens, omdat er nog overal druppels aan hangen die ik daarna nog weggeflext heb. Ik zal je zometeen nog een foto maken van de iets-bijgewerkte toestand.

Als je me zegt hoe het beter kan ben ik daar goed mee geholpen.
Nou, hier de bijgeslepen versie. Zoals je kunt zien is ondersteboven lassen een stuk moeilijker dan verticaal of zelfs van boven naar beneden lassen...Als jij me nu nog gaat vertellen hoe ik wèl goed ondersteboven kan lassen ben ik helemaal gelukkig.mark 5t schreef:sorry hoor maar dit is nu echt pruts bak en braad werk wat mij betreft.
dit rot gewoon verder
als jij erg gelukkig mee bent prima no offence maar ik vindt het kompleet nergens naar lijken.
[img]http://members.home.nl/marcogroenewege/ ... slepen.jpg[/img]
En wat proplassen betreft:
[img]http://members.home.nl/marcogroenewege/ ... roplas.jpg[/img]
(dat lukt dus wel (dit is zonder plamuur, alleen met rustoleum erover gespoten))
Weet niet pcies wat je fout doet,maar moet toch met Mig heel goed kunnen
Heb bij mijn Gt ook een stuk chassisbalk v/d achterbrug vernieuwd,maar ging prima:
[img]http://home.wanadoo.nl/florus.sonja/Gtturbo/f23.jpg[/img]
[img]http://home.wanadoo.nl/florus.sonja/Gtturbo/f26.jpg[/img]
Denk dat je draadtoevoer snelheid niet helemaal juist was,waar door je lassen te lang vloeien.
En heb je de te lassen delen wel eerst goed kaalgeslepen,alvorens 't lassen, roest heeft MIG een pesthekel aan,dat wil haast niet

Heb bij mijn Gt ook een stuk chassisbalk v/d achterbrug vernieuwd,maar ging prima:
[img]http://home.wanadoo.nl/florus.sonja/Gtturbo/f23.jpg[/img]
[img]http://home.wanadoo.nl/florus.sonja/Gtturbo/f26.jpg[/img]
Denk dat je draadtoevoer snelheid niet helemaal juist was,waar door je lassen te lang vloeien.
En heb je de te lassen delen wel eerst goed kaalgeslepen,alvorens 't lassen, roest heeft MIG een pesthekel aan,dat wil haast niet

-
- Berichten: 406
- Lid geworden op: zo 11 dec 2005 22:13
- Locatie: Heerlen/Limburg Car: Clio Williams
Hey Handigeharry (Marco) goed bezig zie ik!
Wat jij op die laatste foto liet zien laat ik bij KingC ook doen (hoe ze het maken geen idee) kijk maar op mijn project topic zie je de foto's van de gaten....

Wat jij op die laatste foto liet zien laat ik bij KingC ook doen (hoe ze het maken geen idee) kijk maar op mijn project topic zie je de foto's van de gaten....
Laatst gewijzigd door SQWilliams op za 10 jun 2006 21:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Bij dit soort lasdingen is een brug toch ook wel fijn.
Trouwens dat je met uitgeslepen dorpels hebt gereden is echt
Zo wring je alles wat eromheen zit 'los' waardoor je daar weer sneller roest krijgt.
Officieel moet je zelf het kas met z'n wielen los van de grond halen om em zo spanningsvrij mogelijk in te kunnen lassen.
Heel overdreven gezegd staat je auto krom als ie op z'n wielen staat en daar las jij dan recht een plaat in.
Maargoed het hok zal ook wel niet het eeuwige leven hebben en jij probeert het tenminste, das ook wat waard.
Je kannie verwachten dat alles in 1x goed gaat.
Trouwens dat je met uitgeslepen dorpels hebt gereden is echt

Zo wring je alles wat eromheen zit 'los' waardoor je daar weer sneller roest krijgt.
Officieel moet je zelf het kas met z'n wielen los van de grond halen om em zo spanningsvrij mogelijk in te kunnen lassen.
Heel overdreven gezegd staat je auto krom als ie op z'n wielen staat en daar las jij dan recht een plaat in.
Maargoed het hok zal ook wel niet het eeuwige leven hebben en jij probeert het tenminste, das ook wat waard.

goed lassen hangt van een heleboel factoren af.
of je nu op de kop of gewoon onder de hand last maakt niets uit.
ten eerste moet het te vervangen deel kompleet weggehaald worden en daarna alle randen roest,vet ,teer ,zand enz vrij gemaakt worden.
vervolgens maak je een plaat precies op maat die er dan ook mooi bijna naadloos tussenpast.
even op een paar plaatsen hechten en daarna af lassen.
let bij het mig lassen op:
soort lasdraad en diameter
soort gas en het aantal liters
ingestelde aantal ampers.
ingestelde draadsnelheid
schone en goed functionerende lastoorts
enz enz enz dit alles kan ook nog varieren naar gelang de : ruimte,lastoestel,lasser enz.
hoe mooi je dit ook afwerkt met kit plamuur enz het gaat toch weer roesten helaas voor jou.
of je nu op de kop of gewoon onder de hand last maakt niets uit.
ten eerste moet het te vervangen deel kompleet weggehaald worden en daarna alle randen roest,vet ,teer ,zand enz vrij gemaakt worden.
vervolgens maak je een plaat precies op maat die er dan ook mooi bijna naadloos tussenpast.
even op een paar plaatsen hechten en daarna af lassen.
let bij het mig lassen op:
soort lasdraad en diameter
soort gas en het aantal liters
ingestelde aantal ampers.
ingestelde draadsnelheid
schone en goed functionerende lastoorts
enz enz enz dit alles kan ook nog varieren naar gelang de : ruimte,lastoestel,lasser enz.
hoe mooi je dit ook afwerkt met kit plamuur enz het gaat toch weer roesten helaas voor jou.
tsja, ondersteboven lassen blijft gewoon zwaar naadje, daar heb je gelijk in Marco! Die vijf van me heb ik ook een nieuw stuk koker ingelast, buitenkant gaat prima, maar aan de binnekant als je onder de auto ligt is gewoon een zware hel! Was je trui ook zo vernaaid van alle brandgaten?



Waarom is ondersteboven lassen LAStig dan? Nog nooit iets van gemerkt, behalve dat de toorts weleens klems zit tussen auto en vloer 
Gewoon netjes schoonmaken, draad en prik een beetje op elkaar afstemmen, en gaaaaaaaaaan.
Dat 't strak moet passen valt ook wel mee, met een beetje enthousiasme braaj je een beetje kier ook wel dicht.

Gewoon netjes schoonmaken, draad en prik een beetje op elkaar afstemmen, en gaaaaaaaaaan.
Dat 't strak moet passen valt ook wel mee, met een beetje enthousiasme braaj je een beetje kier ook wel dicht.
rev it like a rental
Ja, ik heb idd niks geprobeerd te varieeren met de draadsnelheid...beetje dom eigenlijk. Had wel al gemerkt dat als je korte lasjes maakte, het beter lukte dan lang die toorts erop houden. Wat Florus zegt, hogere draadsnelheid dus meer metaal met minder vloeien had zeker beter kunnen werken. Anyway, voor volgend jaar APK lukt het weer wat beter.
Blijf toch aan de gang met zoŽn roesthok.
@Steven Wat betreft dat "optillen" van het chassis, dat klopt wel. Ik zou alleen niet weten waar ik de auto/chassis dan moet stutten om het zaakje weer even gecorrigeerd te krijgen ipv doorgebogen, snap je? Dan zou ik misschien met een houten balk halverwege de koker op de bodemplaat nog moeten stutten ofzo. Ik til de auto altijd op aan de achteras en chassisbalk voorzijde (onder de voeten van de bijrijder).
Kan wel mededelen dat ik gisternacht "airborne" was met de clio
en niks is losgesprongen of gescheurd.
Bedankt voor de tips
Komt wel een krat Zuid-Limburgs bier mee op een meeting. 
@Steven Wat betreft dat "optillen" van het chassis, dat klopt wel. Ik zou alleen niet weten waar ik de auto/chassis dan moet stutten om het zaakje weer even gecorrigeerd te krijgen ipv doorgebogen, snap je? Dan zou ik misschien met een houten balk halverwege de koker op de bodemplaat nog moeten stutten ofzo. Ik til de auto altijd op aan de achteras en chassisbalk voorzijde (onder de voeten van de bijrijder).
Kan wel mededelen dat ik gisternacht "airborne" was met de clio


Bedankt voor de tips


Ik stond 1 keer zelfs in de fik...best wel onverstandig om met polyester kleren te gaan lassen. Spijkerstof is niet zo brandbaar...Haas schreef:Was je trui ook zo vernaaid van alle brandgaten?![]()

grootste prob wat ik had, was dat ik steeds met me kop tegen de bodem van de auto aanzat, omdat ik iets niet goed kon zien. Vooral die laskap is wel onhandig. Moet ook zeggen dat het een grote kap was, en niet mijn apparatuur, was al lang blij dat ik wat kon braaienMenno schreef:Waarom is ondersteboven lassen LAStig dan? Nog nooit iets van gemerkt, behalve dat de toorts weleens klems zit tussen auto en vloer![]()
