ACT: Algemeen Chat Topic. I
-
- Über-Spammer
zondag even een doppie 13 mee, en losschroeven dat bord 
prachtig taaltje dat fries he

prachtig taaltje dat fries he

-
- Contacteer:
Weheheh,
Nou die stugge fries met ze rader detector
wat een vreselijke taal!
Nou die stugge fries met ze rader detector

wat een vreselijke taal!

-
- Über-Spammer
en dan toch de bon betalen 

-
- Contacteer:
wat een zeikerds..
lege autoweg.. waar je 70 mag..
Edit: Ach het is een pool, boeint
lege autoweg.. waar je 70 mag..

Edit: Ach het is een pool, boeint

Laatst gewijzigd door Erik (Schepjes) op vr 19 mei 2006 19:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Misschien ff stomme vraag, maaruh... Waar kan ik een te koop advertentie plaatsen hier???
-
- Contacteer:
RTC markt, boven aan 

Nou, tijdje weggeweest van het forum maar het is er dan uiteindelijk van gekomen, vandaag, voor het eerst sinds 1986 mijn eerste dag zonder Renault! Ik heb vandaag mijn nieuwe auto gekregen: een ford mondeo wagon en heb de 5 te koop staan.
na 3x R5GTT, 1xTwingo, 1xClio en 1xLaguna zal ik Renault-loos door het leven moeten
Het ga jullie allen goed
Laguna2 (Jerry)
na 3x R5GTT, 1xTwingo, 1xClio en 1xLaguna zal ik Renault-loos door het leven moeten

Het ga jullie allen goed
Laguna2 (Jerry)
-
- Contacteer:
Die plaatjes zitten bovenin de hydraulische klepstoters geklemt.Frits schreef:Het zal wel weer aan mij liggen, maar een GTT en een 16v hebben allebei niets aan dit spul volgens mij.
De GTT heeft dat boutjes moertjes systeem waarmee je de speling op kan lossen.
Een 16v heeft hydraulische klepstoters en die kunnen niet eens gesteld worden (volgens mij)
Dus dit spul is bedoeld voor een GTE of een ander F-blok zonder hydraulische kleppen. Voor de rest weet ik niet welke motoren nog meer, maar er ze zijn er vast wel.
Je hebt helemaal gelijkMartijn schreef:
De klep omlaag draaien is gezonder voor je nokkenas.

Hij klemt om de nokkenas, en je drukt de klep open. Via het gat waar de bougie in moet kun je de klep met een pinnetje open houden zodat je het plaatje kunt verwijderen.
We komen er wel uit, met z'n allen.

Once upon a time, you tref het verkeerd!!!
-
- Car: 5 GTT, 5 GTS EBS
- Contacteer:
Lekker he 

Echt niet, een 16v kun je neit stellen. Da's het prettige van die hydraulische stotersDuupke schreef:Die plaatjes zitten bovenin de hydraulische klepstoters geklemt.Frits schreef:Het zal wel weer aan mij liggen, maar een GTT en een 16v hebben allebei niets aan dit spul volgens mij.
De GTT heeft dat boutjes moertjes systeem waarmee je de speling op kan lossen.
Een 16v heeft hydraulische klepstoters en die kunnen niet eens gesteld worden (volgens mij)
Dus dit spul is bedoeld voor een GTE of een ander F-blok zonder hydraulische kleppen. Voor de rest weet ik niet welke motoren nog meer, maar er ze zijn er vast wel.

je vergeet er nog 1 in het rijtje, HTS-autotechniek op Hogeschool RotterdamRiël schreef:IVA driebergen is ook echt geen autoTECHNIEK opleiding, maar een opleiding voor sales en management en commercie en dat soort zaken. Vind t zo'n popiejopie opleiding en je leer het eigenlijk nét niet.
HTS arnhem is een behoorlijk pittige HTS opleiding voor ingenieur. Het is zeer sterk werktuigbouwkundig georienteerd. Van praktijk moet je niet veel verwachten, theorie heeft veel diepgang.
Dan heb je nog de HTS in Eindhoven (automotive engineering). Vergelijkbaar met de HTS in Arnhem (qua diploma het zelfde), maar de school in Eindhoven is wat 'losser', minder streng als Arnhem. Het heeft als voordeel dat je je eigen weg kan volgen qua leerweg, maar het vergt wel discipline. Praktisch heb je meer mogelijkheden (zeker nu onze klas bezig is de gehele praktijk opnieuw in te richten en moderniseren). Dus je kán er relatief veel sleutelen.
Andere vorm van autotechniek (wat ik nu doe) is de PTH (automotive education), PTH staat voor pedagogisch technische hogeschool, en kortgezegd word je opgeleid tot 2e graads leraar in de Autotechniek. Iets minder theoretische diepgang, zit een deel onderwijskunde en pedagogiek bij. Veel praktijk. Denk aan beroepen als technisch trainer voor vrijwel elke sector in de automotive. Ook in Eindhoven
Ook is er nog een mogelijkheid in Eindhoven voor de automotive management opleiding. Een 'goedkope' variant op de IVA in driebergen. Het is dit jaar gestart als ik me niet vergis, en je leert er commercieel en bedrijfstechnische stuff op automotive gebied.
Een MBO opleiding raad ik zeker niet af, vrijwel elke MBOer heeft wel enig voordeel wat betreft praktische kennis. Als je als leek de autotechniek inrolt gaat een HTS je wat rap. Bedenk dat Arhnem en Engineering in Eindhoven HTS opleidingen zijn, en Education en Management HBO opleidingen zijn. (Al is men nu als ik het goed heb bezig om ook de Engineering (pth) naar HTS de kwalificeren).
Ik heb ook in Arnhem gezeten, maar de Lerarenopleiding is eigenlijk een leuke draai geven aan je interessegebied. Wil zeggen dat Eindhoven wat betreft automotive leuke opties biedt maar relatief onbekend is. De PTH echter is misschien wel 35 jaar oud qua opleiding. Ook wordt er op de PTH voor Volvo, Daf en Seat, en ook Vialle bijvoorbeeld, trainingsmateriaal ontwikkeld en trainingen gegeven voor monteurs. Altijd wel wat boeiends te doenIk wil niet zeggen dat Arnhem niets is, de HTS heeft zich wel bewezen en het is een top opleiding, maar Eindhoven doet er niet voor onder.
zie http://www.automotivecenter.nl en
http://www.automotiveschool.nl/

R 5 Convertible Rulezz
-
- Contacteer:
Het logo,AnthonyR schreef:[img]http://i61.photobucket.com/albums/h72/A ... /Modus.jpg[/img]
Wat ontbreekt hier
zal wel bij jou op je slaapkamerdeur geplakt zitten.

-
- Contacteer:
-
- Contacteer:
Ik denk het wel, in Duitsland is dat volgens mij ook. Daar hebben ze ook benzine met een lager octaangehalte dan 95.Xabre schreef:regular, plus en premium of dat zoiets als, 91, 95 en 98 hier?
Maarre jij kunt wel een arm of een been missen dan?

-
- Car: Laguna RTI 2.0 S
- Contacteer:
Jawohl, sie haben Benzin (91), Super (95) und SuperPlus ( 98 )Duupke schreef:Ik denk het wel, in Duitsland is dat volgens mij ook. Daar hebben ze ook benzine met een lager octaangehalte dan 95.Xabre schreef:regular, plus en premium of dat zoiets als, 91, 95 en 98 hier?
91 heb ik regelmatig in de 19 gehad, afgewisseld met 95 en 98. Liep ie prima op, al kon het wel beter (klinkt tegenstrijdig, is het niet)
Maar op de lange termijn schijnt 91 niet zo goed te zijn voor je motor.
De Mégane vond 91 minder fijn die ene keer dat ik het geprobeerd heb, ik vond 'm wat onrustig en ook niet echt snel (logisch)
Laguna 1 ph1 met ph2 uiterlijk(?) RTI 2.0 S ('98) (N7Q Volvo 2.0 16v)
-
- Car: Twingo GT
- Contacteer:
Johan heeft alleen weiland als buren

Niftrik hè

Niftrik hè

-
- Car: Twingo GT
- Contacteer:
en op de kentekenplaathouder is Tuning Club afgeplakt...
Wel een oude AW dan!
Wel een oude AW dan!
-
- Contacteer:
betreft de 'hou maar map'.
Kreeg em van de week ook binnen, Autoweek nr. 10 van 2006.

Kreeg em van de week ook binnen, Autoweek nr. 10 van 2006.

-
- Moderator
- Contacteer:
Heb ik vanochtend foto's gemaakt op me mobiel die ik wil delen met jullie krijg ik ze niet van me telefoon naar me computer, althans het kabeltje werkt even niet? Wie o Wie kan me daarmee helpen?
Mischien overnieuw installeren ofzo?
Mischien overnieuw installeren ofzo?