gtt-16v Te koop

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
Daniël W.
Berichten: 1589
Lid geworden op: zo 1 feb 2004 19:52
Car: 5TL-T
Locatie: Netherlands

Dit is de relais van je hoofdpomp
::.. Renault 5 TL '86 C1E C1J B18FT ..::
Criticism comes easier than craftsmanship
GerryTT
Berichten: 1929
Lid geworden op: vr 4 jun 2004 17:24
Locatie: Roosendaal

AREXSTYLE schreef:Dit is de relais van je hoofdpomp
Thanks, gaan we eerst maar eens zorgen dat alle elektra werkt zoals het hoort (Y)
Daniël W.
Berichten: 1589
Lid geworden op: zo 1 feb 2004 19:52
Car: 5TL-T
Locatie: Netherlands

No problem 8)

en mocht die relais van jou niet goed zijn heb ik er nog 2 liggen, waarvan 1 nieuw :D
::.. Renault 5 TL '86 C1E C1J B18FT ..::
Criticism comes easier than craftsmanship
GerryTT
Berichten: 1929
Lid geworden op: vr 4 jun 2004 17:24
Locatie: Roosendaal

AREXSTYLE schreef:No problem 8)

en mocht die relais van jou niet goed zijn heb ik er nog 2 liggen, waarvan 1 nieuw :D
Heb een keer een acculader als accu gebruikt zonder een accu als buffer te gebruiken (S) Weet niet of relais daar tegen kunnen. Het relais van m'n knipperlichten doet het soms wel en soms niet. Ben nu bang dat alle relais kapot zijn (N)
paulvanrooij
Berichten: 26465
Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
Car: Twingo GT
Locatie: Oss
Contacteer:

Keertje langs de sloop dan..zak vol van die dingen mee naar huis..zullen vast wel wat bruikbare tussen zitten ;)
GerryTT
Berichten: 1929
Lid geworden op: vr 4 jun 2004 17:24
Locatie: Roosendaal

Een vraagje: bij de linker A-stijl waar de stekkers van de kabelboom zitten daar zitten twee aard draden die aan je chassis zitten. Aan de rechterkant zit geen aard draad. Ik heb hier nog een kabelboom liggen en daar zit aan de rechter kant wel een aard draad maar bij die van mij dus niet. Moet die er wel zitten? En zou dit dan de reden kunnen zijn dat mijn benzinepomp niet werkt?
GerryTT
Berichten: 1929
Lid geworden op: vr 4 jun 2004 17:24
Locatie: Roosendaal

Iemand?
Sander
Berichten: 1542
Lid geworden op: zo 3 jun 2001 0:00
Locatie: in de buurt
Contacteer:

GerryTT schreef:Iemand?
Gerry,

Ik heb even op mijn foto's gekeken en bij mij zitten er links ook twee aarddraden en rechts niet. Het gaat om een PHII uit 1989.

suc6 met zoeken.

gr sander

P.s. maar elektra moet toch niet zo'n probleem voor jou zijn Gerry?
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Ik weet het niet zeker maar is dat niet het erschil met elec ramen en CV ?
Sander
Berichten: 1542
Lid geworden op: zo 3 jun 2001 0:00
Locatie: in de buurt
Contacteer:

jochem de haas schreef:Ik weet het niet zeker maar is dat niet het erschil met elec ramen en CV ?
Die van mij heeft beide.

gr sander
Florus
Berichten: 6727
Lid geworden op: zo 20 jul 2003 11:16

Klopt,mijne (phase2 '88 ) heeft ook elec.ramen en CV, en heeft alleen een aarde draad bij de linker a-licht unit :wink:
GerryTT
Berichten: 1929
Lid geworden op: vr 4 jun 2004 17:24
Locatie: Roosendaal

Daarnet de bedrading van het benzinepomprelais eens nagelopen. Ik heb dus op het relais zitten:
30=plus/rode draad
15=schakel draad/geel grijze draad
87=draad naar benzinepomp/witte draad
31=massa/zwart grijze draad
31b=?/bruine draad

Als ik het contact aanzet krijg ik wel prik op nr 15

De schakel draad(nr15) en 31b lopen naar het instrumenten paneel. Wat is daar de reden van? De relais die ik ken hebben vier aansluitingen:plus,min,schakeldraad en de draad waar spanning op komt als het relais in schakelt.
GerryTT
Berichten: 1929
Lid geworden op: vr 4 jun 2004 17:24
Locatie: Roosendaal

Opgelost. De benzinepomp werkt pas als je de motor start :wink:. Ook werktie aan de hand van het toerental dus hoe meer toeren hoe meer benzine denk
Corniels
Berichten: 603
Lid geworden op: vr 21 nov 2003 8:31
Locatie: Katwijk
Contacteer:

als je het contact aanzet moet je goed luisteren, dan hoor je de bezine pomp ook.
Johan
Berichten: 4179
Lid geworden op: do 13 dec 2001 0:00
Car: renault 5 gt turbo
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Niet bij een gtt, is geen injectie he.
Laatst gewijzigd door Johan op ma 23 jan 2006 17:38, 1 keer totaal gewijzigd.
GerryTT
Berichten: 1929
Lid geworden op: vr 4 jun 2004 17:24
Locatie: Roosendaal

Johan schreef:niet bij een gtt. Is geen injectie he.
Nog niet :D Maar de revervepomp hoor je toch wel voor je hem start? Tis al meer dan een jaar geleden dus weet het niet zeker meer (S)
Johan
Berichten: 4179
Lid geworden op: do 13 dec 2001 0:00
Car: renault 5 gt turbo
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bij mijn 5 hoor ik niks als ik em op contact zet.
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Je hoort em alleen zodra ie even gestart is en niet aanslaat, dan hoor je em nog ff nazoemen.
Gerard race GT
Berichten: 537
Lid geworden op: do 7 apr 2005 12:20
Locatie: Veendam

GerryTT schreef:Opgelost. De benzinepomp werkt pas als je de motor start :wink:. Ook werktie aan de hand van het toerental dus hoe meer toeren hoe meer benzine denk
het is niet zo dat de pomp bij meer toeren harder gaat draaien, het relais van de pomp wordt alleen bekrachtigd door een signaal van de toerenteller, de brandstofdruk wordt geregeld door de brandstofdruk regelaar onderop de rechterbalk in de motorruimte, hoe hoger de turbodruk hoe hoger de brandstofdruk dus meer benzine bij veel vermogen.
Je leeft maar 1 keer, dus GAS!!!!!
Menno
Berichten: 6437
Lid geworden op: ma 2 apr 2001 0:00
Locatie: ZutFun

Gerard race GT schreef:
GerryTT schreef:Opgelost. De benzinepomp werkt pas als je de motor start :wink:. Ook werktie aan de hand van het toerental dus hoe meer toeren hoe meer benzine denk
het is niet zo dat de pomp bij meer toeren harder gaat draaien, het relais van de pomp wordt alleen bekrachtigd door een signaal van de toerenteller, de brandstofdruk wordt geregeld door de brandstofdruk regelaar onderop de rechterbalk in de motorruimte, hoe hoger de turbodruk hoe hoger de brandstofdruk dus meer benzine bij veel vermogen.
Is dat wel zo? Volgens mij niet. Het enige wat die drukregelaar doet is het drukverschil over de carb constant houden. Venturi en sproeiers zorgen voor de echte hoeveelheidsbepaling.
rev it like a rental
Calle
Berichten: 1340
Lid geworden op: ma 25 aug 2003 9:24
Locatie: Eindhoven 1977_R15_GTL

De benzinepomp heeft maar twee standen aan en uit. Er zit niet voor niets een retourleiding naar de tank voor overvloedig aangevoerde benzine. De pomp moet altijd meer leveren dan de maximum vraag van de motor anders zou deze te arm kunnen gaan lopen met nogal destructieve gevolgen (vraag maar aan Luco bijvoorbeeld).

De drukregelaar zorgt ervoor dat de aanvoer naar de carb vergroot wordt onder last, om aan de vraag te kunnen blijven voldoen, de sproeiers doen het uiteindelijke mengsel bepalen. Wel kan je te veel brandstof in je carb krijgen door een verkeerd afgestelde drukregelaar, met verzuipen van de motor of overlopen van het reservoir tot gevolg. Ook kan je door een verkeerd afgestelde of kapotte drukregelaar weer te weinig brandstof krijgen ...
GerryTT
Berichten: 1929
Lid geworden op: vr 4 jun 2004 17:24
Locatie: Roosendaal

Vandaag nog snel geprobeerd om hem af te krijgen voor morgen :wink: , maar jammer genoeg niet gelukt. Heb er wel de deuren ingehangen maar volgens mij zitten de voorspatborden een beetje verkeerd (N) . Links loopt het van smal naar breed, en rechts heb ik een naad van 1cm. Achja, het moet ook niet in 1 keer goed gaan.
[img]http://img.photobucket.com/albums/v218/ ... G_0506.jpg[/img]
[img]http://img.photobucket.com/albums/v218/ ... G_0508.jpg[/img]
GerryTT
Berichten: 1929
Lid geworden op: vr 4 jun 2004 17:24
Locatie: Roosendaal

[img]http://img.photobucket.com/albums/v218/ ... G_0568.jpg[/img]
[img]http://img.photobucket.com/albums/v218/ ... G_0569.jpg[/img]

Heb alleen de silicone slangen nog nodig en dan zou tie moeten kunnen starten :yest: Zit alleen nog te twijfelen welke koelvin ik er op moet zetten. Heb ook een grotere radiateur. Welke zouden jullie nemen?
Florus
Berichten: 6727
Lid geworden op: zo 20 jul 2003 11:16

Zou degéne nemen die 't krachtigst is denk ik :wink:

Mag 'k vragen welke radiateur je nu hebt?
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

De gene die past en het het beste doet
GerryTT
Berichten: 1929
Lid geworden op: vr 4 jun 2004 17:24
Locatie: Roosendaal

Florus schreef:Zou degéne nemen die 't krachtigst is denk ik :wink:

Mag 'k vragen welke radiateur je nu hebt?
b*h*d=310*400*30 Tis die grotere van Steven.
Wil je bij een radiateur over een groter opp. een koelvin of eentje die wat kleiner is maar meer lucht er doorheen trekt? Ik weet het niet. Zal idd gewoon proberen worden denk.
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Hijs 400x400x35 hoor :p

Wat jij noemt is originele bemating :D
GerryTT
Berichten: 1929
Lid geworden op: vr 4 jun 2004 17:24
Locatie: Roosendaal

LOL. Heb ik de verkeerde opgemeten :~ Ben nog niet helemaal bekomen van gister denk :beer:
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Kan zijn dattie ook wel tegen de 40 dik is, maja dat heb ik nooit nagemeten. Die dikte maakt ook weinig uit.
En gewoon kijken welke fan het meeste lucht verplaatst, kun je daar nix van terugvinden?
ray 20vt
Berichten: 3
Lid geworden op: zo 18 sep 2005 12:59

LOL. Heb ik de verkeerde opgemeten Ben nog niet helemaal bekomen van gister denk

war het nog laat geworden op de zaak. :beer:
anja was een beetje :evil: geworden was zelf een beetje te laat thuis.

grtz ray
1nsane
Berichten: 760
Lid geworden op: do 10 mar 2005 23:59

Steven schreef:Je hoort em alleen zodra ie even gestart is en niet aanslaat, dan hoor je em nog ff nazoemen.
en als je hem start en je tank is bijna leeg, hoor je ook whieeeeeeuuuueeeeuuuw
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Das de reservepomp sjakie :p
Mark van Nierop
Berichten: 2992
Lid geworden op: za 16 jul 2005 15:49
Locatie: Staphorst
Contacteer:

[quote="GerryTT"][img]http://img.photobucket.com/albums/v218/ ... G_0366.jpg[/img]


je rechterachterband zit verkeerd gemonteerd (de rijrichting)
canonballman
Berichten: 4222
Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
Locatie: Hilvarenbeek

En waar haal je dat soort koelvinnen vandaan, tegen wat voor prijzen, Gerry? :)
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11129
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

canonballman schreef:En waar haal je dat soort koelvinnen vandaan, tegen wat voor prijzen, Gerry? :)
Geleend uit een ander topic :wink:
Tijn schreef:hm.

http://www.biesheuvel.nl/shop/cat/467/fan

anders los je nix op. ook ee grotere rad helpt dan niet als ik je zo hoor.
8)
Plaats reactie